|
Xr2i do rajdów: jaki silnik? 1,6 1,8 czy 2,0? |
Autor |
Wiadomość |
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 26 Lip 2008, 02:18 Xr2i do rajdów: jaki silnik? 1,6 1,8 czy 2,0?
|
|
|
Witam
Na początek: przejrzałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
Od tego roku pomykam w KJSach/mini sprintach moja fiestką xr2i (trochę nieregularnie-może dlatego , że za tydzień mam ślub ), do końca sezonu jeszcze nic nie będę zmieniał ale w zimie chciałem ją trochę przygotować, tzn silnik i klatka (zgodna z J). reszta jest zrobiona (zawiecha, kubły, odelżona itp)
Moje pytanie: co z silnikiem? Prosiłbym o rady.
opcja 1: mody oryginalnego 1,6 - sporo jest rad na forum, ale za rozsądne pieniądze to i tak XRka dostanie baty nawet od słabszej wersji CRXa (zwłaszcza na mini sprintach)
opcja 2: swap na 1,8 z essiego xr3i- trudniejszy do dostania, no i wskoczę do klasy 4 (może to i lepiej? nie wiem sam)
opcja 3: swap na 2,0 z mondka - plus to większy moment, rezerwa mocy i koszty remontu, minus to większa waga i w związku z tym gorsza trakcja.
Jak myślicie? jaka opcja? uwzględniając oczywicie koszty i nakład pracy.
Autko oczywiście tylko i wyłącznie do rajdów.
Z góry dzięki! pozdro |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
|
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 26 Lip 2008, 02:30
|
|
|
1.6 Turbo
zwiększasz moment, moc a i w klasie pozostajesz wciąż |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 26 Lip 2008, 02:37
|
|
|
1,6 razy współczynnik to juz 5 klasa.
A to oznacza subaru itp cztery łapy, mam szanse? |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
|
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 26 Lip 2008, 02:44
|
|
|
swap 1.8 z escorta...mija się z celem, lepiej fieste dostac jako dawce. Altek rozrusznik i wszystko wtedy jest p&p jak masz dawce, z essiego pasuje tylko praktycznie sam blok silnika. ponadto masz dwie 1.8:
1) 105KM
2) 130KM.
Polecam wiadomo która.
aby 2.0 zastosowac, to i tak pare gratow z 1.8 Ci sie przyda, typu lapy do silnika, czy miska oleju (jak mnie pamiec nie myli).
Z 1.6 idzie cos rozwinac, w niskich obrotach jest zdecydowanie lepszy od 16V, bo dwa kolejne silniki to juz sa 16 zaworowce. wiadomo, ma to swoje wady i zalety.
ja osobiscie radzilbym babrac sie z cvh, remont, jakies walki, kolektor itp... dasz rade ;-)
ps. pamietaj auto to mniejsza polowa w rajdach, swoje robi pilot i kierowca. Dobre auta potrafia pokonywac proste, dobrzy kierowcy potrafia pokonywac dobrze zakrety, a jak nam juz wiadomo, "na koncu kazdej prostej jest zakret"
zatem: nie ma co liczyc tylko na auto, tylko szkolic takze i swoje umiejetnosci. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
sowa
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2005 Posty: 2844 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26 Lip 2008, 07:04
|
|
|
wow odi ty rajdooooofcu
Przygotowanie auta tez jest bardzo ważne, tym bardziej, zeby być z parametrami auta w górnej stawce swojej klasy. Zwłaszcza dla kogoś kto potrafi to wykorzystać a zakładamy, że kolega tak Ja bym się pchała w lekko dłubnięte 1.8 130 po generalce, które mocowo bedzie wisiało blisko 2.0, a wagowo będziesz po korzystnej stronie. ....no i klasa 4 wita
ps. Odi w naszych PZMOTowych KJSach dla burba stosuje sie mnożnik 1,7 dla benzyny, a 1,5 dla klekotów ...czyli naszcze poczciwe 1.6T to dla nich prawie 2,8 N/A |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
siekierap
s'klarnia
|
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 26 Lip 2008, 07:29
|
|
|
ja bede sie upieral przy 2.0!!
