Filtr Oleju |
Autor |
Wiadomość |
Jacek4200
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39 Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 91 Skąd: Wrocław/okolice
|
Wysłany: 13 Paź 2008, 18:48 Filtr Oleju
|
|
|
Chłopaki mam laickie pytanie - jak zdjąć filtr oleju? Mierze się do wymiany oleju i wypadałoby wymienic przy okazji filtr. Tyle że niewiem jak się za niego zabrać, a na forum nic nie znalazlem, sorry jestem "zielony" w tych sprawach, chciałbym się nauczyć.
Bądź co bądź jest on wkręcany, tylko jak go odkręcić? |
_________________ Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 13 Paź 2008, 18:53
|
|
|
Masz pecha, bo w w mk3 i silniku 1.3i jest umieszczony z tyłu, przez co jest tam słaby dostęp. Ja zdejmowałem go za pomocą śrubokręta. Przebijasz zboku na wylot i odkręcasz, ale tobie radze kupić za kilkanaście zł odpowiedni klucz i po sprawie
W nowy filtrze sparujesz olejem uszczelkę przed zamontowaniem i zakręcasz RĘKOMA |
|
|
|
|
Jacek4200
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39 Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 91 Skąd: Wrocław/okolice
|
Wysłany: 13 Paź 2008, 19:03
|
|
|
hmm, wiedziałem gdzie on jest, tylko nie miałem na niego sposobu. Przebijam oczywiście po spuszczeniu oleju nie? |
_________________ Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Paź 2008, 19:09
|
|
|
nie gra roli czy przed czy po . I tak troche z niego oleju wyleci . W większości przypadków da się odkręcić rękoma , poza 2 przypadkami w moim życiu czyli fiesta joego i moje mk1 ze śląska ale tam aż musialem pompe oleju zdemontowac tak ktoś przykręcil . |
|
|
|
|
Jacek4200
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39 Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 91 Skąd: Wrocław/okolice
|
Wysłany: 13 Paź 2008, 19:16
|
|
|
diodalodz, rekami nie da rady, próbowałem, prędzej silnik wyrwę z poduszek |
_________________ Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i |
|
|
|
|
murgrabia
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 214 Skąd: metropolia
|
Wysłany: 15 Paź 2008, 15:04
|
|
|
Kup ten klucz do odkręcania. Taki z łańcuszkiem i po sprawie. Ja tak zrobiłem przy wymianie filtra. |
|
|
|
|
sulos
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 26 Dołączył: 07 Wrz 2007 Posty: 547 Skąd: Statek miłości
|
Wysłany: 15 Paź 2008, 15:20
|
|
|
po co klucz? niepotrzebny... wystarczy stary pasek do spodni |
_________________ http://www.sulkov.pl
sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych
Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe
W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :> |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 15 Paź 2008, 15:44
|
|
|
sulos, pasek od spodni pewnie wystarczy w Twoim japońcu. U mnie w mk3 bez solidnego klucza/śrubokręta nie podchodzić
Jacek4200 napisał/a: | rekami nie da rady, próbowałem, prędzej silnik wyrwę z poduszek | sama prawda |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
sulos
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 26 Dołączył: 07 Wrz 2007 Posty: 547 Skąd: Statek miłości
|
Wysłany: 15 Paź 2008, 15:49
|
|
|
bidżej86, no to pomysl chwilke na jakiej zasadzie dziala klucz do wykrecania filtra oleju |
_________________ http://www.sulkov.pl
sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych
Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe
W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :> |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 15 Paź 2008, 15:50
|
|
|
sulos, klucz ma sztywne ramię i to jest zasadnicza różnica między nim a paskiem... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
sulos
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 26 Dołączył: 07 Wrz 2007 Posty: 547 Skąd: Statek miłości
|
Wysłany: 15 Paź 2008, 16:11
|
|
|
bidżej86, u mnie za to sztywne ramie zrobil klucz oczkowy : wiec nie widze sensu wydawania xx pln za gadzet, ktory w gruncie rzeczy nie jest do niczego potrzebny
ale to tylko maly, biedny ja. |
_________________ http://www.sulkov.pl
sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych
Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe
W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :> |
|
|
|
|
Jacek4200
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39 Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 91 Skąd: Wrocław/okolice
|
Wysłany: 15 Paź 2008, 18:41
|
|
|
Już po wszystkim. Kupiłem klucz za 10 PLN i poszło bez problemu. I zalałem dziada na próbę Castrolem Magnatec 15W40 |
_________________ Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i |
|
|
|
|
murgrabia
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 214 Skąd: metropolia
|
Wysłany: 15 Paź 2008, 20:27
|
|
|
Jacek4200 napisał/a: | Już po wszystkim. Kupiłem klucz za 10 PLN i poszło bez problemu. I zalałem dziada na próbę Castrolem Magnatec 15W40 | A jaki wcześniej miałeś olej? Bo tak zalewać silnik innym olejem - to chyba nie jest za dobrze? |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 15 Paź 2008, 20:41
|
|
|
sulos, uwierz że w mk3 pasek + nawet klucz oczkowy nie zastąpi specjalnego narzędzia. wcale nie mówię że to nie może działać, wręcz przeciwnie - jeszcze do niedawna sam próbowałem takich praktyk: ale w mojej mk3 z 95 - ni chu-chu, chociaż np w vw polo z 93 bez problemu
kumpel w hondzie wykręca świece kluczem za 3 pln, ja ten sam klucz połamałem a świeczki siedziały na miejscu
Jacek4200 napisał/a: | Kupiłem klucz za 10 PLN |
i z głowy |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Jacek4200
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39 Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 91 Skąd: Wrocław/okolice
|
Wysłany: 16 Paź 2008, 06:59
|
|
|
murgrabia, dotychczas miałem jakiegoś Shella 15W40, i wymieniłem również na mineralnego Castrola tyle że o niebo lepszego. Z mineralnymi, tak jak z półsyntetykami i syntetykami, używasz oleju 15W40, 10W40 lub 5W40 i zmieniasz tylko marki.
Chciałem sam przejśc na półsyntetyka Vavoline 10W40 Max life ale zwyciężył rozsądek - z obawy przed rozszczelnieniem motorka. |
_________________ Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i |
|
|
|
|
|