Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Kąt wyprzedzenia zapłonu w silniku Zetec
Autor Wiadomość
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 22 Cze 2008, 22:42   Kąt wyprzedzenia zapłonu w silniku Zetec

Witam,

jaki jest kat wyprzedzenai zapłonu w silniku zetec. Mozgą byc dane dla 1,6 / 1,8 / 2,0 jesli sie róznią tyloko prosze o podanie pojemności dla której podajecie.

Dzieki
PumaRST
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Cze 2008, 23:19   

10 stopni przy 900 obr dla RS1800
mondek 2.0 10st +/-2 st przy 880 obr. (wersja 136 KM) 1.6 i 1.8 maja tak samo.
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 22 Cze 2008, 23:26   

Dzieki to nastepne pytanie,

z moje wiedzy (moge sie mylić) CVH ma też 10 stopni ale przy odpiętym podciśnieniu na wolnych obrotach, czy dobrze rozumiem że na odpietym z Mapa?? jelsi tak to jaki jest przy podpiętym mapie??
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Cze 2008, 23:31   

Skoro pisze że przy odpiętym podciśnieniu to czy czasem nie będzie chodziło o silnik z klasycznym rozdzielaczem? Bo tam się to ustawia właśnie przy odpiętym podciśnieniu z przyśpieszacza, w momencie kiedy jest elektroniczny zapłon i jest obecny mapsensor zapłonu się nie ustawia... (chyba ze mi się coś pokićkało)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 22 Cze 2008, 23:37   

masz racje co do ustawianai zapłonu przy Mapie ale tak mi podaje książka, a że map steruje zapłonem to tak sobie pomyślałem, ze chodzi o odpiety Map.
być moze chodzi o to samo że jak jest podpięty to map przyspiesza bardziej lub opóźnia.

Niestety elektryka jest moją bolączka i nie kumam tego wcale
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Cze 2008, 23:43   

PumaRST napisał/a:
przy odpiętym podciśnieniu na wolnych obrotach, czy dobrze rozumiem że na odpietym z Mapa?? jelsi tak to jaki jest przy podpiętym mapie??
A to jest dobre pytanie i trzeba by z mapy zapłonu odczytać, gdyż inne będzie na 2tyś jak auto stoi, jedzie na 2 pod górkę lub na 5 z górki itp... (przynajmniej tak kiedyś czytałem odnośnie przyśpieszacza w klasycznym zapłonie, i sądze iż zadanie MAPa jest takie samo w elektronicznym - dostosować kąt do chwilowego obciążenia silnika)

[ Dodano: Nie Cze 22, 2008 23:50 ]
No może tak być, że jest podana wartość, i po odpięciu MAPa na wolnych lampą można sobie skontrolować jaki jest (powinien być) kąt i dlatego jest podane... i jest dokładnie jak mówisz... jak jest podpięty map to przesuwa zapłon, w starych silnikach to dobrze widać, jak ustawisz zapłon na odpiętym przyśpieszaczu to, znacznik na kole w świetle lampy stoi w miejscy - nawet jak przegazujesz lekko - zapłon nie zmienia się, a jak podepniesz przyspieszacz do podciśnienia to jak dodajesz gazy to przesuwa się w jedną stronę a jak ujmujesz to przesuwa się w drugą...

A inną sprawa jest dlaczego niektóre silniki lepiej pracują z odpiętym przyśpieszaczem (mówię o klasycznym zapłonie na rozdzielaczu)... na nowszych silnikach nie sprawdzałem, ale przy okazji zerknę u siebie co się będzie działo :D
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Cze 2008, 09:50   

10 st powinno być na mapie podpiętym i gotowym do działania . sam map za dużych zmian w kącie nie robi . Gówna zmiana to krzywa w pamięci Edisa która przestawia zapłon po prostym przeliczniku sprawdza obroty ->podaje kąt . A z mapa sygnał idzie do kompa i z kompa biegnie do edisa , ale na sam kąt ma jeszcze wpływ czujnik temp płynu .
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 23 Cze 2008, 09:55   

no dobra to w takim razie co sie gdzieje.

