Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Otwarty przez: Żółwik Tuptuś
22 Lip 2013, 08:19
[MK3] XR2i - Spadek by trzeci
Autor Wiadomość
J@rek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Jarosław
Wiek: 40
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 743
Skąd: WawaTeam/Wawer
Wysłany: 26 Mar 2010, 20:37   

no no no :-) już od 2000 taki moment :ok: ciekawe jak wypadnie rolka :V:
_________________


 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 26 Mar 2010, 21:02   

Arturo - teraz wiesz czemu oceniam moc Wanny na około 80 KM ?

Swoją drogą - skoro auto trafia do mechanika - może pomyśl , oprócz blacharki oczywiście , nad -

- zostawieniem silnika w spokoju :fox:

Nie żartuję . TAk neiwielka utrata mocy w stosunku do serii , będzie , moim zdaniem , sumą małych błędów , a nie jedną dużą usterką . A co za tym idzie będzie bardzo kosztowna do usuniecia .
Pomyśl czy warto , bo odzyskanie 12 KM kosztem 2 - 3 KPLN chyba mija sie z celem .

Może lepiej pomyśłeć nad skrzynia z escorta XR3i na MFI ? .

Do tego zakupić używany wałek w UK , qłko rozrządu , chłodnicę oleju i to do kupy poskładać ?

Albo lepiej nie . Rozbierz ją w cholere - nie możecie być wszyscy szybsi ode mnie na Torze :9: :ok:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Mar 2010, 21:24   

Skrzynia od Essiego na MFI jest w planach - poluję na nią
Co do gratów które będą włożone w Spadek to lista jest następująca:
1. rzeczy kupione od Kuby / KUI3A
- regulowane kółko rozrządu
- mechaniczne popychacze
- mocniejsze sprężynki zaworowe
2. do kupienia jeszcze
- wałek


Oprócz tego wlecą jeszcze kupione w Giełdzie tarcze i klocki ATE.
Więc Spadek będzie miał po prostu zrobioną górę na zdrowych teilach i tyle :)

Romek, na hamownie się umówimy, weżmiemy jeszcze Tommura
Najlepiej w ostatnią sobotę miesiąca, wtedy jest Dyno Day i koszt hamowania wynosi 70 PLN.
Normalnie jest 150 PLN a dla FKP i AK Szczecin - 120 PLN
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26 Mar 2010, 21:30   

No kurcze się zbroisz Arturze :)
Czyli pierwsze próby zobaczymy na zlocie a później 2ga edycja YTP !
Te hamulce co kupiłeś to Power Diski z tego co pamiętam. Daj znać jak się na tym jeździ bo się zastanawiam na takim zestawem nowym.
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Mar 2010, 21:37   

Piter napisał/a:
Czyli pierwsze próby zobaczymy na zlocie a później 2ga edycja YTP !
Te hamulce co kupiłeś to Power Diski z tego co pamiętam. Daj znać jak się na tym jeździ bo się zastanawiam na takim zestawem nowym.

Tak, na zlocie i na YTP zobaczymy jak się Spadek będzie zbierał po takim SPA ;-))
To będzie najlepszy test.
Z hamulcami dam znać.
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 26 Mar 2010, 21:39   

Artur - zastanów się czy warto wkładać mocniejsze sprężynki zaworowe i mechaniczne popychacze !!

Kręcenie silnika do wartości , przy których hydraulika nie wydala jest w Twoim przypadku niemożliwe przez elektronikę , a co za tym idzie nie ma niebezpieczeństwa niedomykania zaworów ( mocniejsze sprężyny ) a założenie mocniejszych sprężyn wpłynie na szybsze zużywanie wałka ( znam przypadek , w któym sportowe wałki przy megamocnych sprezynach po 5 - 10 tyś km były okrągłe i to startując z poziomu NOWY ) .

skrzyni od essiego szukaj na forum escorta , lub na fordklubpolska :)

Co do qłka - teraz tylko wałek i parę godzin na hamowni z kimś kto to potrafi ustwaić :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Mar 2010, 21:51   

