| Przesunięty przez: PumaRST 31 Sie 2008,  21:09
 | Hamownia prawdę Ci powie ... | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | trzeci   Moderator
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Artur
 Wiek: 55
 Dołączył: 24 Maj 2004
 Posty: 7108
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Cze 2008,  11:32   Hamownia prawdę Ci powie ... |   
 |  
               | 
 |  
               | W związku z otwarciem w Szczecinie oddziału V-techu, podjechałem sprawdzić czym dysponuje Spadek na dzień dzisiejszy. Wyniki (skan wykresu poniżej) nie nastrajają optymistycznie
   
   Z nominalnych 110 KM zostało jedyne 94,5 , a w wykresie momentu obrotowego nieprzyjemny dołek - cholera wie skąd
   Chłopaki z hamowni i mój mechanik podejrzanego widzą w głowicy, w nie trzymaniu ciśnienia na którymś z zaworów/zaworach.
 Najpierw chcę zrobić pomiar kompresji a potem daję czapkę do zdjęcia i zobaczymy w czym jest ból.
 Może przy okazji spróbuje się poprawić trochę fabrykę, choć główny cel to odzyskanie straconych koników.
 Ale teraz mam przynajmniej odpowiedź czemu na zlocie przejazd małej pętli poszedł całkiem nieżle a ćwiartka już mizernie.
 Podpowiedzi na kurację wzmacniającą dla Spadku mile widziane
   Pozdro ...
 |  
				| _________________ Verba volant, scripta manent
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Daras84   King of Bednary 2011
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączyła: 05 Maj 2005
 Posty: 2563
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Cze 2008,  13:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | prezes sprzedam zestaw na swapa rs2k  :D szlak juz przetatrłem wiec masz gdzie podejrzec co i jak   |  
				| _________________ AUTO LAWETA 24H
 SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | trzeci   Moderator
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Artur
 Wiek: 55
 Dołączył: 24 Maj 2004
 Posty: 7108
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Cze 2008,  13:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Daras, to ja chcę uratować stare, poczciwe CVH z XR-ki (których co raz mniej) a Ty mnie od razu na transplantologie wysyłasz ?   Kusisz, ale taki swap jest poza moim zasięgiem.
 Na razie, póki co
   |  
				| _________________ Verba volant, scripta manent
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Cze 2008,  14:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | K..wa jak mam ciebie prosić zebyś mi dał znać jak jedziesz na hamownie - co spotkanie to zawsze ci mówie ze chce  (nawet musze) jechać astrą na hamownie a ty ze nie ma sprawy i sie zgadamy.. 	  | trzeci napisał/a: |  	  | W związku z otwarciem w Szczecinie oddziału V-techu, podjechałem sprawdzić czym dysponuje Spadek na dzień dzisiejszy. | 
  P..dole takie podejście do sprawy... |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Cze 2008,  14:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Łoki daj znać kiedy będziesz się wybierał to pojedziemy razem, teraz miałem się z Arturem wybrać ale akurat siedziałem i siedze w lubuskim. |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DziDzia   vel DziaDzia
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: RS
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Patrycjusz :)
 Wiek: 39
 Dołączyła: 27 Lip 2005
 Posty: 4172
 Skąd: :: DDG ::
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Faza   King of Rally Land 2010
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 43
 Dołączył: 18 Lip 2005
 Posty: 792
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Cze 2008,  14:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panie Prezes z tego co widze po wykresie to zle Ci xrke z hamowali... bo po predkosci maksymalnej stwierdzam ze bylo hamowane na 5 biegu a powinno byc hamowane na 4 no chyba ze na 4 biegu maszynka cisnie 212km/h |  
				| _________________ FORD FIESTA XR2i 3.2 24V R32 250KM i 320Nm
 2.0 16V 136KM - ET: 15.11s....0-96km/h: 7,5s....
 2.8 VR6 188KM - ET: 13.72s....0-96km\h: 5,2s....
 3.2 R32 250KM - ET: 12.95s....0-96km\h:>5
 
