Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
17 Lip 2014, 08:11
Silnik : Czujnik położenia przepustnicy CPP budowa naprawa
Autor Wiadomość
raczek26
[Usunięty]

Wysłany: 3 Sty 2005, 21:35   Silnik : Czujnik położenia przepustnicy CPP budowa naprawa



Wymyśliłem takie cuś.... bo przecież Czujnik Położenia Przepustnicy oryginalny jest strasznie drogi, a nie mozna kupic innego...

Odpowiedzcie co myślicie i jakbyście mogli podać mi wartości prawidłowe....
Ostatnio zmieniony przez bidżej 22 Wrz 2010, 13:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Sty 2005, 21:47   

ale musisz jeszcze wiedzieć jaki to jest typ potencjometru . Co jak wiesz pewnie sa różne rodzie i różnie zmienia sie opór w stosunku do wyhylenia .
Pozdro
 
 
 
raczek26
[Usunięty]

Wysłany: 3 Sty 2005, 21:55   

w sumie racja, ale lepszy ryc niż nic ... jak u mnie był (jest uszkodzony) to sie strasznie przyduszała fieścina przy wciskaniu energiczniej gazu, a teraz jak troche go przyregenerowałem to jest b. dobrze choć jeszcze pokazuje komputerek ze jest zły - ale jest duuuużo lepiej - z tym ze niedługo wyschnie Elektrosol i znów bedzie źle.... :(
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 3 Sty 2005, 21:57   

Krzysiu czy takie zabawy nie grożą stałym errorem kompa ? :?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
raczek26
[Usunięty]

Wysłany: 3 Sty 2005, 22:16   

Żółwik Tuptuś nie wiem czy pisales do mnie bo "krzysiu", moze mnie z kims pomyliles...
aha i co to jest stały error ??
przez nie takie jak trzeba wskazania czujników może sie cos zepsuć w kompie??, a jesli by mi sie tak zepsuł potencjometr w ten sposób ??
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 3 Sty 2005, 22:26   

raczek26 napisał/a:
Żółwik Tuptuś nie wiem czy pisales do mnie bo "krzysiu", moze mnie z kims pomyliles...??


Krzysiu pisałem do Krzysia


raczek26 napisał/a:
aha i co to jest stały error ????


To taki error co ma wszystkie errory pod sobą - chodzi mi o uszkodzenie kompa .

raczek26 napisał/a:
przez nie takie jak trzeba wskazania czujników może sie cos zepsuć w kompie??, a jesli by mi sie tak zepsuł potencjometr w ten sposób ??


To ja siepytam czy można tak kompa zepsuć .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Rycho 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 49
Dołączył: 26 Maj 2004
Posty: 203
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 3 Sty 2005, 23:10   

Posłuchaj Diody, jaki typ potencjometru liniowy czy logarytmiczny, po drugie jak masz zamiar podłączyć (w sensie mechanicznym) ten kupny potencjometr z resztą ? Nie wiem wydaje mi się że może lepiej odłożyć trochę kasy i kupić używany względnie poszukać zamiennika.
Rycho
_________________
JetCar XR2

I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę
 
 
 
Thomas
[Usunięty]

Wysłany: 3 Sty 2005, 23:12   

Witam...
Nie sądze by coś mogło paść. W czujniku położenia przepustnicy nie ma nic innego jak potencjometr węglowy. Taki potencjometr można zapewne kupić za kilka złotych w sklepie z elektroniką. Jedyny problem może polegać na budowie tzn. wielkość, mocowanie itp. Trzeba oczywiście znać tez rezystancje, bo to w potencjometrze najważniejszy parametr.
Pozdrawiam
P.S. Raczek26, czekamy na zakończenie prac badawczych i, za twoim pozwoleniem, wrzucamy temat na stronę główna klubu.
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 3 Sty 2005, 23:22   

