|
Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2011, 22:03 |
OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5 |
Autor |
Wiadomość |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 14 Cze 2009, 20:06
|
|
|
w każdej wersji silnikowej jest tak samo i jest jeden rodzaj elektrozaworu |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 14 Cze 2009, 21:14
|
|
|
Trzeba dodać, żebyś najlepiej pozbierał trochę kasy i kupił w serwisie, bo te z Allegro za 5 dych to chińskie podróby, które padają chwilę po zakupie.
Oryginalny fordowski elektrozawór to koszt rzędu 120-150zł. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Polan
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 40 Dołączył: 27 Gru 2007 Posty: 64 Skąd: Karlsruhe (DE)
|
Wysłany: 21 Cze 2009, 15:47
|
|
|
Cytat: | Usterki dot. ogrzewania:
- uszkodzenie tranzystora sterującego (IRFL 4105) pracą elektrozaworu - mamy wtedy non stop ciepło albo zimno bez względu na pozycje pokrętła temperatury
- złe połączenie kostki z tyłu panela |
Na zlocie w Ułężu, po suszeniu ubrań w autku, zostało Fieście zamiłowanie do full ogrzewania non-stop
Sugestia Diody (wielkie dzięki ) że tranzystor.
Dzisiaj wymieniłem. Ten który był na płytce miał oznaczenie PH63 52-10A, wszedł za niego IRFL 4105. Ręcznie wlutowany przez znajomego, który ma w tym wprawę, chociaż przyznam, że jak patrzyłem jak to robi, to szczególnego doświadczenia to chyba nie wymaga.
Wieje znów zimnym |
_________________ MINI KJS - I miejsce w klasie Street - Ułęż 2009 |
|
|
|
|
powiecha [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Lip 2009, 17:13
|
|
|
witam. w fordzie fiesta 1.3 nie działa mi nadmuch zimnego powietrza jest tylko ciepłe. czy to wina tej płytki sterującej i ile ona moze kosztowac? |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 5 Lip 2009, 17:21
|
|
|
a sprawdziłeś chociaż jaki jest sygnał na wtyczce od elektrozaworu? czy może liczysz, że jest w klubie wróżka? |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Polan
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 40 Dołączył: 27 Gru 2007 Posty: 64 Skąd: Karlsruhe (DE)
|
Wysłany: 6 Lip 2009, 00:21
|
|
|
powiecha napisał/a: | witam. w fordzie fiesta 1.3 nie działa mi nadmuch zimnego powietrza jest tylko ciepłe. czy to wina tej płytki sterującej i ile ona moze kosztowac? |
przygotowanie produkcji takowej, wstępnie wycenione na ok. 500zł, potem kolejne po kilkadziesiąt groszy, w ASO podobno baaaardzo droga
przyczyn może być sporo, może tranzystor, a może na przykład elektrozawór nagrzewnicy, albo cała reszta opisana w tym temacie, da się to wszystko ogarnąć czytając krok po kroczku |
_________________ MINI KJS - I miejsce w klasie Street - Ułęż 2009 |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 6 Lip 2009, 00:24
|
|
|
Polan napisał/a: | w ASO podobno baaaardzo droga |
W ASO nie da się dostać samej płytki, można jedynie kupić cały panel - koszt to okolice 1000zł (słownie: tysiąca złotych), więc kolego powiecha - jeśli nie cierpisz na nadmiar pieniędzy, to wysil się i poczytaj cały ten temat. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
powiecha [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Lip 2009, 14:10
|
|
|
do kostki z elektrozaworu podłączyłem żarówke 5watt i cały czas świeci tak samo niezależnie od tego jak ustawie pokrętło czy na ciepło czy na zimno więc mam puknięty tranzystor??? |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 6 Lip 2009, 14:28
|
|
|
silnik miałeś uruchomiony? poza tym jak świeci to powinno być cały czas zimno, bo zawór jest wtedy zamknięty. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
powiecha [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lip 2009, 15:41
|
|
|
podłączyłem ten elektrozwór bezpośrednio do akumulatora i nawet niedrgnie a napiecie przy zaworze jest caly czas takie same więc chyba przez ten elektrozawór padł równierz tranzystor w tym module? |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 7 Lip 2009, 18:47
|
|
|
zapytam jeszcze raz! przy uruchomionym silniku sprawdzałeś napięcie na wtyczce i jego zachowanie na zmiany ustawienia pokrętła?
