Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: dmuchawa, elektrozawor, faq, klimatyzacja, mk4, mk5, nagrzewnica, nawiew, ogrzewanie, wentylacja

Przesunięty przez: szynszyl
17 Kwi 2011, 22:03
OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5
Autor Wiadomość
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Sie 2020, 10:48   

maciupek napisał/a:
Ja do oczu naprawy sterownika podłączyłem na ,sztywno plus do wtyczki zaworu. Problem tylko, bo po 3 dniach niejeżdżenia zawór rrozładował akumulator.


Wlutowałem w płytkę sterownika Mosfet. Jednak dalej mam w aucie piekarnik .. więc to chyba nie Mosfet.
ps. oczu naprawy? co to jest?
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 27 Wrz 2020, 10:16   

Wracam po pewnym czasie do tematu. Oryginalna z mojej Fiesty płytka sterownika okazała się uszkodzona, upalone styki pod Mofseta. Kupiłem cały, używany panel. Wymontowałem zawór, wyczyszczony zespół tłoczyska i cewka. Wszystko wygląda OK. Po podłączeniu 12V cewka wciąga i wysuwa tłoczek. Po zamontowaniu w układ, podłączona żarówka 5W świeci pełną jasnością przy ustawieniu pokrętła na MIN. ... Ale w czasie jazdy dalej wieje z nawiewów ciepełkiem. Do czorta - co jest nie tak? sam już nie wiem.
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Sie 2021, 12:05   

Odświeżam.
Wiosną tego roku kupiłem używany /ponoć sprawny/ panel sterowania ogrzewaniem i klimą.
Zimą ogrzewanie na MAX a w aucie zimno, teraz czyli latem nawet nie muszę dawać na MIN to mam saunę. Ale ... jak włączę klimę to mam przyjemny chłodek w aucie. Więc chyba panel i pokrętła działają OK.

Po odłączeniu wtyczki od zaworu nagrzewnicy w aucie jest sauna, sprawdzałem zawór, rozebrałem go na części i jest OK, cewka działa.

Już nie mam pomysłu co jest walnięte. Ktoś z was ma jakieś pomysły?
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 10 Sie 2021, 21:23   

Moim zdaniem masz uszkodzonego mosfeta na płytce, ciągle i niezmiennie.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 11 Sie 2021, 09:04   

W tej ori płytce wymieniałem chyba 3 razy aż w końcu brakło ścieżki i cały poszedł do kosza.
Dzięki, jak znajdę czas to dam do wlutowania. Muszę to w końcu zrobić. ps, takie g...o, tyle razy pada, szlag by to ...
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 11 Sie 2021, 09:07   

Możliwe że to co kupujesz i tam lutujesz jest za słabe. Ja u siebie zainstalowałem porządnego IRF-1404, wiem że jest w innej obudowie i operacja wymaga pewnej rzeźby, ale od tego czasu mam święty spokój.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 11 Sie 2021, 10:00   

Dzięki za cenną radę, wlutowywałem FL4105. Kupię jak radzisz coś mocniejszego.
napisałem priv.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Sie 2021, 21:27   

Skoro padają Ci tranzystory sterujące to znaczy ze przez zawór płynie za duży prąd i nie wytrzymują,,, albo jest zwarcie/przebicie gdzieś na instalacji lub cewce zaworu,,, założenie mocniejszego tranzystora do tej sytuacji to tak jak wsadzenie bezpiecznika 15A bo 10A się przepala,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 11 Sie 2021, 22:25   

Może i miałbyś generalnie rację, gdyby nie śmieszne parametry oryginalnego tranzystora, który pracuje w tym układzie na granicy swoich możliwości, a w takich sytuacjach poprawianie producenta, który z premedytacją stosuje takie elementy, nie jest niczym złym. Można walczyć o to, żeby zawór stawiał jak najmniejszy opór, jak ktoś ma na to zdrowie, czas i ochotę. Ale akurat w tym przypadku, po prostu nie warto. Zwłaszcza że wstawienie mocnego tranzystora nie do końca odpowiada analogii bezpiecznikowej: zmieniając bezpiecznik na mocniejszy de facto zmniejszasz skuteczność zabezpieczenia, wstawiając mocniejszy tranzystor zwiększasz niezawodność bez ryzyka że coś wydymisz. Zwłaszcza że uszkodzenie tego tranzystora polega najczęściej na zwarciu dren-źródło, co skutkuje pełnym przepływem prądu przez zawór, i to bez przerwy…
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Wrz 2021, 13:50   

