Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Swap silnika z 1.3 na 1.6??
Autor Wiadomość
PRUSZEK31
[Usunięty]

Wysłany: 16 Paź 2008, 12:41   Swap silnika z 1.3 na 1.6??

Witam mam fiestę 91rok z silnikiem 1.3 na gaźniku(typ weber).Układ zapłonowy skłąda się z wielocewki zamontowanej na bloku silnika pod kolektorem ssącym oraz jednostki sterującej na ścianie grodziowej.Prostę pytanie czy można założyć do niej silnik od escorta MK3 lub MK4 o poj. 1,6 również na gaźniku(nie chcę na wtrysku).Czy skrzynia biegów będzie pasować?I jak z układem zapłonowym czy zostaje ten sam?Z zawieszeniem silnika dam sobie radę.
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 16 Paź 2008, 13:26   

troszke zabawy bedzie pewnei ale da sie to poskąłdac. nawet zapłon powinien sobie poradzic bo w obu silnikach powinno to chodzić na czujniku Halla (cewce, rozdzielaczu itd).

skrzynia da sobie rade.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
PRUSZEK31
[Usunięty]

Wysłany: 16 Paź 2008, 19:16   z 1,3 na 1,6

Nie mam rozdzielacza tylko czujnik który liczy impulsy z koła zamachowego.Czyli wszystko jest przetwarzane przez moduł umieszczony na ścianie grodziwej i do niego jeszcze dochodzi przewód podciśnienia.Wszystko wygląda jakby było na jedno punktcie.Ostatnia wersja gaźników z rozbudowanym systemem zapłonowym.
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 16 Paź 2008, 19:27   

PRUSZEK31 napisał/a:
wygląda jakby było na jedno punktcie.

no bo tak masz...
PRUSZEK31 napisał/a:
MK3 lub MK4 o poj. 1,6 również na gaźniku(nie chcę na wtrysku)

wiąże sie to z wywaleniem obecnego systemu zasilania zmianą baku i włożeniem silnika z gaźnikiem + aparat zapłonowy i to tyle :)
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 16 Paź 2008, 19:43   

ale to w takiej sytuacji nie wiem czy by nie łatwiej było wsadzic 1,6 mono. też z escorta mk4
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 16 Paź 2008, 19:47   

mk4 nie miało jeszcze mono i nie ma otworu w bloku na halla :| hehe co bym wiedział jakby nie to moje mk1 :P
tak wogóle to poza 1.4 to w eśkach bardzo rzadko zdarzały się 1.6 na jednopunkcie
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 16 Paź 2008, 19:50   

oj zmartwie cie ale był 1,6i na mono w escorcie mk4. ale faktycznei był z czujnikiem Halla w rozdzielaczu wiec trza by przerobić wiazke od ecu.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 16 Paź 2008, 19:53   

PumaRST napisał/a:
ale faktycznei był z czujnikiem Halla w rozdzielaczu wiec trza by przerobić wiazke od ecu.

hehe takie to i ja miałem w moim mk1 :P znaczy na gaźniku i aparacie z 1.6
no ale na mono w mk4 nie wychodziły bo mk4 to do 90 roku
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 16 Paź 2008, 19:57   

ale ja robiłem taki silnik i był na 100% na mono i był to rocznik 89 lub 90. zreszta tak samo jak były w tych 2 latach CVH EFI
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 16 Paź 2008, 20:00   

i tu dochodzimy do tego co kto widział a ford i tak se ładował co miał :P ja bynajmniej poza gaźnikiem i mfi w mk4 nie widziałem :)
a tak wogóle to zmiana silnika to nie tuning :P
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
mamuten 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Bartłomiej
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 314
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: 16 Paź 2008, 20:18   

a czemu niechce wtrysku tylko gażnik
_________________
rekord pobity pełna butla 33.5 litra zrobiłem 380 kilosów z popitalaniem

Szatan i Kupidyn są kolegami, którzy idą razem w poszukiwaniu ludzi nie mających nic do roboty
 
 
 
PRUSZEK31
[Usunięty]

