Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Problem z parownikiem na zimnym silniku.
Autor Wiadomość
maxkb88 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Sport
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 31
Skąd: Tarnów
Wysłany: 21 Wrz 2008, 20:36   Problem z parownikiem na zimnym silniku.

Witam mam problem z LPG (podobno wina parownika) rozebralem go ale tylko czscilem membrame i tam gdzie plyn od chlodnicy jest .. problem polega na tym ze po nocy od 4-5dni auto nieodpala moge krecic az padnie akumulator a auto nawet nie dgnie.. czytalem gdzies ze jak wyciagniemy bezpiecznik od instalacji LPG i autko zapali (po 2s gasnie) to jest to wina instalacji LPG i tak sie dzieje .. po wyciagnieciu pali ladnie i po chwili gasnie.. Tak samo wystarczy ze na holu przejade z3-5m i zapali normalnie jak sie zagrzeje juz to pali za pierwszym razem .. a rano to odnowa klopot ... prosze o porady

PS:
Niemoge palic na benzynie bo byl wymieniony silnik z 1.1 - stara pompka paliwa na 1.3 (tylko ze 1.3 potrzebuje ta pompke elek. ajej niema.. )

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez trzeci 3 Paź 2012, 19:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 21 Wrz 2008, 20:51   

zimno jest i gaz w parowniku po prostu marznie... musisz myśleć o pompce paliwa
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
maxkb88 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Sport
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 31
Skąd: Tarnów
Wysłany: 21 Wrz 2008, 20:59   

luki caly rok na minusowej temp palil ladnie.. apozatym tak jak Ci pisze po wyciagnieciu bezpiecznika od instalacji LPG i przekreceniu zaplonu lapie odrazu i pochwile gasnie!
cos tu jest nietak ale niewiem co ...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Wrz 2008, 21:00   

Zerowe położenie centralki gazu (tak aby nie było ani na paliwie ani na gazie) włączasz rozrusznik, po około 2 sekundach kręcenia rozrusznikiem, nie zwalniając kluczyka przełączasz na GAZ, powinno auto zaskoczyć, jak nie zaskoczy to z powrotem na ZERO i dopiero gdzieś po 2 sekundach zwalniasz kluczyk... całość operacji powinna trwać około 8 góra 10 sekund...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 21 Wrz 2008, 21:06   

maxkb88, sorki :ups:
a której generacji masz ty gaz?
ale i tak by ci sie pompka przydała przyjdą mrozy...
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
maxkb88 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Sport
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 31
Skąd: Tarnów
Wysłany: 21 Wrz 2008, 21:15   

JoeMix - inic zrobilem teraz tak krecilem na srodkowym przelaczalem na 1(gaz) potem to samo nic ... zaskoczy tylko jak wyciagne ten (je****) bezpiecznik od instalki i zaraz gasnie ... sam niewiem co to jest ana holu to doslownie 5m i pali zagrzeje go i po paru godzinach zapierwszym razem pali ... wszsytko sie stalo nagle .. :( niewiem


luki- ale wzimie zawsze ale to zawsze palil az milo wszyscy sie dziwili ze tak pali na gazie .. zawsze mialem problem tylko zakumulatorem ale jest nowy wiec jest ok..

[ Dodano: Nie Wrz 21, 2008 22:18 ]
ps:
JoeMix ale jak krecilem na 0 to dalem po chwili na 1 i nic i znowu 0 pochwili znowu 1 .. moze zle cos robie bo nieprzestawalem kreccic:P a co to ma dac takie zerowanie .. (przypominam ze niemam podpietej pompki paliwa)
Pozdrawiam
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Wrz 2008, 21:22   

Nie pali Ci z gazu bo jest zimno i przymarza parownik i albo nie podaje gazu, albo zalewa gazem...

Położne zerowe (zamknięte zawory od gazy, zamknięte od benzyny) ma dac to że najpierw ruszasz płyn w parowniku, potem puszczasz gaz, jak nie zapali to najpierw zamykasz gaz a potem zatrzymujesz obieg płyny... jak masz elektryczną pompkę od paliwa to możesz nie mieć zerowego położenia centralni,,, więc spróbuj na benzynę przełączyć... skoro pompka niepodpięta to i tak nic do silnika nie doleci...

Wytłumacz dokładnie jak to jest z tym bezpiecznikiem... kręcisz - nie odpala, wyjmujesz bezpiecznik - odpala i po chwili gaśnie?

