Regulacja parownika TOMASETTO 100HP |
Autor |
Wiadomość |
neo_ns
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Jakub
Wiek: 39 Dołączył: 27 Maj 2007 Posty: 14 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 2 Maj 2008, 00:54 Regulacja parownika TOMASETTO 100HP
|
|
|
Witam
Mam takie pytanie, jak ustawic parownik 100HP.
Autko pali mi dosc sporo ostatnimi czasy (okolo 12/100 LPG).
Parownik posiada z tego co widac dwie sruby regulacyjne mosiezna i plastikowa koloru czarnego, lecz wydaje mi sie ze ta mosiezna chyba jest albo na maxa dokrecona albo to nie jest regulacja bo ciezko ja ruszyc choc na sile nie probowalem.
Oprocz tego ktora sruba ustawic sklad mieszanki to do tego mam pytanie czy zubozenie mieszanki odbywa sie poprzez dokrecenie czy wykrecenie danej sruby?
A moze regulacja odbywa sie tylko za pomoca komputera?
Na wezu doprowadzajacym gaz lotny do kolektora ssacego zamontowany mam silnik krokowy.
Ponizej foto parownika i niniejszych srub regulacyjnych.
Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam. |
_________________ Silnik 1.1 na wtrysku mono (posiada sonde 4 kablowa) Nie wiem jaki jest to model auta i typ silnika i nie mam pojecia gdzie sie moge tego dowiedziec |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Maj 2008, 00:59
|
|
|
tak jest skład mieszanki ustawia komputer. Czarna śruba jest chyba od ustawiania czułości parownika ,a metalowa od składu wolnych i przeważnie dla małych pojemności się jej nie używa. |
|
|
|
|
neo_ns
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Jakub
Wiek: 39 Dołączył: 27 Maj 2007 Posty: 14 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 2 Maj 2008, 02:04
|
|
|
Wiec czy regulujac czarna srube moge uzyskac mniejsze zuzycie LPG czy nie? |
_________________ Silnik 1.1 na wtrysku mono (posiada sonde 4 kablowa) Nie wiem jaki jest to model auta i typ silnika i nie mam pojecia gdzie sie moge tego dowiedziec |
|
|
|
|
portos
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 28 Gru 2007 Posty: 45 Skąd: Kiekrz
|
Wysłany: 2 Maj 2008, 11:08
|
|
|
neo_ns, Kolega diodalodz przecież napisał wyraźnie, że ...skład mieszanki ustawia komputer...Masz jeszcze (dobrze zresztą) silniczek krokowy gazu - fot3; tak więc gazownik może Ci ilością kroczków skorygować zużycie gazu. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Maj 2008, 21:52
|
|
|
dokładnie tak , można skorygować progi wychylenia krokowca . |
|
|
|
|
neo_ns
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Jakub
Wiek: 39 Dołączył: 27 Maj 2007 Posty: 14 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 3 Maj 2008, 00:28
|
|
|
Wiec ta czarna srubka moge sobie krecic na prawo i lewo a zuzycie gazu bedzie bez zmian?
Za co wiec odpowiada ta srubka i czy powinna byc gleboko wkrecona czy spora jej czesc powinna wystawac? Co zmieni sie gdy np wykrece ja o okolo 1 obr.?
A gdybym wypiol krokowca z weza ale pozostawil go na kablach zeby kontroler twierdzil ze wszystko jest OK i w jego miejsce wstawil bym zwykly srubowy regulator czy wtedy mialbym pelna kontrole nad iloscia spalanego gazu i np. moglbym go troche przymulic w celu zmniejszenia zuzycia gazu?
No niestety gazownicy mi nie pomoga bo okazalo sie ze to banda polglowkow.
Po zalozeniu gazu spalanie wynosilo 8L po 1 reg wynosilo 9-9,5 teraz po 3 reg wiesta pali mi juz 12-13 a po kazdej z nich silnik zachowuje sie tak samo tylko zaczyna wiecej palic.