Thomas spoko . mam tylko pare pytań .
1 Dlaczego w takim razie jest to qrewsko drogie i nie występuja zamienniki
2 coz trwałością takiego homemejdu w konfronacji z wod , solą , zmianami temperatur
3 słyszałes o awariach kompów skutek założenia tzw uproszczonej instalacji gazowej ? ( przeca tylko parę czujników oszukujesz )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
raczek26
[Usunięty]

Wysłany: 3 Sty 2005, 23:35   

Ja bede próbował właśnie zwykły węglowy założyć (bo taki jest oryginalny) tylko jak zauważylem dołączony jest kawałek ścieżki węglowej pełniącej rolę rezystora.
Jesli dobrze pomierzyłem przed popękaniem ścieżek, to bedzie działać. jeśli znajde taki potencjomentr jaki bede szukał :)
Jesli mi sie uda zrobić odezwe się.

PS. Jesli miałby ktoś odczyty sprawnego potencjometru (w położeniach: pedał wolny, połowa i MAX)

Aha przyjemnie bedzie gdy bedzie na główne, gdyz moze uzyskam jakies pomoce od doswiadczonych...
 
 
Thomas
[Usunięty]

Wysłany: 4 Sty 2005, 00:33   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Thomas spoko . mam tylko pare pytań .
...

AD1. Nie mam pojęcia dlaczego nie ma zamienników. Element zrobiony jest tak by nie można go było rozebrać (jest zgrzany) i to pewnie dlatego, żeby zwykły śmiertelnik go nie rozkręcał i nie próbował zmieniać potencjometru, bo przecież za czujnik Ford mozę skasować 500 pln. Sądze, że taka jet polityka firm. Że niby czujnik (fachowo brzmi)nie wiedomo co w środku i może kosztować nie wiadomo ile.
AD2. Jeśli zamkniemy to sporwotem w obudowę, skleimy to sądze, że trwałość nie będzie dużo mniejsza. Ja moj czujnik naprawialem poprzez napylenie ścieżki oporowej bo byla zerwana. Naprawa jak w radyjku no i działa, a po sklejeniu, narazie woda też mu nie straszna.
AD.3 I tu nie mam zdania, ponieważ nie wiem wiele na temat kompów.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Thomas 4 Sty 2005, 08:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Sty 2005, 08:04   

Założenie nieorginalnego czujnika 9własnej roboty) nie bedzie miało negatywnego skutku na prace komputera, pod warunkiem że wartoście osiągane przez czujnik zmieszczą sie w granicach tolerancji... jesli będą za nie wykraczać, to komputerek bedzie pracował to jakby miał uszkodzony czujnik, czyli prawdopodobnie bedzie sie posługiwał danymi zgromadzonymi w pamięci, niewiele je korygując o otrzymane wartości... mał prawdopodobne jest zeby w ten sposub uszkodzić elektronike sterownika, tak jak się ją uszkadza uproszczoną instalacją...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 4 Sty 2005, 20:07   

Joe dzięki za żetelne Info .

Thomas napisał/a:
[AD1. Nie mam pojęcia dlaczego nie ma zamienników. Element zrobiony jest tak by nie można go było rozebrać (jest zgrzany) i to pewnie dlatego, żeby zwykły śmiertelnik go nie rozkręcał i nie próbował zmieniać potencjometru, bo przecież za czujnik Ford mozę skasować 500 pln. Sądze, że taka jet polityka firm. Że niby czujnik (fachowo brzmi)nie wiedomo co w środku i może kosztować nie wiadomo ile.


Czy na 1000 % nie ma zamienników i można kupić tylko oryginał ? :( .
Jeżeli tak to ciekawa sprawa - Zwykli śmiertelnicy dorabiają do forda błotniki , szyby , linki , tłoki , pierścienie , lampy , elementy zawieszeń , układu kierowniczego , układu przeniesiena napędu . Jednym słowem prawie całąfiestę każdej generacji da siezłożyćz zamienników produkowanych przez zwykłych śmiertelników we włoszech , niemczech , hiszpanii ,w chinach na taiwanie , w korei i na koniec w polsce .
Ale żadna firma ( z tego co piszesz ) nie podjęła sie podrabiania czujnika położenia przepustnicy ) Może problem nie tkwi w zalaniu w plastiku :lol: z logiem ford .rezystora za 20 zł i puszczania go w obieg po parę stówek .