O sprężynach wiem, to już Puma sygnalizował.
Rzeczy były kupione od Kuby w komplecie ( w promocji ;-)) ) więc najwyżej z samych sprężynek się zrezygnuje.
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 26 Mar 2010, 21:54   

Szkoda . Miałem chrapkę na kasowacze mech . :-P
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Mar 2010, 21:57   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Miałem chrapkę na kasowacze mech . :-P

Acha, to mój nowy wałek by nie wytrzymał ich montażu a Twój tak ??
Hmmm ... baaałdzo ciekawe, baaałdzo gy
;-))
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 26 Mar 2010, 22:12   

nie no - pisałęm o sprężynkach , że ich nie wytrzyma .

A kasowacze to potrzebne tylko jak wysoko kręcisz , a Ty wysoko nie będziesz kręcił ...

.. ee chyba cuś kręcę :|

Zasadniczo mechanika się przydaje powyżej 7000 obrotów - niżej hydro wystarczy :yes:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26 Mar 2010, 22:19   

Przecież CVH sie tyle nie kręci :|
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 26 Mar 2010, 22:26   

Zółw- ale te spreżyny są słabsze od seryjnych... Pomyśl- materiał jest tego samego typu co w normalych, natomiast zwój spręzyny jest cieńszy. Pozwala to na większy skok zaworu, ale jednoczesnie w gornym zakresie obrotow hydrauliczne popychacze dostaja bardziej w dupe. Dlatego tez konfiguracja sprezyny (te to bodaj Piper, nowy piper (o ile dobrze pamietam co sprzedawalem Kubie) ) + mechanika (o ile pamietam Kenta) + walek pod mechanike (zaden inny!!!) jest jak najbardziej ok. Kolko do idealnego timingu- co w przypadku mechaniki da sie zrobic no i walek dostosowany do seryjnego zakresu obrotow silnika (a takie przewazaja), jest ich troche czy to od Newman Cams, Kent Cams czy Piper Cams. I w zadnym wypadku uzywka- do CVH z racji przystepnej ceny tylko nowka (z uzywkami to bardzo roznie bywa, z reguly jest niekolorowo). Co do paliwa- da sie przeciez podlac na regulatorze...

[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 21:27 ]
Zólwik - a z ta hydraulika to nie przypadkiem 1k obrotow nizej?
_________________
HyHy:)
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 26 Mar 2010, 22:42   

a1topgear napisał/a:
Zółw- ale te spreżyny są słabsze od seryjnych... Pomyśl- materiał jest tego samego typu co w normalych, natomiast zwój spręzyny jest cieńszy. Pozwala to na większy skok zaworu, ale jednoczesnie w gornym zakresie obrotow hydrauliczne popychacze dostaja bardziej w dupe. Dlatego tez konfiguracja sprezyny (te to bodaj Piper, nowy piper (o ile dobrze pamietam co sprzedawalem Kubie) ) + mechanika (o ile pamietam Kenta) + walek pod mechanike (zaden inny!!!) jest jak najbardziej ok. Kolko do idealnego timingu- co w przypadku mechaniki da sie zrobic no i walek dostosowany do seryjnego zakresu obrotow silnika (a takie przewazaja), jest ich troche czy to od Newman Cams, Kent Cams czy Piper Cams. I w zadnym wypadku uzywka- do CVH z racji przystepnej ceny tylko nowka (z uzywkami to bardzo roznie bywa, z reguly jest niekolorowo). Co do paliwa- da sie przeciez podlac na regulatorze...


a1topgear, - jestes pewien że sprężyny , które mają spełniać zadanie przy współpracy z ostrym wałkiem i silnikiem kręcącym się wyżej niż seria mają być z cieńszego drutu i słabsze ??