A zeby na LPG mozna bylo w miare przyzwoicie jezdzic to musze ich odwiecec minimum raz na miesiac wiec wiecej do partaczy nie pojade i zamierzam sam ustawic ta instalke, a raczej zakup onterfejsu do centralki nie wchodzi w gre bo nie mam obecnie 100zl na zbyciu.
Czy zmiana krokowca za regulacje reczna da mi zamierzony efekt.
Pomozcie mi zejsc chociaz do tych 8-9L spalania bo 13 mnie zabardzo niezadowala. |
_________________ Silnik 1.1 na wtrysku mono (posiada sonde 4 kablowa) Nie wiem jaki jest to model auta i typ silnika i nie mam pojecia gdzie sie moge tego dowiedziec |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Maj 2008, 03:02
|
|
|
możesz spróbować przestawić śrubę na parowniku od czułości membrany. Wtedy auto staje się bardziej mułowate o ile dawka nie była zbyt bogata wcześniej. Warto sprawdzić też sondę lambda czy jest ok . Z tym że czy wykręcić czy wkręcić nie wiem bo to zależy od kontstukcji parownika a tego nie miałem przyjemności rozebrać jeszcze . |
|
|
|
|
portos
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 28 Gru 2007 Posty: 45 Skąd: Kiekrz
|
Wysłany: 3 Maj 2008, 14:50
|
|
|
neo_ns, neo_ns napisał/a: | A gdybym wypiol krokowca z weza ale pozostawil go na kablach zeby kontroler twierdzil ze wszystko jest OK i w jego miejsce wstawil bym zwykly srubowy regulator czy wtedy mialbym pelna kontrole nad iloscia spalanego gazu i np. moglbym go troche przymulic w celu zmniejszenia zuzycia gazu? | Próbę ze śrubą, czyli registrem możesz wykonać, ale krokowca odepnij; po co ma klekotać? Śrubę wkręć do końca i następnie wykręć półtora obrotu - na wierzchu zaznacz sobie mazakiem punkt. Odpal silnik i przejedź się, aby sprawdzić, jak pracuje. Jeśli muli, to wykręć śrubę o 1/4 obrotu, a gdyby wg Twojego odczucia było mało, no to jeszcze 1/4obrotu. Co do czarnej śruby: na pracującym silniku wkręcaj ją i powinna następować jakaś reakcja, np zwalnianie obrotów. Wkręcając - licz, ile razy ją obróciłeś. Jeśli silnik będzie zwalniał, to cofniesz do równej pracy. To tak pokrótce... |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Maj 2008, 15:28
|
|
|
hm zmiana na ręczny register to cios siekierą w głowe . Żadko kiedy chcemy się cofać w technice o 15 lat . |
|
|
|
|
portos
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 28 Gru 2007 Posty: 45 Skąd: Kiekrz
|
Wysłany: 3 Maj 2008, 15:38
|
|
|
diodalodz, Jeśli Kolega neo_ns chce spróbować - co w tym złego? Gorzej na pewno miał nie będzie. |
|
|
|
|
neo_ns
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Jakub
Wiek: 39 Dołączył: 27 Maj 2007 Posty: 14 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 4 Maj 2008, 21:20
|
|
|
diodalodz napisał/a: | hm zmiana na ręczny register to cios siekierą w głowe . Żadko kiedy chcemy się cofać w technice o 15 lat . |
Moze i jest to cios w siekiera w glowe ale ciagle regulacje u gazownikow i ciagle spalanie okolo 12-16L/100km LPG to cias piłą łańcuchową w plecy, wiec chyba lepiej siekiera w glowe niz pila w plecy.
Jesli zalaze reczna regulacje to nawet sprawnosc sondy nie bedzie miala nic do rzeczy.
Czy ta sonda dziala czy nie to nie mam zielonego pojecia.
Niby jak sie zagrzeje na wolnych obrotak wskazuje okolo 0,55-0,75V i co okolo 2-5sek spada do 0,0V na okolo 1-2sek i spowrotem wskakuje na 0,55-0,75V.
A jak sie sonda powinna zachowywac podczas jazydy?
Moja przy jezdzie na noPb wyglada nastepujaco:
okolo 1-1,5sek skazuje 0,0V poczym wskakuje na okolo 0,55V na okolo 0,5-1sek i od poczatku to samo.
