Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Tylne sprężyny obniżające
Autor Wiadomość
kaczoro 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartosz
Wiek: 39
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 391
Skąd: Jastrzębie/Krk
Wysłany: 17 Wrz 2008, 17:51   Tylne sprężyny obniżające

Panowie i panie mam taki problem...dzisiaj założyłem w końcu sprężyny obniżające do mojej Fiestki :devil: Mam jednak pewne wątpliwości co do sposobu zamontowania tylnych sprężyn, mianowicie nie wiedziałem czy zamontować je stroną gdzie zwoje są bardziej zagęszczone do dołu czy na odwrót? Myślałem, że zamontuję je tak aby napisy na sprężynie nie były do góry nogami ale okazało się, że napis na jednej jest tak, a na drugiej na odwrót ;-( W końcu zamontowałem je bardziej zagęszczonymi zwojami do dołu i jak opuściłem samochód na ziemię to zauważyłem, że zwoje na dole złączyły się, poprostu przylegają do siebie ;-| Dlatego mam pytanie do innych użytkowników sportowych sprężyn; jak rozwiązaliście ten problem u siebie? Czy jednak sposób zamontowania nie odgrywa większej roli?
Pozdrawiam.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Wrz 2008, 19:27   

Sądzisz że jak zagęszczenie będzie u góry to będą inne siły i zwoje się nie zejdą,,, z drugiej strony jak pamiętam na zdjęciach wyjęte sprężynki zagęszczenie zazwyczaj miały u góry i tak bym je do utka wkładał, ale niech się mądrzejsi wypowiedzą.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 18 Wrz 2008, 10:00   

dobrze mówisz Joe, bo i tak powinny być.
Starczy pomyśleć jak powinien być rozłożony rozkład energii przy amortyzacji.
Najpierw uginać powinien się dół (czyli mniej zwoi) a potem dopiero góra.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 18 Wrz 2008, 10:13   

a co to za różnica czy będą one u góry czy na dole? na całą sprężynę i tak działają te same siły i jak ma się ona ugiąć to się ugnie tam gdzie jest bardziej miękka, czy to będzie u góry czy na dole...
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
kaczoro 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartosz
Wiek: 39
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 391
Skąd: Jastrzębie/Krk
Wysłany: 18 Wrz 2008, 10:57   

Też jestem zdania, że nie powinno to mieć znaczenia...pozatym przeglądałem zestawy zawieszeń na allegro.pl i sprężyny były montowane raz tak, a raz tak :yes: A sprężyny do np. VW polo zagęszczone zwoje mają po środku co eliminuje problem ze sposobem montażu :-P
Marcin, a można wiedzieć w jaki sposób masz zamontowane sprężyny u siebie?
Pozdrawiam.
 
 
 
Leon_SSJ 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2005
Posty: 171
Skąd: Przasnysz
Wysłany: 18 Wrz 2008, 12:35   

http://www.traxracing.pl/...p?id=2&firma=63

http://www.tuningbaja.pl/cms.php?img=337

http://www.rpmotorsport.p...bfaf424d49dbbed

http://garazraceteam.pl/s.../koni_sport.jpg

na tych zdjeciach jest gestymi do gory i z tego co ja wiem tak powinno byc
_________________
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 18 Wrz 2008, 16:16   

kaczoro napisał/a:
Marcin, a można wiedzieć w jaki sposób masz zamontowane sprężyny u siebie?

heh dobre pytanie :-P też się tego kumpla pytałem jak zakładaliśmy i on popatrzył na napisy i tak założyliśmy zgodnie z napisami, ale jeśli dobrze pamiętam to góra była chyba bardziej ściśnięta, musiałbym kuknąć, aczkolwiek teraz nie wiem czy coś tak zobacze.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
kaczoro 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartosz
Wiek: 39
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 391
Skąd: Jastrzębie/Krk
Wysłany: 18 Wrz 2008, 17:56   

Marcin napisał/a:
kaczoro napisał/a:
Marcin, a można wiedzieć w jaki sposób masz zamontowane sprężyny u siebie?

heh dobre pytanie :-P też się tego kumpla pytałem jak zakładaliśmy i on popatrzył na napisy i tak założyliśmy zgodnie z napisami, ale jeśli dobrze pamiętam to góra była chyba bardziej ściśnięta, musiałbym kuknąć, aczkolwiek teraz nie wiem czy coś tak zobacze.


U mnie jest ten problem, że napisy są różnie na obu tylnych sprężynach :-P Ale już na przednich są jednakowo... Może się ktoś jeszcze wypowie bo nie wiem czy się fatygować i zmieniać te springi :sad:
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 18 Wrz 2008, 20:44   

sprawdziłem i u góry mam zwoje ściśnięte a na dole nie.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 19 Wrz 2008, 00:07   

Marcin napisał/a:
a co to za różnica czy będą one u góry czy na dole? na całą sprężynę i tak działają te same siły i jak ma się ona ugiąć to się ugnie tam gdzie jest bardziej miękka, czy to będzie u góry czy na dole...
Spytaj w fabryce. Nie jestem inżynierem, nie należę do grupy jebax-teoretycus, zatem zdaje sobie sprawę, że Ci w fabryce byli mądrzejsi ode mnie, więc robię tak jak oni to zalecili.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
kaczoro 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartosz
Wiek: 39
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 391
Skąd: Jastrzębie/Krk
Wysłany: 19 Wrz 2008, 08:08   

odyniec napisał/a:
Marcin napisał/a:
a co to za różnica czy będą one u góry czy na dole? na całą sprężynę i tak działają te same siły i jak ma się ona ugiąć to się ugnie tam gdzie jest bardziej miękka, czy to będzie u góry czy na dole...
Spytaj w fabryce. Nie jestem inżynierem, nie należę do grupy jebax-teoretycus, zatem zdaje sobie sprawę, że Ci w fabryce byli mądrzejsi ode mnie, więc robię tak jak oni to zalecili.