Wysłany: 16 Paź 2008, 20:56   1,3 na 1,6

Na początek chcę wymienić silnik i później się bawić w dodawanie mocy.Napewno w mojej fieście jest gaźnik na tyle potrafie rozróżnić gaźnik od monowtrysku.Jest to gaźnik typu TLDM 26/28 jeszcze z ssaniem ręcznym.Na module który jest umieszczony na ścianie grodziowej napisane jest ESC.Interesuje mnie czy skrzynia i silnik będą do siebie pasować.
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 16 Paź 2008, 21:01   

PRUSZEK31 napisał/a:
na ścianie grodziowej napisane jest ESC

no to śmiało na tym mozesz postawić gaźnikowca z fiesty mk3 1.6 :) poprostu wtykasz wszystko co masz i masz :P a tak poważnie to na tym module dasz rade po zmianie kolektora i wsadzeniu gaźnika opanować każde cvh mono :)
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 16 Paź 2008, 21:06   

ja do tego całego misz masz dodam że widziałęm ori mk3 90 na gaźniku ( kupiona w polsce w salonie ) zapłon rozwiązany tak jak mówi autor topiku , więc najpierw ustalmy co tam naprawde siedzi .

Ze wsadzaniem tam CVH na gaźniku może byc jeden problem - tego będzie bardzo trudno znaleźć w jakimś sensownym stanie .

Chyba najłatwiej , najtaniej i najszybciej będzie znaleźć całośćz wiążką z ikserki i takowe przeswapować .

Reszta to rzeźba w gównie i gra nei warta świeczki .

Laskosz - Przekładka silnika to część Tuningu Mechanicznego zwana popularnie swapem . Stanowi ona na ogół podstawę do dalszych modyfikacji i jest jedną z najprostrzych metod na uzyskanie dodatkowych koni mechanicznych ( w skrócie KM ) . Jest ona także pozycją wyjściową do dalszych modyfkacji silnika czyli uzyskiwania z neigo ponad fabrycznych wartości

Użyj opcji szukaj - sporo było o przekładkach oraz o tym jak wpływają na poprawę osiągów samochodu .

[ Dodano: Czw Paź 16, 2008 21:08 ]
podczs pisania mojego posta wyjaśniłą sie sprawa zaslilania . więc ten problem odpada . Reszta jest jak najbardziej aktualna
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 16 Paź 2008, 21:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 16 Paź 2008, 21:10   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Laskosz - Przekładka silnika to część Tuningu Mechanicznego zwana popularnie swapem . Stanowi ona na ogół podstawę do dalszych modyfikacji i jest jedną z najprostrzych metod na uzyskanie dodatkowych koni mechanicznych ( w skrócie KM ) . Jest ona także pozycją wyjściową do dalszych modyfkacji silnika czyli uzyskiwania z neigo ponad fabrycznych wartości ( tak zwane high performance ) .

sranie w banie, jak myśłisz dlaczego mnie nie ma tutaj? przecież pisałem dla mnie zmiana silnika na większy to tylko zmiana :1xf:
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 16 Paź 2008, 21:15   

nie ma cie tutaj bo odrzuciłeś zaproszenie .

Co do nomenklatury - jeżeli traktujesz " zmianę " ( jak to nazywasz ) silnika wybiórczo jako temat wyjęcia jednego i wsadzenia drugiego bez dostosowania pozostałych podzespołów to chyba jest to koniec tej rozmowy bo faktycznie z tuningiem mechanicznym nie ma to nic wspólnego .

Pozdro .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 16 Paź 2008, 21:19   

dostosowanie kolejnych podzespołów to poprostu reszta takiego przekładania, wiesz że żeby coś zagrało to trzeba to zgrać ze sobą i wywalić te zasrane skrzypce ;/
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów swap silnika.
doogi Tuning mechaniczny 53 29 Lip 2006, 13:03
Gość
Brak nowych postów Swap silnika z immobiliserem
Abart91 Elektryka silnika 20 24 Kwi 2014, 00:05
vegetagt
Brak nowych postów Swap wymiana silnika
bulkowsky Mechanika silnika 3 8 Lip 2014, 12:09
Igraszki
Brak nowych postów Swap silnika z Fusiona
Kompatybilność silnika z Forda Fusiona 1.4 (2008)
SylciaX Mechanika silnika 4 19 Maj 2023, 23:20
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.