Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Jak k_myk linkę sprzęgła wymieniał :)
Autor Wiadomość
k_myk 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 95
Skąd: Warszafka
Wysłany: 15 Lip 2008, 23:16   Jak k_myk linkę sprzęgła wymieniał :)

Witam,

Na forum są porozsypywane informacje na temat wymiany linki, ale dla mnie, jako osoby, która robiła to pierwszy raz, okazały się... niekompletne :) Poza tym mam tę czynność już za sobą i pomyślałem, że mógłbym rzucić parę groszy w rozwój tego forum i podzielić sie doświadczeniami :) Tak dla potomnych... Na pewno łatwiej będzie znaleźć jednego posta niż grzebać i grzebać...

A więc tak :) linka droga nie jest... w intercarsie zapłaciłem od ręki niecałe 18pln. Kupić to najprostsze z tego wszystkiego :D

Demontaż linki:

Potrzebujemy:
-pozytywnego nastawienia
-chwilowej pomocy chętnego kolegi
-podstawowych narzędzi
-"bezalkoholowego" :devil:

Jedna osoba ładuje makówkę pod deskę i w momencie gdy pedał jest w pozycji wyjściowej wciska (nawet palcem) górną część półksiężyca samoregulatora. Znajduje się ona nad pedałem oczywiście, ale dostęp jest marny... Należy sie zorientować gdzie jest zaczepiona końcówka linki i w tym właśnie miejscu kończy sie półksiężyc. Po wciśnięciu, chętny :P kolega z łatwością ściąga koniec linki przy skrzyni biegów.
Najtrudniejsze za nami :)
Leżąc pod deską ściągamy koniec linki z tego... widelca i powinna ładnie zejść z półksiężyca. Sprawdzamy, czy sie nigdzie nie przytnie (ja nie musiałem rwać żadnych elementów wnętrza... Sama sie ładnie schowała do dziury w przegrodzie :devil: W tym momencie pojawiły sie drobne kłopoty... W miejscu, gdzie linka przechodzi przez przegrodę jest zespół gum i plastików. Pierwszy plastik licząc od gumy ulokowanej w przegrodzie jest ostatnim elementem linki, który trzeba wyeksmitować. U mnie problem polegał na tym, że musiała tam się dostać woda i inny syf... Plastik należało "poprosić" młotkiem i śrubokrętem użytym w roli przecinaka-popychaka :P Kilka-naście uderzeń i plastik wychodzi. Dostęp jest marny, ale da się :) Potem wyciągamy całą linkę i voila! :V:

Montaż:

Potrzebujemy:
-chwili czasu
-przydała by sie tu również chwilowa pomoc chętnego kolegi
-obowiązkowego "bezalkoholowego" :devil:


Montaż w większości przypadków to po prostu demontaż w odwróconej kolejności.. Linkę wkłada sie od komory silnika i w tym momencie druga osoba ląduje pod deską i pilnuje, żeby linka powędrowała w okolice widelca na półksiężycu i zaczepia ją o niego. Linka na półksiężyc, pchamy samoregulator w ten sam sposób, co przy demontażu, a w tym czasie druga osoba zapina linkę o "łapę" przy skrzyni. Dajemy zadziałać samoregulatorowi i voila! Możecie stuknąc się butelkami i pogratulować sobie dobrej roboty :V:

Gdybym uznał, że jednak pominąłem coś ważnego, to nieomieszkam opisać... Piszę z pamięci, a fotek niestety brak..

P.S. Czas potrzebny na wykonanie tych czynności jest ściśle uzależniony od ilości spozytych w miedzy czasie "bezalkoholowych" :devil: pub2 :gitara: :hahaha:

Pozdrawiam,
k_myk
_________________
Chory na Fiestę...
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Lip 2008, 23:25   

nie trzeba kolegi wystarczy coś wbić pod pedał od spodu żeby był jeszcze bardziej uniesiony ku górze niż jest normalnie , wtedy możesz sobie iść do skrzyni i paluchami zdjąć linkę :)
 
 
 
k_myk 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 95
Skąd: Warszafka
Wysłany: 15 Lip 2008, 23:39   

diodalodz napisał/a:
nie trzeba kolegi wystarczy coś wbić pod pedał od spodu żeby był jeszcze bardziej uniesiony ku górze niż jest normalnie , wtedy możesz sobie iść do skrzyni i paluchami zdjąć linkę :)