powiem ze w porownaniu z rs1800, moja zabiera juz fajnie przy 3500rpm, gdzie rska potrzebuje 4500/5000rpm
poprostu 2l na nizszych predkosciach obrotowych jest mocniejszy od rski
potrzebowal bys golasa 2l, pompe wody z fiesty 16v, lapy, chlodnice, weze, smok olejowy i miske
z 2l to jeszcze kompa, jalepiej o oznaczeniu deep poniewaz ma brak imo, przepustnice, przeplywke,
silnik remontujesz kosztem dobrych walkow do cvh, nastepnie odtykasz wydech i mozesz zamienic kolektor ssacy i wydechowy
ssacy dobrze poszukac z focusa 2l a wydech z rs2000 albo c20xe
wsio, wiem to wszystko od Gasza, godziny pogawedek i spekulacji stworzyly cos takiego, moja fofi do tego dazy, wiec szukam teraz kolektorow i kasy
Gaszu poszedl dalej i ma mocno doprezony silnik i calosc przygotowana pod KJS
malo tego wiem ze wszystko wyniesie cie sporo kasy, i wiem tez ze fofi rally od Gasza jest na sprzedarz za bardzo dobre piniondze |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 26 Lip 2008, 08:57
|
|
|
tommirs
tak naprawde wszytko zalezy od kilku czynników:
1) Kasy
2) tego czy szykujesz sie na wyścigi gdzie potrzebujesz homologacji ( z tego co wiem tylko xr2i 8v ją miała)
3) chcesz mieć jak njabardziej seryjny silnik czy już porządnie podłubany.
Ja osobiscie uwarzam że lepszym rozwiązaniem jest 2,0 16v (waży tyle samo co 1,8 16v) auto powinno być tak szybkie jak Clio williams czyli bardzo szybkie. Co do konkurencji w klasie to czy zostaniesz przy 1,6 8v czy pójdziesz w klase wyzej nadal masz ciężka sytuacje bo:
- w pierwszej klasie masz Bardzo szybkie Hondy, oraz Pugi i Cytryny które są szybsze,
- w drugiej jest silna konkurencja w postacji Opli GSI 16v oraz Clio 16v/Williams.
Tak czy inaczej główna zaleta Fofi jest sztywność nadwozia oraz dobre prowadzenie sie (dobry przewidywalny zawias o czym wiesz zapewne).
w obu przypadkach moce do uzyskania są średnie w stawce.
w wypadku CVH 130-140KM (jak naprawde dużo wsadzisz w kasy i pracy w ten silnik), w wypadku 2,0 16v Zetec 140-150KM przy dość marnym tuningu (mapa - i tak konieczna skąłdajac to na podzespołach od 1,8 16v, kolektory i wydech(, ale to mniej bedzie kosztować.
W opcji masz jeszcze silnik z Escorta RS2000 i tu rozmawiałem kiedyś z Chorwatem który sie ściga w ichniejszych KJS-ach takafiesta i wcale nie nażekał na zły rozkład mas. choć napewno Zetec jest troche lżejszy.
Decyzja trudna i temat problematyczny ale muszisz określić kase jaka mozesz na to przeznaczyc i range tych zawodów jakich chcesz startowac. Jesli bedą to zawody nie wymagajace homologacji 2,0 jest napewno lpszym i tańszym wyjście.
odyniec 1,6T to fajna opcja jesli bedzie tylko jeździł po dużej pentli Toru Poznań oraz typowych oesach a nie między pachołkami. Inaczej tam gdzie jest ciasno, wąsko to jest idiotyczne rozwiązanie |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 26 Lip 2008, 12:13
|
|
|
PumaRST
Jeżeli chodzi o imprezy to głównie PPAiK, cykl mini sprintów oraz AB Cup czyli toruński tor rallycrosowy- polecam wszystkim-super impreza!
Czyli wszystko bez wymogów homologacji.
Co do silnika to najpoważniej myślę o 2,0 16v zetec.
Ponoć nienajdroższy w remoncie, lżejszy od rs2000, łatwiejszy w montażu- zgadza się?
Co do trakcji, to na suchym asfalcie i przy dobrym tylnych laczkach jakos się trzyma, ale jak już mokry lub luźna nawierzchnia to lubi efektownie zamiatać (mocno odelżona)
takie przynajmniej mam porównanie do poprzednich aut, którymi jezdziłem wyłącznie po torze (RS2000 i bravo HGT)
A co dopiero będzie przy 2litrwym motorze? ok, jakoś to będzie;)
Może montaż klatki wpłynie korzystnie na to.
Odyniec
Umiejętności oczywiście są bardzo ważne, ale prawda jest taka, że wśród ludzi jeżdzących regularnie różnice są naprawdę niewielkie, liczy się naprawdę przygotowanie auta.
