Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

FAQ- Turbimy 1.8 Diesla
Autor Wiadomość
fiestaracer
[Usunięty]

Wysłany: 26 Sty 2009, 15:07   

ta niebieska fiesta to twoja??
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 34
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 26 Sty 2009, 15:23   

fiestaracer napisał/a:
ta niebieska fiesta to twoja??

Tak to byla pierwsza w PL fiesta 1.8TDintercooler, pozniej kasacja i przyszedl czas na czerwona, z reszta to nie wszystko co wyszlo spod mojej reki. :-P
_________________

 
 
 
fiestaracer
[Usunięty]

Wysłany: 27 Sty 2009, 07:42   

Dobra wszystko zamontowane, cala noc juz za mna, teraz jeszcze musze ozywic potwora. Teraz mi powiedz co mam zrobic zeby odpalic klekota. Wszystko zalozone tak jak powinno byc ale nie odpala. Moze to byc wina tego ze pompa wtryskowa sie przestawila? Tp tzreba na pasku rozrzadu ustawiac czy jak bo sie teraz pogubilem z tym wszystkim. A ic jest tymczasowo zamontowany w miejscu seryjnym. Jeszce dzisiaj musze odpalic fieste, to jest moj cel nr 1
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 34
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 27 Sty 2009, 14:47   

Najpierw to trzeba napelnic uklad olejowy, czyli troche pokrecic silnikiem zeby z weza doprowadzajacego olej do turbiny poplynela oliwa, pozniej jeszcze troche zeby sie ulozyskowanie sprezarki przesmarowalo, w tym celu odpinasz elektrozawor znajdujacy sie na pompie paliwa.
Pompe wtryskowa trzeba ustawic na poczatek tloczenia pierwszego garu,wzgledem ukladu rozrzadu na drugim pasku.W ksiazce jest opis co i jak zrobic, ale jest dosc spora mozliwosc tego iz sobie nie poradzisz.
Odpowietrzanie samej pompy dosc dlugo trwa, polecam strzykawke i kolo 0,7l ON zeby na spokojnie ja odpowietrzyc, dalej popuszczasz wszystkie przewody wysokiego cisnienia idace do wtryskow tak dlugo az nie zacznie cieknac z nich ropa :) Przyda sie dosc konkretny ako zeby gnoja opanowac.
_________________

 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 2 Lut 2009, 22:27   

Słuchajcie jak dla mnie super sprawa, że uturbiacie 1.8D tym bardziej, że sam chcę coś takiego w swoim a tutaj proszę za darmo krok po kroku jak na talerzu :brawo: :brawo: :brawo:
Ale moje pytanie::

Jeżeli nie mam żadnych częsci od turbo diesla to czy warto jest mi je kupić i skomponować własny 1.8td nawet przyjmując, że silnik 1.8D jest w stanie przyjąć nowe większe obciążenie, Czy poprostu kupić za 1200-1500zł gotowy silniczek od td intercoler np. mondeo a stary 1.8D opchnąć nawet za 500-600 zł a lbo na części??

Aha Fiestaracer daj mi znać i się może spotkamy ocenić nasze fury i pogadać na temat fiest?? Bo ja studiuję w Szczecinie i aktualnie jestem tutaj moją fieścinką :twisted: :yes:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 34
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 3 Lut 2009, 14:43   

Ale temat swapa tez jest opisany i opisane jest co potrzebujesz gdy chcesz zmienic 1.8D na TD. Jesli jestes pewien tego ze twoja jednostka wolnossaca jest w dobrym stanie lub w bardzo dobrym to lepiej kupic zabawki i turbic. 1.8D przeniesie takie obciazenie bo nie rozni sie niczym od TD, poza osprzetem.
Moja dawna Fiesta na chwile obecna lata na doladowaniu 1.7Bara na co dzien i nadal nic sie nie dzieje a to wszystko przy fabycznej turbinie.
_________________

 
 
 
malesiak 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Kuba
Wiek: 31
Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Lut 2009, 19:52   

Mam pytanie odnośnie kosztów. Ile mniej więcej potrzeba na tego rodzaju zabawę? Jeśli dysponujesz szczegółowym "kosztorysem", to mógłbyś napisać, ale może też być prosty "rząd wielkości" kwoty końcowej, włożonej w nowe serce Fiesty;)

Pozdrawiam
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 34
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 9 Lut 2009, 19:55   

Ale w sensie swapa mojego autorstwa czy w sensie uturbiania?? a widze ze masz MK4 czyli masz juz sterownik EDC co wiaze sie w tym momencie szukania czesci od Endury i sterownika typu EDC, a co za tym idzie zwiekszaja sie koszta.
_________________

 
 
 
malesiak 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Kuba
Wiek: 31
Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Lut 2009, 20:39   

