Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Silnik 1.8d
Autor Wiadomość
DromeN
[Usunięty]

Wysłany: 2 Paź 2008, 17:14   Silnik 1.8d

Witam i serdecznie pozdrawiam.

Problem pojawił się na trasie Polska-Dania po 800km . Auto zaczęło kopcić czarnym dymem (czuć jest spaliny tak jakby parafina ,palone świeczki)

1. jest słabsze nie można już jechać nawet 130km/h bo nie ma siły a jechałem 140 do 150

2. Z zapalaniem porannym tez ma problem muszę baaardzo długo kręcić i z 3 do 4 razy grzać a mrozów jeszcze nie ma.(rozrusznik kreci dobrze)JAk juz zapali to tak jak by na 2 gary rzuca strasznie po chwili przestaje . Cieply pali na dotyk.

3. Olej w normie



Proszę mi powiedzieć gdzie szukać jaka przyczyna ,jestem na emigracji i warunki by cos samemu zrobic sa kiepskie ale moze jakies proste rozwiazanie sie okaze a jesli nie to mam pytanie czy dam rade spowrotem 1000km do Polski wrocic .

PS.Sorki ze na forum Fiesty ale na moim forum Escorta glucha cisza . Pozdrawiam
 
 
BLADE 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Wojtek
Wiek: 48
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 150
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2 Paź 2008, 17:31   

Witam użytkownika escorta 1.8D.
Jeżeli dymi na czarno to albo wtryski do wymiany lub regeneracji, albo pompa wtryskowa. Wtryski zaczynają mieć problem z rozpylaniem większej dawki paliwa, im bardziej kopci tym wtryski są w gorszym stanie i paliwo nie jest poprawnie spalane co powoduje pogorszenie się dynamiki auta i wzrost spalania.
_________________
 
 
 
DromeN
[Usunięty]

Wysłany: 2 Paź 2008, 17:53   

uklad zasilania Boscha , wiec pewnie drogo ;-| , i najwazniesze czy da sie tak przejechac 1000km do domu , bo jak nie to kaplica :(
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 2 Paź 2008, 18:04   

Ze dlugo odpala to wina cofajacego sie paliwa, uklad sie zapowietrza i przy rozruchu pompa musi zaciagnac paliwo ktore sie cofnelo w tym powietrze, ktorego diesel nie cierpi, zobacz czy pompa wtryskowa jest sucha, tzn czy nie cieknie z niej ropa.
Jak masz mozliwosc to kup tam taka gruszke od Citroena C15, ma ona w srodku zawor zwrotny a za razem rob za pompke :)
_________________

 
 
 
DromeN
[Usunięty]

Wysłany: 2 Paź 2008, 18:17   

to co moglem teraz sprawdzic to to ze pompa sucha i postaram sie zaciski podokrecac na wezach chyba ze to gdzies od dolu to nie ma mozliwosci :/
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 2 Paź 2008, 18:30   

Od podwozia do sciany grodziowej ida 2 przewody stalowe (znajduja sie kolo servo) ida od nich weze gumowe jeden idzie do filtra paliwa i z filtra na pompe i pozniej powrotny z pompy do sciany grodziowej jednym przewodem.
Filtr paliwa od spodu ma taki plastikowy korek czy cos sprawdz czy suchy jest jak tak to dobrze.
Mozesz sprobowac podokrecac te weze gumowe, w razie nie dalo by to rezultatu to jest sposob zeby zobaczyc czy to napewno cofajace sie paliwo :) z zimnego silnika odpal skubanca niech pochodzi kolo 10 minut na wolnych, poczym wez kawalek przewodu czy tasmy i zagnij waz idacy miedzy sciana grodziowa a filtrem paliwa i obwin go tasma tam aby zostal zalamany poczekaj z 3 do 4h czy nawet do rana i sprawdz czy odpali normalnie czy tez bedzie trzeba go znowu krecic( zanim zaczniesz odpalac odklej tasme bo zgasnie skubaniec :D

Aha bo bym zapomniaj na gorze filtra jest sruba na 10 kluczyk zobacz czy jest dokrecona bo tamtedy tez potrafi ssac powietrze :)
_________________

 
 
 
DromeN
[Usunięty]

Wysłany: 2 Paź 2008, 18:50   

sruby podokrecane na zaciskach na filtrze byla dokrecona a to plastikowe suche , odpalony pochodzil waz zagiety i czekam do rana .

