Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: dmuchawa, elektrozawor, faq, klimatyzacja, mk4, mk5, nagrzewnica, nawiew, ogrzewanie, wentylacja

Przesunięty przez: szynszyl
17 Kwi 2011, 22:03
OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5
Autor Wiadomość
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 14 Mar 2009, 17:56   

wygląda na tranzystor
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Glaser
[Usunięty]

Wysłany: 14 Mar 2009, 18:10   

Marcin napisał/a:
wygląda na tranzystor

Jutro spróbuje go wymienic ,dzis juz za ciemno..dam ci znac a na razie dzieki
 
 
exequtor
[Usunięty]

Wysłany: 23 Maj 2009, 13:02   

Mam problem z ogrzewaniem. Zawsze mam ciepło sprawdziłem miernikiem napięcie na końcówce przypiętej do elektrozaworu, jest zgodnie z instrukcją czyli w miarę regulacji pojawiają się sygnały sterujące. Zatem podejrzewam że może to właśnie elektrozawór się nie domyka. Mam kilka laickich pytań:
1.Jak mam go odpowietrzyć po ponownym zamontowaniu, albo jak to w ogóle przeprowadzić żeby nie zapowietrzyć sobie czegoś?
2.Wcześniej ktoś napisał że pominął ten elektrozawór wstawiając rurki – ale wtedy ciągle grzeje i to mnie w maju nie satysfakcjonuje. Czy mogę przynajmniej tymczasowo zaślepić te kanaliki lub połączyć rurkami tak żeby nie doprowadzały ciepłego płynu do nagrzewnicy w kabinie?
3.Czy podejdzie mi w to miejsce elektrozawór z innego auta np. jakiego?
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 23 Maj 2009, 15:25   

1. teoretycznie układ powinien się sam odpowietrzyć, jak nie ucieknie Ci dużo płynu to nie będzie problemu.
2. można wywalić elektrozawór i zastąpić go rurkami, ale wszystko kwestia ich odpowiedniego podłączenia, jak dasz dwie na wprost, to masz cały czas ciepło, a jak połączysz te dwa węże od strony silnika, a od nagrzewnicy tylko czymś zaślepisz to masz zimno. nie zaślepiałbym tych od strony silnika nie pozwalając na przepływ płynu.
3. nie wiem.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
typniepokorny86 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 23
Skąd: Żołyń
Wysłany: 30 Maj 2009, 12:31   

Witam,
mi też padł elektrozawór, a dokładnie cewka, nie wiem czy korozja czy przepalenie, ale pewnie jedno i drugie, cewkę udało mi się przewinąć, i nawet te parę zwojów mniej jej nie zaszkodziło bo nawiew jak na razie działa poprawnie. Mam tylko taki problem że po przejechaniu jakiś 150 km całkowicie wybył płyn chłodniczy. I teraz takie pytanie, czy przy wyciąganiu trzpienia mogłem uszkodzić zawór w środku? Czy iść raczej w stronę uszczelki pod głowicą lub nieszczelnej nagrzewnicy bo trochę mokro u pasażera? Ale żeby aż tyle płynu wyciekło.....
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 30 Maj 2009, 12:41   

Tym stwierdzeniem:
typniepokorny86 napisał/a:
nieszczelnej nagrzewnicy

odpowiedziałeś sobie na to:
typniepokorny86 napisał/a:
bo trochę mokro u pasażera


Jeśli elektrozawór byłby zniszczony w jakikolwiek sposób, to płyn by się lał w ściankę na podszybiu - co byłoby od razu widać. I ani gram płynu nie dostawałby się do środka kabiny.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
typniepokorny86 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 23
Skąd: Żołyń
Wysłany: 30 Maj 2009, 12:55   

No ale żeby cały zbiornik...?
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 30 Maj 2009, 12:59   

Pytanie czy masz na myśli zbiornik = zbiornik wyrównawczy, czy calusieńki płyn w układzie. Piszesz niejednoznacznie.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
typniepokorny86 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 23
Skąd: Żołyń
Wysłany: 30 Maj 2009, 13:13   

W zbiorniku wyrównawczym było płynu nieco pod krezką 'min', więc dolałem. Zazwyczaj jeżdżę krótkie odcinki, nazwijmy to trasa (wieś). Ale ostatnio jechałem jakieś 40 km trasa i kilka km miasto i z powrotem, trochę w deszczu także nawiew chodził różnie, bo szyby parowały. Następnego dnia ta sama trasa, z tym że auto zostało na noc w mieście, i następnego dnia jazda po mieście w niezłym korku, no i wtedy temp pod czerwone, stanąłem a tu w zbiorniku pusto. Także dolałem na ponad 'max' i jeszcze kilka km w trochę mniejszym korku, potem auto stało kilka godz. Zaglądnąłem pod maskę i nie ma pół zbiornika. także znów dolałem na ponad 'max' i droga powrotna do domu w deszczu, także ogrzewanie nie schodziło z 'czerwonego', jechałem w miarę delikatnie, po powrocie zaglądnąłem pod maskę i nadal było ponad kreskę 'max' i tak jest do teraz. Pod autem nie ma plam. Olej na korku niby czarny, a w kabinie nie jest znów tak mokro żeby była kałuża, tylko trochę. Mam nadzieję że teraz to przejrzyściej opisałem.
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 30 Maj 2009, 13:46   

