Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
30 Mar 2014, 11:08
[MK3] Kody 3 cyfrowe
Autor Wiadomość
ciastek1985
[Usunięty]

Wysłany: 19 Sie 2008, 21:07   [MK3] Kody 3 cyfrowe

Może się komuś przyda.

010 Separator / kod polecenia. Całkowicie otworzyć przepustnicę.
020 Kod polecenia. Wcisnąć hamulec do końca.
030 Kod polecenia. Wcisnąć hamulec do końca.
111 Wszystkie systemy poprawne (System Pass).
112 Czujnik temperatury podawanego powietrza (ACT).
113 Czujnik temperatury podawanego powietrza (ACT).
114 Czujnik temperatury podawanego powietrza (ACT).
116 Czujnik temperatury chłodziwa (ECT), nie uzyskano normalnej temperatury pracy.
117 Czujnik temperatury chłodziwa (ECT), nie uzyskano normalnej temperatury pracy.
118 Czujnik temperatury chłodziwa (ECT), nie uzyskano normalnej temperatury pracy.
121 Czujnik położenia przepustnicy.
122 Czujnik położenia przepustnicy.
123 Czujnik położenia przepustnicy.
124 Czujnik położenia przepustnicy.
125 Czujnik położenia przepustnicy.
129 Masowy miernik przepływu powietrza (MAF), w czasie testu samoistnego otwarcie przepustnicy nie powoduje zmiany
sygnału MAF. Należy powtórzyć test samoistny.
136 Czujnik tlenu (lewy), zbyt wysoki stosunek powietrza / paliwa.
137 Czujnik tlenu (lewy), zbyt niski stosunek powietrza / paliwa.
139 Czujnik tlenu (lewa strona).
144 Czujnik tlenu.
157 Masowy miernik przepływu powietrza (MAF).
158 Masowy miernik przepływu powietrza (MAF).
159 Masowy miernik przepływu powietrza (MAF).
167 Czujnik położenia przepustnicy (TPS), w czasie testu samoistnego otwarcie przepustnicy nie powoduje zmiany sygnału TPS. Należy powtórzyć test samoistny.
171 Czujnik tlenu.
172 Czujnik tlenu, zbyt wysoki stosunek powietrza / paliwa.
173 Czujnik tlenu, zbyt niski stosunek powietrza / paliwa.
174 Czujnik tlenu.
175 Czujnik tlenu (lewa strona).
176 Czujnik tlenu, zbyt wysoki stosunek powietrza / paliwa.
177 Czujnik tlenu, zbyt niski stosunek powietrza / paliwa.
178 Czujnik tlenu.
179 Układ paliwa (zbyt duży stosunek powietrza / paliwa). Sprawdzić elektrozawór oczyszczania EGR. Sprawdzić zawór regulacyjny biegu jałowego (ICS). Jeśli są prawidłowe, to sprawdzić układ paliwa.
181 Układ paliwa (zbyt mały stosunek powietrza / paliwa).
182 Zbyt wysoki stosunek powietrza / paliwa na biegu jałowym.
183 Zbyt niski stosunek powietrza / paliwa na biegu jałowym.
184 Masowy miernik przepływu powietrza (MAF).
185 Masowy miernik przepływu powietrza (MAF).
186 Zbyt długi czas otwierania wtryskiwacza (długość impulsu).
187 Zbyt krótki czas otwierania wtryskiwacza (długość impulsu).
188 Czujnik tlenu, zbyt wysoki stosunek powietrza / paliwa.
189 Czujnik tlenu, zbyt niski stosunek powietrza / paliwa.
191 Czujnik tlenu (lewy), zbyt wysoki stosunek powietrza / paliwa na biegu jałowym. Sprawdzić elektrozawór oczyszczania EGR. Sprawdzić zawór regulacyjny biegu jałowego (ICS).
192 Czujnik tlenu (prawy), zbyt niski stosunek powietrza / paliwa.
194 Czujnik tlenu.
195 Czujnik tlenu.
211 Sygnał PIP (moduł zapłonu).
212 Obwód obrotomierza (TACH).
213 Obwód SPOUT.
214 Usterka w obwodzie CID.
215 Cewka zapłonowa EDIS (ICG).
216 Cewka zapłonowa EDIS (ICG).
217 Cewka zapłonowa EDIS (ICG).
218 Obwód obrotomierza (TACH).
222 Obwód obrotomierza (TACH).
226 Moduł EDIS.
227 Magnetyczne zwiększenie prędkości na wale korbowym.
228 Moduł EDIS / cewka zapłonowa 1.
229 Moduł EDIS / cewka zapłonowa 2.
231 Moduł EDIS / cewka zapłonowa 3.
232 Obwód pierwotny cewki zapłonowej (ICG).
233 Moduł EDIS. 237 Cewka zapłonowa (ICG).
238 Moduł EDIS. 239 Sygnał PIP w czasie rozruchu.
241 Moduł EECIV / EDIS, niepoprawne dane z testu samoistnego.
326 Przepływomierz EGR.
327 Przepływomierz EGR. Regulator próżniowy EGR.
328 Regulator próżniowy EGR.
332 Solenoid oczyszczania EGR nie otwiera się.
334 Regulator próżniowy EGR.
335 Przepływomierz EGR.
336 Zbyt wysokie ciśnienie wylotowe.
337 Przepływomierz EGR. Regulator próżniowy EGR.
411 Zbyt mała prędkość na biegu jałowym w czasie testu samoistnego. Sprawdzić i upewnić się czy nie ma strat indukcyjnych. Jeśli są, to należy je usunąć i powtórzyć test samoistny.
412 Zbyt duża prędkość na biegu jałowym w czasie testu samoistnego.
452 Czujnik prędkości pojazdu.
511 Uszkodzenie ROM. Sprawdzić czy akumulator jest odłączony. Sprawdzić bezpiecznik KAM. Jeśli te elementy są prawidłowe, to moduł jest uszkodzony.
512 Uszkodzenie KAM.
513 Napięcie wzorcowe modułu EECIV.
521 W czasie testu samoistnego nie został uruchomiony przełącznik ciśnieniowy układu wspomagania kierownicy (PSPS). Sprawdzić czy w pojeździe jest PSPS. Jeśli tak, to powtórzyć test samoistny.
522 Przełącznik pozycja neutralna / jazda.
536 W czasie testu samoistnego nie został uruchomiony wyłącznik hamulca.
538 Usterka systemu w czasie testu samoistnego.
539 Klimatyzacja włączona w czasie testu samoistnego.
556 Obwód elektryczny pompy paliwa.
558 Obwód elektryczny regulatora próżniowego EGR.
565 Elektrozawór oczyszczania pojemnika.
576 solenoid 3-ciego i 4-tego biegu.
577 Przełącznik układu zmiany biegów na niższe.
629 Solenoid sprzęgła przemiennika momentu obrotowego.
998 Usterka czujnika temperatury podawania powietrza (ACT) / czujnika temperatury chłodziwa (ECT) / masowego miernika przepływu powietrza (MAF) / obwodu czujnika położenia przepustnicy
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 20 Sie 2008, 07:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 20 Sie 2008, 13:51   