Niewiadomo co w środku może kosztowaćniewiadomo ile i z całym szacunkiem nie jesteśmy bandą niespełnionych geniuszy mądżejszych od inżynierów forda którzy wymyślą teraz nagle to samo ( jak sam przyuznajesz nie wiesz co to ) ale za 1/10 ceny .

Nie masz pojęcia - to był chyba najtrafniejszy kawałek postu .

Thomas napisał/a:
[AD2. Jeśli zamkniemy to sporwotem w obudowę, skleimy to sądze, że trwałość nie będzie dużo mniejsza. Ja moj czujnik naprawialem poprzez napylenie ścieżki oporowej bo byla zerwana. Naprawa jak w radyjku no i działa, a po sklejeniu, narazie woda też mu nie straszna.

I tu sięmylisz . Każde urządzenie elektroniczne , elektryczne czy mechaniczne znajdujące siew aucie ( zwłaszcza w komorze silnika ) które zostało fabrycznie hermetycznie zamknięte po rozszczelnieniu nadaje sie do wywałki . Jakiekolwiek próby uszczelniania sąlekarstwem na kródko i to raczej leczenie kiły aspiryną ( wiem to z własnego bolesnego doświadczenia ) .
Podobnie jest ze wszelkimi domoróbkami uszczelnianymi silikonem , poxipolem itp . one także będą mało trwałe .

Thomas napisał/a:
[AD.3 I tu nie mam zdania, ponieważ nie wiem wiele na temat kompów.

Pozdrawiam


Ja też niewiele wiem na temat kompów ( kompów w aucie też ) ale moje informacje sprowadzająsiedo jednej istotnej informacji - nie dotykać , nie przerabiać , nie podłączaćna " wydaje mi sie " - najlepiej nie ruszać
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
raczek26
[Usunięty]

Wysłany: 4 Sty 2005, 20:32   

Ja nie wiem czy jakaś firma nie robi podróbek - ja wiem ze w mojej małej miejscowości (2 poważne sklepy motoryzacyjne i kilka małych tylko z z jakimiś płynami :) ) nie można tego dostać...

A co do wnętrza tego potencjometru to jest najprostrzy liniowy potencjometr, dokładnie patrzyłem i jest tylko wzbogacony o rezystor.

Bede próbował ukończyć, narazie w Płońsku nie moge kupić potencjometru wiec odezwe się później....
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 4 Sty 2005, 20:49   

Powodzenia :)

Jeżeli sienie uda to może łatwiej będzie zaadoptowaćczujnik z innego auta ( tańszy )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Thomas
[Usunięty]

Wysłany: 4 Sty 2005, 23:26   

Witam....
Żółwik, źle mnie zrozumiałeś nie chodzi mi o to że żadna firma na 1000% (jak piszesz) nie produkuje zamiennika, tylko że do tej pory się z tym nie spotkałem i nie słyszałem by był. I masz racje nie jesteśmy "bandą niespełnionych geniuszy mądżejszych od inżynierów forda", ale być może jesteśmy nieświadomi jaką prostote stosuja tu inżynierowie forda.

- "Każde urządzenie elektroniczne , elektryczne czy mechaniczne znajdujące siew aucie ( zwłaszcza w komorze silnika ) które zostało fabrycznie hermetycznie zamknięte po rozszczelnieniu nadaje sie do wywałki"
- idąc w tę stronę, możemy przypuszczać, że każda odkręcony czy wymieniony element auta nie będzie odpowiadał fabrycznie zrobionemu. W związku z tym nie wiem po co forum techniczne. Oczywiste jest to, że jeśli coś jest naprawiane, nie będzie miało trwałości i właściwości fabrycznie nowego, i z tym się chba zgodzisz, ale po to jest forum, porady...byśmy sami na własną ręke mogli coś naprawić, w innym razie można jechac do ASO i wybulić kupe kasy lub/i kupić nowe auto.