Na LPG natomiast juz wyglada to inaczej:
Wskazania okolo 0,65-0,75V przez okolo 3-8sek spadek do 0,0V na okolo 0,5sek i od poczatku.
Czy to prawidlowa praca sondy i regulacja zarowno noPb jak i LPG?
Dziekuje za odpowiedzi i dotychczasowa pomoc oraz licze na dalsza.
Pozdrawiam |
_________________ Silnik 1.1 na wtrysku mono (posiada sonde 4 kablowa) Nie wiem jaki jest to model auta i typ silnika i nie mam pojecia gdzie sie moge tego dowiedziec |
|
|
|
|
portos
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 28 Gru 2007 Posty: 45 Skąd: Kiekrz
|
Wysłany: 4 Maj 2008, 21:43
|
|
|
neo_ns, Praca sondy zasadniczo jest "pulsacyjna", bo wynika ze zmieniającej się ilości tlenu w spalinach. Uważam, że na początek powinieneś przeprowadzić próbę z registrem/śrubą a dalej dopiero zająć się sondą. Pozostaje jeszcze kwestia membran w reduktorze, spuszczanego z niego "mazutu", wieku świec i kabli oraz filtra powietrza - może tu masz zaniedbania, a zajmujemy się parownikiem...? :yyy: |
|
|
|
|
neo_ns
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Jakub
Wiek: 39 Dołączył: 27 Maj 2007 Posty: 14 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 4 Maj 2008, 22:01
|
|
|
Świece wymieniane okolo 5 000km temu
Kable WN okolo 10 000 - 15 000km temu ( w nocy nie widac zadnych przebic na kablach)
Zanieczyszczen zadnych jeszcze nie spuszalem instalka ma niespelna rok i zrobilem na niej okolo 12 000 - 14 000km i wydaje mi sie ze chyba jeszcze nic w parowniku nie bedzie.
Co do membran to chyba po rocznym uzywaniu tez jest z nimi OK.
Filtr powietrza wymieniany okolo 10 000km temu a w/g ksiazki serwisowej wymiana co
40 000km wiec jeszcze jest zapas.
Filtr gazu rowniez jeszcze od nowosci nie wymieniany czyli okolo 14 000km ale gazownicy twierdza ze filterek to wymienia sie co 20 000 - 25 000km wiec jeszcze nie trzeba.
Ale zastanawia mnie uklad wydechowy. Zanim zalozylem gaz robilem drobny remoncik silnika ze wzgledu na gigantyczne zurzycie oleju tj. okolo 0.5L/100KM (slownie: sto kilometrow) i nie wiem czy sie katalizator zabardzo nie zapchal ale jakos nie mam kiedy sie zabrac do wymontowania calego wydechu i sprawdzic przelot obu tlumikow i katalizatora.
Co jeszcze radzicie zrobic lub posprawdzac? |
_________________ Silnik 1.1 na wtrysku mono (posiada sonde 4 kablowa) Nie wiem jaki jest to model auta i typ silnika i nie mam pojecia gdzie sie moge tego dowiedziec |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Maj 2008, 23:38
|
|
|
jak dla mnie masz coś z sondą lambda . instalacja jest za młoda by mieć problem a kable i świece na ilość spalanego gazu wpływu nie maja. Sprawdź luzy zaworowe bo to nic nie kosztuje i sam sobie z tym poradzisz . sonda mogła dostać po głowie jak ci żarło tyle oleju , mogła się poprostu zapchać .zmiany na sondzie są 0,1 -0,8 V w zalezności czy przyspieszasz silnik czy zwalniasz (ruchy przepustnica) .a zawieszanie się na 0 jest już dziwne i nie wskazane . |
|
|
|
|
neo_ns
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Jakub
Wiek: 39 Dołączył: 27 Maj 2007 Posty: 14 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 5 Maj 2008, 01:42
|
|
|
Luzy na zaworach byly sprawdzane i regulowane okolo 2m-c temu wiec powinno byc OK.
Czy ręczny register moge kupic u gazownikow i ile moze on kosztowac?