Nie mam pojęcia w jaki sposób miało by to być grane... Pedał dochodzi do pewnego momentu (prawie wyjściowego) i dalej to tylko dziure w podłodze można zrobić (podkładając coś pod pedał, a nie wciskając go... Pozycja wyjściowa=pedał NIE wciśnięty)... a samoregulator (chyba) też wraca na swoje miejsce po puszczeniu go, więc... ;-|

Pozdrawiam,
k_myk
_________________
Chory na Fiestę...
Ostatnio zmieniony przez k_myk 15 Lip 2008, 23:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 15 Lip 2008, 23:41   

ale jemu nie chodzi o wciśnięcie pedału, tylko uniesienie go wyżej niz jest w pozycji normalnej...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Lip 2008, 23:51   

Mily_ napisał/a:
ale jemu nie chodzi o wciśnięcie pedału, tylko uniesienie go wyżej niz jest w pozycji normalnej...

tak krótko się znamy a już mnie rozumiesz :)
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 15 Lip 2008, 23:54   

w końcu spaliśmy razem xD :P

znaczy się w jednym pokoju :P
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
k_myk 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 95
Skąd: Warszafka
Wysłany: 16 Lip 2008, 00:05   

Przeczytajcie wyedytowany post, a nie mi tu offtop robicie :P <bat>

:jezdziec: :hahaha:

Pozdrawiam,
k_myk
_________________
Chory na Fiestę...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Lip 2008, 09:42   

Jest tak jak Dioda pisze, bierzesz pedał, unosisz go do góry (nie pójdzie dużo - kilka mm) klinujesz od spodu klockiem - to powoduje zwolnienie napinacza, zębatka chodzi luźno i można ją przesuwać w obydwie strony.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
k_myk 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 95
Skąd: Warszafka
Wysłany: 16 Lip 2008, 11:51   

JoeMix napisał/a:
Jest tak jak Dioda pisze, bierzesz pedał, unosisz go do góry (nie pójdzie dużo - kilka mm) klinujesz od spodu klockiem - to powoduje zwolnienie napinacza, zębatka chodzi luźno i można ją przesuwać w obydwie strony.


No! I to się teraz zgadza... Mniej więcej... no bo jednak ktoś musi trzymać ten półksiężyc, żby można było zdjąc linkę ze skszryni, nie? :fox:

Zresztą, co za różnica... Na pewno jest na to więcej sposobów nawet... Napisałęm tak jak to widziałem ja robiąc to pierwszy raz :) Nie ma sensu rozwodzić się nad tym :)

Pozdrawiam,
k_myk
_________________
Chory na Fiestę...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Lip 2008, 12:09   

k_myk napisał/a:
No! I to się teraz zgadza... Mniej więcej... no bo jednak ktoś musi trzymać ten półksiężyc, żby można było zdjąc linkę ze skszryni, nie? :fox:
No nie :D jak pedał jest uniesiony do góry to odsunięta jest ta zębatka od półksiężyca, i obraca się on swobodnie, jak go przesunie i nawet jak Ci się cofnie to jak przy skrzyni kombinerkami złapiesz za linkę to ją wypniesz - 100% pewności mam że to jest do wykonania jednoosobowo :)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
k_myk 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 95
Skąd: Warszafka
Wysłany: 16 Lip 2008, 13:27   

Macie rację :D da się samemu, ale niezaprzeczalny jest fakt, że z kumplem przyjemniej się pije "bezalkoholowe" niż samemu :D a, że sie przy okazji kumpel trochę przyda, to już drugorzędna kwestia :devil:

Pozdrawiam,
k_myk
_________________
Chory na Fiestę...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Lip 2008, 13:46   

nunu

[ Dodano: Sro Lip 16, 2008 13:48 ]
Nie no,,, masz całkowitą rację w tej kwestii pub2
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Lip 2008, 23:07   

tylko nie każdy ma kumpla :(
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 17 Lip 2008, 22:39   

oj dioduś <glaszcze> :hihihi:
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak powstało życie
Co było, a nie jest zapisane w rejestr!!!
PUCIO Frakcja wielkopolska 6 21 Mar 2010, 23:10
Piter
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zacząć ?
pablonas Sport w FKP 19 5 Sty 2005, 20:43
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Jak z Calypso zrobić Szklarnię
czyli przeróbka dachu w Calypso na szklany
trzeci Tuning stylistyczny 8 4 Paź 2012, 15:26
rufffio
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zapisać plik z Youtube lub Googlevideo
jackrzec Linkownia 31 30 Paź 2018, 14:27
mihaitydor


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.