Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

podniesienie mocy Fiesta ST
Autor Wiadomość
plasma555 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 37
Skąd: Zakopane
Wysłany: 11 Sie 2008, 18:00   podniesienie mocy Fiesta ST

Witam,
chciałbym się dowiedzieć o podniesienie mocy w aucie. Obliczając swoimi sposobami miałem dwie opcje :

1) powsadzać różne wydechy, wałki, dolot itd
2) turbo/supercharger

Patrząc się na koszta wychodzą podobnie ok 10k(jak chodzi o turbo!) tyle że wsadzenie np. sprężarki owocuje przyrostem mocy do ok 220KM+ przy czym w N/A ok 190KM.

I stąd moje pytanie :

- orientuje się ktoś może co by potrzeba do zamontowania sprężarki mechanicznej ?
- czy koszta i moce będą podobne jak Turbo ?

Posiadam Fieste ST 2.0 duratec.

Informacje te mogą się przydać w niedalekiej przyszłości.


Pozdrawiam.
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Sie 2008, 18:54   

Przy kompresorze przyrost mocy będzie mniejszy niż przy turbo, za to moment od samego dołu rośnie równo (wykres masz jak w N/A tylko wyżej), czyli nie ma żadnego turbo laga, innymi słowy na codzień lepiej, a na draga gorzej (tak jakoś mi Puma tłumaczył :D )
 
 
yarbin 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marek
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 154
Skąd: Tychy
Wysłany: 11 Sie 2008, 18:59   

dokładnie - kompresor jest napędzany mechanicznie, więc proporcjonalnie do wzrostu obr. silnika rośnie dawka pompowanego powietrza, od samego dołu, a sprężarka potrzebuje odp. ciśnienia spalin, żeby zacząć dmuchać stąd lag
 
 
plasma555 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 37
Skąd: Zakopane
Wysłany: 11 Sie 2008, 19:51   

rozumiem co do momentu itd. jednak interesują mnie jeszcze koszta części i przeróbki ?

JEdnym z plusów sprężarki jest to że nie trzeba wymontowywać silnika i łatwość montażu.
Za turbo to że jest bardziej rozwojowy.

Ciekawi mnie czy zestaw części zarówno do turbo jak i sprężarki będą podobne ? No i jak z chipowaniem kompresorów ?
_________________
Noclegi w Centrum ZAKOPANEGO :
http://www.apartamentycentrum.zakopane.pl

ST ridddin ...
http://www.polskajazda.pl...pel,Tigra/32213
 
 
sulos 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 26
Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 547
Skąd: Statek miłości
Wysłany: 11 Sie 2008, 20:06   

plasma555 napisał/a:
JEdnym z plusów sprężarki jest to że nie trzeba wymontowywać silnika i łatwość montażu.


a gdzie kolega sympatyczny wyczytal takie ciekawostki?
_________________
http://www.sulkov.pl

sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych

Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe

W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :>
 
 
 
yarbin 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marek
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 154
Skąd: Tychy
Wysłany: 11 Sie 2008, 20:12   

sulos, jeśli kolega ma na myśli sprężarkę mechaniczną, czyli kompresor, to CHYBA jest to możliwe, bo ingerujesz w kolektor dolotowy jedynie i montujesz pasek napędzający, nie trzeba rozkopywać wydechu i bóg wie czego jeszcze jak przy turbo
 
 
plasma555 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 37
Skąd: Zakopane
Wysłany: 11 Sie 2008, 20:16   

Cytat:
plasma555 napisał/a:
JEdnym z plusów sprężarki jest to że nie trzeba wymontowywać silnika i łatwość montażu.


a gdzie kolega sympatyczny wyczytal takie ciekawostki?


streetracing.pl i jeszcze pare ciekawych forów. a co ?
_________________
Noclegi w Centrum ZAKOPANEGO :
http://www.apartamentycentrum.zakopane.pl

ST ridddin ...
http://www.polskajazda.pl...pel,Tigra/32213
 
 
sulos 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 26
Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 547
Skąd: Statek miłości
Wysłany: 11 Sie 2008, 20:18   

jestem ciekawy co rozumiesz pod pojeciem "latwosc montazu"
_________________
http://www.sulkov.pl

sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych

Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe

W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :>
 
 
 
plasma555 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 37
Skąd: Zakopane
Wysłany: 11 Sie 2008, 20:20   

Cytat:
estem ciekawy co rozumiesz pod pojeciem "latwosc montazu"


to że nie trzeba wyjmować całego silnika i tym podobnych kombinacji. Wiem że nie jest prosta sprawa jednak myśle że jest na pewno prostsze niż montaż instalacji turbo. Gdyż tak jak zauważył yarbin, jest to ingerenecja głównie w układ dolotowy.