Czy jest sen sprawdzac czy sa juz jakies zanieczyszczenia w parowniku i je spuscic i jeszcze raczej nic tam sie nie zebralo? |
_________________ Silnik 1.1 na wtrysku mono (posiada sonde 4 kablowa) Nie wiem jaki jest to model auta i typ silnika i nie mam pojecia gdzie sie moge tego dowiedziec |
|
|
|
|
portos
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 28 Gru 2007 Posty: 45 Skąd: Kiekrz
|
Wysłany: 5 Maj 2008, 10:17
|
|
|
neo_ns, neo_ns napisał/a: | Czy ręczny register moge kupic u gazownikow i ile moze on kosztowac? | Napisz Swój adres na moje pw, to wyślę Ci register "za jeden uśmiech" - jest dobrze ustawiony. Mimo wszystko uważam, że powinieneś spróbować w innym serwisie korekty progów wychylenia silniczka krokowego gazu - wg określenia diodalodz. U mnie po wizycie u piątego gazownika, po takiej właśnie korekcie zużycie spadło z ponad 9,5l/100 - obojętnie, latem, czy w chłody - do "wokół 8 litrów", a auto zyskało na żwawości, co nie znaczy, że jest to ustawienie do jazdy "na zaworach" a nie na gazie. Pozbyłem się też bardzo czarnej otoczki na zewnętrznej powierzchni wylotu rury wydechowej. Wychodzi zatem na to, że ustawiona została właściwa ilość gazu względem ilości powietrza. Mam też przy pomocy giętkiej rurki fi 32 odwrócony pobór powietrza do filtra. |
Ostatnio zmieniony przez portos 5 Maj 2008, 21:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 5 Maj 2008, 20:53
|
|
|
neo_ns napisał/a: | Filtr gazu rowniez jeszcze od nowosci nie wymieniany czyli okolo 14 000km ale gazownicy twierdza ze filterek to wymienia sie co 20 000 - 25 000km wiec jeszcze nie trzeba. |
ja filterek od gazu zmieniałem co 10tysi km bo co chwile był zarąbany a tankowałem LPG tylko na Statoil, a przez ten filterek auto paliło więcej i było mułowate wymiana nie kosztuje więcej jak 10-20zł u gaziarzy
Pozdro |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
portos
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 28 Gru 2007 Posty: 45 Skąd: Kiekrz
|
Wysłany: 5 Maj 2008, 21:31
|
|
|
Laskosz, Laskosz napisał/a: | przez ten filterek auto paliło więcej i było mułowate | Gdy u mnie zawalał się filterek gazu, to wręcz w ogóle nie dawało się jeździć, a skąd miałoby się brać zwiększone spalanie...Niedługo dojdziemy do stwierdzenia, żeby autor wątku zamienił instalację na inną - najlepiej na diesla |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 5 Maj 2008, 21:42
|
|
|
portos napisał/a: | Gdy u mnie zawalał się filterek gazu, to wręcz w ogóle nie dawało się jeździć, a skąd miałoby się brać zwiększone spalanie...Niedługo dojdziemy do stwierdzenia, żeby autor wątku zamienił instalację na inną - najlepiej na diesla |
u mnie spalanie robiło się większe bo ostrzej deptałem żeby jechało :1xf: |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
neo_ns
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Jakub
Wiek: 39 Dołączył: 27 Maj 2007 Posty: 14 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 17 Maj 2008, 22:33
|
|
|
Register reczny juz zamontowany orientacyjne spalanie to :
- Miasto - 8-9,5L/100km
- Tasa - 7-8L/100km przy predkosciach okolo 80-100km/h
Czy to jest wg. Was spalanie w normie jak na silnik 1.1 czy jeszcze lekko przyduzawe?
Czy ktos ma sposob na maksymallnie oszczedna regulacje zarowno registera jak i parownika?
Pozdrawiam |
_________________ Silnik 1.1 na wtrysku mono (posiada sonde 4 kablowa) Nie wiem jaki jest to model auta i typ silnika i nie mam pojecia gdzie sie moge tego dowiedziec |
|
|
|
|
|