Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] co jakiś czas nie działa jeden gar
Autor Wiadomość
zsedc 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 40
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Wrz 2008, 23:03   [MK3] co jakiś czas nie działa jeden gar

Witam

Mam w autku LPG (1.1 MK3), poinstruowano mnie, że co 10 000 powinno się zmieniać kable WS. Tak też robiłem. Rada była dość uzasadniona bo zawsze po około 10 000 - 15 000 na tych samych kablach i świecach zdarzały się sytuacje, że samochód przez kilka km jechał na 3ch garach. Gdy zmieniłem kable i świece to było ok na kolejne 10 000km.

... Aż do teraz, znów zmieniłem kable i świece i nie pomogło! 200km jedzie normalnie i nagle na 5km umiera i nie da się przekroczyć 80kmh.

co proponujecie?

Z góry dzięki
Paweł
_________________
Ford Fiesta 1.1 1994
Suzuki GSX 750 2001
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Wrz 2008, 00:56   

cewka zobacz czy nie popękała . kable co 10 tyś to presada spokojnie 30-40 tyś powinny dać rade nawet janmory .
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 6 Wrz 2008, 20:11   

a świece w jakim stanie? rozwiązałeś problem?
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
zsedc 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 40
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Lis 2008, 16:31   

sorki, nie było mnie w PL trochę czasu (zarabiałem na cewkę :D ) ... ale wróciłem.

Tydzień temu wymieniłem cewkę - faktycznie była pęknięta. Wymieniłem też świece.
Nie ma już wybuchów wstecznych gazu, ale niestety mocy brak jej teraz cały czas. Tak jakby się ustabilizowało - ale po środku:(. Ledwo da się ją rozkulać do 100 - 110kmh (przy pomyślnym wietrze). Na 1,2,3 biegu wydaje się, że wszystko jest OK. Na 4tym jakoś tak słabo jedzie, a na 5tym to już kaplica. Przed zmianą cewki na gazie spokojnie szła 135 - 140kmh (oczywiście chwilowo :) )

Gdzie szukać dalej?
_________________
Ford Fiesta 1.1 1994
Suzuki GSX 750 2001
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Lis 2008, 17:18   

w składzie mieszanki gazu . Wymienić filtr powietrza jeśli zmieniany nie był . ustawić zawory .
 
 
 
zsedc 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 40
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Lis 2008, 17:34   

W zasadzie to nie jedzie ani na gazie ani na benzynie. Na benzynie trochę lepiej - wiadomo, ale i tak jest kiepsko. Do tego w mieście pali 12litrów LPG, zawsze było między 8 - 10 litrów.

Zawory mam niewątpliwie do regulacji - już to słychać nawet. W regulacje gazu nigdy się nie bawiłem. Filtr powietrza ma około 60 000km - to chyba już dużo nie? I jak zwykle informuję - bierze około 1 - 1.5l oleju na 1000km, ale to mam już od 60 000km niezmiennie.

Tak więc od czego zacząć? Regulacja gazu czy zaworów? Chyba zacznę od filtra powietrza:)
_________________
Ford Fiesta 1.1 1994
Suzuki GSX 750 2001
 
 
 
kandyk
[Usunięty]

Wysłany: 15 Lis 2008, 17:45   

zsedc, 1) Filtr powietrza. 2) Regulacja zaworów. 3) Regulacja gazu - u gazownika na ul. Bnińskiej; boczna od Warszawskiej i "z tyłu budynku".
 
 
zsedc 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 40
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Lis 2008, 18:04   

masz może numer telefonu do tego gazownika ?

[ Dodano: Pon Lis 17, 2008 14:22 ]
Wymieniłem filtr powietrza, był dość mocno brudny - wyglądał jak filtr oleju:):).

Niestety nic nie pomogło, samochodzik nadal nie ma mocy, na 4 i 5 biegu. Wydaje mi się, że zmiana filtra dała mocniejszy 1 i 2 bieg, ale to może być tylko w mojej psychice:).

W tygodniu spróbuję ustawić zawory.

Filtr powietrza zamkniety jest w takiej jakby puszce i do tej puszki dochodzi rura - dolot powietrza (tak jakby od przedniego prawego światła). W tym dolocie jest klapka, która raz puszcza powietrze ciepłe od kolektorów, a raz zimne. Jak ta klapka działa, kiedy powinna być otwarta kiedy zamknięta? To jest termostat? U mnie jest ciągle ustawiona na branie powietrza z kolektorów, dopiero jak dam bardzo wysokie obroty to się otwiera i bierze normalnie powietrze - to jest dobrze? W ogóle to coś daje?

Pawel

[ Dodano: Wto Lis 18, 2008 13:28 ]
hmm

tak sobie myślę, że przed zmianą cewki i świec wszystko było ok, tylko raz na jakiś czas się psuło i nie jechała więcej niż 80kmh, poza tym było ok (120 - 130kmh w trasie). Teraz po zmianie cewki i świec cały czas jest zmulona (nie przekracza 100 - 110kmh), to może ta cewka jest walnięta, albo świece.

