Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] cisnienie w silniku
Autor Wiadomość
NO STRES
[Usunięty]

Wysłany: 7 Lis 2008, 19:39   [MK3] cisnienie w silniku

przy zalozeniu silnika po odpaleniu sprawdzilem cisnienie silnika, cisnienie wynosilo 10 na kazdej swiecy. Wczoraj tknelo mnie na sprawdzenie cisnienia....miezylem 2 razy i sam sie dziwie jak to mozliwe zeby z 10 wskoczylo az na 12... czy moze mi to ktos logicznie wytlumaczyc bo niespotkalem sie nigdy z czyms takim
 
 
elvis25
[Usunięty]

Wysłany: 7 Lis 2008, 20:02   

Mierzyłeś w oby przypadkach w takich samych warunkach tzn. temperatura silnika?
 
 
NO STRES
[Usunięty]

Wysłany: 7 Lis 2008, 20:06   

tak ...
 
 
k_myk 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 95
Skąd: Warszafka
Wysłany: 7 Lis 2008, 20:45   

A pewien jesteś, że sprzęt Cię w butelkę nie nabija? Tak samo z siebie to nawet licho nie chodzi :hihihi:

Tak, btw... W jakiej skali mierzy się kompresję w cylindrach?

Pozdrawiam,
k_myk
_________________
Chory na Fiestę...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Lis 2008, 23:24   Re: cisnienie w silniku

NO STRES napisał/a:
przy zalozeniu silnika po odpaleniu sprawdzilem cisnienie silnika,
Remont był, rozbierany czy co? Bo jak był rozebrany, po remoncie czy coś to norma - silnik się dotarł, w/g mnie.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
elvis25
[Usunięty]

Wysłany: 8 Lis 2008, 16:14   

k_myk ciśnienie mierzy się w barach. Z tego co pamiętam to powyżej 10 barów jest dobrze.... poniżej zbliża się generalka ;) Powyżej 15 masz nowiutkie autko :twisted:

Ogólnie 11 - 14 barów to dobry wynik można spać spokojnie.

Dla pewności zrobiłbym jeszcze raz badanie na zimnym i ciepłym silniku. Jeśli warunki były te same to wynik nie powinien się aż tak różnić.
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 8 Lis 2008, 16:16   

JoeMix napisał/a:
Remont był, rozbierany czy co? Bo jak był rozebrany, po remoncie czy coś to norma - silnik się dotarł, w/g mnie.


Przez jeden dzień?? :cojest:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Lis 2008, 16:41   

Nie chodzi mi tu o takie dotarcie silnika generalnie, tylko może lepiej będzie spasowanie... silnik w kawałkach, poskładał - zmierzył.... na drugi dzień znowu i było lepiej, ile muszą o siebie trzeć współpracujące elementy by się spasować,,, druga sprawa, może silnik się lepiej nasmarował... uszczelnił,,, nie wiem, w/g mnie jak był rozebrany i miał gorszy wynik niż na drugi dzień to jest to normalnie (nie ważne jak to tłumaczyć).... ale dla pewności kolego powtórz jak inni mówią pomiar.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 8 Lis 2008, 18:57   

elvis25 napisał/a:
Dla pewności zrobiłbym jeszcze raz badanie na zimnym i ciepłym silniku. Jeśli warunki były te same to wynik nie powinien się aż tak różnić.
bez wzgledu na temperaturę otoczenia mierząc ciśnienie na zimnym silniku bedziemy mieć zawsze niższe ciśnienie niż na ciepłym silniku które bedzie zawsze wyższe
_________________
 
 
 
elvis25
[Usunięty]

Wysłany: 8 Lis 2008, 21:21   

Lokmen ... wiem o tym. W jednym z postów pisałeś o tym.

Ale skoro składałbym silniczek to chciałbym wiedzieć ile mam na zimnym a ile na ciepłym. Pomiary do porównania dla zaspokojenia własnej ciekawości.
A tak przy okazji odnośnie pomiaru kompresji. Czy lepiej dopomiaru użyć gumowego stożka czy redukcji wkręcanej zamiast świecy? Czy jakiś wpływ to będzie miało na pomiar?
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 9 Lis 2008, 16:17   

elvis25 napisał/a:
Czy lepiej dopomiaru użyć gumowego stożka czy redukcji wkręcanej zamiast świecy? Czy jakiś wpływ to będzie miało na pomiar?
bez znaczenia
_________________
 
 
 
FreeHack
[Usunięty]

Wysłany: 9 Lis 2008, 17:10   

Lokmen nie masz racji. Poniżej prezentuję wyniki pomiaru kompresji w silniku mojej fiesty(MK3 94' 1,1i)

Zimny silnik:

12,7
12,1
12,2
13,1

Gorący silnik:

11
11,1
11,5
11,8

Osobiście przekopałem ładny kawałek sieci szukając odpowiedzi na pytanie - w jakim stanie temperatury silnika kompresja jest wyższa? - odpowiedzi były podzielone. W praktyce wygląda to jak wyżej.

Pozdrawiam
FreeHack
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 9 Lis 2008, 17:27   

widocznie masz wyjątkowy silnik ktory przeczy prawom fizyki
_________________
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 10 Lis 2008, 11:44   

Albo żle mierzy, co bardziej prawdopodobne :hahaha:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
FreeHack
[Usunięty]

Wysłany: 11 Lis 2008, 16:09   

Marcinowaty czy spontaniczność Twoich wypowiedzi zawsze pokrywa się z ich logiką? Źle wykonany pomiar bez względu na rodzaj błędu nie może powodować opisanej wyżej sytuacji. Sprawdzenie kompresji odbyło się prawidłowo, przy użyciu sprawnych narzędzi pomiarowych. Zauważyłem, że na tutejszym forum często pojawia się fraza: "prawo fizyki" i zastanawiam się na jakim poziomie wtajemniczenia znajdują się tutejsi "fizycy"-rozumiem, że Lokmen miał na uwadze rozszerzalność cieplną metali. Wziąć trzeba jednak pod uwagę gęstość oleju w zimnym, jak i ciepłym silniku. Moim zdaniem tu tkwi przyczyna różnic w wynikach.

Zainteresowanych odsyłam do poniższej lektury i zapoznania się z wypowiedzią LOYa, któremu moim zdaniem auta obce nie są.

http://www.fiestaklubpols...zanie+kompresji


Pozdrawiam
FreeHack
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 11 Lis 2008, 20:09   

FreeHack napisał/a:
Marcinowaty czy spontaniczność Twoich wypowiedzi zawsze pokrywa się z ich logiką?


Przyznam że czasem niezgłębie problemu i spontanicznie odpowiem co mi ślina na jezyk przyniesie..
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.