podniesienie mocy Fiesta ST |
Autor |
Wiadomość |
plasma555
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 37 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 11 Sie 2008, 18:00 podniesienie mocy Fiesta ST
|
|
|
Witam,
chciałbym się dowiedzieć o podniesienie mocy w aucie. Obliczając swoimi sposobami miałem dwie opcje :
1) powsadzać różne wydechy, wałki, dolot itd
2) turbo/supercharger
Patrząc się na koszta wychodzą podobnie ok 10k(jak chodzi o turbo!) tyle że wsadzenie np. sprężarki owocuje przyrostem mocy do ok 220KM+ przy czym w N/A ok 190KM.
I stąd moje pytanie :
- orientuje się ktoś może co by potrzeba do zamontowania sprężarki mechanicznej ?
- czy koszta i moce będą podobne jak Turbo ?
Posiadam Fieste ST 2.0 duratec.
Informacje te mogą się przydać w niedalekiej przyszłości.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
zoharek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Sie 2008, 18:54
|
|
|
Przy kompresorze przyrost mocy będzie mniejszy niż przy turbo, za to moment od samego dołu rośnie równo (wykres masz jak w N/A tylko wyżej), czyli nie ma żadnego turbo laga, innymi słowy na codzień lepiej, a na draga gorzej (tak jakoś mi Puma tłumaczył ) |
|
|
|
|
yarbin
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marek
Dołączył: 22 Cze 2007 Posty: 154 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 11 Sie 2008, 18:59
|
|
|
dokładnie - kompresor jest napędzany mechanicznie, więc proporcjonalnie do wzrostu obr. silnika rośnie dawka pompowanego powietrza, od samego dołu, a sprężarka potrzebuje odp. ciśnienia spalin, żeby zacząć dmuchać stąd lag |
|
|
|
|
plasma555
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 37 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 11 Sie 2008, 19:51
|
|
|
rozumiem co do momentu itd. jednak interesują mnie jeszcze koszta części i przeróbki ?
JEdnym z plusów sprężarki jest to że nie trzeba wymontowywać silnika i łatwość montażu.
Za turbo to że jest bardziej rozwojowy.
Ciekawi mnie czy zestaw części zarówno do turbo jak i sprężarki będą podobne ? No i jak z chipowaniem kompresorów ? |
_________________ Noclegi w Centrum ZAKOPANEGO :
http://www.apartamentycentrum.zakopane.pl
ST ridddin ...
http://www.polskajazda.pl...pel,Tigra/32213 |
|
|
|
|
sulos
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 26 Dołączył: 07 Wrz 2007 Posty: 547 Skąd: Statek miłości
|
Wysłany: 11 Sie 2008, 20:06
|
|
|
plasma555 napisał/a: | JEdnym z plusów sprężarki jest to że nie trzeba wymontowywać silnika i łatwość montażu. |
a gdzie kolega sympatyczny wyczytal takie ciekawostki? |
_________________ http://www.sulkov.pl
sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych
Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe
W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :> |
|
|
|
|
yarbin
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marek
Dołączył: 22 Cze 2007 Posty: 154 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 11 Sie 2008, 20:12
|
|
|
sulos, jeśli kolega ma na myśli sprężarkę mechaniczną, czyli kompresor, to CHYBA jest to możliwe, bo ingerujesz w kolektor dolotowy jedynie i montujesz pasek napędzający, nie trzeba rozkopywać wydechu i bóg wie czego jeszcze jak przy turbo |
|
|
|
|
plasma555
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 37 Skąd: Zakopane
|
|
|
|
|
sulos
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 26 Dołączył: 07 Wrz 2007 Posty: 547 Skąd: Statek miłości
|
Wysłany: 11 Sie 2008, 20:18
|
|
|
jestem ciekawy co rozumiesz pod pojeciem "latwosc montazu" |
_________________ http://www.sulkov.pl
sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych
Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe
W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :> |
|
|
|
|
plasma555
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 37 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 11 Sie 2008, 20:20
|
|
|
Cytat: | estem ciekawy co rozumiesz pod pojeciem "latwosc montazu" |
to że nie trzeba wyjmować całego silnika i tym podobnych kombinacji. Wiem że nie jest prosta sprawa jednak myśle że jest na pewno prostsze niż montaż instalacji turbo. Gdyż tak jak zauważył yarbin, jest to ingerenecja głównie w układ dolotowy.
Mój post jest właśnie po to żeby mi to trochę głębiej objaśnić. |
_________________ Noclegi w Centrum ZAKOPANEGO :
http://www.apartamentycentrum.zakopane.pl
ST ridddin ...