Mój post jest właśnie po to żeby mi to trochę głębiej objaśnić.
_________________
Noclegi w Centrum ZAKOPANEGO :
http://www.apartamentycentrum.zakopane.pl

ST ridddin ...
http://www.polskajazda.pl...pel,Tigra/32213
 
 
sulos 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 26
Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 547
Skąd: Statek miłości
Wysłany: 11 Sie 2008, 20:22   

hm... sam swego czasu rozmawialem z kilkoma osobami o kompresorze. i wyniknela jeszcze jedna kwestia o ktorej tutaj nikt nie pisal - trakcja na starcie.
_________________
http://www.sulkov.pl

sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych

Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe

W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :>
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 11 Sie 2008, 20:24   

plasma555, niby nie ale zauważ ze kompresor wymusza ingerencje w układ pasków bo co jak co ale trzeba jakoś kompresorek napędzić... z z tego co wiem to tam placu pod maską za dużo nie ma...
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
plasma555 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 37
Skąd: Zakopane
Wysłany: 11 Sie 2008, 20:27   

luki86 napisał/a:
plasma555, niby nie ale zauważ ze kompresor wymusza ingerencje w układ pasków bo co jak co ale trzeba jakoś kompresorek napędzić... z z tego co wiem to tam placu pod maską za dużo nie ma...


tak domyślam się luki86, :) bo sam z siebie działać nie będzie. Wiem że są jakieś mody żeby zrobić więcej miejsca pod maską (poprzesuwać) i wtedy sprężarka siądzie normalnie.
_________________
Noclegi w Centrum ZAKOPANEGO :
http://www.apartamentycentrum.zakopane.pl

ST ridddin ...
http://www.polskajazda.pl...pel,Tigra/32213
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 11 Sie 2008, 20:32   

dobrze sie mówi poprzesuwać... życzę powodzenia :ok: narazie chciał bym to zobaczyć jak to w serii jeździ. :yes:
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 11 Sie 2008, 20:47   

Z kompresorem to jest tak, ze napewno na poczatku jest mniej pracy aby go tam zamontowac, ale i tak i tak trzeba doprowadzic smarowanie, dalej zalatwic odpowiednio pasek, dobrac kolo na kompresoze zeby nie nadmuchal za duzo, nastepnie orurowanie, no i na koniec najgorsza sprawa, czyli strojenie kompresora a z tego co wiem to w PL jest moze z 5 osob ktore to naprawde rzeczowo i profesjonalnie wystroja taka jednostke z kompresorem.
Nie ma co ukrywac, ze w PL kompresory nie sa az tak rozpowszechnione, glownie przez to ze brak jest osob ktore sie naprawde znaja na rzeczy, a dwa to koszta. Ja bym nie chcial zeby jakas osoba uczyla sie na moim aucie przy strojeniu, zeby zrobilo to wszystko bleeee...
Tuning jest gra w najslabsze ogniwo...
_________________

 
 
 
plasma555 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 37
Skąd: Zakopane
Wysłany: 11 Sie 2008, 21:55   

Cytat:
Z kompresorem to jest tak, ze napewno na poczatku jest mniej pracy aby go tam zamontowac, ale i tak i tak trzeba doprowadzic smarowanie, dalej zalatwic odpowiednio pasek, dobrac kolo na kompresoze zeby nie nadmuchal za duzo, nastepnie orurowanie, no i na koniec najgorsza sprawa, czyli strojenie kompresora a z tego co wiem to w PL jest moze z 5 osob ktore to naprawde rzeczowo i profesjonalnie wystroja taka jednostke z kompresorem.
Nie ma co ukrywac, ze w PL kompresory nie sa az tak rozpowszechnione, glownie przez to ze brak jest osob ktore sie naprawde znaja na rzeczy, a dwa to koszta. Ja bym nie chcial zeby jakas osoba uczyla sie na moim aucie przy strojeniu, zeby zrobilo to wszystko bleeee...
Tuning jest gra w najslabsze ogniwo...