Moim zdaniem sportowe sprężyny są twardsze , żeby umożliwiły natychmiastowe zamknięcie się zaworu , po tym jak kasowacz schodzi z krzywki przy bardzo wysokich obrotach ( miękka i słąba sprężyna najzwyczajniej w świecie nie domknie zaworu - nie zdąży )

Nie wiem co kupił Artur ( a idąc dalej co Ty przywiozłęś, ale jeżlei jest to sportowy zestaw sprężynek to powinny być dużo twardsze od serii )

A na większy skok zaworu pozwala wyższa krzywka wałka a nie specyfika sprężyny - sprężyna dba jedynie o to aby zawór był zamknięty i się jak najszybciej zamknął po tym jak go wałek odwiedzi .

a1topgear napisał/a:

[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 21:27 ]
Zólwik - a z ta hydraulika to nie przypadkiem 1k obrotow nizej?


nie wiem jakie masz doświadczenia z kręceniem CVH , ale u mnie przy obrotach rzędu 6 tyś mechanika wystarczała przy użytkowaniu do jazdy na co dzień ( zresztą jak pewnie we wszystkich CVH na świecie ) a przy okazyjnym kręceniu do 7 tyś też nie kaprysi .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 26 Mar 2010, 23:08   

Co do tych sprezyn- tez mialem przekonanie ze pojedyncze sprezyny z serii tzw sportowych do CVH (ogolnie i piper i kent) bedzie twardszym zamiennikiem seryjnej sprezyny... Do czasu- choc tak mysle sobie ze organoleptycznie to akurat nie byloby ciezkie do wychwycenia... Mianowicie sek w tym cienszym zwoju. Przy tych samych materialach nie ma wyjscia - sprezyna bedzie slabsza. Otoz z tym pogladem spotkalem sie dwukrotnie- pierwsze co dalo mi do myslenia - PumaRacing, a dwa zobacz ksiazke o budowie i tunningu CVH. Przy czym pierwsza lekture polecam...
Co do hydrauliki- tu sie z Toba zgodze- moje CVH to jeszcze bez T, dziwnym trafem krecilo do 7K (choc sensu to wiekszego w tej konstrukcji nie mialo na seryjnych bambetlach)- w kazdym razie na codzien i okazyjnie w wysokich zakresach obrotow seryjne, sprawne hydrauliczne popychacze sa wystraczajaco sprawne, choc sam Ford przyznal ze konstrukcja sterowania zaworem nie do konca jest wzorcowa;)
_________________
HyHy:)
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 26 Mar 2010, 23:24   

Nie wiem jakie książki polecasz , ale u mnie na półce obok komputera stoją sprężyny , które Kent lub CatCams dedykuje do jednego ze swoich ostrych wałków .
Jako że seryjne wydłubywałem z głowicy " czymkolwiek " ( śrubokręt + końcówka od klucza nasadowego ) tak te wydłubywaliśmy we dwóch , przy pomocy urządzenia ,które specjalnie do tego zbudowaliśmy .

Idąc dalej za Twoja teorią - czyli podwójne sprężyny zaworowe , zamiast pojedynczych daje się po to żeby były jeszcze bardziej miękkie tak ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 27 Mar 2010, 00:13   

No a jak inaczej... :) Nie wiesz ze jak mieksze sprezyny sa to sie wygodniej jedzie? A im wiecej-> tym lepiej....
Btw mialem i podwojne (a raczej mam) sprezyny Pipera i pojedyncze (nowe) Pipera i Kenta (uzywki) i pare kompletów seryjnych- wiem jedno, seryjne sprezyny w CVH sa twarde (jesli nie sa zajechane)- a uklad sterowania zaworem w CVH nie jest najlepszy. Masz duzy bezwladny popychacz, nie najlepiej smarowany, dodatkowo dosc ciezka dzwignie zaworowa, walek ktory lubi sie wycierac i do tego sztywna sprezyne ktora ma to wszystko utzymac w ryzach.
Druga kwestia- o ile bardziej mozesz scisnac seryjna sprezyne przy seryjnym walku?
_________________
HyHy:)
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 27 Mar 2010, 08:12   

o sprężynach sobie pogadaliście, ja z jedynymi które dotykałem były twardsze od serii a byly to Kenty.