Przyznam że mechanik ze mnie żaden, ale przynajmniej Fiestę takową posiadam;) Chodzi mi o tutorial Twojego autorstwa, ale sądząc po odpowiedzi - nie ten wątek;)
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 34
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 9 Lut 2009, 21:09   

Ogolnie OK, temat tez OK jednak jesli masz MK4 to posiadasz Endure DE, a za razem sterownik EDC, ktory to ja wywalilem, bo nie lubie zadnych takich bzdur.
Szczerze jesli chodzi o moje zabawy z dieslem to przekroczylo to wartosc zarowno Twojego auta + mojej MK3 :) tak pi razy oko bo wiecej juz nie mialem sil liczyc.
Od zabawa w tuning metoda prob i bledow :)
Sprawa wyglada tak ze kosztorys zalezy od dosjc do czesci oraz od tego czy robisz to samemu czy tez mechanik :)
_________________

 
 
 
bimladentoja
[Usunięty]

Wysłany: 11 Wrz 2009, 13:47   [MK3]

[ Dodano: Sob Wrz 26, 2009 23:43 ]
fiesta ------------------żal :patyk: nawet kijem nie dotykać
 
 
mefis_radom 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 41
Skąd: Radom
Wysłany: 24 Lut 2010, 09:22   

Panowie, ma ktoś fotki z turbienia Diesla z pierwszego posta Fordona? Jeśli można niech ktoś wrzuci tutaj lub podeśle mi na e-mail: mefis_radom@10g.pl
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 32
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Augsburg (DE)
Wysłany: 24 Lut 2010, 10:50   

mefis_radom, jak wyskakuje Ci 404-nie znaleziono, to skopiuj z dołu zawartość pola "link do obrazka", wrzuć to w pasek adresu i przejdź tam. u mnie zdjęcia w ten sposób hulają.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 34
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 25 Lut 2010, 12:16   

Temat poprawiony a foty juz dzialaja... :) mefis_radom, dzieki za podeslanie gotowych fot :) juz sie nigdzie mi nie zawierusza :)
_________________

 
 
 
Flapix 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 27
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 6
Skąd: Imielin
Wysłany: 10 Lis 2010, 13:06   

Witam. Uturbiłem swoje Mk3 mam pytanie fiesta jeździ lecz przy mocnym spuszczeniu z gazu gaśnie. Pompa wtryskowa pochodzi ze sierry ale nad dzwingnią z gazu ma takie ustrojstwo na trzy kable wiem że jedne miały to mechaniczne a drugie elektroniczne czy to może być przyczyną jak podkręci jej się obroty to nie gaśnie ale nie idzie tak za bardzo jeździć. Druga sprawa to turbina dostałem ją za darmo jeździła do końca w sierze ale wali olejem mocno w dolot czy to może być przyczyna pokrywy zaworów która ma mniejszą średnice odmy niż w TD ? Odma nie jest nigdzie poprowadzona nie mam na niej narazie żadnego węża ani filterka. Czy poprostu turbina nadaje się do regeneracji ? Pozdrawiam.
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11 Lis 2010, 11:04   

Zdejmij dolot i sprawdź palcami jak mocno możesz ruszać wirnikiem na boki, ale zakładam, że problem leży w tym, że turbina nadaje się na śmietnik a nie w średniy odmy, tym bardziej że nikt coś co jest warte całkiem fajną kasę, nie odda za free, chyba że to szrot.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Flapix 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 27
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 6
Skąd: Imielin
Wysłany: 11 Lis 2010, 20:53   

Też mi się tak właśnie wydaje że trzeba szukać innej turbiny a nie ma się co łudzić że to odma.
 
 
mefis_radom 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 41
Skąd: Radom
Wysłany: 27 Lut 2011, 22:51   

Powiedz mi jak tą zaślepkę z bloku wybić, zeby nie wpadla do srodka.
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 34
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 27 Lut 2011, 23:18   

Nie ma reguly na to czy wpadnie czy nie... najprosciej punktak, mlotek, lekki strzal i magnes. Ale nie ma 100% pewnosci czy nie wpadnie....
_________________

 
 
 
szumi81 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 26
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 70
Skąd: Wrocław
Wysłany: 5 Maj 2012, 21:44   

Panowie a dlaczego nikt nie wspomni o kutych tłokach. Z doświadczenia wiem że fabryczne z D nie wytrzymują w TD a nawet jak wytrzymują to ich żywot skracany jest automatycznie o 50%.
_________________



 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ o ubezpieczeniach aut
i innych kwestiach z tym związanych.
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 30 Sty 2011, 10:30
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 12 6 Paź 2013, 21:24
proton
Brak nowych postów Ogłoszenie: Car Audio - FAQ
Czyli zanim zapytasz - zajrzyj !
molu Car Audio i CB 10 28 Maj 2018, 01:39
slawomirro
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 21:32
Lokmen
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.