http://www.polskajazda.pl...pel,Tigra/32213 |
|
|
|
|
sulos
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 26 Dołączył: 07 Wrz 2007 Posty: 547 Skąd: Statek miłości
|
Wysłany: 11 Sie 2008, 20:22
|
|
|
hm... sam swego czasu rozmawialem z kilkoma osobami o kompresorze. i wyniknela jeszcze jedna kwestia o ktorej tutaj nikt nie pisal - trakcja na starcie. |
_________________ http://www.sulkov.pl
sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych
Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe
W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :> |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 11 Sie 2008, 20:24
|
|
|
plasma555, niby nie ale zauważ ze kompresor wymusza ingerencje w układ pasków bo co jak co ale trzeba jakoś kompresorek napędzić... z z tego co wiem to tam placu pod maską za dużo nie ma... |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
plasma555
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 37 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 11 Sie 2008, 20:27
|
|
|
luki86 napisał/a: | plasma555, niby nie ale zauważ ze kompresor wymusza ingerencje w układ pasków bo co jak co ale trzeba jakoś kompresorek napędzić... z z tego co wiem to tam placu pod maską za dużo nie ma... |
tak domyślam się luki86, bo sam z siebie działać nie będzie. Wiem że są jakieś mody żeby zrobić więcej miejsca pod maską (poprzesuwać) i wtedy sprężarka siądzie normalnie. |
_________________ Noclegi w Centrum ZAKOPANEGO :
http://www.apartamentycentrum.zakopane.pl
ST ridddin ...
http://www.polskajazda.pl...pel,Tigra/32213 |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 11 Sie 2008, 20:32
|
|
|
dobrze sie mówi poprzesuwać... życzę powodzenia narazie chciał bym to zobaczyć jak to w serii jeździ. |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 11 Sie 2008, 20:47
|
|
|
Z kompresorem to jest tak, ze napewno na poczatku jest mniej pracy aby go tam zamontowac, ale i tak i tak trzeba doprowadzic smarowanie, dalej zalatwic odpowiednio pasek, dobrac kolo na kompresoze zeby nie nadmuchal za duzo, nastepnie orurowanie, no i na koniec najgorsza sprawa, czyli strojenie kompresora a z tego co wiem to w PL jest moze z 5 osob ktore to naprawde rzeczowo i profesjonalnie wystroja taka jednostke z kompresorem.
Nie ma co ukrywac, ze w PL kompresory nie sa az tak rozpowszechnione, glownie przez to ze brak jest osob ktore sie naprawde znaja na rzeczy, a dwa to koszta. Ja bym nie chcial zeby jakas osoba uczyla sie na moim aucie przy strojeniu, zeby zrobilo to wszystko bleeee...
Tuning jest gra w najslabsze ogniwo... |
_________________
|
|
|
|
|
plasma555
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 37 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 11 Sie 2008, 21:55
|
|
|
Cytat: | Z kompresorem to jest tak, ze napewno na poczatku jest mniej pracy aby go tam zamontowac, ale i tak i tak trzeba doprowadzic smarowanie, dalej zalatwic odpowiednio pasek, dobrac kolo na kompresoze zeby nie nadmuchal za duzo, nastepnie orurowanie, no i na koniec najgorsza sprawa, czyli strojenie kompresora a z tego co wiem to w PL jest moze z 5 osob ktore to naprawde rzeczowo i profesjonalnie wystroja taka jednostke z kompresorem.
Nie ma co ukrywac, ze w PL kompresory nie sa az tak rozpowszechnione, glownie przez to ze brak jest osob ktore sie naprawde znaja na rzeczy, a dwa to koszta. Ja bym nie chcial zeby jakas osoba uczyla sie na moim aucie przy strojeniu, zeby zrobilo to wszystko bleeee...
Tuning jest gra w najslabsze ogniwo... |
kurde w sumie jak chodzi o ogarnianie kompresorów to faktycznie byłby problem z specjalistami w kraju :/
Co do Turbo to trochę $$$$ musiałbym dorobić żeyb się w to pobawić ... bo skoro nie odrazu turbo to jakie etapy by można zrobić ? |
_________________ Noclegi w Centrum ZAKOPANEGO :
http://www.apartamentycentrum.zakopane.pl
ST ridddin ...
http://www.polskajazda.pl...pel,Tigra/32213 |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 11 Sie 2008, 22:11
|
|
|
sulos napisał/a: | jeszcze jedna kwestia o ktorej tutaj nikt nie pisal - trakcja na starcie. |
powaliłes mnie na kolana teraz rzeczywisice problem straszny |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
plasma555
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 37 Skąd: Zakopane
|
|
|
|
|
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
|
|
|
|
plasma555
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 37 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 12 Sie 2008, 10:24
|
|
|
dzięki za linki. Większość z tych artykułów już przeleciałem z pare razy i wiem mniej więcej jakie są ceny poszczególnych rzeczy.
Jednak jestem ciekawy jak wygląda montowanie turba w tych autach. Wiem że są USA kity do Durateców ale wchodzą do Focusów a nie Fiest, a jak można się domyśleć tam jest troche więcej miejsca :/
Np. coś takiego :
http://www.focussport.com/turbocharger.htm - $3,195.00
Wynik mniej więcej 200KM. Koszt porównywalny z ładowaniem ST190 kit z pumaspeed a późniejsza zabawa z turbem na pewno będzie dużo większa.
Biorąc pod uwagę jakie są zawarte w nim części wraz z wydechem kompem turbem itd. nie jest to głupia opcja a koszta ze sprowadzeniem nie będą jakieś kosmiczne. |
_________________ Noclegi w Centrum ZAKOPANEGO :
http://www.apartamentycentrum.zakopane.pl
ST ridddin ...
http://www.polskajazda.pl...pel,Tigra/32213 |
|
|
|
|
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 12 Sie 2008, 10:34
|
|
|
Plasma555 tylko czy ten duratec 2.0 w usa to jest ten sam silnik co w europejczyku???? i czy będzie ten zestaw pasować? |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
|
|