Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: rozrzad

Przesunięty przez: szynszyl
18 Maj 2006, 13:48
Silnik : wymiana łańcuszka rozrządu
Autor Wiadomość
bosman
[Usunięty]

Wysłany: 13 Sty 2005, 09:36   Silnik : wymiana łańcuszka rozrządu

Kiedy należy (po ilu kilometrach?) wymienić ów łańcuszek, każdy mi mówi że jak będzie dzwonił, ale ja mam samochód od miesiąca i wybaczcie, ale nie słyszę nic, nie chcę żeby się zerwał.
Moja Fiesta ma już 170tyś km, kupiłem ją od firmy (nie znajomej) więc nie mam pewności kiedy był wymieniany. Proszę o radę.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 2 Sty 2011, 12:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Garfield
[Usunięty]

Wysłany: 13 Sty 2005, 09:45   

mistrzu łańcucha napewno nie zerwiesz... :wink:
jeżeli sam nie słyszysz to podjedz do jakiegos mechanika niech posłucha silnika to ci powie czy nadaje sie do wymiany.
Oczywiscie podniosa sie zaraz głosy ze łańcuch jest dozywotni ale mozna go wymienic jak bedzie hałasował...
a i jeszcze jedno.... uzywaj funkcji szukaj.... 8)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Sty 2005, 10:05   Re: Łańcuszek rozrządu w Endura E

bosman napisał/a:
Moja Fiesta ma już 170tyś km, kupiłem ją od firmy (nie znajomej) więc nie mam pewności kiedy był wymieniany.

Moja ma 600 tyś i tez nie był wymieniany...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
ziemczon
[Usunięty]

Wysłany: 16 Sty 2005, 19:03   

Jestem nowy wiec mnie nie zabijcie. To 1.3 Endura E ma lancuch a nie pasek?? To ten silnik chyba musi miec juz swoje lata, a autko mam z 1997 roku.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Sty 2005, 20:43   

No spoko, silnik jest z lat 70... chyba że mi się jednostki pomyliły...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Kacper
[Usunięty]

Wysłany: 16 Sty 2005, 22:05   

JoeMix napisał/a:
No spoko, silnik jest z lat 70... chyba że mi się jednostki pomyliły...


Nie pomyliły - to ten sam, w mk4 dodali mu plastikowy kolektor, coś pewnie spiepszyli i dali dumną nazwe Endura-E
 
 
ziemczon
[Usunięty]

Wysłany: 16 Sty 2005, 22:08   

Ale on naprawde ma lancuch?? Czyli zeby zalozyc do niego gaz trzeba kupowac instalacje za 4 kafle. On ma wtrysk wielopunktowy prawda?? A czy w mk3 mial aluminiowy kolektor??
 
 
Kacper
[Usunięty]

Wysłany: 16 Sty 2005, 22:14   

ziemczon napisał/a:
Ale on naprawde ma lancuch?? Czyli zeby zalozyc do niego gaz trzeba kupowac instalacje za 4 kafle. On ma wtrysk wielopunktowy prawda?? A czy w mk3 mial aluminiowy kolektor??


Żebyśmy byli pewni
Silnik 1.3 Endura-E to stara konstrukcja, 60 konna, posiada łańcuch na 1000%. O ile pamietam w mk3 miał aluminiowy kolektor
Silnikczek jest na monowtrysku, czyli pojedyńczy wtrysk
Silnik 1.25 ZETEC 16V to juz zupełnie inna bajka niż Endura-E
Wiem tylko to ze ten silnik ma pasek zamiast łańcucha, ok 75km, wielopunktowy wtrysk

EDIT
a co do gazu to teoretycznie tak -za 4tys, ale dużo osób montuje tą za 2tys i dodaje jakieś gwizdki na kolektor... ale to jak wypieprzy kiedyś to tylko raz. Pozatym przy aktualnych cenach olał bym gaz
 
 
ziemczon
[Usunięty]

Wysłany: 16 Sty 2005, 22:29   

Ok. Lapie w miare. To dlaczego sa dwa warianty tego silnika 1.3 Endura E, z ktorych jednen ma 50 KM a drugi 60?? Jak poznac, ktory mam??
 
 
Garfield
[Usunięty]

Wysłany: 17 Sty 2005, 08:53   

Kacper napisał/a:
ziemczon napisał/a:
Ale on naprawde ma lancuch?? Czyli zeby zalozyc do niego gaz trzeba kupowac instalacje za 4 kafle. On ma wtrysk wielopunktowy prawda?? A czy w mk3 mial aluminiowy kolektor??


