Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Spore zużycie oleju - biały dym po odpaleniu silnika
Autor Wiadomość
FreeHack
[Usunięty]

Wysłany: 30 Wrz 2008, 07:32   [MK3] Spore zużycie oleju - biały dym po odpaleniu silnika

Witam

Problem jak w temacie. Fiestka lubi olej. Celem zawężenia pola problemu sprawdziłem w dniu wczorajszym kompresję. Pomiaru dokonałem zarówno na zimnym(po nocy) jak i ciepłym(wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej między OR) silniku. Poniżej prezentuję rezultaty. Dodam, że norma dla mojego silnika wynosi 1,12MPa - 1,48MPa, co w przeliczeniu na bary(tej jednostki użyłem do odczytu z manometru) daje odpowiednio od 11,2 do 14,8.

Wyniki:

Zimny silnik:

1 - 12,7

2 - 12,1

3 - 12,2

4 - 13,1



Rozgrzany silnik:

1 - 11

2 - 11,1

3 - 11,5

4 - 11,8

Moim zdaniem wszystko wygląda poprawnie, jednak auto pobiera spore ilości oleju(dokładnej wartości nie jestem w stanie podać, ale są to osiągi rzędu 1l/1000km z powodzeniem). Dodatkowo tuż po odpaleniu i przegazówce lubi sobie ciut pokopcić na biało(nigdy na niebiesko). Nie widać nigdzie żadnych wycieków oleju, zarówno z góry jak i z dołu pojazdu. Jak sądzicie? Czy duże jest prawdopodobieństwo, że winą tego stanu są uszczelniacze zaworowe? Pytam z nadzieją, że nie są to jednak pierścienie olejowe. Czekam na opinie i z góry dziękuję.

Pozdrawiam
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Wrz 2008, 19:13   

hm
uszczelniacze możesz zmienić , choć one dużego wpływu na spalanie oleju nie maja chyba że są gigantyczne luzy na prowadnicach .
To że jest kompresja nie znaczy że silnik nie może zjadać oleju wystarczy że coś się stało pierścieniom olejowym i pasztet gotowy . Zmień uszczelniacze bo to groszowa sprawa i obserwuj . jedyne co ci powiem że silnik nie zje oleju przez uszczelkę tzn 1,1 tego nie potrafi :)
 
 
 
FreeHack
[Usunięty]

Wysłany: 30 Wrz 2008, 22:16   

diodalodz dzięki za odpowiedź. Pokuszę się o wymianę uszczelniaczy na początek. Gdyby jednak nie przyniosło to skutku, a spalanie oleju wzrastało, to czy Twoim zdaniem opłacalna jest wymiana pierścieni? Czy lepiej rozejrzeć się za mniej olejożernym motorem?:)


Pozdrawiam
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 1 Paź 2008, 08:47   

gdy wymiana uszczelniaczy nie pomoże lepiej wymień pierścienie gdyż sądząc po kompresji silnik jest w przyzwoitym stanie
_________________
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 1 Paź 2008, 10:49   

Lokmen napisał/a:
gdy wymiana uszczelniaczy nie pomoże lepiej wymień pierścienie gdyż sądząc po kompresji silnik jest w przyzwoitym stanie


To jak silnik jest w przyzwoitym stanie to po co ruszać pierscienie??
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 1 Paź 2008, 11:04   

bo jak jest w przyzwoitym stanie, to znaczy m.in ze nie ma progów na tulejach.
a pierscienie olejowe mogą paść moment, jak nie dopilnujesz poziomu oleju.
sama zmiana pierscieni wtedy pomoże (wg mojej wiedzy i tylko mojej, co nie jest opinią mechanika)
FreeHack napisał/a:
Dodatkowo tuż po odpaleniu i przegazówce lubi sobie ciut pokopcić na biało(nigdy na niebiesko).
co wskazuje na uszczelniacze jak napisał dioda
ale Panie Dioda - uszczlniacze lubią łykać olej jak ... (ale mam brudne myśli :-P ) i jak dojdzie do tego normalne spalanie oleju, to się robią brzydkie ilości
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
FreeHack
[Usunięty]

Wysłany: 1 Paź 2008, 11:09   

Dziękuję za wszelkie sugestie:)

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.