Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Sprawdzanie kompresji - PYTANIE
Autor Wiadomość
FreeHack
[Usunięty]

Wysłany: 25 Wrz 2008, 09:17   [MK3] Sprawdzanie kompresji - PYTANIE

Witam!

Mam prośbę, czy moglibyście zdradzić tajnik zabiegu wymienionego w temacie? Dysponuję miernikiem. Z tego co wiem, należy go wkręcić w poszczególne gniazda świec, wcisnąć maksymalnie pedał gazu i zakręcić rozrusznikiem, po czym odczytać rezultat - i tak z każdym gniazdem przy odłączonych przewodach WN. Proszę o potwierdzenie lub sprostowanie powyższej metody. Z góry dziękuję.

Pozdrawiam,
FreeHack
Ostatnio zmieniony przez FreeHack 25 Wrz 2008, 14:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 25 Wrz 2008, 09:32   

dokładnie tak jak opisujesz wykręcasz wszystkie świece wkręcasz przyrząd siadasz do auta gaz w podłogę i kręcisz rozrusznikiem parę sekund
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
FreeHack
[Usunięty]

Wysłany: 25 Wrz 2008, 09:35   

Luki86, serdeczne dzięki:)
 
 
mss 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 31
Skąd: Łomża
Wysłany: 25 Wrz 2008, 10:03   

kwestia czy zrobisz to na zimnym czy na cieplym.
_________________
0-60 mph - 7.76 s
0-400m - 16.12 s
powered by Gtech :D
 
 
 
FreeHack
[Usunięty]

Wysłany: 25 Wrz 2008, 11:07   

Zauważyłem, że istnieje kilka teorii dotyczących pomiaru kompresji. Jedni twierdzą, że należy go dokonywać na zimnym, drudzy że na ciepłym silniku(rozgrzanym do właściwej temperatury pracy). Jak jest w rzeczywistości? Proszę o oświecenie. Z góry dzięki.
 
 
mss 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 31
Skąd: Łomża
Wysłany: 25 Wrz 2008, 18:34   

na pewno na zimnym bedziesz mial nizszy wynik, piescienie nie rozszerzone, szerokie zamki, mniejsza komprecha itd. zmierz tak i tak i juz.
_________________
0-60 mph - 7.76 s
0-400m - 16.12 s
powered by Gtech :D
 
 
 
FreeHack
[Usunięty]

Wysłany: 25 Wrz 2008, 20:22   

Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam!
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27 Wrz 2008, 09:31   

Jesli mozesz podaj wyniki na zimnym i ciepłym silniku devil
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 27 Wrz 2008, 11:56   

zalezy ci zeby wiedziec jaka jest kompresja jak jezdzisz a nie jak samochod stoi pod blokiem wiec kompresje zrob na rozgrzanym. ja dzisiaj rano robilem na rozgrzanym. ale gwoli sprawdzenia teorii zrob na zimnym i cieplym i podziel sie spostrzezeniami.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 27 Wrz 2008, 12:11   

na ciepłym ...interesuje ciebie kompresja przy normalnych warunkach pracy...a uzytkujemy silnik ciepły a nie zimny :fox: . zimny silnik zafałszuje wyniki na plus ;/
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
FreeHack
[Usunięty]

Wysłany: 27 Wrz 2008, 13:40   

Dziękuję Panowie za zainteresowanie tematem.
A teraz kolejno;):

pablon: sprawdzałem kompresję na silniku, który zdołał nieco ostygnąć(2 godziny na wolnym powietrzu;) ) Wyniki prezentują się następująco:

1: 11,7
2: 12,10
3: 11,75
4: 12,75

Myślę, że rezultat jest poprawny - nie ma wyższej rozbieżności niż 10%.

stafcio W poniedziałek sprawdzę kompresję zarówno na zimnym(po nocy) jak i na ciepłym silniku i podzielę się spostrzeżeniami:)

LOY Jesteś pewien, że przy zimnym silniku sprężanie będzie wyższe? Moim skromnym zdaniem wprost przeciwnie - gdy silnik jest rozgrzany, kompresja jest wyższa, a gdy zimny niższa - w związku ze zjawiskiem rozszerzalności cieplnej elementów silnika. Mogę się jednak mylić, więc gdyby tak było, proszę o sprostowanie:)

Pozdrawiam
 
 
mss 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 31
Skąd: Łomża
Wysłany: 27 Wrz 2008, 17:08   

jest ok, sprawdz jeszcze zaraz po zatrzymaniu sie.
_________________
0-60 mph - 7.76 s
0-400m - 16.12 s
powered by Gtech :D
 
