Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Zamknięty przez: szynszyl
10 Lip 2008, 20:15
Długie światła i podświetlenie zegarów
Autor Wiadomość
k_myk 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 95
Skąd: Warszafka
Wysłany: 13 Cze 2008, 13:36   Długie światła i podświetlenie zegarów

Coś mi sie nie wydaje, że to fordowskie rozwiązanie... Otóż jak zapalę u siebie długie światła to wyłacza mi się zielone podświetlenie zegarów :yyy: Pytam czy ktoś sie z tym spotkał i przede wszystkim co z tym mozna zrobić?! Trochę bez sensu bo prędkościomierza wogóle nie widać...

Pozdrawiam
k_myk
_________________
Chory na Fiestę...
 
 
SpiderMAN 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 687
Skąd: Kraków
Wysłany: 13 Cze 2008, 14:24   

Nie sądzę, u mnie wsio świeci... na długich także... Może ktoś cos wymodził przed tobą.
 
 
 
k_myk 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 95
Skąd: Warszafka
Wysłany: 13 Cze 2008, 15:10   

Też tak mi się wydaje, ale co? :yyy: Po wymianie krańcówek okazało się, że w aucie jest brzęczyk, ale gdzie i jak podłączony to nie wiem... Gdzie można znaleśc ten oryginalny? Jakieś pomysły czemu sie tak dzieje? TYlko jak długie światła włącze...
_________________
Chory na Fiestę...
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 14 Cze 2008, 23:19   

albo masz zwarcie na jakimś plusie albo masa gdzies nie lapie do konca. ja dzisiaj sie uporałem z bardzo podobnym problemem, jeden kabel byl naderwany i jak go ruszylem to sie urwal.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
k_myk 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 95
Skąd: Warszafka
Wysłany: 14 Cze 2008, 23:49   

To pochwal sie który!! W którym miejscu kable kontrolować? Przecież nie będę całej kolumny kierownicy rozbierał... Nie wiem od czego zacząc... :9:

P.S. Dodam, że jak chcę tylko "mrygnąć" długimi (do siebie) to wszystko ok, ale jak je włącze (od siebie) to podświetlenie sie wyłacza. Gdyby masa nie łapała, to chyba by mryganie też dawało podobne efekty, co?

Pozdrawiam
_________________
Chory na Fiestę...
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 15 Cze 2008, 10:50   

k_myk napisał/a:
Też tak mi się wydaje, ale co? :yyy: Po wymianie krańcówek okazało się, że w aucie jest brzęczyk, ale gdzie i jak podłączony to nie wiem... Gdzie można znaleśc ten oryginalny? Jakieś pomysły czemu sie tak dzieje? TYlko jak długie światła włącze...

po 94 roku brzęczyk był chowany pod zegarami na dole tak zaczepiony...musisz wyjąć zegary i tam na dole taka blaszka wystaje, a na niej pod tym plastikiem jest brzęczyk...
fordowskie rozwiązanie jest takie, że jak masz coś nie tak w ogóle z oświetleniem, to nie masz podświetlania zegarów... wiec sprawdz bezpieczniki najpierw, a potem będziem dalej rozmawiać.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
marcus_87 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 464
Skąd: Lublin
Wysłany: 17 Cze 2008, 10:55   

brzeczyk z tego co pamietam jest na wysokosci nawiewow srodkowych po prawej stronie zegarow. jak wyjmiesz kratki nawiewu to zobaczysz bialy przekaznik.
_________________
Dołącz do Lublin Squad!

Fiesta calypso RS1300 sprzedana...
 
 
 
k_myk 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 95
Skąd: Warszafka
Wysłany: 21 Cze 2008, 17:55   

Słuchajcie. Znalazłem brzęczyk (był w oryginalnym miejscu) i z nim jest raczej wszystko w porządku. Jak sie gimnastykowałem przy kierownicy i pedałach znalazłem zaizolowany kabel. Rozebrałem więc dolną osłonę kolumny kierownicy i zobaczyłem, że ten przewód łączy się (prowizorycznie) z brązowo-czarnym kablem przy lewym przełączniku zespolonym. <???> Wogóle poprzedni właściciel jakieś niezłe rzeźby tam strzelał w elektryce bo idze gdzieniegdzie specyficzną izolację i trochę kleju termo-topliwego...