a do jakiego silnika to sie odnosi?
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
ciastek1985
[Usunięty]

Wysłany: 20 Sie 2008, 17:04   

Do silników 16-zaworowych
 
 
Krzychu 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Krzychu
Dołączył: 20 Maj 2012
Posty: 87
Skąd: Polska
Wysłany: 4 Sty 2014, 14:16   kody 3 cyfrowe cd.

Strona z kodami 3 cyfrowymi do zeteca : http://www.thorssell.net/hbook/3digit.html

Poniżej lista kodów błędów:

Applicable only to some 1991 and up vehicles

NOTE: When you see "is/was" listed for a code:
For a HARD fault code the sensor IS out of range right now.
For a MEMORY code, it WAS out of range at one time (possible intermittent wire etc.).

Differences in test mode noted as:

(O) =Key On Engine Off test
(R) =Key On Engine Running test
(M) =Memory code

111 System checks OK

112 (O,M) Intake Air Temperature (IAT) sensor is/was low or grounded

113 (O,M) IAT sensor is/was high or open

114 (O,R) IAT sensor out of range

116 (O,R) Engine Coolant (ECT) sensor out of range

117 (O,M) ECT sensor is/was low or grounded

118 (O,M) ECT sensor is/was high or open

121 (O,R,M) Throttle Position (TP) sensor out of range

122 (O,M) TP low (possibly grounded or open circuit)

123 (O,M) TP is/was high or short to power

124 (M) TP voltage was higher than expected

125 (M) TP voltage was lower than expected

126 (O,R,M) MAP or BARO sensor out of range

128 (M) MAP vacuum has not been changing - check vacuum lines

129 (R) No MAP or Mass Air Flow sensor change during "goose" test

136 (R) Oxygen sensor not switching/system lean Left or Front HO2S

137 (R) Oxygen sensor not switching/system rich Left or Front HO2S

138 (R) Fault in Cold Start Injector circuit

139 (M) Oxygen sensor not switching Left or Front HO2S

144 (M) Oxygen sensor not switching Single, Right or Rear HO2S

157 (R,M) Mass Air Flow signal is/was low or grounded

158 (O,R,M) MAF sensor is/was high or short to power

159 (O,R) MAF sensor is/was out of range

167 (R) No Throttle Position sensor change in "goose" test (must get at least 25% rotation)