I teraz jeszcze jedno czy ten czarny dym za mna i motocyklisci machajacy ze cos im smierdzi jak jada za mna to powazna usterka i czy dojade do polski ?? :yyy:
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 2 Paź 2008, 19:23   

Wtryski leja, lub cos na pompie sie popiedzielilo... dojechac da rade ale jak kopcisz w podobie do Batorego (czyt. czarno za toba) to moga sie policjanci przyczepic o ile beda mieli spirometr :) czekam na info jutro :) pozdro
_________________

 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 2 Paź 2008, 19:28   

u mnie też kopciło strasznie i mocy nie miałem... weź odłącz recyrkulacje spalin czy coś takiego... może pomoże...

dokładnie te 2 wężyki co do tego plastiku idą... u mnie właśnie to było zrąbane...


[ Dodano: Czw Paź 02, 2008 19:30 ]
ajć... pomyłka... to escort... ale może coś takiego też masz więc zobacz... :P
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 2 Paź 2008, 19:36   

Miły napisał/a:
u mnie też kopciło strasznie i mocy nie miałem... weź odłącz recyrkulacje spalin czy coś takiego... może pomoże...

dokładnie te 2 wężyki co do tego plastiku idą... u mnie właśnie to było zrąbane...
[url=http://img444.images....th.jpg]Obrazek[/URL][url=http://img444.images...pix.gif]Obrazek[/URL]

[ Dodano: Czw Paź 02, 2008 19:30 ]
ajć... pomyłka... to escort... ale może coś takiego też masz więc zobacz... :P

To nie robi czy escort czy tez fiesta silnik ten sam, jesli uklad wtryskowy jest identyczny a byly i Lucas i Bosch :) a tu oboje macie Bosch-a :)
_________________

 
 
 
DromeN
[Usunięty]

Wysłany: 2 Paź 2008, 19:37   

Dokladnie jak Batory dlatego planuje noca jechac .

Tak mam to samo co na foto jutro rano sprawdze .

To do jutra wszystko bedzie wiadomo (albo i nic )

Pozdrawiam
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 2 Paź 2008, 19:38   

to oby to było to... :)
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 2 Paź 2008, 19:46   

Moze byc zawor EGR zaciety od sadz i ch*^j bedzie puszczac spaliny bokiem caly czas a uklad a silnik bedzie sie dlawic calym smrodem wydalanym przes siebie czyli jak bys sam robil pod siebie.
Z tego co pamietam zeby go unieszkodliwic lub tez hmmm "naprawic" potrzeba klucza 13 i mlotka :) odkrecamy to ufo co jest z prawej strony silnika od strony komowy silnikowej, odlaczasz gumowy wezyk ( bron boze podpinac spowrotem) i napierdzielamy w zawor zeby ten zaworek sie zamknol :) ( sposob w razie by podany przez milego nie podzialal)
_________________

 
 
 
jaco11 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jacek
Wiek: 49
Dołączył: 07 Wrz 2005
Posty: 1256
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2 Paź 2008, 20:15   

Fordon napisał/a:
tego co pamietam zeby go unieszkodliwic lub tez hmmm "naprawic" potrzeba klucza 13 i mlotka odkrecamy to ufo co jest z prawej strony silnika od strony komowy silnikowej, odlaczasz gumowy wezyk ( bron boze podpinac spowrotem) i napierdzielamy w zawor zeby ten zaworek sie zamknol ( sposob w razie by podany przez milego nie podzialal)



Powinno uratować klekotka :-)

a 800 km to nie jest duzo jak na taki silniczek :ok:
_________________
Córcia JOA11
 
 
 
DromeN
[Usunięty]

Wysłany: 3 Paź 2008, 14:03   

Witam

Wiec rano waz odgięty i auto zapaliło od razu , zostawiłem potem bez zaginania i juz mialo problem (wiec jakaś nieszczelność od filtra do pompy)

