Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: faq, kable wn, mk3, przewody zaplonowe, swiece, wymiana swiec, zaplon

Przesunięty przez: szynszyl
31 Maj 2011, 14:10
[MK3] Wymiana świec i przewodów WN w Fieście 1,1i
Autor Wiadomość
nightmoon90 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 24
Skąd: Murzynowo
Wysłany: 2 Sty 2010, 17:56   

JoeMix, heh rozumiem, że moje pytanie mogło się wydać trochę głupie ale byłem w podbramkowej sytuacji, postępowałem zgodnie z instrukcją bidżeja i porypałem przewody.
Zrobiłem tak jak on sugerował ale u mnie nie ma takiej kolejności na garach a że się nie zabezpieczyłem i od razu wszystkie wywaliłem to potem miałem problem, dlatego się spytałem.

Jeśli chodzi u mnie to na garach wygląda to tak 1-2-4-3 wg. nr. kolegi : )
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 2 Sty 2010, 18:11   

możliwe że masz jakąś inną albo odwrotnie zamocowaną cewkę (?). poszukaj na niej oznaczeń.

i jeszcze jedno:
bidżej napisał/a:
Kable i świece wypadałoby wymieniać pojedynczo w kolejności od lewej albo od prawej, co by się nie pomylić.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Sty 2010, 18:20   

Jeśli zdemontowałeś wszystkie kable to na pewno nie postępowałeś wg instrukcji z forum,,, z drugiej strony na logikę trzeba trochę,,, zapłon w HCSie można na kilka sposobów spiąć i będzie dobrze bi pracuje on w parach i ważne by te pary były zachowane, ich kolejność nie ma znaczenia,,, nie ma raczej opcji by była inna kolejność zapłonu,,, możne być tylko inaczej spięte :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
qwerty67 


Model: Inne auto
Wersja: CL
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 282
Skąd: Słubice
Wysłany: 8 Lut 2010, 09:40   

Sorki za banalne pytanie. ale też mam zapieczone świece ;-| i w pewnym momencie zwątpiłem czy tam jest normalny gwint czy lewy? Bo nie chcę nic urwać.
_________________
Była wiśniowa 1,1

Jest: Toledo 1L 1,8 90 PS
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 8 Lut 2010, 09:59   

lewy gwint jest tylko w nakrętce półosi.
świece mają normalny gwint. psiknij jakimś odrdzewiaczem, to może puści.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Lut 2010, 10:01   

qwerty67, ważna sprawa - nie odkręcaj na gorącym silniku
 
 
 
qwerty67 


Model: Inne auto
Wersja: CL
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 282
Skąd: Słubice
Wysłany: 8 Lut 2010, 23:21   

szogoon napisał/a:
qwerty67, ważna sprawa - nie odkręcaj na gorącym silniku


To wiem taki zielony nie jestem po prostu tak jak wyżej kolega napisał o gwincie na pół osi który mnie zmylił, myślałem że więcej jest niespodzianek.
Dzięki wielkie za info.
 
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 9 Lut 2010, 17:34   

Czy ma ktoś dane z książki serwisowej dotyczące wielkości przerwy na świecy ?
Silnik 1,1 i.
Kupiłem NGK , sprzedawca dobrał wg . katalogu , jednak wolę się upewnić co do tej przerwy.

Pozdrawiam.
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Lut 2010, 17:37   

przerwę zostaw w spokoju ;>
jeśli według katalogu to powinno być ok ;)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Lut 2010, 19:27   

limus napisał/a:
Kupiłem NGK , sprzedawca dobrał wg . katalogu , jednak wolę się upewnić co do tej przerwy.
Książka zazwyczaj podaje świece Bosch oraz Ford/Motocraft,,, więc wartości do NGK tam nie uświadczysz,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 9 Lut 2010, 23:18   

Miał w katalogu i takie dał.
Obojętnie jakie by nie by nie były to marki świec najważniejsza jest ciepłota i dobrze ustawiona przerwa .Stąd moje pytanie o wielkość tej przerwy .

Pozdrawiam.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Lut 2010, 23:25   

Każda świeca konstrukcyjnie jest inna i ma inną wielkość przerwy, dlatego Ci mówimy zostaw przerwę w NGK w spokoju,,, :yes: gdyż raczej dobra jest,,, np. świeca FR6DC ma mieć 0,7mm, FR6DCX - 1,1mm, AGPR22CD1 - 1,0mm, a NGK- nie wiadomo, musisz zaufać producentowi ze dobrze ustawił (ja tam na NGK przerwy nigdy nie ruszał).
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 9 Lut 2010, 23:39   

Dobrze , już rozumiem .