- "Ja też niewiele wiem na temat kompów ( kompów w aucie też ) ale moje informacje sprowadzająsiedo jednej istotnej informacji - nie dotykać , nie przerabiać , nie podłączaćna " wydaje mi sie " - najlepiej nie ruszać"
- w związku z tym moje pytanie, czy ty nic nie robisz przy twoim aucie, a przynajmniej przy elektryce?

Gorąco Pozdrawiam
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Sty 2005, 23:36   

hm to ze sa to zwykłe potencjometry to wam sie tylko wydaje . Sa robione z zupełnie innych materiałow . Pamiętajcie ze sa dwa problemy .
1. Temperatura
2. Trwałość .
Można próbować naparawić taki potencjometr lakierem grafitowym ale nie bedzie to trwałe . HM mozna prawdzić w katalogu boscha czy nie robi bez loga FORD takiego dziadostwa

Pozdrawiam
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 4 Sty 2005, 23:39   

Jeżeli element zostanie wymieniony na nowy ( jeżeli sest to zamiennik to poprawnie zrobiony ale na pewno nie w domu ) to jego trwałość może odpowiadać trwałości fabrycznej .

Masz rację- forum techniczne jest min po to abyśmy mogli naprawic swoje bolidy . Naprawic czyli wymienic elementy niesprawne na sprawne po wcześniejszym zdiagnozowaniu co trzeba wymienić ( czasami w waersztacie właśnie to nijwięcej kosztuje ) a nie przerobić niedziałający element na działający ( ewentualnie zastąpić go zamiennikiem z pralki , telewizora , wanny , piecyka itp )
Niestety - jeździmy autami użytkowymi i odkrywanie ameryki na nowo w takim aucie nigdy nie wychodzi na zdrowie ( tym bardziej odkrywanie innej ameryki )

Co do ASO sorry - niskiego lotu żart

Co do robienia przy aucie - :)
Trafiłes w sedno - elektryka jest tematem w którym mogę chyba sporo powiedziec ( z pozycji użytkownika najwięcej ) i wniosek jest prosty i szczerze bolący - TYLKO ORYGINAŁ .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 4 Sty 2005, 23:40   

Krzyssiu może coś powiedzieć o przeróbkach elektryki ( w sensie globalnym )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Thomas
[Usunięty]

Wysłany: 4 Sty 2005, 23:49   

diodalodz napisał/a:
...Można próbować naparawić taki potencjometr lakierem grafitowym ale nie bedzie to trwałe...

Witam...
Narazie (odpukać) działa, w kwietniu będzie dwa lata jak go reanimowałem i przejechałem na nim jakieś 30.000, uważam że to niezły wynik na przedłużenie trwałości takiego elementu.
Żółwi ja się nie upieram i nie namawiam nikogo do zmian, przeróbek, czy napraw. Jeśli jednak powstanie taki czujnik i się spisze, to chętnie sam go wykonam. Wiele osób w klubie korzysta z nieoryginalnych elemantów i to działa. Choćby elektryczne otwieranie klapy, centralzamki, podgrzewane lusterka, czy płynne sterowanie praca wycieraczek. Więc....czekam na czujnik ;)
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Naprawa alternatorów i rozruszników - ceny konurencyjne
Wszystkie modele Forda
jaco11 Sprzedam 0 20 Gru 2014, 18:13
jaco11
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - RECARO restauracja / naprawa foteli
LOY Tuning stylistyczny 15 9 Cze 2011, 14:21
mmbu
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 21 30 Sty 2019, 11:45
jonson22
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.