Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Jakiej firmy stożek?
Autor Wiadomość
pawloplus 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 39
Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 297
Skąd: Lublin
Wysłany: 15 Sie 2008, 15:15   Jakiej firmy stożek?

Jakiej firmy polecacie filtr stożkowy?
Zastanawiam sie nad K&N i SIMOTA
Chodzi mi o
http://www.allegro.pl/ite...mm_k_n_lpg.html
http://www.allegro.pl/ite...0_77mm_k_n.html
http://www.allegro.pl/ite...iltr_sport.html
Ewntualnie co innego polecacie w podobnej cenia. Obecnie mam filtr firmy JACKY i dodam że auto jeździ na gazie zasilanym przez Blosa. Silnik 1,4 gaźnik

[ Dodano: Pią Sie 15, 2008 14:20 ]
Dodam jeszcze tylko że od 12 siedze i grzebie w szukajce i nie znalazłem nic na temat firmy
_________________
Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....

THE END
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 15 Sie 2008, 18:18   

Ja nei polecam żadnego stożka . Niestety ich zdolność filtrowania jest dużo mniejsza niż papierowych wkładek co negatywnie odbija się na trwałoości silnika . Korzyści nie ma praktycznie żadnych . Jeżeli masz problemy z umiejscowieniem puszki na filtr to kup filtr powietrza od cieżarówki ( papierowy , takie powiększenie filtra od malucha ) i załóż jego .

JA podczas kolejnych przeróbek powracam do papierowej wkłądki ( lub filtra z cieżarówki jak nei wcisnę puchy ) i przy tym zostaję .

Hmm - dochodzę do wniosku że tjuning ma nieweile wspólnego z przygotowaniem auta do jakiegokolwiek sportu :|
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Sie 2008, 19:14   

Zamiast stożka lepiej wkładkę dostosowaną do zwiększonej wydajności (mniejsze opory), o ile faktycznie coś to zmienia, u mnie standard siedzi ;)
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 15 Sie 2008, 19:22   

ja zalozylem Jacky Auto Sport. nie wiele powiem bo przejechalem na razie 5km autem. musialem to zalozyc gdyz nie pasowala ani puszka zeteca ani cvh po swapie.
zadaj sobie pytanie po co ci stozek, w wiekszosci przypadkow nie daje wiele chyba ze zastosujesz profesjonalny stozek k&n za kilkaset pln.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16 Sie 2008, 17:11   

gotowe kity dają znikome km, a czasem zabieraja... fajne dla oka i fajne bo fajny dzwiek oddaja...
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
Pan_Żabka 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: Inny
Imię: Bartosz
Wiek: 47
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 42
Skąd: Bognor Regis
Wysłany: 16 Sie 2008, 20:22   

Dokładnie tak jak przedmówcy napisali - stożek, bez profesjonalnie dobranego/obliczonego dolotu, bez modyfikacji wydechu i modyfikacji programu (chiptuningu) pogarsza tylko sytuacje... tzn. daje złudne wrazenie, że jest lepiej, bo silnik chętniej się dokręca na wyższych obrotach, ale hamownia pokazuje z reguły bezlitośnie spadek mocy, a już napewno momentu obrotowego, zwłaszcza w dolnym, i średnim zakresie obrotów. Polecam poszukanie wiadomosci na temat stożków na stronach firm tuningowych, np. "Kałuża Motorsport" czy "Chojnacki Motorsport". Są to firmy przygotowujące auta do sportu, więc rzeczowe moim skromnym zdaniem ;-)

Plusy włozenia stożka do seryjnego auta są niewielkie, w sumie tylko poprawa dzwięku (ładniejsze, bardziej basowe szmery ssania, nzywając to fachowo <8> ), i szybsze, bardziej "chętne" dokręcanie sie na wysokie rejestry obrotów. Z plusów to by było na tyle, a minusów jest więcej, np znaczne zwiększenie zużycia paliwa, konieczność doprowadzenia zimnego powietrza, lub odizolowania stożka od ciepłego powietrza z komory, "dziura" w momencie obrotowym w środku zakresu, co do zdolności filtrowania zdania są podzielone... moim zdaniem markowe produkty jak K&N czy GREEN, są na tyle dopracowane i użyte materiały są na tyle dobre, ze nie ma to wpływu na żywotność silnika, no, chyba, że ktos robi przebiegi właściwe dla TIR-a, lub chce auto posiadać dożywotnio, w innym przypadku wpływ na trwałość jest marginalny, a juz napewno mniejszy, niż używanie instalacji gazowej :-P
Ja sam miałem w moim poprzednim aucie (SC abarth)stozek K&N, z dolotem dedykowanym specjalnie do seicento, i wydechem sportowym, oraz delikatnie "skubnientym" kompem, i wtedy to dawało radę, ale do swojej ST zamierzam wpakowac jedynie sportową wkładkę K&N.
Pozdro!
_________________
"If You in doubt - floor it!"
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Wrz 2008, 16:30   

Pan_Żabka napisał/a:
Dokładnie tak jak przedmówcy napisali - stożek, bez profesjonalnie dobranego/obliczonego dolotu, bez modyfikacji wydechu i modyfikacji programu (chiptuningu) pogarsza tylko sytuacje... tzn. daje złudne wrazenie, że jest lepiej, bo silnik chętniej się dokręca na wyższych obrotach, ale hamownia pokazuje z reguły bezlitośnie spadek mocy, a już napewno momentu obrotowego, zwłaszcza w dolnym, i średnim zakresie obrotów.
Pozdro!


wyjątkiem moze byc silnik turbodoładowany :)
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
 
 
wujek 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 53
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Wrz 2008, 20:32   

Nie zagłębiając się w kwestię sensowności stosowania stożka powiem tylko tyle, że próba "tuningu" jednostki zasilanej gazem jest lekkim nieporozumieniem... Skoro założyłeś gaz to znaczy, że to auto ma być ekonomiczne a osiągi to kwestia drugorzędna. Dlatego ja bym nic nie zmieniał.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Cena Rozrządu - Jakiej firmy ?
frankez Porady eksploatacyjne 0 3 Kwi 2018, 15:25
frankez
Brak nowych postów Tarcze hamulcowe - jakiej firmy?
Huk Mechanika ogólna 4 24 Lip 2017, 23:17
_KRis_
Brak nowych postów [MK4] jakiej firmy sprężyny
potrzebuje kupić nowe sprężyny do mk4 '97 1.3i jakich firm polecacie? czy obie strony?
scorpion69 Mechanika 4 8 Kwi 2010, 09:37
wojteq
Brak nowych postów [MK6] Jakiej firmy wtryskiwacze
jmac Silniki diesla 9 23 Kwi 2013, 11:38
bartikrasnik
Brak nowych postów Przewody układu wspomagania jakiej firmy?
medrek Mechanika ogólna 11 15 Mar 2024, 11:51
medrek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.