Podam przykład z toru rallycrosowego:
Trzy okrążenia robiłem w 225 sekund. Poprawiałem czasy na każdej kolejnej pętli o max 3-4 sekundy czyli wydawałoby się niewiele.
Podczas gdy Fiesta rozpędza się do setki o ok 2sekudny gorzej od CRX 125KM, a takich sprintów i dohamowań jest kilka (robi się kilka- kilkanaście sekund-przy podobnym stylu jazdy)
Czyli pozamiatane
Na rajdach jest trochę lepiej, bo tam bardziej liczy się technika, no ale a mocniejszym autkiem jedzie się łatwiej psychicznie
Dzieki i pozdro |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
|
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 26 Lip 2008, 14:46
|
|
|
tommirs, szukaj jeszcze skrzyni z Escorta RS Turbo, ma szpere i kosztuje miedzy 400-500zł cała, nie przyda sie ona w żadnym z tyc silniku jako cąłosć ale przełozysz jado każdej ze skrzyń bez względu na który motor sie zdecydujesz.
Klatka troche poprawi zamiatanie dupy, oraz przerzuc aku itp do bagażnika i powinno byc cąłkiem OK. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 26 Lip 2008, 19:48
|
|
|
Puma z tą Dużą Pętlą Toru Poznań to mi słodzisz .
Wracając do tematu - 1.6 T to najgłupszy pomysł do jakiegokolwiek ścigania . Jestem tego najlepszym przykładem . Albo tak jak napisała Sowa - lądujesz w jakiejś chorej klasie , albo tak jak napisał Puma - charakterystyka silnika uniemożliwia możliwość nawiązania równorzędnej walki z przeciwnikami o podobnych mocach .
JAko rzeźbiarz w gównie proponował bym Ci rozwarzyc jeszcze jedną opcję - wyremontowane i lekko dłubnięte CVH to koszt w okolicach 3- 4 kpln na gaźnikach motocyklowych i z zapłonem na aparacie z modółem halla mogło by dać ciekawy efekt ( jeżleli sam dłubałeśswojego 126p Raylle to wiesz OCB ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 26 Lip 2008, 20:50
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | ( jeżleli sam dłubałeśswojego 126p Raylle to wiesz OCB ) |
eee.... to nie ja
z tym, że za 3-4 tys to juz chyba i swapa i szympansią klatkę zamontuję |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
|
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 26 Lip 2008, 20:53
|
|
|
tommirs napisał/a: | [
z tym, że za 3-4 tys to juz chyba i swapa i szympansią klatkę zamontuję |
oj chyba nie ...no chyba ze jakikolwiek silnik i jakakolwiek klatka ...bo fachowae klatki zaczynaja sie od 3 tys a koszty swapów nie maja zazwyczaj górnej granicy |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 26 Lip 2008, 23:35
|
|
|
nie jest tak źle jak myslisz.
Oryginalna klatka Sparco do xr2i kosztuje 2200zł (6 kotwiczeń, wzmocnienia boczne, stalowa, z homologacją FIA)
Natomiast robiona na zamówienie klatka zgodna z załącznikiem J, kosztuje 1800-2000zł z robocizną (rozbudowana, bez zastrzałów do kielichów) |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
|
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 27 Lip 2008, 00:10
|
|
|
tommirs napisał/a: | nie jest tak źle jak myslisz.
Oryginalna klatka Sparco do xr2i kosztuje 2200zł (6 kotwiczeń, wzmocnienia boczne, stalowa, z homologacją FIA)
Natomiast robiona na zamówienie klatka zgodna z załącznikiem J, kosztuje 1800-2000zł z robocizną (rozbudowana, bez zastrzałów do kielichów) |
gdzie !!!!???? |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 27 Lip 2008, 00:16
|
|
|
nie rozumiem tonu Twojej wypowiedzi.
Na pewno nie w Warszawie. |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
|
|
|
|
|
mss
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Marcin
Wiek: 35 Dołączył: 24 Kwi 2008 Posty: 31 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 27 Lip 2008, 09:45
|
|
|
klatke mozna i taniej zrobic.
ja bym dalej jezdzil 1.6. 1.8 to juz klasa do 2.0
a 1.6 to najwieksza dozwolona pojemnosc w 3 klasie.
jak masz silnik w bardzo dobrym stanie, to pownienes wiedziec jak te 1.6 w tej budzie potrafi pozamiatac. crx'y tylko te mocniejsze sa konkurencja, ale w cvh wystarczy 2.5 tys zeby samochod jechal, a w crx na vtecu... wiadomo |
_________________ 0-60 mph - 7.76 s
0-400m - 16.12 s
powered by Gtech |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 27 Lip 2008, 10:06
|
|
|
tommirs napisał/a: | nie jest tak źle jak myslisz.