Dla świętego spokoju zmienię te sprężyny :-) Dzięki za pomoc chłopaki.
Pozdrawiam.
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 19 Wrz 2008, 08:48   

odyniec napisał/a:
Marcin napisał/a:
a co to za różnica czy będą one u góry czy na dole? na całą sprężynę i tak działają te same siły i jak ma się ona ugiąć to się ugnie tam gdzie jest bardziej miękka, czy to będzie u góry czy na dole...
Spytaj w fabryce. Nie jestem inżynierem, nie należę do grupy jebax-teoretycus, zatem zdaje sobie sprawę, że Ci w fabryce byli mądrzejsi ode mnie, więc robię tak jak oni to zalecili.

na różnych zdjęciach są różnie zamontowane, a jak już się chcesz tak wymądrzać to poprzyj to argumentami :fox: weź sobie jakąś sprężyne progresywną i nawet naciskając ją do ziemi swoim ciężarem raz ustawiając ją zwojami bardziej ściśnietymi do dołu a raz do góry sprawdź jak się będzie zachowywać, gwarantuje Ci że tak samo.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 19 Wrz 2008, 09:03   

a ja Ci gwarantuje, że inżynierowie nie bez powodu tak zrobili. Jeśli jesteś mądrzejszy, to poprzyj to argumentem. Oni zaprojektowali nie jedno auto, a Ty?

Tak więc na charakterystykę działania sprężyny ma wpływ:
Liczba zwojów sprężyny;
Gęstość zwojów;
Grubość druta;
Kształt (wyróżniamy 9 rodzajów sprężyn - w tym przypadku jest to sprężyna baryłkowa);
Charakterystyka (popularnie znanym stwierdzeniem tu jest progresywność - czyli jak się zachowuje sprężyna w jakim położeniu);

i pewno jeszcze trochę o czym ja pojęcia nie mam, Ty zapewne także.

Pierwsze sprężyny wykorzystał Leonardo da Vinci w 1500 roku. Czyli ten wynalazek ma ponad 500 lat, a Ty w swoich (marnych) dwudziestu-paru latach życia nie będziesz w stanie przeskoczyć takiej ogromnej ilości wiedzy jaką tak wielu ludzi w to włożyło....
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
kaczoro 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartosz
Wiek: 39
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 391
Skąd: Jastrzębie/Krk
Wysłany: 19 Wrz 2008, 09:27   

Panowie wyluzujcie :hammer: Zaraz idę do garażu przełożyc springi i dam znac czy cokolwiek się zmieniło na korzyśc/niekorzysc :-)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Wrz 2008, 09:28   

Dlaczego zagęszczonymi zwojami do góry? Sprężyna ma pewną bezwładność w przypadku przyłożenia dużej siły od koła, jak trafią się gęste zwoje to mogą jeden o drugi uderzać co będzie skutkowało brakiem działania sprężyny, dlatego mnie się wydaje że na pierwszy ogień powinny iść rzadkie... jeśli sprężynę ugniemy powoli to nie będzie to miało aż tak dużego znaczenia, ale w aucie przy szybkiej jeździe i polskich dziurach,,, wydaje mi się że gęstymi do góry - taka moja teoria.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
SpiderMAN 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 687
Skąd: Kraków
Wysłany: 19 Wrz 2008, 13:19   

Dobrze gadasz JoeMix... Tak ma być właśnie zamontowana sprężyna progresywna. Gdyż przy małych uderzeniach działa w miarę normalnie, a dopiero przy dużych dobiciach staje się twardsza, zapobiegając tym samym dobiciu.
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 19 Wrz 2008, 13:22   

SpiderMAN, progresywnosc to jedna z charakterystyka zachowania sie. Nie koniecznie wszystkie sprezyny samochodowe musza takie byc.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
SpiderMAN 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 687
Skąd: Kraków
Wysłany: 19 Wrz 2008, 13:26   

Jedna, owszem, ale resztki mojego wykształcenia mechanicznego mówią mi, że takie zamontowanie jest prawidłowe, a nie gęstymi zwojami w dół...
 
 
 
kaczoro 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartosz
Wiek: 39
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 391
Skąd: Jastrzębie/Krk
Wysłany: 19 Wrz 2008, 13:29   

Przełożyłem te sprężyny i w sumie nic się nie zmieniło (czego się spodziewałem :-P ) Wciąż zwoje, w miejscu gdzie są bardziej zagęszczone stykają się...
Pozdrawiam.
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 19 Wrz 2008, 13:29   

SpiderMAN napisał/a:
Jedna, owszem, ale resztki mojego wykształcenia mechanicznego mówią mi, że takie zamontowanie jest prawidłowe, a nie gęstymi zwojami w dół...

a tego zdania to ja jestem od poczatku dyskusji.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Sprężyny obniżające
FIESTA Moondust Mechanika ogólna 14 7 Lut 2020, 01:24
FIESTA Moondust
Brak nowych postów Sprężyny obniżające do MK6 ST
lopez16 Tuning mechaniczny 2 12 Wrz 2016, 21:23
Jondi
Brak nowych postów [MK6] Sprężyny obniżające
koroner Przed zakupem 1 27 Lut 2014, 16:18
Party35boy
Brak nowych postów [MK6] sprężyny obniżające
Tobol Przed zakupem 0 19 Lip 2015, 18:34
Tobol
Brak nowych postów Sprężyny obniżające do MK4
szerszen Mechanika ogólna 16 12 Gru 2014, 21:10
zabka35i


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.