Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 14:17
Kilka pytan o alternator w MK2 - jak go rozkrecic, naprawic
Autor Wiadomość
Toro 

Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Lis 2008, 16:00   Kilka pytan o alternator w MK2 - jak go rozkrecic, naprawic

Witam,
mam parę pytań na temat alternatora - model włoski - MAGNETO.
1. Alternator jest mocowany na 2 śruby "stale" i jedna z regulacja. Jakim cudem udało misie naciągnąć pasek odkręcając tylko jedna śrubę stałą i jedna z regulacja? :9: ;) Do tej drugiej "stałej" w ogóle się nie dotykałem.
2. Jak się do niej "dotknąć"? Tam w ogóle nie ma dostępu z kluczem!!! Zdjąłem osłonę paska rozrządu ale niewiele pomogło.
3. Jak odkręcić regulator napięcia w włoskiej wersji alternatora MAGNETO? Cecha charakterystyczna tego modelu regulatora sa trzy śruby 7 lub 8 mm mocujące go do alternatora. Niestety ich główki są wgłębione w obudowę regulatora i nie można ich chwycić zwykłym kluczem oczkowym ani płaskim. Przydałby się klucz "tulejkowy" o bardzo cienkiej (1-2 mm) ściance. Jaki klucz i gdzie muszę kupić żeby z tym powalczyć?
4. Jak wymienić szczotki w takim regulatorze? Trzeba je odlutowywać?
5. Jak się sprawdza regulator? Okej wiem, ze szczotki powinny mieć więcej niż 5 mm. ale cos jeszcze?
6. Jak sprawdzić czy nie ma przebicia na masę z przewodu miedzy alternatorem a kontrolka ładowania (nie gaśnie)?

To z grubsza wszystkie pytania ;)

A historia była taka. Jakiś czas temu zaczęła mi sie delikatnie świecić kontrolka (braku) ładowania. Na początku ledwo co, potem dość mocno. Sprawdziłem napięcie na klemach przy pracującym silniku (kumpel sprawdził). Było za niskie, ale było. Alternator ładował aku ale za słabo. Wczoraj trzymałem fiestke z pracującym silnikiem i na światlach. Po chwili zgasła. Zapaliłem (silnik i światła) i znowu zgasła. Potem zapaliłem silnik bez świateł, popracowała dłużej ale tez zgasła. Teraz w ogóle nie pali. Pasek alternatora miał spooory luz. Mógł się ślizgać aż tak?

Plany mam takie - naciągnać pasek i sprawdzić czy to była przyczyna.
Jeżeli nie to wymienić regulator (jak kupie gdzieś klucz do jego odkręcenia -JAKI????).
Jak to nie zadziała to pytać się dalej.

Proszę nie strzelać z powodu prostych pytań itp. Mechanik ze mnie żaden - czasami uda misie odkrecić i przykręcić parę śrubek w samochodzie ale to wszystko.

pozdrawiam
Piotr
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Lis 2008, 16:33   

1. Alternator z dołu jest na 2 śrubach - dział to jak zawias - nie musi być dobrze skręcone, wystarczy ze są kontry lub odpowiednie nakrętki, po poluzowaniu śruby na ramieniu u góry alternatorem można ruszać. Więc można ustawić naciąg ruszając tylko śrubę na regulacji.

2. Od spodu, sporo kombinowania, najlepszy jest najazd lub kanał. Ja u siebie te 2 śruby zastępuje jedną długą, przechodzącą przez obydwa zawiasy. Nie wiem czy w Dieslu tak się da, w benzyniaku jest to trudne bo jest ciasno, ale wykonalne.

3. Musisz wymontować alternator, śrubki pewnie są imbusowe. (może foto)

4. Jak się da, najczęściej jest to całość czasem się trafiają lutowane a czasem nitowane. (wymontuj daj foto)

5. Sprawdzenie regulatora nie jest takie proste, trzeba mieć zasilacz warsztatowy. - Najlepiej zapalić silnik i zmierzyć napięcie na akumulatorze, powinno mieć stałą wartość (powyżej 13V) bez względu na obroty silnika. Następnie należy włączyć co się da w aucie (światła, dmuchawę i tak dalej) napięcie powinno spaść (ale nie niżej jak 12,8V) i tez mieć stałą wartość.

6. Zdejmij wtyczkę z alternatora na włączonym zapłonie ale zgaszonym silniku - jak kontrolka nie zgaśnie to jest przebicie.

http://ffc.dmkhost.net/mk1/tabela-11.html

Twoim problemem zapewne są szczotki,,, wymontuj alter z auta, daj foto i będziemy myśleć dalej,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Toro 

Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Lis 2008, 19:32   

JoeMix napisał/a:
1. Alternator z dołu jest na 2 śrubach - dział to jak zawias - nie musi być dobrze skręcone,

Wierzę, ale nie rozumiem ;)

JoeMix napisał/a:
2. Od spodu, sporo kombinowania, najlepszy jest najazd lub kanał. Ja u siebie te 2 śruby zastępuje jedną długą, przechodzącą przez obydwa zawiasy. Nie wiem czy w Dieslu tak się da, w benzyniaku jest to trudne bo jest ciasno, ale wykonalne.

