Przesunięty przez: PumaRST 31 Sie 2008, 22:09 |
Hamownia prawdę Ci powie ... |
Autor |
Wiadomość |
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 1 Cze 2008, 12:32 Hamownia prawdę Ci powie ...
|
|
|
W związku z otwarciem w Szczecinie oddziału V-techu, podjechałem sprawdzić czym dysponuje Spadek na dzień dzisiejszy.
Wyniki (skan wykresu poniżej) nie nastrajają optymistycznie
Z nominalnych 110 KM zostało jedyne 94,5 , a w wykresie momentu obrotowego nieprzyjemny dołek - cholera wie skąd
Chłopaki z hamowni i mój mechanik podejrzanego widzą w głowicy, w nie trzymaniu ciśnienia na którymś z zaworów/zaworach.
Najpierw chcę zrobić pomiar kompresji a potem daję czapkę do zdjęcia i zobaczymy w czym jest ból.
Może przy okazji spróbuje się poprawić trochę fabrykę, choć główny cel to odzyskanie straconych koników.
Ale teraz mam przynajmniej odpowiedź czemu na zlocie przejazd małej pętli poszedł całkiem nieżle a ćwiartka już mizernie.
Podpowiedzi na kurację wzmacniającą dla Spadku mile widziane
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 1 Cze 2008, 14:06
|
|
|
prezes sprzedam zestaw na swapa rs2k :D szlak juz przetatrłem wiec masz gdzie podejrzec co i jak |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 1 Cze 2008, 14:54
|
|
|
Daras, to ja chcę uratować stare, poczciwe CVH z XR-ki (których co raz mniej) a Ty mnie od razu na transplantologie wysyłasz ?
Kusisz, ale taki swap jest poza moim zasięgiem.
Na razie, póki co |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 1 Cze 2008, 15:00
|
|
|
trzeci napisał/a: | W związku z otwarciem w Szczecinie oddziału V-techu, podjechałem sprawdzić czym dysponuje Spadek na dzień dzisiejszy. | K..wa jak mam ciebie prosić zebyś mi dał znać jak jedziesz na hamownie - co spotkanie to zawsze ci mówie ze chce (nawet musze) jechać astrą na hamownie a ty ze nie ma sprawy i sie zgadamy.. P..dole takie podejście do sprawy... |
_________________
|
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 1 Cze 2008, 15:02
|
|
|
Łoki daj znać kiedy będziesz się wybierał to pojedziemy razem, teraz miałem się z Arturem wybrać ale akurat siedziałem i siedze w lubuskim. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
Faza
King of Rally Land 2010
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 18 Lip 2005 Posty: 792 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 1 Cze 2008, 15:59
|
|
|
Panie Prezes z tego co widze po wykresie to zle Ci xrke z hamowali... bo po predkosci maksymalnej stwierdzam ze bylo hamowane na 5 biegu a powinno byc hamowane na 4 no chyba ze na 4 biegu maszynka cisnie 212km/h |
_________________ FORD FIESTA XR2i 3.2 24V R32 250KM i 320Nm
2.0 16V 136KM - ET: 15.11s....0-96km/h: 7,5s....
2.8 VR6 188KM - ET: 13.72s....0-96km\h: 5,2s....
3.2 R32 250KM - ET: 12.95s....0-96km\h:>5
BMW E36 COUPE 325i/2.8 220KM i 300 Nm |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 1 Cze 2008, 18:56
|
|
|
Widzisz Artur wiekszosc z naszych klubowych XR-ek zapewne pokazala by taki jak nie gorszy wynik na hamowni i tu jest roznica miedzy tym co jest na papierze a tym co pokaze hamownia i czesto dochodzi do tego ze wlasciciel sprzedaje dany egzemplaz myslac iz silnik jest trup lub cos w ten desen, a tak naprawde nikt nie bierze pod uwage tego ze zarowno auto jak i podzespoly w nim maja juz swoje lata pi razy oko 15 - 17 lat + lub - ewentualne remonty silnikow. Ja sam osobiscie powiem Ci ze byl bym dumny z XR-ki i dalej dazyl bym do odzyskania mocy fabrycznej.
Sluszna uwaga Faza odnosnie predkosci max. bo na moje to skrzynia z 1.6 CVH nie pozwoli rozpedzic sie do takiej predkosci na 4 biegu.
