Przesunięty przez: Freeman 25 Wrz 2013, 16:53 |
[MK3] Rajdowa Fiesta wujka |
Autor |
Wiadomość |
wujek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 53 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30 Gru 2008, 16:11
|
|
|
Dzięki za miłe słowa, już coraz bliżej w doprowadzaniu Fiesty do zamierzonego stanu. A co do renesansu rajdowych XR2i to mimo tego, że te auta mają swoje lata i młodsza konkurencja jest szybsza, mocniejsza i właśnie _młodsza_ to wg. mnie XRka jest bardzo wdzięcznym materiałem na rajdówkę.
Skfarek, dzięki za zaproszenie, jeśli tylko czas na to pozwoli to się pojawię. A pasy zamocowane są z wykorzystaniem oczek. Zewnętrzne przykręcone w oryginalne gwinty na pasy, a wewnętrzne do płytek wspawanych w tunel środkowy. |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 30 Gru 2008, 21:15
|
|
|
Wujek na hamownie z tą xr2i po chipie bedzie dla potomnych wiadomo ile KM daje to magiczne niebieskie pudełeczko
a pozatym to bardzo fajne autko
Pozdrawiam |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30 Gru 2008, 21:42
|
|
|
Ciekawe, ciekawe - pasjonująca lektura
Daj więcej info o tym niebieskim, za ile, jak tego szukać ?
Powodzenia w dalszych modyfikacjach i w startach!
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 30 Gru 2008, 21:47
|
|
|
trzeci napisał/a: | Daj więcej info o tym niebieskim, za ile, jak tego szukać ? ... |
ebay.uk najprędzej, a i a1topgear miał kiedyś cos takiego na sprzedarz |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30 Gru 2008, 21:50
|
|
|
PumaRST napisał/a: | ebay.uk najprędzej, |
To ja wiem Marcinie, ebay.co.uk i ebay.de prześwietlam dość często.
Bardziej mi chodzi jak to się po angielsku nazywa, bo z technicznym angielskim to u mnie gorzej niż żle |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 30 Gru 2008, 22:01
|
|
|
superchip lub superchips |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
wujek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 53 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30 Gru 2008, 22:29
|
|
|
Cytat: | superchip lub superchips |
Dokładnie tak. Można też szukać jako "flash module" ale myślę, że to co wyżej wystarczy.
Lista produktów do Forda (benzyna) jest TUTAJ - na oficjalnej stronie producenta. Takie pudełko kosztuje 293Funty, ale na ebay ZDARZA SIĘ, że można kupić za cenę w okolicach 50Funtów + ok 10 Funtów przesyłka pocztą.
Producent podaje przyrost mocy 6KM... tylko wszystko wskazuje na to, że nie ma modułu do wersji 104KM, co potwierdza przypadek a1topgeara. W Polsce wynalazek trudno osiągalny, chociaż jeśli a1topgear nie sprzedał go za granicę to wiadomo, że mamy w kraju conajmniej dwa takie.
Puma, hamownia będzie ale wcześniej wypada zrobić głowicę, m.in. popychacze, nowy wałek (tu będzie seria - czyli bez szaleństw), żeby to miało ręce i nogi. |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 31 Gru 2008, 01:38
|
|
|
Wujek - co rozumiesz przez " nowy " wałek bo jeżeli nówke fordowską - to taniej Cie wyniesie jakiś Kent lub Piper . A jeżeli chcesz kupić " prawienufke " fordowską to i tak taniej wyjdzie Keny lub Piper - nielepiej pomyśleć o czymś takim |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 31 Gru 2008, 02:00
|
|
|
Żółwik Tuptuś, a czy to z superczipsami działać będzie?! |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 31 Gru 2008, 06:48
|
|
|
odyniec napisał/a: | Żółwik Tuptuś, a czy to z superczipsami działać będzie?! |
owszem bo ma to małe niebieskie pudełeczko i swobodnie moze sobie pozwolic na jakis ostrzejszy wałek niz seria. Zeresztą właśnei do tego pudełeczka montują nagminnie w UK.
Żółwika troszke pomyliłeś wałki od CVH n/a a CVH-T te do N/A kupisz juz taniej niż Kenta czy Pipera ale róznica też nie jest strasznie duża.
PS: Wujek czy to maginczne urządzenie przeniosło ci odcięcie ?? |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
wujek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 53 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31 Gru 2008, 10:23
|
|
|
Wałek będzie nowy seryjny - niekoniecznie oryginalny. Fiesta ma być N-grupowa, bo o ile 100% zgodność z homologacją w 3. Lidze nie jest wymagana, to nie wykluczam możliwości przynajmniej jednego startu w Pucharze Polski, zanim będę mógł pozwolić sobie na inną rajdówkę. Dlatego jeśli teraz robię odstępstwa od homologacji to niewielkie i takie, które można zlikwidować w kilka minut. Z resztą, co już wszyscy wiedzą, dozwolone modyfikacje XRki w A-grupie są znikome, a dla mnie A-grupa musi być bezkompromisowa.
Myślałem też o jakimś wałku sportowym, ale ostatecznie doszedłem do powyższego wniosku. |
|
|
|
|
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 31 Gru 2008, 12:58
|
|
|
"Słuszną koncepcję ma nasza partia"
Gratuluję autka i podziwiam za masę roboty, którą w nie włożyłeś.