W każdym razie idę teraz regulować zawory zgodnie z tą instrukcją: http://www.piciu.republik...luz_zaworow.htm

Pawel

[ Dodano: Wto Lis 18, 2008 20:33 ]
Zaworki wyregulowane - jak cicho chodzi! łał, takiego efektu się nie spodziewałem.
Niestety mocy nie przybyło:(
_________________
Ford Fiesta 1.1 1994
Suzuki GSX 750 2001
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 19 Lis 2008, 17:33   

zsedc, o klapce w dolocie jest TUTAJ.

sprawdź wydech - czy drożny.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Lis 2008, 18:10   

zsedc napisał/a:
U mnie jest ciągle ustawiona na branie powietrza z kolektorów, dopiero jak dam bardzo wysokie obroty to się otwiera i bierze normalnie powietrze - to jest dobrze?
Mniej więcej dobrze,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 19 Lis 2008, 18:48   

Sonda lambda do sprawdzenia, dużo pali
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 19 Lis 2008, 19:53   

Marcinowaty, co ma lambda do palenia gazu? :yyy:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
zsedc 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 40
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Lis 2008, 20:00   

hmmm

1. Jak sprawdzić czy wydech jest drożny? To pewnie jakaś oczywista odpowiedź, ale nie mam pojęcia, od której dziury zacząć :) :) Tłumik końcowy wymieniałem 4 miesiące temu (5 000 - 10 000 km temu)

2. Sonda lambda ma 60000 km, one się tak często psują? I znów dziwne pytanie, sonda lamba psuje się zawsze tak samo, czy różnie? Chodzi o to, że pamiętam objawy jakie były gdy ją wymieniałem ostatnio, a te teraz są zupełnie inne. Może uda mi się w piątek podjechać do gazownika i zdiagnozuje gdzie nie działa.


Dodam, że bez obciążenia silnik chodzi zupełnie ok, wchodzi ładnie na wysokie obroty. Jedynie w czasie jazdy na 4tym i 5tym biegu jest źle.

ehh, kiedyś miałem maluszka i normalnie tam zawsze wszystko działało, a jak coś nie działało to jakoś można było to znaleźć.

[ Dodano: Sro Lis 19, 2008 19:04 ]
bidżej86 napisał/a:
Marcinowaty, co ma lambda do palenia gazu? :yyy:


Ma na pewno, bo jak zakładałem instalacje to kompletnie się jeździć nie dało, gazownicy zmienili sondę i odrazu zadziałało. Poza tym zawsze jak coś ustawiali regulowali, poprawiali to podłączali tą kontrolkę od sondy lambda. Więc chyba ma jakieś znaczenie? Dodam jeszcze, że na benzynie samochodzik wtedy jeździł bardzo ładnie.
_________________
Ford Fiesta 1.1 1994
Suzuki GSX 750 2001
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Lis 2008, 20:06   

zsedc napisał/a:
Jak sprawdzić czy wydech jest drożny? To pewnie jakaś oczywista odpowiedź, ale nie mam pojęcia, od której dziury zacząć :) :)
Od ostatniej - zapal silnik na wolnych i zatkaj z tyłu dziurę :) jak masz szczelny to po chwili ci ciśnienie odsunie rękę i spaliny dmuchną na zewnątrz, jak masz nieszczelny to gdzieś zacznie syczeć, pierdzieć itp, jak masz bardzo nieszczelny to nie zrobi to na silniku i wydechu żadnego wrażenia (że go zatkałeś)

Jest jeszcze metoda blondynki - trzeba dmuchnąć w rurę - jak się da to nieszczelny, jak się nie da to znaczy szczelny i pamiętaj że drzwi, okna i maski muszą być do tego testu zamknięte :P a jak dmuchniesz za mocno to sobie przednie światła możesz wydmuchnąć!
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
zsedc 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 40
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Lis 2008, 20:10   

JoeMix napisał/a:
Od ostatniej - zapal silnik na wolnych i zatkaj z tyłu dziurę :) jak masz szczelny to po chwili ci ciśnienie odsunie rękę i spaliny dmuchną na zewnątrz


ok, ale przecież chcemy sprawdzić czy jest drożny, a nie czy jest szczelny.

JoeMix napisał/a:
a jak dmuchniesz za mocno to sobie przednie światła możesz wydmuchnąć!

w wypowiedzi wyczuwa się nutkę własnego doświadczenia :) :):)
_________________
Ford Fiesta 1.1 1994
Suzuki GSX 750 2001
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Lis 2008, 20:23   

zsedc napisał/a:
chcemy sprawdzić czy jest drożny, a nie czy jest szczelny
:ups: Idę spać bom zmęczony i głupoty pisze,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 19 Lis 2008, 21:58   

Drożność wydechu sprawdzisz na dotyk, tak jak pisze JoeMix - na luzie powinien szybko, pulsacyjnie i "wyraźnie" dmuchać. Przy przegazowaniu odpowiednio mocniej.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
zsedc 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 40
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Lis 2008, 22:57   

No tak sprawdziłem ten wydech, niby wszystko okej, ale trudno mi jakoś się odnieść. Porównam jutro z Berlingo 1.4 - ma sens takie porównywanie?
_________________
Ford Fiesta 1.1 1994
Suzuki GSX 750 2001
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Baza noclegowa na czas zlotu
Informacje i rezerwacje miejsc
trzeci V Wiosenny Zlot FiestaKlubPolska - Ułęż 2009 / 29-31.05.09 99 29 Maj 2009, 11:17
a1topgear
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.