Hamownia byla obciazeniowa czy inercyjna |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Cze 2008, 21:38
|
|
|
A pytanie mam ile taka przyjemność konszuje (w sensie wjazd na hamownie) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 2 Cze 2008, 06:25
|
|
|
w zależności od regionu polski - ok 100-150zł |
_________________
|
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 2 Cze 2008, 07:03
|
|
|
tak jak Faza powiedział, shamowlai na 5 biuegu a to błąd,
co do dołka, to jaki ty masz układ wydechowy?? Bo dołek jest bardzo widoczny w momęcie ale nie w KM. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
KUI3A
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 41 Dołączył: 31 Maj 2004 Posty: 290 Skąd: WaWa
|
Wysłany: 2 Cze 2008, 08:17
|
|
|
na iV biegu XR moje jechało 160 max przy 6kprm, |
_________________
RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2 Cze 2008, 16:01
|
|
|
No faktycznie, auto hamowane było na 5-ce.
A nie tylko od Was słyszę, że to nienajlepsze rozwiązanie
Następnym razem poproszę najwyżej o 2 pomiary - na 4 i 5 biegu.
Co do prędkości max, to wiadomo że ta podana odnosi się prędkości auta bez oporów powietrza czyli praktycznie w warunkach próżni.
Jedno jest pewne, cosik w Spadku trzeba pogrzebać
Marcin, o wydechu Tommur powiedział - przelot zakończony SuperSprintem.
O tym co dalej napiszę, gdy podjadę na kompresję.
Pozdro ...
P.S A Ty Łoki tak się nie denerwuj bo złość urodzie szkodzi.
Sorry, ale ostatnio mam sporo na głowie i nie sposób wszystko spamietać.
V-tech działa już na stałe, więc możesz podjechać w każdej chwili. |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 2 Cze 2008, 17:18
|
|
|
to dół w momecie moze wynika z braku puszki rozprężeniowej która moze wygładzać moment itd. bo zasadniczo przy właściwych obrotach 2800obr masz prawie seryjny moment. a potem zaczyna sie dół.
Ale sprawdź kompreche i zanim cos zaczniesz robić shamuj auto jeszcze raz na 4 biegu!! |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Cze 2008, 18:13
|
|
|
trzeci napisał/a: | Co do prędkości max, to wiadomo że ta podana odnosi się prędkości auta bez oporów powietrza czyli praktycznie w warunkach próżni. | A sama hamownia nie powinna stawiać jakiegoś oporu? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 2 Cze 2008, 18:57
|
|
|
JoeMix napisał/a: | A sama hamownia nie powinna stawiać jakiegoś oporu? |
ale nie aż takie jak wiatr. stad możliwosc wykręcenia faktycznej predkości max na jaka pozwala skrzynia biegów |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 2 Cze 2008, 19:13
|
|
|
trzeci napisał/a: | V-tech działa już na stałe, więc możesz podjechać w każdej chwili. | jasne - w tygnodniu nie mam jak sie za bardzo wyrwać z roboty - a weekendy chyba hamują pod warunkiem jak jest co najmniej 3-4 auta
trzeci napisał/a: | No faktycznie, auto hamowane było na 5-ce. | gdzieś mi zaginął skan mojego hamowania - mi też wtedy robili pomiar na 5 biegu i wyszło w granicach 92-95KM
jabym skupił szczególną uwagę na pomiarze kompresji 3 i 4 gara - jeśli bedzie słąba od pozostałych to trzeba bedzie myślaeć na nowym wałkiem |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Cze 2008, 20:46
|
|
|
PumaRST napisał/a: | JoeMix napisał/a: | A sama hamownia nie powinna stawiać jakiegoś oporu? | ale nie aż takie jak wiatr. stad możliwosc wykręcenia faktycznej predkości max na jaka pozwala skrzynia biegów | Aha muszę się w swoich okolicach za czymś takim rozejrzeć,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Faza
King of Rally Land 2010
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 18 Lip 2005 Posty: 792 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 3 Cze 2008, 09:11
|
|
|
Trzeci mysle ze powinieneś najpierw jeszcze raz jechac na hamownie i zmierzyć moc na 4 biegu i dopiero grzebac w silniku... takie jest moje zdanie |
_________________ FORD FIESTA XR2i 3.2 24V R32 250KM i 320Nm
2.0 16V 136KM - ET: 15.11s....0-96km/h: 7,5s....
2.8 VR6 188KM - ET: 13.72s....0-96km\h: 5,2s....
3.2 R32 250KM - ET: 12.95s....0-96km\h:>5
BMW E36 COUPE 325i/2.8 220KM i 300 Nm |
|
|
|
|
|