Zamknięty przez: Żółwik Tuptuś 16 Paź 2008, 22:09 |
kolektory wydechowe? |
Autor |
Wiadomość |
winiar789
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 36 Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Paź 2008, 20:42 kolektory wydechowe?
|
|
|
siedzac i myslac dumajac nad moim wydechem zastanawialem sie czy przypadkiem nie da sie moze jakos upchnac kolektorow do naszej fiesty z innego samochodu?? moze maja podobne wejscia do silnika ?? myslalem nad tym i robienie flanszy wogole jest bez sensu i dorabianie tego wszystkiego za taka opereacje cenia sie 3 tys. |
|
|
|
|
sulos
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 26 Dołączył: 07 Wrz 2007 Posty: 547 Skąd: Statek miłości
|
Wysłany: 11 Paź 2008, 20:52
|
|
|
sprobuj od starego robura
najlepiej jak znajdziesz egzemplarz z 29 lutego 1972 roku |
_________________ http://www.sulkov.pl
sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych
Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe
W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :> |
|
|
|
|
winiar789
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 36 Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Paź 2008, 20:57
|
|
|
mowisz ze bedzie pasowac?? |
|
|
|
|
sulos
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 26 Dołączył: 07 Wrz 2007 Posty: 547 Skąd: Statek miłości
|
Wysłany: 11 Paź 2008, 21:02
|
|
|
mowie tyle, ze tuning mechaniczny ma pewna, cholernie wazna ceche...
przy okazji mozna potraktowac to jako dobra rade.
jezeli chcesz cos robic TANIO i do tego majac niewielkie pojecie na ten temat - odpusc sobie. |
_________________ http://www.sulkov.pl
sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych
Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe
W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :> |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 11 Paź 2008, 22:04
|
|
|
winiar789 napisał/a: | myslalem nad tym i robienie flanszy wogole jest bez sensu i dorabianie tego wszystkiego za taka opereacje cenia sie 3 tys. |
a co Ty myślałeś, że za 300pln będziesz miał policzony i zrobiony profesjonalnie kolektor?
jak masz dobre dojście to za sam materiał trzeba dać ok 500pln
chłopaki przerzućcie to do hp albo w ogóle wywalcie... |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 11 Paź 2008, 23:08
|
|
|
koncepcja całkiem nie głupia ( a tu was zaskoczyłem ). Ale ma jedną wade, nie ma jak to zrobić tanio. O ile w zwykłych zetecach da sie przerobic kolektor z RS2000 czy z c20xe o tyle w wypadku tego silnika jest problem z dostępnością kolektoró które się montuje od tyłu silnika.
Poraz kolejny powtarzam swap na 1,7 16v. Jedyna słuszna droga.
Poczekamy chwile mozę ktoś zna jakis tani kolektor który można dopasowac do 1,25 ale wątpie w to.
Pozdro |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 11 Paź 2008, 23:13
|
|
|
PumaRST napisał/a: | Poczekamy chwile mozę ktoś zna jakis tani kolektor który można dopasowac do 1,25 ale wątpie w to. |
jest opcja na przeróbke z vw 1,4 16V i opla 1,4 16V, ale trzeba szukać z rur a nie żeliwa, a tak czy inaczej trzeba dorabiać flansze.
Puma wiesz co kombinuje i dobrne do końca mimo Twojego innego zdania, |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 11 Paź 2008, 23:19
|
|
|
Marcin napisał/a: | Puma wiesz co kombinuje i dobrne do końca mimo Twojego innego zdania, |
Ja myśle ze przyczyna w twoim działaniu lezy od zupełnie innej strony wiec akurat Ciebie nie bede odwodził od tego co planujesz. A później i tak wsadzisz 1,7 i zaczniesz zabawe od nowa |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 11 Paź 2008, 23:24
|
|
|
hehe powiem Ci, że jakbym miał się już pakować w swapa to byłoby to 2.0, nawet jak miałbym to robić jako pierwszy. eot |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 11 Paź 2008, 23:26
|
|
|
zmartwie cie nie byłbyś pierwszy zreszta kiedys gdzieś czytałem o 2,0 16vT na bazie SilverTopa. a swapach na Durateca to dość sporo.