 
 
kandyk
[Usunięty]

Wysłany: 27 Wrz 2008, 17:36   

mss,
mss napisał/a:
jest ok, sprawdz jeszcze zaraz po zatrzymaniu sie.
...i pozbędziesz się gwintów w gnazadach świec :hahaha:
 
 
mss 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 31
Skąd: Łomża
Wysłany: 28 Wrz 2008, 16:32   

kandyk napisał/a:
mss,
mss napisał/a:
jest ok, sprawdz jeszcze zaraz po zatrzymaniu sie.
...i pozbędziesz się gwintów w gnazadach świec :hahaha:

co Ty chrzanisz za glupoty ? ile razy wymienialem swiece w samochodach jak tylko klient przyjechal i zadnych problemow nie bylo
_________________
0-60 mph - 7.76 s
0-400m - 16.12 s
powered by Gtech :D
 
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29 Wrz 2008, 11:41   

Mi mierzyli kompresje w warsztacie wiec na zimnym, na wszystkich garach około 8,5. Nie wiem co mam o ty mysleć, czekam na twoje pomiary notw .
 
 
 
FreeHack
[Usunięty]

Wysłany: 29 Wrz 2008, 11:52   

Witam ponownie.

Otóż dzisiaj dokonałem ponownego pomiaru kompresji w dwóch fazach - zimny(po nocy) i rozgrzany(wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej między OR). Poniżej prezentuję rezultaty zwracając honor LOY i przyznając rację, iż kompresja jest wyższa przy zimnym silniku. Dodam, że norma dla mojego silnika wynosi 1,12MPa - 1,48MPa, co w przeliczeniu na bary(tej jednostki użyłem do odczytu z manometru) daje odpowiednio od 11,2 do 14,8.

Wyniki:

Zimny silnik:

1 - 12,7

2 - 12,1

3 - 12,2

4 - 13,1



Rozgrzany silnik:

1 - 11

2 - 11,1

3 - 11,5

4 - 11,8

Moim zdaniem wszystko wygląda poprawnie, jednak fiestka pobiera spore ilości oleju(dokładnej wartości nie jestem w stanie podać, ale są to osiągi rzędu 1l/1000km z powodzeniem). Dodatkowo auto tuż po odpaleniu i przegazówce lubi sobie ciut pokopcić na biało(nigdy na niebiesko). Nie widać nigdzie żadnych wycieków oleju, zarówno z góry jak i z dołu pojazdu. Jak sądzicie? Czy duże jest prawdopodobieństwo, że winą tego stanu są uszczelniacze zaworowe? Czekam na opinie i z góry dziękuję.

Pozdrawiam
 
 
kandyk
[Usunięty]

Wysłany: 29 Wrz 2008, 14:27   

mss,
mss napisał/a:
co Ty chrzanisz za glupoty ? ile razy wymienialem swiece w samochodach jak tylko klient przyjechal i zadnych problemow nie bylo
Pewnie! "Kto może, jak nie prywaciorze"...Widać do różnych samochodówek chodziliśmy...Poza tym..."jeża przez lejek też posunąć można" :hahaha:
 
 
mailo_86 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Michał
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 9
Skąd: Rybnik
Wysłany: 29 Wrz 2008, 18:01   

a jak byśmy założyli, że kompresja była by na ciepłym silniku około 8 gdzie tolerancja pracy jest w przedziale 11,2 do 14,8 jak wspominał kolega FreeHack, Wiadomo że czym więcej tym lepiej dla nas bo więcej mocy. No ale już mamy sytuacje 8 w tedy do wymiany mamy .... Pytanie do was co mamy do wymiany ?
_________________



 
 
 
kandyk
[Usunięty]

Wysłany: 29 Wrz 2008, 19:31   

mailo_86,
mailo_86 napisał/a:
mamy sytuacje 8 w tedy do wymiany mamy .... Pytanie do was co mamy do wymiany
Wtedy do wymiany mamy pierścienie tłokowe...albo zaczynamy zbierać na inny silnik :ups: :yes:
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29 Wrz 2008, 22:37   

A ja mam kompresje około 8 i nie bierze mi ani grama oleju. Nie wiem co mam mysleć czy jużsprzedawać auto czy jeżdzic dalej. Powiem ze jestem przywiozany do mojej fiesty :patyk: .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.