Czyli zbiornik wyrównawczy. Nie wiem jaką dokładnie ma pojemność - przyjmijmy, że litr płynu się w nim mieści.
Litr płynu załóżmy na 2 godziny (średnia prędkość 75km/h) to Ci daje 8 mililitrów na minutę. Czyli raptem 1/3 kieliszka wódki - tyle co nic. Niemniej - jak tak się zacznie ślimaczyć, to ziarnko do ziarnka i się potem nazbiera wody. To, że cieknie tego tak mało, przy stosunkowo dużym ciśnieniu w układzie, świadczy o tym, że nagrzewnica jest rozszczelniona tylko odrobinę. Weź się za to od razu, bo im dalej w las, tym będzie gorzej.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
typniepokorny86 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 23
Skąd: Żołyń
Wysłany: 30 Maj 2009, 14:11   

Jeszcze przy okazji skoczę żeby mi sprawdzili olej, czy to czasami nie daj Boże uszczelka, a jak nie to szukanie "tutoriali" (mam nadzieję że znajdę), trochę jogi i naprawa nagrzewnicy.
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 30 Maj 2009, 14:22   

...wtedy byś nie miał wody w kabinie :)
Najpierw zrób nagrzewnicę, a potem jak jeszcze będzie uciekać (oby nie), to będziesz kombinował dalej.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
typniepokorny86 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 23
Skąd: Żołyń
Wysłany: 30 Maj 2009, 18:05   

ale tylko zadziwia mnie to że akurat wtedy jak się wybrałem w "dłuższą" trasę tak się stało, co prawda w większości czasu było na "czerwonym" także ciśnienie szło na nagrzewnice, no ale żeby cały zbiornik....? a da się nagrzewnicę wyciągnąć do spodu czy trzeba drzeć całą deskę?
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 30 Maj 2009, 20:27   

typniepokorny86 napisał/a:
a da się nagrzewnicę wyciągnąć do spodu

nie da się
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
szczur 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Trend
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Michał
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 67
Skąd: Izbica/Zamość
Wysłany: 2 Cze 2009, 10:55   

Cytat:
Usterki dot. ogrzewania:
- uszkodzenie tranzystora sterującego (IRFL 4105) pracą elektrozaworu - mamy wtedy non stop ciepło albo zimno bez względu na pozycje pokrętła temperatury
- złe połączenie kostki z tyłu panela


U mnie cały czas daje ciepełkiem. Podejrzewam uszkodzenie tranzystorka (przebicie). Na mojej płytce nie występuje tranzystor IRFL4105 (szkoda bo jest łatwo dostępny). Jest u nie tranzystor PH(tu nieczytelny fragment) 52-10A.
Oznaczenie płytki: XS6F-14608-BA.

Pod kątem płytki i występującego u mnie tranzystorka gogle, allegro to istne pustynie. Na gogle są pewne szczątkowe informacje ale wygląda to jak uganianie się za własnym ogonem.

Pytania: Ile może kosztować cała płytka XS6F-14608-BA? Czy tranzystor IRFL4105 może być zamiennikiem dla PH0...52-10A? Czy ktoś spotkał się z takim tranzystorkiem (PH0...52-10A) na swojej płytce i podzieli się doświadczeniem?
Wszelkie pomocne informacje i sugestie mile widziane. Uff znowu trzeba otwierać szyby.
_________________
Lublin Squad
Agnieszka i Michał-03.10.2009
Izbica / Zamość / czasem Przeworsk
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2 Cze 2009, 14:56   

szczur napisał/a:
Pytania: Ile może kosztować cała płytka XS6F-14608-BA?

Nie dostaniesz samej płytki. Za panel w serwisie liczą sobie w okolicach 1000zł.
Poszukaj na Allegro taniego panelu sterowania ogrzewaniem, kup, wymień płytkę. Może nie najtaniej, ale za to pewnie i najszybciej.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 2 Cze 2009, 15:51   

przeważnie oznaczenia na elementach nie są właściwymi oznaczeniami elementów - celowe kodowanie nazw elementów producentów samochodów, kup tego IRFL i podmień, raczej nic się nie powinno stać jeśli faktycznie nie jest to zamiennik, a mi się wydaje że jest.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
arturor 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 10
Skąd: KATOWICE
Wysłany: 14 Cze 2009, 17:32   

hey
Mam problem z tym elektrozaworem(ciepłe powietrze non stop)chciałbym go wymienić ale nie wiem jak się do niego dobrać ??wszystko jest zabudowane z plastiku który znajduje się pod szybom wychodzą 4 rurki i nic nie widać,jak to wykręcić??mam fieste 97 endura-e 1.3 (44kW) a na fotce jest inny model.Tak to wygląda u mnie.
_________________
mk4 style 1.3endura efi
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 14 Cze 2009, 19:02   

Na tych fotkach to wygląda tak, że Ty elektrozaworu nie posiadasz... (ktoś go wymontował i węże połączył ze sobą...)

To, gdzie te "4 rurki" pod szybą wchodzą, to nagrzewnica. Elektrozawór jest przed nią. Z nagrzewnicy te 2 węże gumowe winny się łączyć z elektrozaworem i z drugiej jego strony (a także z drugiej strony ścianki odgradzającej komorę silnika od podszybia) elektrozawór musi być podłączony do węży idących do silnika.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
arturor 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 10
Skąd: KATOWICE
Wysłany: 14 Cze 2009, 19:36   

Dzięki wielkie właśnie kupiłem to autko i wygląda na to że poprzedni właściciel bardzo lubił ciepło.Czy podłączenie elektrozaworu różni się w zależności od modelu fiestki??
_________________
mk4 style 1.3endura efi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.