Witam ponownie zainteresowanych ciągiem dalszym.
Wlutowałem mocniejszy mosfet 1404, tak jak zaproponował Marcin .... i niestety dalej mam saunę w aucie.
Elektronik, który mi to zrobił, wszystko posprawdzał i wg. niego wszystko jest OK.
Dodam, że klima działa i dobrze chłodzi, natomiast na MIN ustawione pokrętło wtłacza gorące powietrze. Podłączyłem żarówkę 12V do wtyczki - przy MIN. świeci ciągłym światłem, przy pokręcaniu dalej w kierunku MAX. też świeci. Nie wiem co jest NIE tak i nie mam pomysłu.
Co o tym Panowie myślicie?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Wrz 2021, 17:33   

Myślimy że sterownik nie działa,,, tranzystor nie jest tam jedynym elementem, tam na wyjściu ma się pojawić przebieg prostokątny o wypełnieniu zależnym od położenie pokrętła od temperatury z pominięciem skrajnych pozycji,,, MIN stały stan wysoki, MAX brak sygnału,,, ma tak działać dlatego żeby zdejmując wtyczkę z zaworu włączało się grzanie co by awaryjnie sobie to tak włączyć i nie przegrzać auta w sytuacji kryzysowej,,, wiec jak stale świeci żarówka to sterownik nie działa, jeśli pomimo napięcia dalej grzeje to zawór nie działa,,, oczywiście testy robiłeś na pracującym silniku, bo na zapłonie tylko to nie działa.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Wrz 2021, 17:41   

Też biorę pod uwagę taką możliwość. To już drugi panel i sterownik.
Muszę dodać, sorry, że w poście tego nie napisałem - test zrobiłem tylko na zapłonie, silnik wyłączony. Zrobię ponownie i dam znać.
Dzięki za wszelkie porady, sugestie i czas, który mi poświęcacie.
ps. Jednak bez większych nadziei, bo gdyby sterownik był sprawny, nie grzał by mi kabiny w czasie jazdy.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 13 Wrz 2021, 05:43   

Dla mnie to elektrozawór. Szybki test: dwa kable od Aku do elektrozaworu i wiesz czy zamyka czy nie. Czasami zdarza się, że syf dostanie się do trzpienia i go blokuje.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 13 Wrz 2021, 10:28   

Elektrozawór przed wlutowaniem mocniejszego mosfeta został dokładnie wyczyszczony i sprawdzony, również podłączony do akku i trzpień w cewce przesuwa się bez zacięć.
Ale oczywiście tak zrobię jak piszesz.
A teraz najnowszy test z włączonym silnikiem - żarówka świeci od MIN do 2/10 przed MAX.
czyli w pozycji MAX NIE świeci i podczas ruchu w kierunku MIN delikatny ruch. Wracając do MIN znów świeci.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 14 Wrz 2021, 05:56   

Mimo tego, że na sucho elektrozawór pracuje nie oznacza, że na aucie będzie robił to samo. Przerabiałem to u siebie i skończyło się na nowej części.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Wrz 2021, 09:25   

Mam w planie kupno nowego zaworu, ale skoro takie są wskazania żarówki podpiętej do wtyczk, czy to czasem nie jest zbędny wydatek??
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Wrz 2021, 21:53   

damianisko5, Podłącz go na stałe 12V po zapłonie i się okaże,,, jak przestanie grzać w aucie znaczy zawór sprawny,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Wrz 2021, 09:40   

Dzięki, dam znać.
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Paź 2021, 11:26   

Joe, Marcin - wracam do tematu po jakimś czasie.
Nie zrobiłem tak jak w ostatnim poście radził Joe, bo ... chyba wszystko wróciło do normy, czyli działa, jak ma działać. Może to "wina" niższych temperatur powietrza, ale nie mam już piekarnika w aucie przy ustawieniu na MIN pokrętła temperatury na panelu.
A przy MIN klima chłodzi jak lodówka, więc ... może problem minął.
ps. zrobię jeszcze przy okazji test pracy klimy z pokrętłem na MAX i napiszę jak to działało.
Dzięki i pozdrowionka.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.