 BMW E36 COUPE 325i/2.8 220KM i 300 Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Cze 2008,  17:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Widzisz Artur wiekszosc z naszych klubowych XR-ek  zapewne pokazala by taki jak nie gorszy wynik na hamowni i tu jest roznica miedzy tym co jest na papierze a tym co pokaze hamownia i czesto dochodzi do tego ze wlasciciel sprzedaje dany egzemplaz myslac iz silnik jest trup lub cos w ten desen, a tak naprawde nikt nie bierze pod uwage tego ze zarowno auto jak i podzespoly w nim maja juz swoje lata pi razy oko 15 - 17 lat + lub - ewentualne remonty silnikow. Ja sam osobiscie powiem Ci ze byl bym dumny z XR-ki  i dalej dazyl bym do odzyskania mocy fabrycznej.   Sluszna uwaga Faza odnosnie predkosci max. bo na moje to skrzynia z 1.6 CVH nie pozwoli  rozpedzic sie do takiej predkosci na 4 biegu.
 Hamownia byla obciazeniowa czy inercyjna
   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Cze 2008,  20:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | A pytanie mam ile taka przyjemność konszuje (w sensie wjazd na hamownie) |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Cze 2008,  05:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | w zależności od regionu polski - ok 100-150zł |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Cze 2008,  06:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | tak jak Faza powiedział, shamowlai na 5 biuegu a to błąd, 
 co do dołka, to jaki ty masz układ wydechowy?? Bo dołek jest bardzo widoczny w momęcie ale nie w KM.
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KUI3A   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Kuba
 Wiek: 42
 Dołączył: 31 Maj 2004
 Posty: 290
 Skąd: WaWa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Cze 2008,  07:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | na iV biegu XR moje jechało 160 max przy 6kprm, |  
				| _________________ 
   RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tommur   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Tomek
 Wiek: 52
 Dołączył: 07 Lip 2006
 Posty: 910
 Skąd: Szczecin
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | trzeci   Moderator
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Artur
 Wiek: 55
 Dołączył: 24 Maj 2004
 Posty: 7108
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Cze 2008,  15:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | No faktycznie, auto hamowane było na 5-ce. A nie tylko od Was słyszę, że to nienajlepsze rozwiązanie
   Następnym razem poproszę najwyżej o 2 pomiary - na 4 i 5 biegu.
 Co do prędkości max, to wiadomo że ta podana odnosi się prędkości auta bez oporów powietrza czyli praktycznie w warunkach próżni.
 Jedno jest pewne, cosik w Spadku trzeba pogrzebać
   Marcin, o wydechu Tommur powiedział - przelot zakończony SuperSprintem.
 O tym co dalej napiszę, gdy podjadę na kompresję.
 Pozdro ...
 
 P.S A Ty Łoki tak się nie denerwuj bo złość urodzie szkodzi.
 Sorry, ale ostatnio mam sporo na głowie i nie sposób wszystko spamietać.
 V-tech działa już na stałe, więc możesz podjechać w każdej chwili.
 |  
				| _________________ Verba volant, scripta manent
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Cze 2008,  16:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | to dół w momecie moze wynika z braku puszki rozprężeniowej która moze wygładzać moment itd. bo zasadniczo przy właściwych obrotach 2800obr masz prawie seryjny moment. a potem zaczyna sie dół. 
 Ale sprawdź kompreche i zanim cos zaczniesz robić shamuj auto jeszcze raz na 4 biegu!!
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Cze 2008,  17:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | A sama hamownia nie powinna stawiać jakiegoś oporu? 	  | trzeci napisał/a: |  	  | Co do prędkości max, to wiadomo że ta podana odnosi się prędkości auta bez oporów powietrza czyli praktycznie w warunkach próżni. | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Cze 2008,  17:57 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | A sama hamownia nie powinna stawiać jakiegoś oporu? | 
 
 ale nie aż takie jak wiatr. stad możliwosc wykręcenia faktycznej predkości max na jaka pozwala skrzynia biegów
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Cze 2008,  18:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | jasne - w tygnodniu nie mam jak sie za bardzo wyrwać z roboty - a weekendy chyba hamują pod warunkiem jak jest co najmniej 3-4 auta 	  | trzeci napisał/a: |  	  | V-tech działa już na stałe, więc możesz podjechać w każdej chwili. | 
 
 gdzieś mi zaginął skan mojego hamowania - mi też wtedy robili pomiar na 5 biegu i wyszło w granicach 92-95KM 	  | trzeci napisał/a: |  	  | No faktycznie, auto hamowane było na 5-ce. | 
 
 jabym skupił szczególną uwagę na pomiarze kompresji 3 i 4 gara - jeśli bedzie słąba od pozostałych to trzeba bedzie myślaeć na nowym wałkiem
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Cze 2008,  19:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Aha 	  | PumaRST napisał/a: |  	  | ale nie aż takie jak wiatr. stad możliwosc wykręcenia faktycznej predkości max na jaka pozwala skrzynia biegów 	  | JoeMix napisał/a: |  	  | A sama hamownia nie powinna stawiać jakiegoś oporu? | 
 | 
  muszę się w swoich okolicach za czymś takim rozejrzeć,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Faza   King of Rally Land 2010
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 43
 Dołączył: 18 Lip 2005
 Posty: 792
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Cze 2008,  08:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Trzeci mysle ze powinieneś  najpierw jeszcze raz jechac na hamownie i zmierzyć moc na 4 biegu i dopiero grzebac w silniku... takie jest moje zdanie |  
				| _________________ FORD FIESTA XR2i 3.2 24V R32 250KM i 320Nm
 2.0 16V 136KM - ET: 15.11s....0-96km/h: 7,5s....
 2.8 VR6 188KM - ET: 13.72s....0-96km\h: 5,2s....
 3.2 R32 250KM - ET: 12.95s....0-96km\h:>5
 
 BMW E36 COUPE 325i/2.8 220KM i 300 Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |