Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] Instalacja do 1.3 60KM
Autor Wiadomość
mikolaj 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.3/69KM
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lip 2011
Posty: 47
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 25 Paź 2011, 21:49   

Ja mam założony gaz przy silniki 1.3 70KM w Fieście MK6. Zakładałem jakoś pod koniec lipca tego roku. Do tej pory zrobiłem na gazie trochę ponad 10000km. Instalacja jest sekwencyjna KME Diego G3 z lubryfikacją (założyłem dla świętego spokoju, płyn aż tak drogo nie kosztuje).
Po założeniu jedyny problem jaki miałem to to że po 1000km na przeglądzie trzeba było trochę podregulować ustawienia bo zapalił się check engine (za uboga mieszanka). Poza tym żadnego problemu, jeśli to można było nazwać w ogóle problemem. Nie widzę różnicy w mocy w stosunku do benzyny.
Jeśli chodzi o spalanie to na zbiorniku w który wchodzi 36l gazy robię zwykle 400 km, najmniej 350 km. Średnio trasa u mnie ma ok 30 km albo po Warszawie albo pod Warszawą podczas dojazdu do pracy. Butla siedzi w miejscu koła zapasowego, jak dla mnie w przypadku MK6 jedyne rozsądne rozwiązanie aby nie tracić miejsca w bagażniku (zapas zawsze można zostawić w domu jak trzeba coś dużego przewieść).
Co do tego czy w tym silniku można zakładać gaz - ja wyczytałem że można. W Vanach w PL przy tym silniku była oferowana "fabryczna" instalacja, zakładana przez któregoś z dealerów podobno. Można o tym poczytać na tym forum.
Ja osobiście mogę polecić, oszczędność jak na razie jest spora. Ale to na razie 10000km więc pojeździmy, zobaczymy.
 
 
msokol 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 06 Paź 2011
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Paź 2011, 11:28   

mikolaj napisał/a:
Ja mam założony gaz przy silniki 1.3 70KM w Fieście MK6. Zakładałem jakoś pod koniec lipca tego roku. Do tej pory zrobiłem na gazie trochę ponad 10000km. Instalacja jest sekwencyjna KME Diego G3 z lubryfikacją (założyłem dla świętego spokoju, płyn aż tak drogo nie kosztuje).
Po założeniu jedyny problem jaki miałem to to że po 1000km na przeglądzie trzeba było trochę podregulować ustawienia bo zapalił się check engine (za uboga mieszanka). Poza tym żadnego problemu, jeśli to można było nazwać w ogóle problemem. Nie widzę różnicy w mocy w stosunku do benzyny.
Jeśli chodzi o spalanie to na zbiorniku w który wchodzi 36l gazy robię zwykle 400 km, najmniej 350 km. Średnio trasa u mnie ma ok 30 km albo po Warszawie albo pod Warszawą podczas dojazdu do pracy. Butla siedzi w miejscu koła zapasowego, jak dla mnie w przypadku MK6 jedyne rozsądne rozwiązanie aby nie tracić miejsca w bagażniku (zapas zawsze można zostawić w domu jak trzeba coś dużego przewieść).
Co do tego czy w tym silniku można zakładać gaz - ja wyczytałem że można. W Vanach w PL przy tym silniku była oferowana "fabryczna" instalacja, zakładana przez któregoś z dealerów podobno. Można o tym poczytać na tym forum.
Ja osobiście mogę polecić, oszczędność jak na razie jest spora. Ale to na razie 10000km więc pojeździmy, zobaczymy.



Ciekawą mnie zwłaszcza posty osób które KUPIŁY Mk6 z zagazowanym 1.3. Chcę zagazować w Mławie (podobno znakomity gaziarz, robi kalibrację systemu nie na oko tylko jeździ na jazdy próbne). Podobno. Martwią mnie tylko przeglądy (w Mławie?!!? hmmmm)

Dzieki za informacje :)
 
 
artk88 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Trend
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Artur
Wiek: 35
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 10 Gru 2011, 13:23   