171 (M) Oxygen sensor not switching - system was at adaptive limits - Single, Right or Rear HO2S

172 (R,M) Oxygen sensor not switching - system is or was lean - Single, Right or Rear HO2S

173 (R,M) Oxygen sensor not switching - system is or was rich - Single, Right or Rear HO2S

174 (M) Oxygen sensor was slow in switching Single, Right or Rear HO2S

175 (M) Oxygen sensor not switching - system was at adaptive limits - Left or Front HO2S

176 (M) Oxygen sensor not switching - system is or was lean Left or Front HO2S

177 (M) Oxygen sensor not switching - system was rich Left or Front HO2S

178 (M) Oxygen sensor was slow in switching Left or Front HO2S

179 (M) Fuel system was rich at part throttle Single, Right or Rear HO2S

181 (M) Fuel system was lean at part throttle Single, Right or Rear HO2S

182 (M) Fuel system was rich at idle Single, Right or Rear HO2S

183 (M) Fuel system was lean at idle Single, Right or Rear HO2S

184 (M) Mass Air (MAF) output higher than expected

185 (M) Mass Air (MAF) output lower than expected

186 (M) Injector pulse width longer than expected or Mass Air Flow (MAF) lower than expected

187 Injector pulse width shorter than expected or Mass Air Flow (MAF) higher than expected

188 (M) Fuel system was rich at part throttle - Left or Front HO2S

189 (M) Fuel system was lean at part throttle - Left or Front HO2S

191 (M) Fuel system was rich at idle - Left or Front HO2S

192 (M) Fuel system was lean at idle - Left or Front HO2S

193 Failure in Flexible Fuel (FF) sensor circuit

194 (M) Perform cylinder balance test to check for inoperative injectors

195 (M) Perform cylinder balance test to check for inoperative injectors

211 (M) Ignition PIP signal was erratic or missing

212 (M) Ignition TACH signal was erratic (module/wiring) or SPOUT circuit fault

213 (R) Ignition SPOUT or SAW circuit open or shorted

214 (M) Error in Cylinder ID (CID) circuit or signal

215 (M) Primary circuit failure - ignition coil 1

216 (M) Primary circuit failure - ignition coil 2

217 (M) Primary circuit failure - ignition coil 3

218 (M) IDM signal open or high or left coil pack failure

219 (M) SPOUT circuit failure, timing defaulted to 10 degrees - follow code 213 diagnosis

222 (M) IDM open or high or right coil pack failure

223 (M) Dual Plug (DPI), SPOUT or IDM circuit fault

224 (M) Failure in ignition coil primary circuit

225 (R) Knock sensor not tested (ignore if not pinging)

226 (O) Ignition Diagnostic Monitor (IDM) signal fault

232 (M) EI primary coil circuit failure

238 (M) EI primary circuit failure - ignition coil 4

311 (R) AIR system not working - Single, Right or Rear HO2S

312 (R) AIR not diverting

313 (R) AIR not bypassing

314 (R) AIR inoperative, Left or Front HO2S

326 (R,M) Pressure Feedback EGR shows low pressure EGR not seating or not seating intermittantly

327 (O,R,M) EGR feedback signal is/was low

328 (O,R,M) EGR Valve Position (EVP) is/was low

332 (R,M) EGR did not open/respond during test or if memory code, did not open intermittantly

334 (O,R,M) EVP sensor is/was high

335 (O) EGR feedback signal is/was out of range

336 (O,R,M) PFE sensor signal is/was was high

337 (O,R,M) EGR feedback signal is/was was high

338 (M) Cooling system did not heat up (check cooling system / thermostat operation)

339 (M) Cooling system overheated (check cooling system / thermostat operation)

341 (O) Octane jumper installed (information only code to notify you if it is installed)

411 (R) Idle speed system not controlling idle properly (generally idle too high)

412 (R) Idle speed system not controlling idle properly (generally idle too low)

452 (M) Vehicle Speed Sensor (VSS) problem

511 (O) No power to PCM pin 1 or bad PCM (processor)

512 (M) Memory power (PCM pin 1) was interrupted - Was battery disconnected ?

