|
Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2011, 22:03 |
OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5 |
Autor |
Wiadomość |
haryb
Wersja: C
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Sie 2015 Posty: 4
|
Wysłany: 1 Wrz 2015, 08:16 Re: OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5
|
|
|
Dzięki za wyjaśnienia, dzisiaj poszukam jakiś rurek, tak by obejść zawór i upewnić się że z nagrzewnicą jest wszystko ok.
Ale chociaż wyjaśniłeś mi dlaczego ten jeden wąż jest zimny.
Pozdro
Hary |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 1 Wrz 2015, 08:20 Re: OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5
|
|
|
To miłej zabawy, zdaj później raport jak poszło |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
arekw
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 137 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 1 Wrz 2015, 17:14 Re: OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5
|
|
|
kiedy mi "padł" elektrozawór znajomy mechanik doradził żebym rozkręcił i wyczyścił. Po rozmontowaniu cuda okazało się że zalegał tam taki jakby kisiel z płynu chłodniczego,już dwa lata działa bez zarzutu. |
|
|
|
|
haryb
Wersja: C
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Sie 2015 Posty: 4
|
Wysłany: 1 Wrz 2015, 19:36 Re: OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5
|
|
|
Zrobione:)
Podłączyłęm bez elektrozaworu - i w środku odrazu sauna.
Także rozkręciłem elektrozawór, okazało się że jeszcze oryginalny Fordowski, i faktycznie w środku pełno było takich kawałków jakby starego wyschniętego tawotu. Zmierzyłem jeszcze parametry cewki i są prawidłowe, przeczyściłem, posmarowałem delikatnie smarem stałym ten trzpień i złożyłem do kupy.
I o dziwo zaczął działać, nie wiem na jak długo ale na razie śmiga.
Dzięki za pomoc
Hary. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2 Wrz 2015, 01:26 Re: OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5
|
|
|
Jak smar miał 17 lat, to miał prawo się tak zdegradować, że przypominał w konsystencji bardziej asfalt niż towot
Grunt, że działa. Niech służy, oby jak najdłużej. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Asterix
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Family
Silnik: 1.8DI/75KM
Wiek: 37 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 14 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 17 Paź 2015, 17:06 OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5
|
|
|
Witam, kontynuuje wątek kłopotu z ogrzewaniem w mojej fieście mk5 2000, który rozpocząłem w kwietniu 2015 r. (Proszę się cofnąć kartę wstecz jeśli jesteś zainteresowany moim kłopotem). Uznałem, że skoro idzie zima, należy w końcu zrobić ogrzewanie by dzieci nie marzły. Udało się, więc opiszę jak to zrobiłem. Jak już pisałem w kwietniu, zawór i panel sterowania miałem sprawny. Kłopot polegał na zapchaniu chłodniczki oleju.
Na lewy przedni króciec zaworu nagrzewnicy nachodzi rurka, która kończy swój bieg na chłodnicy(nagrzewnicy?) oleju. z drugiej strony chłodnicy oleju jest króciec, na który nałożona jest rurka prowadząca do trójnika zlokalizowanego po prawej stronie zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego. Na tym odcinku była niedrożność układu. Pomimo sprawnego elektrozaworu i panelu, w samochodzie panowała zima.
Po zdjęciu z z lewego przedniego króćca elektrozaworu wężyka, włożyłem do środka elektrozaworu jeden koniec wężyka do spuszczania wina z baniaka, a drugi koniec włożyłem do zbiorniczka wyrównawczego. Po odpaleniu silnika, płyn chłodniczy krążył swobodnie zastępczym wężykiem w kierunku zbiornika wyrównawczego, a w samochodzie zrobiło się ciepło i przyjemnie. Działało też pokrętło ustawienia temperatury.
Bez wątpienia zapchana była chłodniczka oleju.