jak elektrozawór nie reaguje na napięcie to zmierz rezystancje cewki, jak będzie ok 16ohm, jeśli dobrze pamiętam, to rozbierz elektrozawór i go wyczyść tak żeby trzpień chodził bez oporów i po złożeniu jeszcze raz sprawdź reakcje. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Carbo_PL [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Lip 2009, 17:26
|
|
|
Mój problem został już opisany w tym wątku przez użytkownika Glaser lecz nie znalazłem odpowiedzi w jak sposób i czy w ogóle udało mu się naprawić ogrzewanie. Ponawiam zatem prośbe o udzielenie informacji o możliwych rozwiązaniach mojego problemu.
Ale teraz krótko i na temat:
1.Fiesta MK4 r.96 nawiew grzeje cały czas (z włożoną wtyczka lub bez)
2.Pokretło na (min) niebieskim polu - napięcie 14V,
3.Pokretło na (max) czerwonym polu - napięcie 0 V
4.Pokretło po środku - napięcie 0 - 14 V (zmienia się cyklicznie)
5.Elektrozawor wykluczam (wymieniony dwukrotnie - bez efektu)
Z góry dzięki za pomoc. |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 28 Lip 2009, 18:00
|
|
|
Z pomiarów wynika, że sterowanie jest ok, przynajmniej bez obciążenia. Możesz jeszcze sprawdzić jak wyglądają napięcia z podłączonym elektrozaworem, bo może być tak, że gdy ma być 14V to będzie sporo mniej. Twój przypadek wskazuję winę elektrozaworu. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Carbo_PL [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Lip 2009, 21:28
|
|
|
Też tak założyłem. Od zakupu miałem oryginalny fordowski i wszystko wskazywało na to, że nie działa. Wymieniłem na chiński z allegro. Niestety nie dało to efektu. Po około miesiącu zawór strzelił w korku, gdy samochód się zagrzał. Jedna z rurek pękła i straciłem cały płyn. Wymieniłem na gwarancji i to samo. Kolejny strzelił po dwóch miesiącach wiec zamontowałem stary oryginalny. Ostatecznie przymierzam się do zakupu oryginalnego, ale szkoda wydawać pieniądze nie wiedząc czy to pomoże. |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 28 Lip 2009, 22:09
|
|
|
sprawdź rezystancje cewki w oryginalnym oraz czy trzpień w środku się porusza, nawet jak go podłączysz na sucho to w środkowym położeniu pokrętła temp. będzie wyraźnie słychać "terkotanie" trzpienia, jeśli tak nie będzie to trzeba go rozebrać i sprawdzić dlaczego się nie porusza.
Chińskie zamienniki to badziewie, a w fordzie już za ori tak nie zdzierają i poniżej 150pln idzie je dostać. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
szczur
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Trend
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Michał
Dołączył: 02 Kwi 2008 Posty: 67 Skąd: Izbica/Zamość
|
Wysłany: 31 Lip 2009, 11:15
|
|
|
Do poprzednich wpisów - relacja z naprawy:
1. zakupiłem zamienniki czyli tranzystory IRFL.
2. pierwszy przebiłem - nie dokonywałem uprzednio żadnych pomiarów naiwnie sądząc że podmiana wystarczy. Nie mogłem się doczekać tego zimna. Jednak stare przysłowie pszczół się sprawdza - "Co ponaglę to po diable".
3. W następnym kroku zidentyfikowane zostały piny na złączach i prześledzony schemat Potem stwierdzone doświadczalnie że elektrozawór jest app (a można to było zrobić na początku - ano można było).
4. Po ponownym wlutowaniu następnego tranzystora i wymianie elektrozaworu na nowy produkcji MADE IN Nie Wiadomo Co wszystko działa jak w zegarku. |
_________________ Lublin Squad
Agnieszka i Michał-03.10.2009
Izbica / Zamość / czasem Przeworsk |
|
|
|
|
Czepus
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 30 Lip 2009 Posty: 24 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 31 Lip 2009, 14:14
|
|
|
szczur napisał/a: | Cytat: | Usterki dot. ogrzewania:
- uszkodzenie tranzystora sterującego (IRFL 4105) pracą elektrozaworu - mamy wtedy non stop ciepło albo zimno bez względu na pozycje pokrętła temperatury
- złe połączenie kostki z tyłu panela |
U mnie cały czas daje ciepełkiem. Podejrzewam uszkodzenie tranzystorka (przebicie). Na mojej płytce nie występuje tranzystor IRFL4105 (szkoda bo jest łatwo dostępny). Jest u nie tranzystor PH(tu nieczytelny fragment) 52-10A.