To samo powinno być z zerowym lub benzynowym położeniem centralki... odpalasz na gazie - lipa, przełączasz na zero czy bene, powinno zaskoczyć i zgasnąć...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 21 Wrz 2008, 21:23   

robisz tak... dajesz 0... kręcisz kluczykiem z 2 sekundy dajesz na 1 kręcisz cały czas przez około 6 sekund jak nie złapie dajesz na 0 trzymasz jeszcze 2 sek kluczyk i puszczas... i znów tak samo a nie ciągle kręcisz i zmieniasz tylko 0,1,0,1
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
maxkb88 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Sport
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 31
Skąd: Tarnów
Wysłany: 21 Wrz 2008, 21:29   

JoeMix- dalem na 0 odpalil i zgasl po 2 sekundach ale jak dalem juz na 1 to nic ... tzn akumulator juz jest na wykaczeniu bo od wczoraj grzebalem tam laduje sie i rano poprobuje ...

mily - ajak to robie to wciskam samo sprzeglo i bez gazu tak ??

pozdrawiam
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 21 Wrz 2008, 21:30   

chyba tak... ja się nie znam tylko dokładniej wytłumaczyłem to co Joe pisał :P
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Wrz 2008, 21:33   

Naładuj akumulator... przez noc :)

Jak masz centralkę w pozycji GAZ, jak włączasz zapłon to coś się dzieje? W którym momencie i na jak długo otwierają się zawory od gazu?

Jak przeczysz na ZERO i silnik zaskoczy to nim zgaśnie, cyknij na GAZ - powinien się utrzymać na obrotach :yes: Jak zgaśnie wyjdź z auta i dotknij rekom reduktora czy zimny bardzo...

OT: Idę się sam naładować w sensie spać, Dobranoc, do jutra.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
maxkb88 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Sport
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 31
Skąd: Tarnów
Wysłany: 21 Wrz 2008, 21:34   

rozumie , ale to przeskakiwanie z 0 na 1 itp.. to tylko spala mi to co w obiegu jest dziwne ze jak zamne zawory to spali ladnie ajak otworze to nieodpali :(

[ Dodano: Nie Wrz 21, 2008 22:38 ]
rozumie , ale to przeskakiwanie z 0 na 1 itp.. to tylko spala mi to co w obiegu jest dziwne ze jak zamne zawory to spali ladnie ajak otworze to nieodpali :(

naladuje akumulator jutro i dam 0,1,- i mam nadzieje ze zlapie .. (ponoc jest jakis kabel z tyl za gaznikiem ktory lubi sie wlasnie odpiac/uszkodzic i on jest od tego zeby na zimnym odpalila... )

[ Dodano: Nie Wrz 21, 2008 22:41 ]
to tak,JoeMix jak jest normalnie (1)gaz .. to po wlaczeiu zaplonupo ok.2-4s zapalaja sie diody z 2zieonych na 1zielona i czerwona .. (tak jakby wariowaly bo jeszcze pomaranczowa tam sie swieci .. ale tak jak mowie dalem na 0 zakrecilem i odrazu zlapal ale zaraz zgasl jak alem na 1 (gaz) to juz akumulator wolal pomocy :) wiec niewiem moze cos da takie przelanczanie sam niewiem.. apowiedz mi JoeMix mam czymac gaz czy normlanie bez gazu mam ta operacje 0,1,0 - 0,1,0 powtarzac :)

Pozdrawiam
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Wrz 2008, 07:04   

Stań w cichym miejscu, otwórz maskę, pozycja centralki GAZ włącz zapłon i słuchaj czy strzelą zawory, skoro mówisz że na kilka sekund Ci się kontrolki zapalają to powinny zawory cyknąć...

Ja usiebie odpalałem tak: ZERO, właczałem rozrusznik, po chwili właczałem GAZ i lekko dodawałem gazu i mi odpalała zawsze...

Sprawdz jeszcze po takim cykaniu jaki chłodny jest reduktor... jak masz możliwośc to zdejmij pokrywę filtra i zaciągnij zię z nad gardzieli :P czy mocno wali gazem.

[ Dodano: Pon Wrz 22, 2008 08:07 ]
maxkb88 napisał/a:
rozumie , ale to przeskakiwanie z 0 na 1 itp.. to tylko spala mi to co w obiegu jest dziwne ze jak zamne zawory to spali ladnie ajak otworze to nieodpali :(
Jak zawory są zamknięte to spali tyle ile jest w reduktorze i w wężu do gaźnika... czyli jak na otwartych nie pali wychodziło by że zalewa się gazem :(
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kandyk
[Usunięty]

Wysłany: 22 Wrz 2008, 10:20   co jest...?