Witam,
mam 1.3 70KM, założyłem gaz na początku listopada tego roku. przejechałem na nim jak na razie 1700km i jestem zadowolony. nie ma żadnych problemów z samochodem i inst gaz. miałem wcześniej uno z gazem i odczuwało się jazdę na gazie, a w fieście nie ma żadnego spadku mocy auta przy jeździe na gazie. mam od nowości przejechane nią tylko 46tys km dlatego szukałem dobrego gazownika i dobrej inst do tego auta. zdecydowałem się na sterownik STAG 300ISA; reduktor Tomasetto, wtryskiwacze HANA i butla w miejsce koła zapasowego tj 44litry z czego tankuje się 35l. spalanie jak na razie w granicach 10l gazu przy jeździe wyłącznie po mieście. instalacja kosztowała mnie 2750zł i warto było ją założyć mimo że gazownik mówił ze wystarczą tańsze wtryski i wtedy koszt inst 2200zł.
co do lubryfikacji to się na nią nie zdecydowałem.
 
 
smolarcz 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: 100
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 23 Gru 2011
Posty: 1
Skąd: 05500
Wysłany: 2 Sty 2012, 19:46   

Witam,
Napiszcie jak Wam się sprawuje MK6 1.3 70KM na gazie. Ja mam rok 2003 (88k km) od nowości i się zastanawiam jaki gaz założyć (oczywiście IV gen). Jeden gość mi proponuje zestaw za 2150, a czakram w Wawie 2750 za BRC + lubryfikacja za 400.. Szczególnie czy polecacie lubryfikację..
Dzięki za info,
pozdrawiam,
 
 
artk88 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Trend
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Artur
Wiek: 35
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2 Sty 2012, 23:30   

Tak jak pisałem, posiadam wyżej opisany zestaw. Jesli chciałbyś się decydować na wtryski HANA to bierz czarne a nie czerwone. ja najpierw wziałem czerwone i auto strasznie szarpało podczas jazdy i ciężko się nim jeździło. Po wymianie na prawidłowe ( czarne ) jezdzi dobrze. szczerze to nie wyczuwam roznicy w mocy samochodu podczas jazdy na gazie. ja bym sie jednak na staga decydowal na twoim miejscu. a co do lubryfikacji to dowiedzialem sie od gazownika ze nie ma to sensu. w rzeszowie wolaja sobie za nia 300zl
 
 
marcociarz 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Basic
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Marek
Wiek: 59
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 22
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19 Mar 2012, 22:30   

smolarcz napisał
Cytat:
Napiszcie jak Wam się sprawuje MK6 1.3 70KM na gazie.


Witam!
Jestem posiadaczem Forda Fiesty 1.3 Duratec 70KM z instalacją gazową "fabryczną".
Samochód zakupiony w lipcu 2006 w Salonie Forda GERMAZ we Wrocławiu ul Strzegomska 139
w wersji podstawowej tz. wspomaganie ukł. kier., poduszka kierowcy a jako wyposażenie dodatkowe zamontowano: radio Ford ICE 6000CD i już wspomnianą instalację gazową.
O ile pamiętam, cena wersji podstawowej wtenczas wynosiła ok.32-33 tyś PLN a z wyposażeniem 38 400 PLN.
Instalację gazową montował na miejscu, przeszkolony personel Forda, i z tego co mi wiadomo zdecydowanie podkreślali że tylko do silników 1.3 Duratec 70KM, do pozostałych kategorycznie nie polecali.

Jaka instalacja gazowa?
Firmy D.T.Gas System http://www.dtgas-system.com.pl/, wtrysk sekwencyjny Gas Tech 500S

Jak się sprawuje?
Po początkowych problemach ( nieprawidłowo wykonane nawiertki w kolektorze), obecnie auto ma przebieg 65 tyś km i sprawuje się bardzo dobrze. Jest naprawdę żwawe i dynamiczne nawet ze sporym obciążeniem. Silnik pracuje równo jak zegarek. Autem jeździ głównie żona, większość trasy po mieście i tylko od czasu do czasu w dłuższe trasy.
Był też inny poważny problem z katalizatorem, i jeżeli kogoś to interesuje może przeczytać o tym tutaj http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=61126
 
 
artk88 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Trend
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Artur
Wiek: 35
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 22 Mar 2012, 13:42   

A mam takie pytanie. jak wygląda kwestia spalania u Pana benzyny ale przy jeździe na gazie. chodzi o to ze moja 1.3 70KM pali mi w jezdzie po miescie 8,2l gazu na 100km i rownoczesnie az 2 l benzyny. wydaje mi sie troszke duzo tej benzyny. prosze o odpowiedz
 
 
marcociarz 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Basic
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Marek
Wiek: 59
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 22
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24 Mar 2012, 23:37   

artk88 napisał/a:
A mam takie pytanie. jak wygląda kwestia spalania u Pana benzyny ale przy jeździe na gazie.