513 (O) Replace processor (PCM) (internal failure)

519 (O) PSP switch/circuit open

521 (R) Wheel not turned during test or PSP problem

522 (O) Park/Neutral Position (PNP) or Clutch Pedal Position (CPP) circuit fault Transmission MLP sensor out of range in park

524 Problem in low speed fuel pump circuit

525 (O,M) Park/Neutral Position (PNP) or Clutch Pedal Position (CPP) circuit fault

528 (M) System shows voltage at pin 10 (is A/C on ?) or pin 30 (PNP, CPP switch)

529 (M) Data Communications Link to processor failure
Service any EEC codes, erase memory and retest. If code is still present refer to instrument cluster diagnosis manual.

533 (M) Data Communications Link to instrument cluster failure - see 529

536 (O,R,M) Brake On Off open or shorted to ground

538 (R) System did not receive "goose" test - TESTS

539 (O) System shows voltage at PCM pin 10. Is A/C on ?

542 (O,M) Fuel pump open, bad ground or always on -

543 (O) Fuel pump monitor circuit shows no power (M) (Service 556 code first if present) Fuel pump relay or battery power feed was open

551 Problem in Intake Manifold Runner Control (IMRC) solenoid/circuit

552 (O) AIRB solenoid/circuit failure

553 (O) AIRD solenoid/circuit failure

554 (O) Fuel Press Regulator Control solenoid/circuit fault

556 (O,M) Fuel pump relay primary circuit fault

557 (O,M) Low speed pump relay primary circuit fault

558 (O) EGR vacuum regulator solenoid/circuit failure

559 (O) A/C relay primary circuit fault

563 (O) High Fan Control (HFC) circuit failure

564 (O) Fan Control (FC) circuit failure

565 (O) Canister Purge 1 solenoid/circuit failure

566 (O) transmission 3/4 shift solenoid/circuit

569 (O) Canister Purge 2 solenoid/circuit failure

578 (M) A/C pressure sensor VREF short to ground

579 (M) ACP sensor did not change with A/C on

581 (M) Cooling fan current was excessive

582 (O) Open cooling fan circuit

583 (M) Fuel pump current was excessive

584 (M) Open power ground circuit

585 (M) A/C clutch current was excessive

586 (M) Open circuit in A/C clutch

587 (O, M) Communication problem between PCM and Variable Control Relay Module (VCRM)

617 (M) Transmission shift failure (1/2 shift)

618 (M) Transmission shift failure (2/3 shift)

619 (M) Transmission shift failure (3/4 shift)

621 (O) Solenoid/circuit failure - shift solenoid 1

622 (O) Solenoid/circuit failure - shift solenoid 2

624 (O,M) Solenoid/circuit failure -Electronic Pressure Control (EPC) current is high

625 (O,M) Solenoid/circuit failure - Electronic Pressure Control (EPC) current is low

626 (O) Transmission Coast Clutch (CCS) Solenoid/circuit fault

627 (O) Torque Converter Clutch circuit fault

628 (M) Excessive converter clutch slippage

629 (O,M) Torque Converter Clutch circuit fault

631 (O) Overdrive Cancel Light circuit problem

632 (R) E4OD - Transmission Control Switch (TCS) should be cycled once between engine ID and Goose test

633 (O) 4x4L switch should be in 4x2 or 4x4 high for the test

634 (O,M) Park/Neutral Position (PNP) or Clutch Pedal Position (CPP) circuit fault
Electronic shift transmission - Manual Lever Position (MLP) sensor out of range in PARK

636 (O,R) Transmission Oil Temperature (TOT) sensor out of range

637 (O,M) TOT sensor is/was high or open

638 (O,M) TOT sensor is/was low or grounded

639 (R,M) Transmission Speed sensor (TSS) circuit fault

641 (O) Transmission solenoid/circuit failure Shift Solenoid 3

643 (O)(M) Torque Converter Clutch (TCC) circuit

645 (M) Transmission 1st gear failure

646 (M) Transmission 2nd gear failure

647 (M) Transmission 3rd gear failure

648 (M) Transmission 4th gear failure

649 (M) Transmission EPC system failure

651 (M) Transmission EPC solenoid/circuit fault

652 (O) Torque Converter Clutch (TCC) circuit fault

654 (O) Transmission selector not in PARK

656 (M) Torque Converter Clutch (TCC) slip

657 (M) Transmission temperature was excessive

998 (R) Did not pass Key On Engine Off test yet (Get 111 in KOEO first)
(O) Transmission Electronic Pressure Control (EPC) solenoid/circuit fault [EEC Tests]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FORD kody lakierów
Dla wszystkich fordów
Ryba88 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 3 11 Wrz 2020, 20:45
JoeMix
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.