Spuściłem cały płyn chłodniczy do wiadra. Rozłączyłem wszystkie przewody wchodzące do zbiorniczka wyrównawczego. Wyjąłem zbiornik wyrównawczy. Z chłodniczki oleju zdjąłem przewód łączący ją z elektrozaworem. Podczas dmuchania w rurkę łączącą chłodniczkę z trójnikiem wyczuwalny był opór. Do tej rurki wystarczyło wsadzić końcówkę pompki od materacy i poprosić pomocnika by dał z siebie wszystko. Po kilku sekundach z chłodniczki zaczął wylatywać płyn wraz z kamieniem podobnym do tego z czajnika. Później napełniałem chłodniczkę wodą (czystą z kranu) i dalej dmuchaliśmy pompką. Już oporu nie było. Operację powtórzyłem parokrotnie. Wszystkie rozmontowane wężyki i zbiornik wyrównawczy przepłukałem dla zasady. Zmontowałem układ, zalałem płynem i odpowietrzyłem. Od razu było widać ruch w zbiorniczku wyrównawczym, z wszystkie przewody wchodzące do eletrozaworu zrobiły się ciepłe. W samochodzie mam teraz pełny zakres temperatur, klima też działa.
Tak więc, omijanie chłodniczki oleju w układzie ogrzewania nie jest potrzebne w przypadku jej zapchania.
Materiały: płyn chłodniczy do uzupełnienia
Narzędzia: śrubokręt, kombinerki albo szczypce, pompka do materacy lub kompresor
Obsługa: dwie osoby (jedna musi dmuchać)
Czas pracy: 1,5 h |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 17 Paź 2015, 17:19 OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5
|
|
|
Dobrze wiedzieć, że w Twoim przypadku podziałało. Jedyny minus tego jest taki, że musiałbyś mieć zestaw do takich zabaw w aucie. Mnie się to zdarzyło na trasie i raczej ciężko by było to ogarnąć w jakiś sensowny sposób (zresztą kto wozi ze sobą pompkę do materaca w środku zimy, kiedy to głównie się ogrzewania używa? ). Mam tylko nadzieję, że nie wrócisz za jakiś czas z informacją, że jakiś wąż w układzie strzelił (ja miałem wątpliwą przyjemność czegoś takiego doświadczyć) z powodu (kolejnego) zapchania się owego elementu i zostałeś bez płynu w trasie. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Asterix
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Family
Silnik: 1.8DI/75KM
Wiek: 37 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 14 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 17 Paź 2015, 17:37 OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5
|
|
|
Z perspektywy czasu widzę, że ta chłodniczka oleju od zawsze była zapchana (2 lata jeżdżę moją fiestką). Tak dobrze działającego ogrzewania nigdy tu nie miałem. Na nieprzewidziane przypadki nie da się jednak przygotować, ale wożenie pompki do materacy to nie jest głupi pomysł jak widać w fordzie... Tak jak kocyka w maju/czerwcu. (if you know what i mean) |
|
|
|
|
kpot
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 27 Wrz 2012 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Gru 2015, 08:12 OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5
|
|
|
Drodzy Forumowicze, podpowiedzcie proszę co moźe być przyczyną problemu.
Nawiew grzeje podczas jazdy, gdy stanę na światłach to się schładza. Odpiąłem zasilanie od zaworu i nic nie pomaga. Prócz tego zauważyłem, że lewe nawiewy dmuchają chłodniejszym powietrzem.
Co jest pewne:
- elektrozawór sprawny
- potencjometr sprawny |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 3 Gru 2015, 11:27 OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5
|
|
|
Jak stoisz, to będzie wiało chłodniejsze, bo pompa wody chodzi na wolnych obrotach i nie przetłacza przez nagrzewnicę tyle cieczy, żeby skompensować odbiór ciepła przez wentylator. Jak stoisz, a masz za zimno (choć z nawiewu w sprawnej instalacji, po zagrzaniu się silnika, powinien lecieć w zasadzie żar), to dodaj nieco gazu - podbij na 1500 obrotów i od razu zauważysz, że wieje dużo cieplejsze powietrze.