Oryginalna klatka Sparco do xr2i kosztuje 2200zł (6 kotwiczeń, wzmocnienia boczne, stalowa, z homologacją FIA)
Natomiast robiona na zamówienie klatka zgodna z załącznikiem J, kosztuje 1800-2000zł z robocizną (rozbudowana, bez zastrzałów do kielichów) |
dokładnie, klatke zrobisz od 1800zł w góre w zależnosci jak bardzo rozbudowaną ci potrzeba.
Swap to koszt od 1500zł (za 1,8 16v kupione w komplecie np. od naszych klubowiczów) w góre. 2,0 powinno wyjśc w okolicy 3-4tyś PLN w takiej podstawie. Jesli sam bedziesz wiekszość robił. Jesli masz to zlecać komuś i nie masz odrazu kasy żeby zrobić jak sie należy 2,0 to wsadzaj 1,8 16v a w przyszłości myśl nad swapem pod jeżdżące 1,8 na 2,0. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
a1topgear
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 27 Lip 2008, 12:32
|
|
|
A ja powiem tak- z CVH 1.6 N/A da sie wycisnac ok 160km (sa przyklady na FiestaTurbo.Com), czyli jestes na poziomie mocy Civica VTi a plus jest taki ze jedziesz od nizszych obrotow i dwa ze dysponujesz mniejsza masa....Duzo dadza tak jak Zolwik napisal- gazniki motocyklowe, ew dwa dwu gardzielowe gazniki Webera albo 4y ITB...Reszta to standard- glowica, wydech i oczywiscie zdrowy dol- ale to musisz zrobic w kazdej z opcji...(swapa) Koszty- jesli liczyc swapy z remontem to wyjdzie podobnie, jednak jak dla mnie jest to koszt min 6tys zl...Aaa no i jeszcze skrzynia od Escorta Xr3i 1.6- ma krotsze przelozenie glowne o ile dobrze pamietam- jej minus to ograniczenie V- max (ale na tym Ci pewnie nie zalezy) a drugie to ze szpera z RST niby nie pasuje- wyjscie (ale bardzo drogie)- kit Quifa... A co do 1.8 i 2.0- ten drugi ma niezly potencjal i mozesz z niego wycisnac troche dodatkowych kucy... Silnik z Rs2k- mocny w serii, ale ciezko-tunningowalny, w sensie kosztow i dostepnosci akcesoriow... Tyle |
_________________ HyHy:)
|
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 27 Lip 2008, 12:41
|
|
|
a1topgear napisał/a: | A co do 1.8 i 2.0- ten drugi ma niezly potencjal |
w sumie jak by nie bylo to rs1800 juz w serii bylo bardzo udana i mocna konstrukcja, juz fabryka go podciagnela na fajna moc,
seryjne 2l napewno nie jest tak zylowane, ma wieksza zywotnosci no i kreci naprawde nizej niz rs1800 |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 27 Lip 2008, 12:44
|
|
|
obawiam sie że 160KM w CVH też bedzie wysko obrotowe (oczywiście jak na ten silnik - bo jednak to nei jest Japonia). zreszta myśle ze jak by naprawde dobrze doinwestował 1,6 to realne jest 180KM +/- ale to już koszt budowy takiego silnika są kolosalne.
Co do 1,8/2,0 16v zetec to znam projekty odpowiednio 230/250KM dla danej pojemności ( oczywiście N/A) i taki sam potencjał jest w RS2000 a nawet chyba lepszy bo nie tylko graty z UK ale też z Europy bo jeździły Kitcary w rajdach na bazie RS2000.
Ale tu już zaczynamy mówić o silniku który kosztuje kilkanaście tyś PLN, a sądze że nie o takie rozwiazania chodziło autorowi tematu.
Porównanei do seryjnego VTI też nei jest rafione bo graty do takiej Hondy żeby zrobić 170-190KM kosztują grosze w porónaniu do kosztów potrzebnych do zrobienia tego z CVH/Zeteca/RS2k. I niestety ale taka Honda jest poprostu szybsza. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|