Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Problem z uruchomieniem i wkręcaniem na wyższe obroty
Autor Wiadomość
cocolino
[Usunięty]

Wysłany: 20 Paź 2008, 14:35   [MK3] Problem z uruchomieniem i wkręcaniem na wyższe obroty

Witam, jak co niektórzy mogli przeczytać wymieniłem niedawno silniczek krokowy. Problem z falującymi obrotami odszedł natychmiast ale pojawił się drugi i to jeszcze ze zdwojoną siłą. Pierwsza sprawa to, że przy zapalaniu zimnego silnika MUSZĘ dodać nieco gazu inaczej na zimno nie odpali nie ma mowy a druga to, żeby silnik wszedł z wolnych obrotów na wyższe gaz muszę dodawać bardzo powoli bo jak nacisnę trochę mocniej to poddusi się i dopiero się wkręca. Dodam tylko, że przed wymianą silniczka krokowego i z odpalaniem bez dodawania gazu i z wkręcaniem się na wyższe obroty nie było absolutnie żadnych problemów. Wie ktoś może co może być tego przyczyną ?
Z góry dzięki za wszelkie rady i sugestie.
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Paź 2008, 14:43   

A po wymianie silniczka krokowego zrobiłeś "reset komputera"???
Wyprzedzając pytanie o reset
reset kompa

reset
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
cocolino
[Usunięty]

Wysłany: 20 Paź 2008, 15:53   

Szczerze pisząc to pierwszy raz o tym słyszę. Resetu oczywiście nie zrobiłem, także dzięki za podpowiedź. Czy ta procedura jest prawidłowa ?

1) najlepiej zdjąć klemy i je dotknąć do siebie
2) odczekać aż silnik ostygnie
3) założyć klemy
4) wyłączyć wszystkie odbiorniki prądu !!
5) zapalić i odczekać chwilkę (2-3 min) aż komputer ustawi obroty dla danego silnika - ale NIE DOTYKAJCIE GAZU on ma to zrobić sam !!
6) przejechać się NORMALNIE nie obciążając zbytnio jednostki - teoretycznie po 5-8 km komputer powinien być w 100% gotowy do dalszej pracy

7) jeśli po punkcie 5 silnik będzie gasł lub nie równo pracował itd ... oznacza to ze jakiś czujnik/odczyt nie pracuje prawidłowo.
 
 
matpio 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 31
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 20 Paź 2008, 17:20   

Sprawdź czy pracują Ci wszystkie cylindry. Mi nie pracował jeden (drugi od strony pasażera) i też miałem taki problem z wkręcaniem na obroty, ale mój zapalał normalnie chociaż trzeba trochę pokręcić.
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Paź 2008, 19:38   

Wsio ok, tylko punkt 5. Ja czekam, aż się silnik ciepły zrobi. Dojdzie temp do normal, a w lato włączy się wentylator. Bo w zimę jak to robisz to po 3min raczej silnik się nie zagrzeje. Acha pkt 2- czekam z godzinkę po zdjęciu klem. Ciepły jest jescze trochu to szybciej się nagrzeje.

[ Dodano: 20 Październik 2008, 19:40 ]
Co do pracy silnika. Nie mówcie mi, że po podniesieniu maski nie usłyszycie, że silnik chodzi na 3 gary??? :yyy: Szarpie i skacze
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
matpio 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 31
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 20 Paź 2008, 19:49   

Noo obyś się nie zdziwił :-P Zależy który cylinder nie pracuje. Jak mi się kiedyś zepsuła świeca pierwsza od str. pasażera to skakał i czuć było większe drgania. Ostatnio zepsuł mi się kabel WN i nie pracował 2 cylinder od pasażera i nie było tego słychać. Czuć było że słabszy jest i jak nadusiło się na luzie gaz do dechy to pierw się zadławił a po chwili dopiero wchodził na obroty. Żadnych innych objawów nie było. Może to mi się wydaje że ten cylinder nie pracował, ale jak poprawiłem kabel WN to wszystko wróciło do normy. Może iskry nie było "co jakiś czas"...

Nie wiem... Ważne, że jak naprawiłem kabel to wszystko działa jak należy :rotfl:
 
 
 
cocolino
[Usunięty]

Wysłany: 20 Paź 2008, 20:49   

No i już wszystko jasne. Źle złożyłem silniczek krokowy a dokładnie tę część, którą się do niego przykręca dwiema śrubkami. Odchodzą od niej kable, prawdopodobnie jest to czujnik położenia przepustnicy. W momencie dodania gazu bolec, który od tej części odchodzi powinien się również przesuwać max o 180 stopni, a złożyłem tak, że nie przesuwał się w ogóle. Odkręciłem dwie śrubki, złożyłem tak jak na leży i gra muzyka :D Pali od razu, wchodzi na obroty od razu. Jakby ktoś miał z tym kłopoty niech pisze. Chętnie pomogę.
Pozdrawiam
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Paź 2008, 21:35   

Jezu, a w czyszczeniu krokowca jest to jako jeden z błędów :hahaha: . Nie przejmuj się. My też się uczymy :-)
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.