Nie musimy robić EOT bo wzasadzie cąły ten temat to OT |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 11 Paź 2008, 23:34
|
|
|
chodzi Ci o mk4?
w sumie racja |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 11 Paź 2008, 23:41
|
|
|
tak poprzedni post tyczył sie mk4/5
jak sie nie myle na tym forum
http://www.zsoc.com/forum/ |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 11 Paź 2008, 23:42
|
|
|
jak do tej pory nie specjalnie się interesowałem osiągnięciami ludzi w swapach w mk4/5, a z tym pierwszym to bardziej chodziło mi o Nasze podwórko
[ Dodano: Sob Paź 11, 2008 23:43 ]
znam te forum, nawet się tam zarejestrowałem, aczkolwiek kilka razy tylko je przeglądałem |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 11 Paź 2008, 23:44
|
|
|
Jesli mówisz o naszym podwórku to my mamy 2 swapy na 1,7 i chyba tyle. a przynajmniej ja nic wiecej nie pamiętam. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 11 Paź 2008, 23:45
|
|
|
baqu i zoharek tyle i ja wiem, a żadnej innej kombinacji nie znam |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 12 Paź 2008, 00:36
|
|
|
Marcin napisał/a: | baqu i zoharek tyle i ja wiem, a żadnej innej kombinacji nie znam |
i na tym można zakończyć. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
winiar789
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 36 Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Paź 2008, 16:30
|
|
|
pytanko do was:) juz nie zakladam nowego tematu wiec jaki matrial moge wykorzystac do kolektora wydechowego ?? czy moga byc normalne rurki ?do obspawania dosyc grube zeby nie rozlecialy sie pod wysoka temperatura?? mam tez w domu rury wysokotemperaturowe ale zeby je zespawac musi byc specjalna spawarka?? |
|
|
|
|
sulos
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 26 Dołączył: 07 Wrz 2007 Posty: 547 Skąd: Statek miłości
|
Wysłany: 16 Paź 2008, 17:21
|
|
|
ah jakze piekne i proste jest zycie domoroslego tjunera. spawarka, troche rurek i jest git bajera.
a pomyslales o tym, ze wypadaloby jeszcze troche obliczen zrobic, zeby to jakos dzialalo? |
_________________ http://www.sulkov.pl
sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych
Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe
W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :> |
Ostatnio zmieniony przez sulos 16 Paź 2008, 17:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 16 Paź 2008, 17:45
|
|
|
sulos, zasadniczo w wypadku seri zetec-se to co by nie wyspawał to bedzie lepiej bo tam taki jest kolektor że ........ |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 16 Paź 2008, 17:50
|
|
|
oj przesadzasz sulos zdziebko ...kto ci policzy opory na kolektorach ..masz tu gdzies konstruktorów ze specjalnym programem . A my przyspawujac rury z Rsa cos liczymy ..tez na pałe to robimy ..pozatym teoria teoria ..a kształt czesto wymuszony jest miejscem i przeszkodami na jakie trafia dwururka ...ogólnie zasadza jest zeby warkocze były równej długosci ..ale trudno sie tego trzymac ..jak chcesz i mozesz to gnij spawaj i eksperymentuj ...zwykła ale o grubszych sciankach rurka powinna wytrzymac ..przynajmniej na czas jakis ..zreszta jak peknie to zrobisz drugi skoro umiesz ...a moze łatwiej kupic gotowca i przerobic volvo .mitsu , ford probe ...rs2000 ,opelki poszukaj a znajdziesz rurowca którego mozesz pociac i poprzerabiac |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
|