odpaliłem tego swojego wynalazka na elektronice od CVH-T i teraz sytuacja wyglada tak że na podpiętym mapie nie odpala a jak odpali to zdycha, a gdy odepne mapa (czy lektrycnzie czy też podciśnieniowo) chodiz normlanie na wolnych obrotach. według mnie map daje dzieki podciśnieniu informacje dzieki której zapłon sie przyspiesza do takich wartości że 16v nie chce na tym chodzić. mam racje??

co by świadczyło o tym że wyczytana informacja o 10 stopniach przy odpiętym mapie jest prawidłowa a podciśnienei zmienie kąt.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Cze 2008, 10:22   

Tak,,, spróbuj zapalić bez MAPa a jak już będzie chodził to podepnij,,, a jak się zachowuje nie na wolnych obrotach?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 23 Cze 2008, 10:35   

odpala pryz odpiętym mapie i chodzi normalnie na wolnych obrotach, jak podepne mapa to zdycha, a jak jest odpiety i prubuje dodać gazu to sie wkreca ale bardzo kulawo wiec wnioskuje że zapłon sie nie zmienia zgodnie ze zmina obrotów i podciśnienia. specjalnie nie chciałem gazowac bo silnik świrzo poskąłdany i dość drogi wiec nie chce go uwalic na własne zyczenie
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Cze 2008, 11:57   

może miałeś na tyle pecha że padł . a 16V jest wolnossąca ?? Bo przecież jak jest od wersji T to ciśnienia w kolektorze beda inne . byś musiał mieć drugi zestaw do porównania na oscyloskopie bo niestety te cholerne fordowskie mapy modulują częstotliwoscią przestawienie zapłonu . W innych markach jest normalnie modulacja wysokością napięcia.
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 23 Cze 2008, 12:35   

instalacja jest do CVH-Turbo czyli z RST, a Zetec jest Turbo ale nie był. z tego co gadałem róznice wynikajaz konstrukcji komory spalania i najprawdopodobniej dla tego mam problem.

na 99% sam map jest OK

a to że fordowskie Mapy są chore to ja wiem doskonale.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 23 Cze 2008, 13:05   

MAP ma duzy wplyw na wyprzedzenie zaplonu Dioda. Na kat wyprzedZenia zaplonu wplyw neico mneijszy ma temp wody ale sama mapa zaplonowa jak i paliwowa jest sterowana wedle wykresu : obroty na jednej osi i podciesnienie ( w Twoim przypadku cisneinie) w kolektorze dolotowym i to charakteryzuje krzywa zaplonu. Co do kata wyprzedzenia to o ile dobrze pamietam bo czytalem o edisie kiedys, przy odpietym mapie powinno byc na stale 10 stopni wyprzedzenia, stad kulawe przyspieszanie. Nie wiem czemu zdycha przy podpieciu bo na wolnych obrotach nei powinno sie to zbytnio zmienic :(
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Cze 2008, 15:19   

Nie wiem jak jest z MAPem, ale w układzie klasycznym, jak na wolnych podłaczasz przyspieszacz, to wizualnie on sie własnie sporo wychyla... nie wiem jak ma się to ma na przelicznik na kąt... proponuje dziwny test, podłącz do mapa wężyk, i zapal silnik... ustami lub gruszką zrób mu lekkie podciśnienie lub nadciśnienie i zobacz co będzie się działo...

Poszukaj kogoś kto ma taki silnik od jakiego masz map sensor... poproś by podłączył mapa najlepiej przez trójnik z dopiętym manometrem, znaczy tym wakuometrem dokładniej tak?... to samo zrób u siebie - będziesz miał obraz jakie podciśnienie oryginalnie mierzy MAP a jakie masz u siebie,,,