Nie ma to, jak kombinować z odpalaniem "jak łysy pod górkę"...Jeśli wiadomo, że rozprężający się gaz powoduje wręcz zamarzanie reduktora, a Wy z uporem maniaka kombinujecie, jakby tu jeszcze grosiki uszczknąć, odpalając od razu na gazie - to od razu wywalcie reduktor i gaz od razu do miksera. Po co takie g...no, jak reduktor jest w ogóle zamontrowany i a to zamarza, a to się zasyfia i co tam jeszcze... :nazlot:

[ Dodano: Pon Wrz 22, 2008 11:22 ]
JoeMix, Przynajmnie Ty mógłbyś takich herezji z rozruchem na gazie nie analizować i utwierdzać, że można. :yes:
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Wrz 2008, 10:22   

Trzeba kombinować,,, kolega napisał ze nie ma zasilania silnika paliwem,,, albo gaz, albo nic :(
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
maxkb88 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Sport
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 31
Skąd: Tarnów
Wysłany: 22 Wrz 2008, 11:02   

JoeMix - jestes genialny !! :) zakrecilem raz na 0 odrazu zlapal dalem na 1 (gaz) delikatnie gazu i chodzi :) .. :yyy: :cojest: :) tylko mam jeszcze jeden problem bo niskich obrotow niema na zimnym ajak sie zagrzeje to sa zaduze (ile sie okrecilem ta srubka na reduktorze i nic .. albo za niskie albo zawysokie na zimnym ana cieplym to wysokie ..

Pozdrawiam i kandyk Joemix zadnych herezji niepisze bo pomoglo mi to i to bardzo wrescie jak czlowiek odpale woz :) hehe tylko teraz pytanie dlaczego sie tak zalewa ten reduktor:| dziwne ..
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Wrz 2008, 11:31   

A masz na tym 1,3 wtrysk czy gaźnik? Bo najlepiej by było lekko na przepustnicy obroty podkręcić (gaźnik ma taką opcję 100%), bo tą śrubką na reduktorze zbyt wiele pewnie nie zdziałasz... na zimnym silniku + GAZ będzie pewnie problem, ustaw dobrze na ciepłym... i zobaczy się jak będzie chodzić na zimnym wtedy.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
maxkb88 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Sport
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 31
Skąd: Tarnów
Wysłany: 22 Wrz 2008, 11:59   

Joe mam taki silniczek jak na fotce jest to gaznik ... tylko ze na cieplym jak mu dam to jak jest zimny silnik to musze przejechac z 5km zeby dopiero uczymal sie na obrotach bo tak togasnie !! i niemoge nogi z gazu puscic (moze to dlatego ze wymienilem z miesiac temu filtr powietrza..) podobno jakis kabel jest (krokowy) jak spadnie to tak sie dzieje ... niewiem jest tam jakis wezyk z tyl(gaznika, wyglada jak miniaturka wezyka z kaprutkiem:P) i niewieiem gdzie go podpiac;|

silnik -> http://img258.imageshack....62304517lw0.jpg
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Wrz 2008, 12:24   

maxkb88 napisał/a:
Jtylko ze na cieplym jak mu dam to jak jest zimny silnik to
A po polsku? :P
Może nie zwróciłeś uwagi, ale na zdjęciu jest puszka filtra i nie widać co jest pod spodem, tego wężyka w szczególności :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
maxkb88 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Sport
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 31
Skąd: Tarnów
Wysłany: 22 Wrz 2008, 14:31   

chodzi mi oto, ze na zimnym silniku musze przejechac troche zeby niezgas bo jak zapali i puszcze noge z pedalu gazu to odrazu gasnie ... :( ajak sie zagrzeje to obroty sa juz dobre bo ustawilem wszysto tylko teraz pytanie jak sie bedzie zachowywal jak bedzie zimny .. mam nadzieje ze rano popracy odpale 0,1,0 tym sposobem choc ..

Joe powiedz mi dlaczego moze sie zalewac jak jest zimno ajak bylo powyzej15stopni to palil normlanie ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK4] Problem na zimnym silniku.
Vilmark Mechanika 3 19 Lis 2009, 20:58
Kadzax
Brak nowych postów Problem z odpalaniem na zimnym silniku
grabek246 Silniki diesla 8 5 Gru 2019, 18:36
vegetagt
Brak nowych postów [MK3] Problem z odpalaniem na zimnym silniku
Dariusos Mechanika 10 3 Paź 2010, 16:41
JoeMix
Brak nowych postów [MK3] Problem z odpalaniem na zimnym silniku
Gość Mechanika 1 16 Wrz 2010, 20:28
matrix-1990
Brak nowych postów [MK3] Problem z odpaleniem na zimnym silniku
Fiesta 1.1, 92 r. Benzyna + LPG
DjSeba Mechanika 14 8 Cze 2011, 14:48
DjSeba


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.