To jest bardzo trudne pytanie?
Cytat:
Autem jeździ głównie żona, większość trasy po mieście i tylko od czasu do czasu w dłuższe trasy.

Żona w ogóle nie kontroluje zużycia ani benzyny ani gazu, leje i jeździ.
Jedyne co wiem, to właśnie dystans jaki pokonuje nim silnik przełączy się z benzyny na gaz i wynosi ok. 2 km (rano).

W instalacjach sekwencyjnych uruchomienie silnika odbywa się zawsze na benzynie. I pracuje na niej do momentu, aż podgrzewany cieczą reduktor osiągnie zaprogramowaną temperaturę a silnik osiągnie określone obroty. Nie jestem pewien, ale domyślnie jest to 20 °C i 2000 obr/min.
Na pierwszy parametr, wpływ ma temperatura otoczenia. Im chłodniej, tym dłużej silnik pracuje na benzynie.
Można by jeszcze zmniejszyć temp. na reduktorze do np. 15 °C, co wpłynie na zmniejszenie zużycia benzyny.
 
 
artk88 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Trend
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Artur
Wiek: 35
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 25 Mar 2012, 22:11   

Z tego co mi wiadomo to min temp na reduktorze to 30-35 stopni C jaka sie ustawia. Przy mrozach rzędu -20 stopni C też mi sie przełączał z benzyny na gaz po 2 km, przy obecnych temperaturach przełącza się rano ( okolice godz 7-8) po przejechaniu ok. 0,8 km. Szkoda tylko ze nie zna Pan spalania bo chciałbym sobie porównać z moim :D
 
 
krzysiu.k11 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 6
Skąd: Zgierz
Wysłany: 30 Mar 2012, 09:10   

A czy są jakieś przeciwwskazania montowania gazu do silnika 1,4 80 KM 16V ? Mam taką Fieste i czytam o tym gazie i zaczołem się zastanawiać nad zamontowaniem .Jeżdżę ok. 1500km miesięcznie więc chyba by się opłacało zamontować ? Ale czy można i jaka firme wybrać ?
 
 
artk88 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Trend
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Artur
Wiek: 35
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 1 Kwi 2012, 10:16   

Przed kupnem Fiesty wiedziałęm że będe chciał do niej gaz założyć i szukałem wszelkich informacji o tym samochodzie. To co się dowiedziałęm to, że jedynie silnik 1.3 znosi dobrze zasilanie na gazie w tym samochodzie. Spowodowane to jest tym, że w tym silniku są tzw. twarde gniazda zaworowe, które znoszą wyższą temperature spalania gazu. Inne wersje fiesty mają miękkie gniazda i ponoć po większym przebeigu na gazie może dojść do ich awarii co wiąże się ze sporymi wydatkami zapewne. Dodatkowo w Polsce dealer Forda Germaz zakładał gaz bez utraty gwarancji, przez pewien czas tylko do Fiesty 1.3 co też jest jakimś potwierdzeniem tego co pisalem wczesniej, ale o tym można poczytać na forum. Wiec jeśli rozważasz zakup Fiesty to wybież 1.3 pod gaz. Miałem wcześniej Fusiona 1.4 80KM i mam wrażenie, że moja Fiesta 1,3 70 KM wcale nie jest dużo słabsza ani bardziej ospała od silnika 1,4 w Fusion, a napewno jest oszczędniejszy:D
pozdrawiam
 
 
artk88 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Trend
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Artur
Wiek: 35
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 1 Kwi 2012, 10:17   

A sorry Ty już masz Fieste :) i to widze z ospisu, że w fajnej wersji GHIA
 
 
krzysiu.k11 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 6
Skąd: Zgierz
Wysłany: 1 Kwi 2012, 20:10   

Tak juz posiadam Fiestę z silnikiem 1,4 80 KM 16V, z tego co czytałem to sporo Fusionów jest zagazowanych i pomykają, lecz jak pisałeś nie wszystkie silniki Forda podobno nadają się do zagazowania i szukam konkretnych podpowiedzi w sprawie w/w silnika.jeśli ktoś ma gaz w 1,4 chętnie wysłucham opinii.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 14:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 22:19
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.