kurde w sumie jak chodzi o ogarnianie kompresorów to faktycznie byłby problem z specjalistami w kraju :/

Co do Turbo to trochę $$$$ musiałbym dorobić żeyb się w to pobawić ... bo skoro nie odrazu turbo to jakie etapy by można zrobić ?
_________________
Noclegi w Centrum ZAKOPANEGO :
http://www.apartamentycentrum.zakopane.pl

ST ridddin ...
http://www.polskajazda.pl...pel,Tigra/32213
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 11 Sie 2008, 22:11   

sulos napisał/a:
jeszcze jedna kwestia o ktorej tutaj nikt nie pisal - trakcja na starcie.



powaliłes mnie na kolana teraz :kaput: rzeczywisice problem straszny :V:
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
plasma555 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 37
Skąd: Zakopane
Wysłany: 11 Sie 2008, 22:34   

Daras84 napisał/a:
sulos napisał/a:
jeszcze jedna kwestia o ktorej tutaj nikt nie pisal - trakcja na starcie.



powaliłes mnie na kolana teraz :kaput: rzeczywisice problem straszny :V:


hahahah .... nie zauważyłem :D faktycznie problem MEEEGA ! :hahaha: pozdro
_________________
Noclegi w Centrum ZAKOPANEGO :
http://www.apartamentycentrum.zakopane.pl

ST ridddin ...
http://www.polskajazda.pl...pel,Tigra/32213
 
 
Skfarek 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 836
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 12 Sie 2008, 08:49   

Plasma555 w poruszonej przez ciebei kwestii proponuje skorzystać z bogatych doświadczeń anglików w tym temacie:
ściągnij sobe stąd cały poradnik do modyfikacji Fiesty ST http://www.fastfordmag.co...ifying%20Guides
Tutaj masz następny link do gości którzy na fordach zjedli zęby http://www.pumaspeed.co.uk/xindex.php
Tutaj masz gotowe zestawy do podnoszenia mocy wraz z cenami http://www.pumaspeed.co.u...catid=&subid=32
Następna firma specjalizująca sie w fordach Shaw Speed
http://www.shawspeed.com/fdura.htm
_________________
Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara) :)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień :)
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2
Profil Facebook
 
 
 
plasma555 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 37
Skąd: Zakopane
Wysłany: 12 Sie 2008, 10:24   

Skfarek napisał/a:
Plasma555 w poruszonej przez ciebei kwestii proponuje skorzystać z bogatych doświadczeń anglików w tym temacie:
ściągnij sobe stąd cały poradnik do modyfikacji Fiesty ST http://www.fastfordmag.co...ifying%20Guides
Tutaj masz następny link do gości którzy na fordach zjedli zęby http://www.pumaspeed.co.uk/xindex.php
Tutaj masz gotowe zestawy do podnoszenia mocy wraz z cenami http://www.pumaspeed.co.u...catid=&subid=32
Następna firma specjalizująca sie w fordach Shaw Speed
http://www.shawspeed.com/fdura.htm


dzięki za linki. Większość z tych artykułów już przeleciałem z pare razy i wiem mniej więcej jakie są ceny poszczególnych rzeczy.
Jednak jestem ciekawy jak wygląda montowanie turba w tych autach. Wiem że są USA kity do Durateców ale wchodzą do Focusów a nie Fiest, a jak można się domyśleć tam jest troche więcej miejsca :/

Np. coś takiego :
http://www.focussport.com/turbocharger.htm - $3,195.00

Wynik mniej więcej 200KM. Koszt porównywalny z ładowaniem ST190 kit z pumaspeed a późniejsza zabawa z turbem na pewno będzie dużo większa.
Biorąc pod uwagę jakie są zawarte w nim części wraz z wydechem kompem turbem itd. nie jest to głupia opcja a koszta ze sprowadzeniem nie będą jakieś kosmiczne.
_________________
Noclegi w Centrum ZAKOPANEGO :
http://www.apartamentycentrum.zakopane.pl

ST ridddin ...
http://www.polskajazda.pl...pel,Tigra/32213
 
 
Skfarek 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 836
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 12 Sie 2008, 10:34   

Plasma555 tylko czy ten duratec 2.0 w usa to jest ten sam silnik co w europejczyku???? i czy będzie ten zestaw pasować?
_________________
Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara) :)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień :)
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2
Profil Facebook
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.