Żebyśmy byli pewni
Silnik 1.3 Endura-E to stara konstrukcja, 60 konna, posiada łańcuch na 1000%. O ile pamietam w mk3 miał aluminiowy kolektor
Silnikczek jest na monowtrysku, czyli pojedyńczy wtrysk
Silnik 1.25 ZETEC 16V to juz zupełnie inna bajka niż Endura-E
Wiem tylko to ze ten silnik ma pasek zamiast łańcucha, ok 75km, wielopunktowy wtrysk

EDIT
a co do gazu to teoretycznie tak -za 4tys, ale dużo osób montuje tą za 2tys i dodaje jakieś gwizdki na kolektor... ale to jak wypieprzy kiedyś to tylko raz. Pozatym przy aktualnych cenach olał bym gaz


chyba tak nie dokońca mówisz prawde w mojej 97 był wielopunkt.... wiec sprawdz ....jestem tego na 1000% pewien... spojrz na tył silnika a zobaczysz wtryskiwacz przy kazdym cylindrze...
Endura-e dlatego sie nazywa ze ponoc przy jego modernizacji japońce grzebali....:-) (ale ponoc) :wink:
co do instalki gazowej to sobie odpusc taka moja rada..... a silniki 1,25 jeszcze gorzej gaz znosza...niestety.... :cry:
 
 
kauserowicz
[Usunięty]

Wysłany: 17 Sty 2005, 15:43   

Endura E konstrukcyjnie pamieta lata 50 8) troszku ją odmłodzili tylko :D
Jest na wielopunkcie , ma łańcuszek , a kolektor pod gaz można kupić ( na allegro widziałem za 500zł ) ...
 
 
Jacula
[Usunięty]

Wysłany: 17 Sty 2005, 16:44   

ziemczon napisał/a:
Jestem nowy wiec mnie nie zabijcie. To 1.3 Endura E ma lancuch a nie pasek?? To ten silnik chyba musi miec juz swoje lata, a autko mam z 1997 roku.

Drogi kolego - miałem Endura-E więc na 100% ma łańcuch - to stara konstrukcja, kolektor plastikowy (miałem gaz za 4 tys - rewelacja - i nie baw sie w oszczędzanie na instalacji bo potem spędzisz sporo czasu w zakładzie na różnych regulacjach) a teraz mam młodziutką japońską konstrukcję i... też mam łańcuch! Więc nie sugeruj się tym że stare to łańcuch a nowe to pasek! Mój łańcuch jest ponoć "nowego typu" - jakiś specjalnie cichy... A zaleta niezaprzeczalna - jest praktycznie dożywotni.
 
 
Iro
[Usunięty]

Wysłany: 17 Sty 2005, 16:51   

Wiele sportowych furaków ma łańcuch
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Sty 2005, 22:36   

Lancuch to nic zlego, a 97 ma na 1000% 60 KUCY, fordowi z tym 50 konnym odwalilo przy Mk5.
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
ziemczon
[Usunięty]

Wysłany: 17 Sty 2005, 23:04   

Nie mam narazie zamiaru zakladac gazu. A to do tych kolektorow na allegro. To pewnie zrobiony z jakiegos beznadzienego zeliwa i nieobrobiony w srodku. Na bank beznadziejne rzemioslo. Slyszalem juz kiedys o takich. 50 koni w Fiescie to za malo. ford na glowe chyba upadl faktycznie. Jak dla mnie to 60 tez malo :) ale lepiej niz 50.

Z tymi latami z ktorych jest ten silnik to nie przesadzajcie. Zaraz sie okaze ze montowali go juz w fordzie T :D
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Sty 2005, 23:23   

Nie, pakowali go do Mk1 z 76 roku... a wiadomo ze Fiesta miała silnik wzięte z innego - wcześniejszego modelu Forda... tak trudno Ci się pogodzić że masz prestarzały konstrukcyjnie (ale za to iezawodny) silnik? Przednie zawieszenie tesz pamięta czasy I wony chyba...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Kacper
[Usunięty]

Wysłany: 17 Sty 2005, 23:35   

Garfield napisał/a:
chyba tak nie dokońca mówisz prawde w mojej 97 był wielopunkt.... wiec sprawdz ....jestem tego na 1000% pewien... spojrz na tył silnika a zobaczysz wtryskiwacz przy kazdym cylindrze...


Cholercia, ale fajnie - mam wielopunkt.
Sprawdziłem i rzeczywiście - na stronach także pisze o wielopunkcie, także mój błąd :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Brak nowych postów [MK3] Napinacz łańcuszka rozrządu
yazimoo Mechanika 6 1 Lis 2012, 14:28
yazimoo


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.