Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 23:32
1,6 CVH z XR2 vs 1,6CVH z Escorta
Autor Wiadomość
AdamB
[Usunięty]

Wysłany: 11 Lip 2008, 01:47   1,6 CVH z XR2 vs 1,6CVH z Escorta

Spotkała mnie dziś dość kosztowna przygoda, a mianowicie trochę przegiąłem z nadwyrężaniem wytrzymałości silnika w moim autku. Zastanawiam sie nad remontem generalnym lub też zakupem nowego silnika. Tutaj pojawia sie jednak pytanie. Wiem, że silnik w XR2 posiada teoretycznie 97KM, natomiast Ford Escort z tym samym silnikiem miał po wyjeździe z fabryki jeśli się nie mylę 90KM. Jaka jest różnica pomiędzi 1,6 CVH z Fiesty i 1,6 CVH z Escorta??? Czy jest to sprawa gaźnika czy też innych elementów??? Czy ktoś zna przybliżóny całkowity koszt regeneracji?? Co polecacie??
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 11 Lip 2008, 01:51   Re: 1,6 CVH z XR2 vs 1,6CVH z Escorta

AdamB napisał/a:
nadwyrężaniem wytrzymałości silnika w moim autku ...ktoś zna przybliżóny całkowity koszt regeneracji?? Co polecacie??


brzmi jak poezja ...ale po chłopsku co spieprzyłes :fox: ...jak spieprzyłes ..pytajac o koszt regeneracji ..pytasz o remont silnika :fox: ...jesli tak to jaki zakres masz na mysli ...jakie czesci ..jaki zakłąd ..jaki obszar kraju i ile sam potrafisz złozyc -zeby zbic nieco koszty
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
AdamB
[Usunięty]

Wysłany: 11 Lip 2008, 01:58   

Hmmmm... :-) Ostatnio Fiesta byłą dośc mocno eksploatowana w przeciągu 3 miesięcy zrobiła ponad 10 tysięcy w tym dużą część pod wpływem ciężkiej nogi. Dzisiejsza przygoda przytrafiła się na autostardzie. Otóż ruszając za bramkami, kiedy rozpędzałem auto, ciut mocniej pociągnałem go na trójce, czyli do 140km/h. Tuż przed wrzuceniem czwórki poczułem spadek mocy, jednak jeszcze nic się nie działo. Po około 10km zaczęły dochodzić stuki z silnika, które z czasem stały się dość mocne. Podejrzewam panewkę, ale jutro zrobię lepszą diagnozę.

Odnośnie remontu... Nie mam pojęcia na jaką opcję się zdecydować. Skoro miałaby by wymieniana panewka, to warto chyba coś jeszcze powymieniać. Zastanawiam się aby zamontowac drugi silnik od Escorta, a ten sobie spokojnie odbudowywać. Jest parę opcji. Chciałbym usłyszeć od osób, które kiedyś się tym zajęly, co warto zrobić, a co lepiej porzucić.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Lip 2008, 02:10   

ja bym odkręcił pekiel i sprawdził czy któryś kasowacz nie puścił bo to one często takie hocki klocki robią . A o remoncie to hm szeroki temat na dobry remont 4kzł
 
 
 
AdamB
[Usunięty]

Wysłany: 11 Lip 2008, 02:18   

Tez mam wrazenie, ze to raczej spod pokrywy zaworów dochodzą stuki. Są one bardzo silne, a autko straciło moc, choc mimo wszystko spokojniutko na piątce 120km/h się kulałem do domu i nie było jakis dodatkowych niespodzianek.

Zerknalem na allegro i cos tam wyszukalem. Jest tego sporo i jest w czym wybierac. Kilka linkow zalaczam ponizej.

http://www.allegro.pl/ite...ik_1_6_efi.html
http://www.allegro.pl/ite...k_1_6_1_6v.html
http://www.allegro.pl/ite...ancja_lodz.html
http://www.allegro.pl/ite...escort_1_6.html
http://www.allegro.pl/ite...z_automatu.html
http://www.allegro.pl/ite...ia_biegow_.html

Jak podchodzi Zetec do MK2???
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 11 Lip 2008, 06:47   

silniki róznią sie:

kompresją xr2 9,5:1/escort 8,5:1 i układem paliwowym napewno. całkiem możliwe że kolektor wydechowy też jest inny.

moze pomyśł o swapie na 1,6EFI i z tego co pamiętam skrzynia w mk2 xr2 też jest dłuższa wiec mozna wsadzić krótszą przez co auto bedzie szybciej przyspieszac.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
AdamB
[Usunięty]

Wysłany: 11 Lip 2008, 09:26   

W obecnej chwili najszybszą opcją wydaje mi się przerzucenie silnika 1,6 EFi, których jest mnogo na rynku i są nowsze od wyeksploatowanych wersji gaźnikowych. Czy kolektor ssący i wydechowy podejdą do silnika z XR2??? Nie chcę na razie kombinować z komputerem i wtryskami. Zostawiłbym to sobie na późniejszy okres, bo jest to warte uwagi, ale zależy mi na czasie i ewentualnym sprawnym przeprowadzeniu operacji ;-). Jak już kombinować szerzej to może jednak ZETEC 1,8 16V albo 1,6 16V??? Jak to pasuje do obecnej skrzyni oraz czy ma też te same punkty montażowe, czy tez będzie trzeba uprawiać rzeźbę???
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 11 Lip 2008, 09:54   

AdamB napisał/a:
Jak już kombinować szerzej to może jednak ZETEC 1,8 16V albo 1,6 16V??? Jak to pasuje do obecnej skrzyni oraz czy ma też te same punkty montażowe, czy tez będzie trzeba uprawiać rzeźbę???


http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=15415
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 11 Lip 2008, 12:48   

ale w mk2 jest łatwiej :fox: więcej miejsca pod maską :-P tak offtopikiem to to 1.4 CVH u mnie w żabie jeszcze śmiga <8>
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 11 Lip 2008, 17:12   

do 1.6efi nie założysz kolektora ssącego z gaźnika no i wałek rozrządu jest inny :yes: co do zeteca u ciebie to pasuje jak ulał :cojest: jedyny problem to poduszka silnika i elektryka + pompa paliwa a reszta to pikuś u ciebie :) w sumie wszystko to pikus :hahaha: masz więcej miejsca pod maską :2xf:
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
AdamB
[Usunięty]

Wysłany: 11 Lip 2008, 17:35   

No nic... Z zaworkami jednak wszystko w porządku, tak więc jedyna sensowna opcja to chyba jednak montaż innego silnika. Fiesta będzie musiała postać teraz przez dwa tygodnie na parkingu. Wybrałem, że najrozsądniejsze i najprostsze jest chyba zainwestowanie w 1,6 EFi, ale przez dwa tygodnie może się jeszcze coś zmienić. Dzięki za podpowiedzi :-) .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk1 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 0 23 Mar 2006, 20:20
Laskosz
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - CVH Turbo
seria & modyfikacje
PumaRST Tuning mechaniczny 26 13 Paź 2012, 09:42
Daras84
Brak nowych postów wałek z Escorta RS Turbo do fiesty XR2
Gość Tuning mechaniczny 1 14 Maj 2006, 19:34
PumaRST
Brak nowych postów [MK3] Swap z 1.3i na 1.6 CVH z Escorta
baddogns Tuning mechaniczny 26 18 Lis 2011, 21:45
dżolero


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.