Natomiast nie zgodze sie z opinią że mechanike tylko pod wąlek pod mechanike. RS1600i miał ten sam walek co każde inne późniejsze xr3i a że kręcił sie troszke wyżej oraz miał inne CR i wydech (choć też kiepski) to miał 115KM. Wiec moim zdaniem ustawiajac luzy na serie z RS1600I na wałku z xr2i bedzie OK, nawet zmniejszy sie bezwładnośc układu zaworowego wiec na tym moze zyskać jakąś moc. A co wyjdzie to sie o karze :yes:
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27 Mar 2010, 09:02   

Dzięki za wszystkie informacje <oki>

Na chwilę obecną na pewno trafi do Spadku kółko rorządu i mechanika.
Luzy do ustawienia mam podane przez Marcina

Wałek jeszcze nie zdecydowany, czy będzie seryjny z IC (np: Febi - Bilstein) czy ostrzejszy.
Bo ten drugi też poszukiwany ;-))

Co do spręzynek to zobaczy się gdy rozbebrana zostanie góra i będzie można cokolwiek porównać z seryjnymi.
Na razie czekam na paczkę od Kuby a korzystając z delegacji chcę przytargać resztę teili.
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 27 Mar 2010, 15:28   

Puma- walek pod mechanike ma inne rampy startu i konca cyklu- tzn lagodniejsze. Profil krzywki walka odpowiada za niejako hamowanie zaworu przed przylgnieciem do gniazda, za co w hydraulice niejako po czesci odpowiada poypychacz... Dobrze mowie? Co do mojego upierania sie ad walka pod mechanike- chodzi tylko mi tylko o to...
_________________
HyHy:)
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 27 Mar 2010, 20:11   

a1topgear napisał/a:
seryjne sprezyny w CVH sa twarde (jesli nie sa zajechane)-


czyli zajechane seryjne sprężyny są miękkie tak ? ( zgadzam się w 100 % )

Czyli wg Twojej teorii zajechane seryjne sprężyny = sportowe sprężyny ( bo te jak piszesz wyżej są miękkie ) , a co za tym idzie - im silnik starszy i ma bardziej wychechłane sprezynki zaworowe , tym ma lepsze napełnianie i się wyżej kręci ?

Ciekawa teoria .

a1topgear napisał/a:
a uklad sterowania zaworem w CVH nie jest najlepszy. Masz duzy bezwladny popychacz, nie najlepiej smarowany, dodatkowo dosc ciezka dzwignie zaworowa, walek ktory lubi sie wycierac i do tego sztywna sprezyne ktora ma to wszystko utzymac w ryzach.


TZW oczywista oczywistość, o której stworzyłęm nawet FAQ jakieś cztery lata temu , więc nie weim co to do tematu wnosi .

a1topgear napisał/a:
Druga kwestia- o ile bardziej mozesz scisnac seryjna sprezyne przy seryjnym walku?


za ściśnięcie sprezyny odpowiada wznios krzywki wałka !!
Jeżeli wznis krzywki przekroczyłby możliwość ściśnięcia spreżyny , to w zestawie z wałkiem byłyby specjalne sprężynki o cieńszym zwoju , ale nie byłyby one bardziej miękkie , bo wtedy na pewno nie domknęłyby zaworu .

A przy seryjnym wałku , każda sprężyna zostanie ściśnięta o tyle samo - o wysokość krzywki wałka .



Teorii ze specjalnymi wzniosami dla mechaniki nie jestem w stanie ogarnąć - przecież tzw " mechanika " to zamiennik hydraulicznego popychacza a główna różnica między nimi polega na tym , że w mechanice luz zaworowy jest ustawiany , a w hydraulice jest on automatycznie kasowany do zera .

Jakie hamowanie zaworu przed zamknięciem ? przy predkości obrotowej wałka do 14 tysięcy obrotów na minutę ? ile to dohamowanie miałoby trwać ?
Wyjaśnij mi to bo nie jażę :|
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Trzeci
Mafios Hyde-Park 10 14 Sty 2023, 13:40
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Wymarzone XR2i dla Prezesa
Mafios Hyde-Park 131 11 Gru 2018, 18:24
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.