[ Dodano: Pon Cze 23, 2008 15:24 ]
Aha i takie drobne spostrzeżenie - rozumiem że jak odłączasz MAPsensor (nie elektrycznie tylko pneumatycznie) to powstałą w układzie dolotu dziurę zatykasz (co tam w ogóle ci dmucha czy ssie?)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Cze 2008, 18:16   

hm sam map nie może wyprzedzić wiecej niż 10 stopni . a większosć wali max o 5 . Fordowskie są głupie bo jak rozchwieje się czestotliwość w mapie (np przez przebitą diodę w aktku) to potrafi tak wyprzedzić zapłon że go zgubi . a edis zmienia sam z siebie przyspieszenie wraz z obrotami bo zastępuje starodawne przyspieszcze odśrodkowe . Poszukam jeszcze gdzieś jakiejś dokumentacji co do częstotliwości sygnału z mapa na wolnych obrotach , bo do wolnossących to mam tego troche a Turbinek mi się mało trafia .
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Cze 2008, 19:11   

Nie mogę napisać na 100% bo nie mogę znaleźć książki, ale ciągle mnie się wydaje że map mierzy obciążenie silnika bo i prędkość i poziom uchylenia przepustnicy sterownik/komputer odczytuje z innych czujników...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 23 Cze 2008, 22:01   

No map sensor mierzy podcisnienie w kolektorze dolotowym silnika wolnossacego oraz podcisnienie i nadcisnienie silnika turbo doladowanego. Nie wiem dioda jak to sie moze dziac to co ty napisales ze map sensor sam w sobie moze mienic kat wyprzedzenia zaplonu ?? To jest tylko czujnik ktory podaje sygnal do EDISa. Tak mnei przynajmneij uczyli a EDIS dobiera kat wyprzedzenia zaplonu dzieki takim danym jak wlasnie to podcisnienie oraz obroty silnika (to dwie glowne dane) moze tez korygowac go ze zwgledu na polozenie przepustnicy (choc pewne wyobrazenie o uchyleniu daje wlasnie podcisneinie) oraz temperature cieczy chlodzacej.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Cze 2008, 00:50   

sam map sensor nie ma . Ma edis . przypisane że przy 1 tyś ma 10 stopni a przy 3 tyś ma 20 . Map tylko modyfikuje wyprzedzenie in plus , a czujnik spalania stukowego modyfikuje in minus . najważniejsza jest tablica która zawiera EDIS . Map podaje sygnał do kompa a z kompa wychodzi zdaje się przebieg prostokątny który przestawia zapłon w zależności od dł trwania impulsu (współczynnik wypełnienia to sie chyba zwie) , niestety w fordzie z Edisem nikt nie pomyślał o kagańcu który mógł by ograniczyć np kąt max do 40 st tylko przy awarii mapa potrafi przestawić kąt o kosmiczną wartość tak że ginie iskra .
i właśnie ta tablica z edisa to dawny odśrokowy regulator wyprzedzenia
Puma czy jakiś model Essa miał zeteca na turbinie fabrycznie albo jakiś inny ford ??
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 24 Cze 2008, 06:48   

diodalodz napisał/a:
Puma czy jakiś model Essa miał zeteca na turbinie fabrycznie albo jakiś inny ford ??


nie, nie ma zeteca Turbo na edisie i na mapie, zreszta nie ma seryjnie zeteca jakiego kolwiek na mapie. one były na przepływce, a wersja Turbo to tylko Focus RS z przepływką i wbudowanym module zapłonu w ECU.


Joe nie wiem jak sie zachowa silnik z odpiętym podciśnieniem ale zatkanym z mapa, a ze mam zegar doładowania w skali absolutnego ciśnienia 2,5 bara to widze jak sie zachowuje na podciśnieniu, ma około -0,6 a jak sie nagrzeje schodzi -0,8 czyli jak najbardziej prawidłowo.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Cze 2008, 11:38   

jedyne co można zrobić to teraz porównać podciśnienie w RST i zobaczyć czy się bardzo różni . jeśli bardzo się nie różni to podmienić mapa na innego .jeśli faktycznie ciśnienia beda się różnić to jest kałamarz i bedzie trzeba pomyśleć nad takim problemem .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8
TomeX500 Tuning mechaniczny 4 12 Lip 2011, 08:55
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.