Pozdrawiam.
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 20 Mar 2010, 08:16   

bidżej napisał/a:
Przy pomocy sprężonego powietrza albo pędzelka pozbywamy się wszelkiego syfu z okolic gniazda świecy - po jej wykręceniu mógłby wpaść do silnika albo wleźć w gwint świecy przy wkręcaniu i byłyby kwiatki...
taka mala uwaga z mojej strony, miejsce gniazda swiecy czyscimy po wykreceniu jej prawie do konca, by wyczyscic powierzchnie styku a nie tylko do okola swiecy przy powiechrzni, bo to nam nic nie da

[ Dodano: Sob Mar 20, 2010 08:19 ]
bidżej napisał/a:
stara jak widać jest lekko okopcona, ale z drugiej strony była ok
jak jezdzisz na banzynie i troche olej bierze to normalne ze nie jest jasna, na gazie powinna byc, jesli nie jest, tzn ze jest zle dobrana lub auto bierze olej, ewentualnie duzo jezdzisz na benynie

co do wymiany swieczek to warto bylo by przed wymiana posprawdzac jeszcze opornosci kazdej i posmarowac gwinty specjalna pasta termo i elektrycznoprzewodzaca, a przed tym porzadnie wymyc gniazda na lekko wkreconej starej swiecy
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 20 Mar 2010, 08:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Mar 2010, 08:27   

Pawełos666 napisał/a:
miejsce gniazda swiecy czyscimy po wykreceniu jej prawie do konca, by wyczyscic
Świeca jest wkręcona od góry i czy gniazdo wyczyścisz czy świeca będzie wkręcona całkiem czy praktycznie całkiem wykręcona to wyczyścisz taki sam obszar bo świeca nie ma kołnierza który coś tam by zasłaniał, jedynie stożek a on może zachodzi 1mm,,, najlepiej kupić jak to się nazywa "zmywacz uniwersalny" np. to czyszczenia klocków, tarcz i czego tam jeszcze w samochodzie - psikamy (generalnie działa tak że wysusza na "pył" wszystko na co jest naniesiony, rdze, osady, olej, itp), czekamy jak wyschnie czyli kilka sekund, dmuchamy sprężonym powietrzem - czyściej się nie da, każda puszka do koszt jakichś 20 zeta, więc za 40 mamy komplet to czyszczenia który mam starczy na dłuuugo,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 20 Mar 2010, 08:32   

dokladnie tak robie ludziom kiedy wymieniam swiece, stosuje jak kazdy zmywacz Würt:


ale czyszcze na odkreconej prawie, wykreca sie i koniec, nawet na opakowaniu swiec jest narysowane, potem smaruje pasta gwinty nie zdradze jaka i dopiero wkrecam, warto zwrocic uwage ze dokreca sie 20Nm lub 27Nm, i wiedziec jaki to mniej wiecej kat dokrecenia da tych podanych wartosci, po dokreceniu juz do tzw "oporu", prosze mnie nie poprawiac, znam temat swiec i ich wymiany <8>

[ Dodano: Sob Mar 20, 2010 08:49 ]
co do cm1 to porownujac parametry elektryczne juz lepiej dedykowane do g6a najzwyklejsze ngk EF'y badz EFS'y sa lepsze maja tylko okolo 3,5kohm, to duzy plus, co do materialu elektrod to nie wiem na 100% z czego wykonane sa te Forda, a i na pewno w tym przypadku nie robi tego BERU, ale w przypadku tak tanich swiec nie nalezy sie kierowac tylko wykonaniem, raczej czyms innym, przede wszystkim moca iskry zalezna od podstawowych parametrow, jedno jest pewne widac roznice golym okiem nawet bez uzycia jakichs urzadzen pomiarowych :)
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
wdr 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 42
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 34
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 16 Kwi 2010, 19:41   

To forum jest genialne już parę rzeczy wymieniłem za pomocą poradników. Przed chwilą filtr paliwa banalna sprawa myślę że bez poradnika dałbym radę ale skoro był to się zapoznałem a wracając do tematu zmieniłem świece ale nie mogę dobrać się do przewodów tam gdzie idą do tyłu bo filtra powietrza nie umiem zdjąć. Gdzie to cholerstwo się trzyma bo patrze jak głupi i nic nie wypatrzyłem ?
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 16 Kwi 2010, 19:51   

wdr: na wierzchu "patelni" powinieneś mieć wkręcone śruby, które wykręcasz i całość do góry. Kable raczej pojedyńczo: zdjęty - założony nowy. Na końcówce kabla, co do cewki wchodzi możesz mieć takie dwie łapki do ściśnięcia i dopiero wyciągasz.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 16 Kwi 2010, 22:02   

z obudowy filtra, od spodu, wypadałoby jeszcze ściągnąć wężyki, przy pomocy kombinerek ściskając ich obejmy...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
jakubsa 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Wrz 2010, 15:37   

Czy tą instrukcje można zastosować do MK4 1.3 ? chodzi mi o rozkład gniazd na cewce i dł kabli. ( chce sprawdzić czy poprzedni właściciel czegoś nie namieszał
Kable i świece mają taki samo oznaczenie jak podaje autor tematu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.