Łożyska czy opony - szum ? |
Autor |
Wiadomość |
somsiad [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Cze 2008, 09:11 Łożyska czy opony - szum ?
|
|
|
Witam,
Mam nastepujacy problem, powyzej 60 km/h slychac dosc donosny szum - taki troszke basowy - znajomi mi mowia ze to opony (Debica) lecz gdy skrecam w lewo - suzm ten zanika. Zbieznosc jest ok i opony tez nie sa nigdzie sciete. Czy to opony cyz moze lozyska - ewentualnie jak to sprawdzic ?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 14 Cze 2008, 09:32
|
|
|
somsiad napisał/a: | Czy to opony cyz moze lozyska - ewentualnie jak to sprawdzic ? | podnośnik.
auto na luzie.
krecimy kołem
jak cicho to dajemy sobie spokój. nowe oponki np. TOYO i po problemie
jak szumi to łożysko |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Cze 2008, 09:54
|
|
|
jak przy skręcaniu znika to na 100 % któreś łożysko . |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 14 Cze 2008, 16:25
|
|
|
somsiad napisał/a: | lecz gdy skrecam w lewo - suzm ten zanika |
diodalodz napisał/a: | jak przy skręcaniu znika to na 100 % któreś łożysko . |
rzekłbym ze po prawej stronie |
_________________
|
|
|
|
|
carmann1 [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Cze 2008, 00:39
|
|
|
Najprościej tak jak kolega radzi samochód na podnośnik najlepiej 4 łapy jak na warsztacie kołą w górze odpalasz wrzucasz jedynkę wprawasz kołą w ruch czyli dalesz rurę kołka sie kręca gasisz autkozeby niezagłuszało swoja piękna fordowską pracą i jeżeli to łożysko co sie często dzieje samo wyjdzie na jaw p.s bardzo czesto lubi się też spiłowac piasta i łozysko niepomoze a polskie opony niemaja tendencji do wycia znam to z autopsji |
|
|
|
|
somsiad [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Cze 2008, 22:18
|
|
|
No chyba lozysko...sam podnioslem auto i dosyc je slychac i to po prawej stronie. Ile za wymiane moze mi krzyknac mechanik ? I czy ewentualnie dałbym rade to zrobic w miare sam - tzn obedzie sie bez prasy ? Pojecie o mechanice - motocyklowej jak dotychczas mam spore, jesli chodzi natomiast o auta to jestem troche zielony. |
|
|
|
|
carmann1 [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Cze 2008, 22:19
|
|
|
Bez prasy się nieobedzie robienie bez prasy to druciarstwo wyciągasz zwrotnice cała idziesz na prasę za 20 pln ci wymieniaja przykrecasz zwrotnice i smigasz a mechanik z 50 zł wezmie |
|
|
|
|
mareno
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 44 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 18 Cze 2008, 08:57
|
|
|
mam to samo. nawet tez jezdze na oponach Debicy... takze wychodzi ze mam do wymiany prawe lozysko.
najlepsze, ze niecale pol roku temu wymienialem oba, ale przyzydzilem i mam. a Fordoniasty mowil: kup SKFy. ale nie, lepiej kupic tansze. no i mam. |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Cze 2008, 13:20
|
|
|
ważniejsze od łozysk są dobre piasty i osoba która je wymienia . ja na marach robie po 50 tyś km bez problemu |
|
|
|
|
mareno
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 44 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 18 Cze 2008, 14:16
|
|
|
czyli sugerujesz sprawdzic tez piasty? a jaki jest orientacyjny koszt piast, wiesz moze? |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Cze 2008, 19:56
|
|
|
60 zł |
|
|
|
|
mareno
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 44 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 19 Cze 2008, 15:20
|
|
|
diodalodz napisał/a: | 60 zł |
senkju. |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Cze 2008, 15:50
|
|
|
hehe
teraz popatrzyłem na silnik i mowie odrazu że mogą być droższe bo masz Xrka ,tam są wieksze piasty i łożyska. |
|
|
|
|
mareno
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 44 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 20 Cze 2008, 13:17
|
|
|
no i tym optymistycznym akcentem zakoncze swoj udzial w tym watku... |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
|
kllimek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 20 Cze 2008 Posty: 64 Skąd: LB
|
Wysłany: 20 Cze 2008, 13:56
|
|
|
Witam
Mam podobny problem z łożyskami tylko tyle że jak założe nowe to po przejechaniu 60km znowu siadają. Czy może ktoś sie spotkał z czymś takim?? Prosze o pomoc. |
_________________ |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20 Cze 2008, 19:28
|
|
|
Mareno. @ latka temu wymieniano mi piastę w XR. Koszt 190 zł (ale to bez rabatów na szybko w warsztacie). Zapieczone łożysko obróciło się w piaście .
Klimek Notabene mechanik który wymieniał mi piastę i łożysko był zadżebisty. Jechałem w trasę do niemiec i łożysko po wymianie nie zrobiło 2tys. km. Myślałem, że do kraju nie wrócę, koło tak się grzało. Oczywiście panowie nie wprasowywali tylko wbili je i przy kolejnej wymianie jak byk był ślad uderzenia. Teraz łożysko zmieniał mój ulubiony mechanik i cisza od 10tys. Łożysko SKF i dało się je wymienić bez prasy. Kilka podkładek, kawałek rury, podkładki i powolutku je osadził pistoletem pneumatycznym.
Reasumując jak ci mechanior młotkiem wbija łożysko to długo nie pojeździsz. |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Cze 2008, 03:18
|
|
|
siadają głównie wtedy gdy ktoś je źle doprasuje albo za mocno poskręca . |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 21 Cze 2008, 13:09
|
|
|
co do skręcania łożysk to temat był tyle razy wałkowany - ale ja nadal bede twierdzić ze jesli łożyska są dobrze osadzone w piaście to można (a nawet rzeba) je dokręcić na hama i nic nie bedzie sie dziać |
_________________
|
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 21 Cze 2008, 15:53
|
|
|
Lokmen napisał/a: | jesli łożyska są dobrze osadzone w piaście to można (a nawet rzeba) je dokręcić na hama i nic nie bedzie sie dziać | dokładnie... |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Cze 2008, 22:51
|
|
|
szynszyl napisał/a: | Lokmen napisał/a: | jesli łożyska są dobrze osadzone w piaście to można (a nawet rzeba) je dokręcić na hama i nic nie bedzie sie dziać | dokładnie... |
pod warunkiem że włożone w zwrotnice stykają się bieżniami wewnętrznymi jeśli nie skręcanie na HAMA jest zabronione . Trzeba znać przyczynę tego że coś się robi tak a nie inaczej . |
|
|
|
|
|