Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Filtr Oleju
Autor Wiadomość
Jacek4200 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 91
Skąd: Wrocław/okolice
Wysłany: 13 Paź 2008, 18:48   Filtr Oleju

Chłopaki mam laickie pytanie - jak zdjąć filtr oleju? Mierze się do wymiany oleju i wypadałoby wymienic przy okazji filtr. Tyle że niewiem jak się za niego zabrać, a na forum nic nie znalazlem, sorry jestem "zielony" w tych sprawach, chciałbym się nauczyć.
Bądź co bądź jest on wkręcany, tylko jak go odkręcić? ;-(
_________________
Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 13 Paź 2008, 18:53   

Masz pecha, bo w w mk3 i silniku 1.3i jest umieszczony z tyłu, przez co jest tam słaby dostęp. Ja zdejmowałem go za pomocą śrubokręta. Przebijasz zboku na wylot i odkręcasz, ale tobie radze kupić za kilkanaście zł odpowiedni klucz i po sprawie :fajka:
W nowy filtrze sparujesz olejem uszczelkę przed zamontowaniem i zakręcasz RĘKOMA :ok:
 
 
 
Jacek4200 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 91
Skąd: Wrocław/okolice
Wysłany: 13 Paź 2008, 19:03   

hmm, wiedziałem gdzie on jest, tylko nie miałem na niego sposobu. Przebijam oczywiście po spuszczeniu oleju nie?
_________________
Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Paź 2008, 19:09   

nie gra roli czy przed czy po . I tak troche z niego oleju wyleci . W większości przypadków da się odkręcić rękoma , poza 2 przypadkami w moim życiu czyli fiesta joego i moje mk1 ze śląska ale tam aż musialem pompe oleju zdemontowac tak ktoś przykręcil .
 
 
 
Jacek4200 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 91
Skąd: Wrocław/okolice
Wysłany: 13 Paź 2008, 19:16   

diodalodz, rekami nie da rady, próbowałem, prędzej silnik wyrwę z poduszek :hihihi:
_________________
Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i
 
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 214
Skąd: metropolia
Wysłany: 15 Paź 2008, 15:04   

Kup ten klucz do odkręcania. Taki z łańcuszkiem i po sprawie. Ja tak zrobiłem przy wymianie filtra.
 
 
sulos 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 26
Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 547
Skąd: Statek miłości
Wysłany: 15 Paź 2008, 15:20   

po co klucz? niepotrzebny... wystarczy stary pasek do spodni
_________________
http://www.sulkov.pl

sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych

Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe

W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :>
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 15 Paź 2008, 15:44   

sulos, pasek od spodni pewnie wystarczy w Twoim japońcu. U mnie w mk3 bez solidnego klucza/śrubokręta nie podchodzić :-P

Jacek4200 napisał/a:
rekami nie da rady, próbowałem, prędzej silnik wyrwę z poduszek
sama prawda :D
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
sulos 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 26
Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 547
Skąd: Statek miłości
Wysłany: 15 Paź 2008, 15:49   

bidżej86, no to pomysl chwilke na jakiej zasadzie dziala klucz do wykrecania filtra oleju :fox:
_________________
http://www.sulkov.pl

sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych

Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe

W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :>
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 15 Paź 2008, 15:50   

sulos, klucz ma sztywne ramię i to jest zasadnicza różnica między nim a paskiem...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
sulos 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 26
Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 547
Skąd: Statek miłości
Wysłany: 15 Paź 2008, 16:11   

bidżej86, u mnie za to sztywne ramie zrobil klucz oczkowy : wiec nie widze sensu wydawania xx pln za gadzet, ktory w gruncie rzeczy nie jest do niczego potrzebny :)
ale to tylko maly, biedny ja.
_________________
http://www.sulkov.pl

sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych

Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe

W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :>
 
 
 
Jacek4200 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 91
Skąd: Wrocław/okolice
Wysłany: 15 Paź 2008, 18:41   

Już po wszystkim. Kupiłem klucz za 10 PLN i poszło bez problemu. I zalałem dziada na próbę Castrolem Magnatec 15W40 :twisted:
_________________
Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i
 
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 214
Skąd: metropolia
Wysłany: 15 Paź 2008, 20:27   

Jacek4200 napisał/a:
Już po wszystkim. Kupiłem klucz za 10 PLN i poszło bez problemu. I zalałem dziada na próbę Castrolem Magnatec 15W40 :twisted:
A jaki wcześniej miałeś olej? Bo tak zalewać silnik innym olejem - to chyba nie jest za dobrze?
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 15 Paź 2008, 20:41   

sulos, uwierz że w mk3 pasek + nawet klucz oczkowy nie zastąpi specjalnego narzędzia. wcale nie mówię że to nie może działać, wręcz przeciwnie - jeszcze do niedawna sam próbowałem takich praktyk: ale w mojej mk3 z 95 - ni chu-chu, chociaż np w vw polo z 93 bez problemu :|
kumpel w hondzie wykręca świece kluczem za 3 pln, ja ten sam klucz połamałem a świeczki siedziały na miejscu ;-|

Jacek4200 napisał/a:
Kupiłem klucz za 10 PLN

i z głowy :ok:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Jacek4200 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 91
Skąd: Wrocław/okolice
Wysłany: 16 Paź 2008, 06:59   

murgrabia, dotychczas miałem jakiegoś Shella 15W40, i wymieniłem również na mineralnego Castrola tyle że o niebo lepszego. Z mineralnymi, tak jak z półsyntetykami i syntetykami, używasz oleju 15W40, 10W40 lub 5W40 i zmieniasz tylko marki.
Chciałem sam przejśc na półsyntetyka Vavoline 10W40 Max life ale zwyciężył rozsądek ;-| - z obawy przed rozszczelnieniem motorka.
_________________
Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Jaki olej, filtr oleju, filtr paliwa, filtr powietrz-1,4tdci
morsio Silniki diesla 3 25 Maj 2014, 21:00
Freeman
Brak nowych postów Filtr Oleju
Nyku Mechanika silnika 6 5 Wrz 2011, 15:42
Nyku
Brak nowych postów filtr oleju fiesta 07 1299cm
maoke Mechanika silnika 2 17 Maj 2020, 09:40
maoke
Brak nowych postów [MK4] Jak wykręcic filtr oleju 1.8d
sth2biker Mechanika 5 28 Cze 2011, 21:26
DziDzia
Brak nowych postów [MK3] Filtr oleju Motorcraft - oznaczenie dla 1.1
mikolay Mechanika 5 24 Mar 2006, 14:51
mikolay


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.