Te dwa wężyki z tego czegoś zdjęte i ruszyłem w przejażdżkę i jak kopcił tak kopci a jak mu pocisnę to ehhh

Wiec zabieram się za zawór klucz 13 mam i młotek załatwiony wiec ruszam sie z tym uporać

Oczywiscie zaraz potem opisze efekty


Pozdrawiam

PS Dokładnie 1000km z groszem , wiem ze nie problem bo 2 razy w miesiącu jeżdżę i ta ekonomia spalania :) teraz tylko sie napsuło :(
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 3 Paź 2008, 14:55   

Nowe wezyki + zaworek zwrotny z C15 :) zalatwia sprawe zapowietrzania sie ukladu :)
Zerknij na filtr powietrza czy zatkany nie jest :)
_________________

 
 
 
DromeN
[Usunięty]

Wysłany: 4 Paź 2008, 14:35   

Witam

Troche pozniej pisze problemy z netem byly. :głowąwmur:

Wiec tak zaworek paliwowy zalatwiony i zalozony jest ok (tylko ze przed filtrem ) zmienie jak wroce do Polski

Z zaworem EGR nie pomoglo zabardzo dalej kopci :/

Pozdrawiam
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 5 Paź 2008, 12:49   

Ale zaworek byl ucylony i zaciety czy jak??
A zawor zwrotny powinien byc umieszczony wlasnie przed filtrem paliwa :)
_________________

 
 
 
mamuten 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Bartłomiej
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 314
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: 13 Lis 2008, 22:28   

mogę się podpiąć mam taki sam problem tylko z benzynowym
witam posiadam fieste 1.4 gaźnik 92 rocznik i mam dość denerwujący problem z zapalaniem na zimnym silniku oczywiście odpalam na benzynie, bo na gazie na zimnym zajechałbym akumulator a by nie odpaliła wiec co to może być, wymieniłem świece kable filtr powietrza dokręciłem tez górną cześć gaźnika bo sie ruszała ale nic nie pomogło gdy silnik załapie to później odpala nawet znośnie tylko najgorzej jest na pierwszy raz to co może być.

PS. rozrusznik został zregenerowany wymienione szczotki i tulejki
_________________
_________________
rekord pobity pełna butla 33.5 litra zrobiłem 380 kilosów z popitalaniem

Szatan i Kupidyn są kolegami, którzy idą razem w poszukiwaniu ludzi nie mających nic do roboty
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13 Lis 2008, 22:47   

Fordon napisał/a:
mogę się podpiąć mam taki sam problem tylko z benzynowym
witam posiadam fieste 1.4 gaźnik 92 rocznik i mam dość denerwujący problem z zapalaniem na zimnym silniku oczywiście odpalam na benzynie, bo na gazie na zimnym zajechałbym akumulator a by nie odpaliła wiec co to może być, wymieniłem świece kable filtr powietrza dokręciłem tez górną cześć gaźnika bo sie ruszała ale nic nie pomogło gdy silnik załapie to później odpala nawet znośnie tylko najgorzej jest na pierwszy raz to co może być.

PS. rozrusznik został zregenerowany wymienione szczotki i tulejki


:rotfl: :rotfl: :rotfl:
Bardzo podobny... Temat o dieslu, a Ty z benzyną wyskakujesz... Załóż nowy temat bo robisz śmietnik. Zaraz będziecie sobie nawzajem przeszkadzać. Przepraszam moderację za OT.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów silnik
/majonez/ w korku wlewu oleju i odmie
andrzej Mechanika 21 3 Lis 2007, 13:10
Slaweeek
Brak nowych postów silnik 1,2 60 KM
Roszek Mechanika ogólna 2 22 Lip 2019, 10:26
Roszek
Brak nowych postów Silnik 1.8 D
kurkylaib Silniki diesla 1 5 Lut 2015, 20:06
jay
Brak nowych postów [MK2] co to za silnik
pawelxr2i Mechanika 25 10 Sty 2012, 18:54
Pietrekk


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.