Co do różnych temperatur między kratkami - bardzo dziwne, bo tam nie ma rozdziału ani ogrzewania dwustrefowego
Możesz mieć przytkany czymś lub rozpięty przewód od nawiewu. Trzeba organoleptycznie to sprawdzić. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 3 Gru 2015, 20:48 OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5
|
|
|
Puff napisał/a: | ak stoisz, to będzie wiało chłodniejsze, bo pompa wody chodzi na wolnych obrotach i nie przetłacza przez nagrzewnicę tyle cieczy, żeby skompensować odbiór ciepła przez wentylator. |
Pufff bzdury piszesz, jak pompa jest sprawna i nagrzewnica drożna to nie ma bata, żeby nie było sauny. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 3 Gru 2015, 20:53 OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5
|
|
|
Stety/niestety nie. Będzie lecieć ciepłe, ale nie będzie parzyć. Mam sprawny układ, a po tuningu moje padło generuje tyle gorąca, że grzeje się szybciej niż benzyna i właśnie tak to u mnie działa. Jak chcę dogrzać lubą zanim wskazówka stanie mi w pionie na zegarach, to lekko (1200rpm?) dodaję gazu. Wszystko na oryginalnym zaworze, więc nie ma mowy o jakimś wpływie zamienników na ogrzewanie.
Jasne, może być tak, że zawór mu się bloknął w pozycji półotwartej, ale opis jest dość lakoniczny. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 4 Gru 2015, 11:42 OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5
|
|
|
ja pamiętam, że śliwka robiła saune nawet na postoju
Puff napisał/a: | może być tak, że zawór mu się bloknął w pozycji półotwartej |
albo pracuje tylko do połowy, może uszczelka trzpienia sparciała lub jest pełno syfu |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 4 Gru 2015, 11:47 OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5
|
|
|
Marcin napisał/a: | albo pracuje tylko do połowy, może uszczelka trzpienia sparciała lub jest pełno syfu |
Jeśli szlag by trafił uszczelkę trzpienia, to by mu zarzygało cewkę płynem, ergo zawór zacząłby się pomału chrzanić (zacinając się przy tym z powodu przeżarcia materiału cylinderka) albo wylewałoby płyn bokiem. Nie ma fizycznie możliwości pracy "od/do połowy". Tam minimalny opór przekłada się na zerowy ruch cylinderka/trzpienia wewnątrz cewki. Tak czy owak, opis jest tak lakoniczny, że ciężko z niego dużo wywnioskować. Potrzeba detali. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
kpot
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 27 Wrz 2012 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 4 Kwi 2016, 14:09 OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5
|
|
|
Problem został rozwiązany, podobno wymagana była regeneracja/naprawa pompy ogrzewania. Zużyła się, w końcu to już 16 latek :ford: |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 4 Kwi 2016, 14:25 OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5
|
|
|
kpot napisał/a: | regeneracja/naprawa pompy ogrzewania |
Yyyy... pompy wody? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
kpot
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 27 Wrz 2012 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Cze 2016, 13:34 OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5
|
|
|
Puff napisał/a: |
Yyyy... pompy wody? |
Chyba tak, tak powiedział mi ojciec, bo on załatwiał sprawy z mechanikiem a teraz już nie pamięta... |
|
|
|
|
Doberman
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Tomek
Wiek: 29 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 58 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: 27 Kwi 2018, 14:58
|
|
|
Pokrętło na niebieskim, napięcie na kostce 12.4 na zgaszonym, 14.4 na pracującym silniku, elektrozawór nowy po przemierzeniu 16.8 ohma. A w środku? Sauna co przyczyną może być? |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 27 Kwi 2018, 16:46
|
|
|
Chociażby zatarty tłoczek wewnątrz cewki. Wyciągnij zawór, odkręć 4 śrubki, zrób inspekcję. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Doberman
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Tomek
Wiek: 29 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 58 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: 28 Kwi 2018, 13:18
|
|
|
Zawór nowy, wczoraj kupiłem oryginalny w fordzie, później było bez zmian. Przemierzyłem napięcia i napisałem tutaj bo nie wiem co mogłoby być jeszcze. Ale chyba muszę w jakiś sposób to obejść bo czeka mnie jutro droga do Zakopanego, a złośliwość rzeczy martwych jest taka że akurat teraz coś padło |
Ostatnio zmieniony przez Doberman 28 Kwi 2018, 14:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|