czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym |
Autor |
Wiadomość |
kazik70 [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Cze 2007, 15:08 czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym
|
|
|
korzystając z opisu
http://www.fiesta.abla.piwko.pl/por_tester/
test na zgaszonym silniku i wygenerował mi kod błędu 27
z tym że mam silnik 1.4 i nie wiem czy lista kodów pasuje.
Jeśłi pasuje to mam problem z "czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym"
test robiłem bo czasami, nie zawsze na zimnym silniku brakuje mocy
szarpie jak się sprzęgiełka nie wciśnie itp...
Co mam teraz robić? Jak rozponać ten czujnik?
Co może być winne za złe ciśnienie? |
|
|
|
|
Arkadius
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34 Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj.
|
Wysłany: 10 Cze 2007, 15:14
|
|
|
map sensor?? takie czarne coś na ścianie grodziowej po prawej stronie z 3 kabelkami i wężykiem idącym z kolektora
ale nie jestem pewnien |
_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD |
|
|
|
|
Bart_Skrzyszow
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Bartek
Wiek: 39 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 300 Skąd: RRS / RZE / RDE
|
Wysłany: 10 Cze 2007, 21:50
|
|
|
dokładnie tak MapSensor - sprawdź wężyk na kompresorku czy niema dziurki - u mnie tak było i te same objawy..
Tylko "na gębę" dmuchając go nie sprawdzisz
U mnie wyszło że jest dziurka dopiero po dmuchnięciu kompresorkiem
zdrówko |
_________________
CZĘŚCI KOMPUTEROWE TANIO!!!
RABAT dla FKP
Kontakt gg: 6012945 lub PW.
Tel. 692 063 773, lub 017 745 15 75
Gwarancja, faktury VAT. |
|
|
|
|
kazik70 [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Cze 2007, 22:07
|
|
|
Zamiast od razu kupywać nowy mam pewien pomysł jak sprawdzić czy to on jest winny.
Musicie mi powiedzieć tylko czy tak wolno.
Sugeruje się troche tymi tematami
http://forum.fordclubpols...pic.php?t=29137
http://www.asu.pl/portal/...3&view=previous
Teścio ma sierre 2.0 EFI 120km i bym zamienił te map sensory
i zobaczył czy u mnie jest ok i czy u niego pojawiają się tego typu problemy.
Moge je zamienić? U mnie oznaczenie zaczyna się 7E a u niego 6E
Szukałem w sklepach internetowych ale jakoś nie moge znaleźć.
Ktoś ma może namiary, jutro przejade się do sklepu i zobacze po ile tam mają.
edit:
Jutro sprawdze też wężyk |
|
|
|
|
Arkadius
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34 Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj.
|
Wysłany: 10 Cze 2007, 22:13
|
|
|
kazik70 - przypomnij się jutro na mail/pw/gg to podeśle Ci jak się sprawdza mapsensor bo musze to odszukać na dysku |
_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD |
|
|
|
|
kazik70 [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Cze 2007, 22:19
|
|
|
Dzięki stary
ps. KOCHAM TO FORUM, nigdzie indziej ludzie nie są tak życzliwi, jak tutaj |
|
|
|
|
Arkadius
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34 Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj.
|
Wysłany: 11 Cze 2007, 15:28
|
|
|
http://s007.wyslijto.pl/?...881452650069331 - po angielsku ale jest łatwo się połapać a jak nie to translator u mnie się to sprawdziło |
_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD |
|
|
|
|
kazik70 [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Cze 2007, 20:26
|
|
|
Dobra w środe sprawdze te dwa piny będe miał w tedy dostęp do oscyloskopa
ale łatwiej było by podmienić te map sensory, ale ciągle nie wiem czy mogee |
|
|
|
|
Arkadius
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34 Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj.
|
Wysłany: 11 Cze 2007, 21:19
|
|
|
raczej mozesz ja u siebie podmieniałem i nie było różnicy bo dopiero później doszukałem się tego o MAP'ie i sprawdziłem i okazało się że oba są dobre |
_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD |
|
|
|
|
kazik70 [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Cze 2007, 21:43
|
|
|
Według tej serwisówki map sensor jest sprawny :/ co teraz? :-(
Jutro na wszelki wypadek podmienie jeszcze ten wężyk na nowy,
jeśli to nie pomoże to gdzie dalej szukać? |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 23 Cze 2008, 16:32
|
|
|
podepnę się pod temat bo chciałbym sobie sprawdzić MAPa a link powyżej już nie działa.
Arkadius, mógłbyś go wrzucić jeszcze raz?
Przydałoby mi się, bo irytująco osłabła mi Fiestka, a nawet sprawna nie ma pod maską za dużo. Pod górę nie ma mowy żeby jechać szybciej niż 80, po równym 110-115 i koniec. Wydech nowy od kolektora po samą końcówkę, sonda nówka, filtry też, olej wymieniony 4000 temu, w ogóle silnik raczej w dobrej kondycji, oleju nie bierze ani kropelki. Więc został chyba MAP... Mam nadzieję że bez oscyloskopu też go sprawdzę jakoś? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Cze 2008, 16:46
|
|
|
Nie, na wyjściu mapsensora jest sygnał który zmienia się w zależności od podciśnienia i zmierzysz go tylko oscyloskopem ewentualnie częstotliwościomierzem... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 23 Cze 2008, 16:54
|
|
|
No to zbita dupa, sprawdzę jeszcze w miarę możliwości czy wężyk bez dziurek, a jak nie to wymiana w ciemno?
EDIT:
BTW, znalazłem na elektrodzie:
Cytat: | O ile mi wiadomo to czujnik cyfrowy u FORD-a ma zakres od 100Hz do 160Hz gdzie 100Hz oznacza najwieksze podcisnienie czyli bieg jalowy bez zadnego lewego powietrza a 160Hz oznacza cisnienie atmosferyczne |
KOLEJNY EDIT (nie bić):
Myślę (a może raczej "mam nadzieję") że przypadkiem znalazłem winowajcę zamulenia Fiesty. Przy zdejmowaniu wężyka wyciągnąłem go ze spinki mocującej go do wiązki jakiegoś czujnika w okolicach skrzyni. Okazało się że wężyk był osadzony w spince lekko po skosie i ta cholera go zgniotła - prawie nie miał prześwitu. Sprawdzałem ręką przy pracującym silniku (bieg jałowy) i przed spinką (od strony kolektora) było wyraźne pulsowanie, a za spinką ledwie wyczuwalne, prawie nic. Na pierwszy rzut oka, przy ściśnięciu wężyka tak żeby odzyskał kształt, silnik jakby odrobinę szybciej wkręcał się na obroty i bardziej zdecydowanie z nich schodził (ale może więcej w tym autosugestii niż prawdy). Założyłem spinkę tak żeby wężyk trzymał przekrój, odpiąłem aku, jutro samoadaptacja i zobaczymy.
JESZCZE JEDEN EDIT (już chyba ostatni):
Poprawienie wężyka pomogło, czuć tą MOC Tak jeszcze nigdy nie było żeby moja Fiesta leciała spod świateł łeb w łeb z innymi samochodami. Zobaczymy co będzie w trasie przy jeździe pod górę, ale narazie jestem zadowolony.
Tak więc podsumowując: zanim zaczniecie się rozglądać za nowym MAPem, sprawdźcie sobie wężyk |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
|