Oznaczenie płytki: XS6F-14608-BA.
|
Hey, dzięki waszej pomocy udało mi się naprawić nawiew.
Jednak nadal mam problem z regulacją temp. Daje cały czas ciepłem. Z tego co przeczytałem przy skrajnych położeniach pokrętła powinno być ~12V i 0V. Jednak u mnie jest ~12V i 8V.
Czy to możne być ten tranzystor?
U mnie siedzi PH74 52-10A, jednak widzę że każdy pcha IRFL4105 N-MOSFET w obudowie SOT223. Próbować wymieniać czy to coś innego?
Pozdrawiam i dzięki!
Czepus |
_________________
"Gdyby Bóg chciał, żeby człowiek latał, dałby mu skrzydła,jednak gdyby nie chciał - nie dałby mu wyobraźni." |
|
|
|
|
bejrut [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Sie 2009, 00:38
|
|
|
mam rowniez problem z nadmuchem tylko troche inny falowy tzn. przy ustawonym zimnym nadmuchu wieje zimne pozniej po jakism czasie zaczyna cieple i pozniej znowu zaczyna sie ochladzac i tak cyklicznie co jakis czas.w takim przypadku falowej pracy co moze byc przyczyna? czasem dziala dmucha zimne ale jak przelacze na chwile na cieple i pozniej spowrotem na zimne to juz tylko cieple powietrze leci |
Ostatnio zmieniony przez bejrut 3 Sie 2009, 00:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
polansky
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 37 Dołączył: 19 Cze 2009 Posty: 78 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 1 Sie 2009, 13:17
|
|
|
Ja również się podepnę pod temat ogrzewania, bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny u siebie. Otóż mam dość dziwne zjawisko, w sumie zaczęło się na początku wakacji jak zaczęło się robić naprawdę gorąco.
No więc z racji tego, że na polu gorąco, to ogrzewanie mam skręcone na zero i tak jeżdżę sobie nieraz kilka dni i jest ok aż nagle przychodzi dzień, że jeżdżę i jest ok, zgaszę go na chwilę (np. na stacji benzynowej żeby go zatankować) wsiadam, odpalam i nie wiadomo dlaczego ni stąd ni zowąd zaczyna walić do środka gorącym (ogrzewanie cały czas skręcone na zimne) i tak dmucha i dmucha i nie reaguje w ogóle na kręcenie pokrętłem. I nic nie pomaga, ale po jakimś czasie jak np. trochę postoi i wystygnie to mu przechodzi i problem nie pojawia się przez np. kolejny cały dzień jest spokój.
Mierzyłem napięcie na wtyczce (nawet wtedy kiedy się właśnie to dzieje) i jest 12V na skręconym na zimne, na full ciepłym 0V, więc teoretycznie panel OK i na zimnym powinien być zawór zamknięty, a jest otwarty.
Sam zawór teoretycznie świeży - w lutym kupiony i wymieniony na nowy (w starym się króciec ułamał), oryginalny fordowski za 150zł.
Więc już sam nie wiem czy to po odpięciu i zapięciu wtyczki na zaworze mu przechodzi czy mi się tylko wydaje, bo nie raz mu przechodzi od razu, a nie raz można odpinać i zapinać wtyczkę 10 razy i nic - dalej dmucha gorącym (tak jakby traciło styk na wtyczce), ale już nawet podginałem blaszki we wtyczce, bo wydawało mi się że są luźne z nadzieją że to to, ale po dwóch dniach spokoju dalej to samo
Ma ktoś może jakiś pomysł co jeszcze sprawdzić, albo miał coś takiego u siebie?
Jedyne co mi przychodzi jeszcze do głowy to albo sam elektrozawór coś świruje chociaż niby nowy więc nie powinien albo to panel coś świruje :yyy: |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 1 Sie 2009, 19:51
|
|
|
polansky - panel sterujący (czy raczej jego elektronika) kwalifikuje się do naprawy/wymiany - miałem u siebie takie same objawy. Wymieniłem i dmucha tak jak powinno. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|