Niestety nadal nie wiem gdzie leży przyczyna wyłączania się podswietlenia przy włączonych światłach długich... Czy to może być wina przełącznika? Teoretycznie działa, ale zauważyłem, że brzeczyk lubi wariowac jak sie manipuluje tym brzęczykiem...

Jakieś pomysły? :kaput:

P.S. Bezpieczniki są ok.

Pozdrawiam...
_________________
Chory na Fiestę...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Cze 2008, 19:27   

Masz po prostu funkcje "black panel" czy jakoś tak polegająca na wygaszeniu w nocy we wnętrzu wszystkiego, wskaźników, zegarków konsolek, itp za wyjątkiem lekkiego podświetlania prędkościomierza,,, taki bajer w drogich chyba autach, gdzieś słyszałem,,, i może ktoś celowo to tak podłączył
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
k_myk 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 95
Skąd: Warszafka
Wysłany: 22 Cze 2008, 12:21   

Nie no... Gdyby mi sie prędkościomierz delikatnie podświetlał to by nie było dyskusji, to raz :D Dwa, to chyba zbyt ambitna funkcja jak na fiestę, a nie zauwazyłem jakiejś dziczy przy przewodach... No bo gdzie niby mogło by to być zamontowane jak nie przy kierownicy?

Śmierdzi mi ten zespolony... tylko pytanie, co można z nim jeszcze zrobić, poza przepłukaniem wtyczki kontaktem?

P.S. Jedyne co mi się podświetla przy długich to ich niebieska kontrolka...

Pozdrawiam

[ Dodano: Pon Cze 23, 2008 00:15 ]
Gmeranie przyniosło pewne rezultaty... Raczej na pewno to wina przełącznika (jakiegoś połączenia), bo zauważyłem, że jak się włączy długie światła i delikatnie ruszy się przełacznikiem to podświetlenie się pojawia :)

Da się jakoś zdjąć/wymontowac ten przełącznik bez odkręcania kierownicy? Najwidoczniej coś w nim nie do końca styka...

Jak dziada podejść? old

Pozdrawiam
k_myk :)
_________________
Chory na Fiestę...
 
 
marcus_87 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 464
Skąd: Lublin
Wysłany: 24 Cze 2008, 20:17   

u mnie jak wariowal zespolony to wlalem w niego kontaktu az wyplywalo, na drugi dzien jak nowy byl :-)
_________________
Dołącz do Lublin Squad!

Fiesta calypso RS1300 sprzedana...
 
 
 
k_myk 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 95
Skąd: Warszafka
Wysłany: 26 Cze 2008, 12:11   

marcus_87 napisał/a:
u mnie jak wariowal zespolony to wlalem w niego kontaktu az wyplywalo, na drugi dzien jak nowy byl :-)


Twój post dał mi motywację, której szukałem :D Poszedłem do auta, rozgrzebałem zalałem zespoleńca i jestem pewien, że to była jego wina. Podświetlenie zegarów wróciło do normy. Prawie, bo ja wyłączam lewy kierunkowskaz to jest bardzo krotka przerwa w "zasilaniu" :P :rotfl:

Aczkolwiek, dalej było by fajnie wiedzieć jak można go zdjąć i obadać...

Pozdrawiam
_________________
Chory na Fiestę...
 
 
Dariusz_wawa
[Usunięty]

Wysłany: 26 Cze 2008, 13:29   

Odkręcasz 2 śruby od osłony licznika - zdejmujesz osłonę,dwie z wierzchu i 4 od dołu ( te na czarnej obudowy kolumny). Zdejmujesz plastiki , odpinasz 2 kostki i odkręcasz 1 śrubę która trzyma zespolny i masz go w ręku.Podobno były zespolone rozkręcane i nitowane.
 
 
k_myk 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 95
Skąd: Warszafka
Wysłany: 26 Cze 2008, 13:52   

Dariusz_wawa napisał/a:
Odkręcasz 2 śruby .....