Powodzonka w startach i niech ten RD 3liga w końcu ruszy.
pozdro |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
|
|
|
|
|
wujek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 53 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26 Sty 2009, 00:20
|
|
|
Puma, sorry, jakoś Twoje pytanie mi umknęło. Niestety obrotomierz mi się ostatnio "przeskalował" i sam nie wiem jak jest z odcięciem bo na ucho trudno stwierdzić. Jak naprawię lub wymienię obrotomierz to napiszę. |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 26 Sty 2009, 08:18
|
|
|
nie ma problemu, |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
a1topgear
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 26 Sty 2009, 18:00
|
|
|
Hyhy- to mamy moja ulubiona rajdowke w klubie;) Co do odcinki- na jakim poziomie powinna byc w serii? Kawal roboty za Toba- a mysle ze w walek warto przyinwesowac, w szczegolnosci jesli zamierzasz babrac sie z glowica- niestety najlepiej byloby przejsc na mechanike (a to skutkuje niestety wymiana walka) bo wyraznie precyzja prowadzenia zaworow na seryjnej hydraulice nie jest za dobra przy obrotach 5500+ rpm. (o ile wogole jest). |
_________________ HyHy:)
|
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 26 Sty 2009, 22:17
|
|
|
seria ma odcinke jakoś koło 6500rpm |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
wujek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 53 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29 Wrz 2010, 01:14
|
|
|
Po długiej przerwie napiszę co dzieje się z Fiestą. Niektórzy chcieli już kupować części, nie wiedząc, że dzielą skórę na niedźwiedziu który żyje i ma się całkiem dobrze.
Z grubszych rzeczy zrobiony został remont całego zespołu napędowego. Na początek warto było znaleźć silnik w przyzwoitym stanie - jako dobra baza do dalszych działań. Później było z górki...
Pudełka niezbędne do remontu:
A w środku szpilki głowicy:
Miska olejowa:
Pompa oleju:
Pompa wody:
Popychacze zaworów:
Świece i filtr oleju:
Do tego oczywiście pasek rozrządu, napinacz, wszystkie uszczelki i uszczelniacze, pozostałe filtry i inne drobiazgi których nie fotografowałem.
Głowica przeszła całkowity remont czyli obróbka gniazd, zaworów, planowanie i wymiana uszczelniaczy. Prawda, że jest piękna?
Blok po tulejowaniu i oczywiście wymianie pierścieni. Wał nie wymagał interwencji:
Skoro remont nabrał rozpędu to poszedłem za ciosem i wyremontowałem skrzynię biegów. Wymienione zostały wszystkie łożyska, uszczelki i uszczelniacze. Całość została wyczyszczona i poskładana:
Do wszystkiego, po ocenie stanu alternatora (pourywane łopatki, luzy na wirniku) uznałem, że warto kupić alternator po profesjonalnej regeneracji:
W myśl, że w "kupie siła" należało złożyć wszystko w całość. Poniżej przedstawiam efekty pracy:
Poniżej zdjęcie specyfików użytych do składania i docierania silnika. Millers Oil ze specjalnej serii dla silników do motorsportu:
Znalazłem również prawie nowy wałek rozrządu o praktycznie fabrycznym wzniosie krzywek. W późniejszym czasie do wszystkiego doszła sportowa wkładka filtra powietrza - podobno najlepszej firmy - ITG. Niestety nie mam zdjęć ale może kiedyś zrobię.
Docieranie silnika zakończyło się w połowie stycznia więc już jakiś czas temu. Przyznaję, że jest spora różnica. Czuć, że auto chce się odpychać co nie zmienia faktu, że wciąż sporo odstaje od młodszych konstrukcji. Przede wszystkim przydałaby się znacznie krótsza skrzynia. Podobno Escort 1.3 miał identyczne przełożenia jak XR2i ale krótsze przełożenie główne - 4,27 które nawet było homologowane. Chyba będę próbował pójść tym tropem.
Postaram się zmobilizować albo raczej znaleźć chwilę wolnego czasu i zbadać Fiestę na hamowni.
W zawieszeniu także zaszło kilka zmian. Na pokład... właściwie "pod" trafił gwintowany Bilstein B6 ze sprężynami Eibach. Całość na początku roku strojona była w Zerkopolu. Efekty są znakomite. Oczywiście wciąż nie jest to Proflex ale bardzo ładnie trzyma się drogi a przy tym na gęstych dziurach czuć, że koła cały czas mają kontakt z podłożem, nawet przy dużych prędkościach.
Ostatnia nowość to alufelgi RS. Komplet z oponami Toyo R888 na suchy asfalt i drugi komplet z mediami Fedimy F/T.
W tym sezonie były plany na starty w całym cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska (3L-RD) ale tak mnie jak i organizatorom nie wszystko chce się pokrywać z planami. Póki co wystartowaliśmy w dwóch z trzech rozegranych eliminacji.
W Rajdzie Tyskim z powodu awarii Fiesty (skrzynia biegów dobiła do płyty i zmiażdżyła kabel czujnika położenia wału) i postoju na Oesie a później kilkunastominutowego spóźnienia na PKC byliśmy ostatnią sklasyfikowaną załogą.
Rajd Porębski jechało się znacznie lepiej choć też z małymi problemami natury technicznej. Byliśmy tuż przed Squadakiem w Peugeocie 206 - najważniejsze, że Fiesta wygrała ze zdrajcą.
Zapraszam do obejrzenia fragmentów przejazdu naszej załogi podczas Rajdu Tyskiego.
Słychać nawet w którym miejscu trasy urwaliśmy kabel. |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 29 Wrz 2010, 08:27
|
|
|
skrzynia to escort xr3i na mechanicznym wtrysku (mk3/4) a nie 1,3. i ma dyfer 4,27 oraz 4,25 w zależności od rocznika.
powiedz mi jak te opony Fedima. bardzo ciężkie?? i jak wypadaja w porównaniu do Markgumów w jakości oraz cenie. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 29 Wrz 2010, 08:32
|
|
|
Kurde, ciesze sie ze ta fiesta ciagle zyje i ma sie coraz lepiej
Powodoznka na oesach |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
|
|
|
|
|