Filtr stożkowy, a LPG - pytanie teoretyczne |
Autor |
Wiadomość |
mareno
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 44 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 14 Sie 2008, 09:42 Filtr stożkowy, a LPG - pytanie teoretyczne
|
|
|
mam pytanie do orientujacych sie w temacie (czyt. dioda).
czy zalozenie filtra stozkowego mialoby jakis wplyw na dzialanie instalacji? chodzi o to, ze mam klopot z puszka od filtra powietrza, pogubilem zapinki, szukam po ludziach, szrotach itp ale nic nie moge znalezc w zwiazku z tym rozwazam zalozenie filtra stozkowego w razie gdyby nie udaloby mi sie skombinowac tych pie...ch zapinek.
obecnie gora puchy trzyma sie na prowizorycznych mocowaniach na gumy i czasem przesuwa sie, co powoduje strzelanie ze wzgledu na zbyt duza dawke powietrza. generalnie boje sie, ze jeszcze kilka strzalow i cos mi sie rozpindoli w instalce, a tego bym nie chcial.
z gory dziekowka za pomoc. |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 14 Sie 2008, 10:55
|
|
|
w Xr2i LPG i filtr stożkowy. dobre...
zdejmij calkiem puchę i jedź na LPG - zobaczymy jak długo. wpakujesz w silnik wiecej powietrza, zubozysz mieszankę, podwyzszysz temp. spalania LPG i już zacznij szukac głowicy. moze dół przezyje, bo w koncu olej też będzie zadszy (200-300 st. C robi swoje)
na stozku bedzie tak samo. załóż blosa, wsadź stozek to powinno być OK.
napisz do 2smarta, on mial pare fiest w rozbiórce. moze ci sprzeda puszkę w cenie zapinek (lub odwrotnie) |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
mareno
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 44 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 14 Sie 2008, 11:07
|
|
|
czyli generalnie stozek i lpg w jednym to niezbyt dobry pomysl?
co do blosu - droga inwestycja, ktora musialbym piec razy przemyslec. no chyba, ze okaze sie koniecznoscia. |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
|
genov [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Sie 2008, 15:16
|
|
|
2 lata jeździlem na stozku, silnik mial obroty wkrecal sie dobrze nic sie z nim nie dzialo. Zalozylem tylko dlatego ze mi orginalna puszke rozwalilo I glowica żyje |
|
|
|
|
mareno
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 44 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 14 Sie 2008, 19:38
|
|
|
Hmm czyli mozna. I badz tu czlowieku madry Poczekam jeszcze na opinnie, moze ktos madrzejszy odemnie sie wypowie. |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 14 Sie 2008, 19:55
|
|
|
ja tam się nei znam , ale w szarej mam stożek i LPG a w wannie stożek , turbo i LPG .
W szarej nei ma nawet miksera , jest tylko odpowiednio dobrana wkrętka .
Wszystko to kwestia dobrego doboru elementów instalacji oraz odpowiedniego wystrojenia ( jest to trudne ale nei nemożliwe . Sytuację , któe opisuje Szynszyl są neistety nagminne a są spowodowane nieodpowiednim dobraniem ww elementów .
ps: w czarnej jest stożek i instalacja LPG 1-generacji . Instalacja LPG będzie niedługo na sprzedaż wiec jakbyś chciał odkupić parownik ( jak masz kiepski ) i mikser pod EFI to daj znak . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
pawloplus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 39 Dołączył: 24 Kwi 2006 Posty: 297 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 14 Sie 2008, 22:15
|
|
|
ja mam stożek i LPG i jakos to latało. Teraz założyłem BLOSA i jestem mega zadowolony. Wydatek może i jest ale auto chodzi dużo lepiej niż na mikserze i spadło mi spalnie do 7-8 litrów trasa 9-10 miasto |
_________________ Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....
THE END |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Sie 2008, 01:30
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Wszystko to kwestia dobrego doboru elementów instalacji oraz odpowiedniego wystrojenia ( jest to trudne ale nei nemożliwe . Sytuację , któe opisuje Szynszyl są neistety nagminne a są spowodowane nieodpowiednim dobraniem ww elementów . |
tu jest dużo prawdy.
Generalnie wszystko zależy od miksera i jego średnicy . Jeśli jest poprawnie dobrana do pojemności to są szanse że bedzie dobrze . jeśli jest za duża średnica to bedzie dużo palić i mieć słabe osiagi . jeśli za mała średnica bedzie jeździć i palić ok natomiast zabije osiągi na paliwie .
Generalnie ja jestem przeciwnikiem stożków a to dlatego że gorzej filtrują niż bibułka a ewentualny wybuch gazu (strzał w kolektor) kończy się opaleniem stożka . Stożek wymaga pewnej dbałości bo trzeba go prać i sączyc olejem .w bibułowym sprawa jest czysta i prosta .
Tak jak napisałem zaryzykować można jeśli nie masz innego wyjścia . Jeśli jest założony właściwy mikser bedzie ok . To właśnie on ma największy wpływ na parametry pracy na LPG . Nie parownik ani elektronika a właśnie mikser . jak masz wakułometr i teraz auto pracuje zadowalająco na lpg to wystarczy podłączc się za miskerem wakułometrem gdziekolwiek za przepustnica w stronę koletkora pomierzyc podciśnienia i zobaczyć czy na stożku parametr podciśnienia bedzie podobny . jeśli odchyłka bedzie kosmetyczna bedziesz zadowolony . |
|
|
|
|
mareno
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 44 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 15 Sie 2008, 22:56
|
|
|
na lpg auto smiga nienajgorzej, mysle ze nie moge narzekac, wiec moze i sam mikser tez jest ok. jesli zatem bylbym przyparty do muru (wszystko na to wskazuje), to chyba musze pomyslec o stozku i na zaryzykowac jego podlaczenie bez blosa.
zolwiu - poki co instalka smiga, w czerwcu bylem u gazownika i wszytsko gralo, takze poki co nic nie jest potrzebne, ale gdyby (odpukac) bede pamietal.
dzieki wszystkim za pomoc. |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
|
|