Wszystko spoko, aż do tej śruby w zespolonym... Plastiki już nie raz rozbierałem, kostki wyjmowałem, ale tej śruby, która go trzyma nie zauwazyłem... W którym dokładnie miejscu jej szukać? Wiem, że tam niby dużo miejsca nie ma, bo to małe dziadostwo, ale jakoś nie pamiętam tam żadnej śruby :P

Z góry dzięki i Pozdrawiam :)
_________________
Chory na Fiestę...
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 29 Cze 2008, 16:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dariusz_wawa
[Usunięty]

Wysłany: 26 Cze 2008, 13:55   

Od góry na samym srodku przechodzi przez zespolony do kolumny kierowniczej
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Cze 2008, 14:04   

Jak zdejmiesz osłonę to na górze koło wyłącznika awaryjnych. Przy rozbieraniu nie zedziw się jak co nieco z nioego wyskoczy :-P . Po moich poprawkach trzy razy rozbierałem go i składałem, bo albo wogóle kierunku mnie było, albo świecił na stałe itd itd :rotfl: .

Powodzenia.
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
k_myk 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 95
Skąd: Warszafka
Wysłany: 27 Cze 2008, 12:39   

Dupa zbita :głowąwmur: Już myślałem, że jest ok... Nic się w sumie nie zmieniło. Dalej jest tak jakby ten zespolony nie kontaktował... W sumie szkoda go wymieniać, bo działa (kierunki, światła, etc.) tylko te pier :1xf: podswietlenie :|

Spróbuję go w cholerę wymontować i obejrzeć jeszcze raz na spokojnie. Odezwę się :hihihi:
_________________
Chory na Fiestę...
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 27 Cze 2008, 14:33   

jak masz mozliwosc to podmien zespolony. a jak nie, to jesli wszystkie bezpieczniki sa ok, to sprawdzic musisz instalacje od podswietlania zegarów.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 28 Cze 2008, 22:10   

k_myk napisał/a:
Dupa zbita ....:

Powiem ci co masz zle:
komus sie popsuła kiedys instalacja od podświetlenia zegarów i zgasły. Zeby sie nie meczyć i wysilac umysłem podłączył to pod plus od swiateł mijania. Jak zapalasz swiatla dlugie to mijania gasną wiec sprawa jest prosta gasnie podświetlenie. Musisz mi powiedziec czy po właczeniu swiateł w dowolna pozycje swieci sie podswietlenie deski tj. wszelkie pokretła itd. jesli tak to sprawe masz rozwiazaną. Sprawdz czy po włączeniu długich na tzw miganie gdy sie ciagnie dźwignie to swieca sie długie a jak puscisz to gasna i czy wtedy też sie swieci badz gasnie podświetlenie zegarów. Jak to mi napiszesz to napisze co dalej.

druga opcja jest taka ze zespolony jest do bani.
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 29 Cze 2008, 16:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 29 Cze 2008, 10:29   

kazi napisał/a:
.........

ale w fiescie fabrycznie jest tak, że jak zapalasz na stałe światła drogowe to mijania gasną, chyba że wajchę od świateł ciągniesz do siebie (czyli chwilowo włączasz światła drogowe) to wtedy palą się i owe drogowe i mijania.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 29 Cze 2008, 16:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów światła drogowe (długie)
MATIO998 Elektryka ogólna 1 29 Lis 2018, 20:07
Puff
Brak nowych postów [MK7] światła długie
wojciog Elektryka 8 10 Lut 2013, 12:47
wojciog
Brak nowych postów [MK3] Światła - przełączanie na długie
pempuch Elektryka 2 18 Sty 2011, 08:26
pempuch
Brak nowych postów [MK3] Światła pozycyjne, a długie
Po włączeniu świateł długich, światła pozycyjne się wyłączają.
gru Elektryka 1 23 Lis 2010, 16:46
JoeMix
Brak nowych postów światła nie działają długie swiatła
obal Elektryka 3 16 Paź 2006, 12:40
zokko


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.