Od spodu dla mnie niewykonalne :yyy: :yyy: Kanał jest, ale nie wiem czy się do niego dotoczę - pewnie silnik nie odpali i musiałbym pchać fiestke po rozkopanej ziemi. Fajny patent z jedną śrubą. Ja poluzowałem jedną zwykłą i jedną regulacyjną.

Zdjątka regulatora







To są zdjęcia starego regulatora z poprzedniego alternatora. Mój alternator jeszcze tkwi w samochodzie. Spróbuję go nie wymontowywać. Zwróć proszę uwagę na paskudne dojście do śrub mocujących - nie wiem, jakim kluczem to złapać.





Szczotki są mocowane w dziwny sposób - jakiś rodzaj nitu? Może trzeba je odgiąć i wysunąć w górę? Pewnie spróbuję wymienić cały regulator.


JoeMix napisał/a:
6. Zdejmij wtyczkę z alternatora na włączonym zapłonie ale zgaszonym silniku - jak kontrolka nie zgaśnie to jest przebicie.

Ooo tego mi bylo trzeba. Ktorą wtyczkę? Ten pojedynczy przewód z fajkową końcówką? Czy ten duży, trzybolcowy, dostępny po odkręceniu osłony regulatora? Skoro nic nie piszesz, to domyślam się że ten pierwszy.

Dzieki :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Lis 2008, 20:48   

Chodzi o Tę 3 pinową wtyczkę (2 duże prądowe (czerwone) i jeden mały - od kontrolki właśnie - niebieskie przewód. - pod osłoną.

Skoro szczotki w regulatorze nie są zwyczajnie przylutowane to albo kombinujesz po swojemu, albo wymieniasz na nowy komplet.

Cze regulator jest przykręcony takimi śrubami?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Toro 

Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Lis 2008, 20:58   

Wtyczka - OK juz wiem, ktora, sprawdze czy nie ma przebicia.

Regulator jest przytwierdzony normalnymi srubami, nie imbusowymi, nie maja tez naciecia na srubokret (chyba, ze osleplem i przegapilem :ups: ). Chyba po prostu sa na klucze rurkowe - nie mam takich, jutro lece do Castoramy. Alternator jest regenerowany - zupelnie niezla ta regenracja, wytrzymal ladnych kilka (10?) lat. Pewnie regulator byl przykrecany w innych warunkach - bylo latwiej.

Jutro dzwonie po sklepach w Wawie w poszukiwaniu regulatora i kluczy rurkowych.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Lis 2008, 21:20   

Jak są zwykłe śrubki tyle że małe to albo płaskoszczypami (takimi długimi) albo małymi kluczami nasadkowymi... po demontażu proponuję wizytę w metalowym sklepie celem zakupu albo właśnie imbusowych śrubek albo na śrubokręt zwykłych - powiedzenia.

Regulator albo weź cyferki ze starego, albo stary w łapę i od alternatora magneti-marelli - niekoniecznie musi być z forda a tym bardziej fiesty. Byle z altera takiego samego. Tutaj' masz jeszcze info co Może ci się przydać.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Toro 

Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Lis 2008, 22:21   

Po pierwsze - znalazlem regulatory, np. takie

regulator do fiesty

Magnetti i Lucas maja takie same regulatory. Cena przecietna - 25-35 zl. Cena w Intercarsie - 80 ;)
Moze ktos wie, gdzie w Wawie kupic w ludzkiej cenie?

Ze zlych rzeczy - pogadalem z kumplem mechanikiem od diesli (co prawda milosnik VW busa T3 a nie fiesty).
Powiedzial, ze alternator nie ma nic do niemoznosci zapalenia (goracego) silnika. Silnik powinien wedlug niego zaskoczyc jezeli aku jest choc troche naladowane. Prawda to? Ma racje?

Kazal szukac klopotow z paliwem - brak, zapowietrzenie, niedzialalajaca pompa.

pozdrawiam
Piotr
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Lis 2008, 23:15   

Jeśli tylko silnik żwawo kręci (naładowany akumulator) to alternatora może nie być w ogóle będzie chodził puki nie padnie akumulator.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Lis 2008, 02:11   

ten regulator to zwykły magneti mareli z mk3 . bardzo często lucas= magneti marelli .
Co do uratowania samego altka w miare tanio polecam kupić ładny altek magneti marelli od mk3 w benzynie i przełożyć obudowy + nowe łożyska choć tylne jest czasami trudno dostępne . W nich często siadają pierścienie na wirniku i wybuchają mostki prostownicze .
generalnie dam ci rade że jak znajdziesz altka do 1.6D prod boscha to bierz w ciemno , on po naprawie za grosze pracuje bezawaryjnie ponad 100 tys km , a z magneti to nigdy nie wiadomo po ilu mu odbije .
a teraz mi się po głowie coś kołysze że do twojego dieselka pasuje altek z mk2 w benzynie również ale głowy sobie odrąbać za to nie dam . Tył napewno jest taki sam bo zmieniałem koledze i dałem mu z benzyny . Przód też chyba jest kopią
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak powstało życie
Co było, a nie jest zapisane w rejestr!!!
PUCIO Frakcja wielkopolska 6 21 Mar 2010, 23:10
Piter
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.