Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 14:11
Uklad dolotowy XR2 - modyfikacja pod BLOS
Autor Wiadomość
AdamB
[Usunięty]

Wysłany: 8 Kwi 2008, 22:41   Uklad dolotowy XR2 - modyfikacja pod BLOS

Witam
Mam pytanko zwiazane z modyfikacja ukladu dolotowego do silnika 1,6. Czy ktos z obecnych na forum, zajmował się taką przeróbką i jest skłonny podzielić się jakimś patentem??

Geneza tego zagadnienia lezy w tym, ze w aucie, do ktorego zamontowalem uklad napedowy i silnik z XR2, byla wczesniej instalacja gazowa. Robie dosc sporo kilometrow i patrzac przez pryzmat swojego portfela uwazam, ze podlaczenie instalacji nie zaszkodzi. Rozgladalem sie za mikserami i jak zobaczylem jak to wyglada oraz zrozumialem dzialanie to sie lekko zalamalem. Obiecalem sobie, ze tego do swojego silnika nie zamontuje. Postanowilem, ze zamontuje BLOS, ktory przynajmniej stwarza pozory, czegos co ma sens i co moze efektywnie dzialac.
Konieczna jest jednak modyfikacja układu dolotowego, a konkretnie musi byc mozliwosc podlaczenia rury o srednicy 70mm. Dodatkowo wszystko musi byc szczelne. No i pytanie dodatkowe. Gdzie podłacza sie wowczas te rozne rurki od podcisnienia???
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 9 Kwi 2008, 00:55   

Ja zastosowałem nakładkę na monowtrysk od opla ( jedyna wada to wielki napis GM na środku dekla ) trzeba ją nieco obnizyć ( podciąć od spodu ) - wtedy BOLS:) powinien wejść .

Pomyśl nad zastosowaniem gaźnika o równych przelotach ( niestety wymiana razem z kolektorem ) lub na zastosowaniu gaźnika z 1.4 ( ma otwierany mechanicznie 2 przelot i siada na twój kolektor ) Oba lepiej znosza LPG niż ten z mk2XR2 .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
AdamB
[Usunięty]

Wysłany: 9 Kwi 2008, 11:35   

Dzieki za porade. Odnosnie zmiany gaznika, na razie nie bede kombinowal. Zreszta ten co mam tez nie jest chyba oryginalny, tylko jest to jakas hybryda. W kazdym razie za jedna z zalet Blosa uznalem tez to, ze gdybym w przyszlosci wymienial gaznik, albo robil jakies wieksze przerobki, to nie bede musial za kazdym razem zmieniac miksera do instalacji. Poszukam jakiś nakładek na monowtrysk po złomach, może coś upatrzę. Jak nie znajdę to pozostaje mi pospawac jakas puszke.

[ Dodano: Sro Kwi 09, 2008 23:51 ]
Pojezdizlem po szrotach i kupilem cos co ma wielki napis GM na środku ;-). Od spodu ma okrągłą dziurę, więc teraz bede dorabiał adapter z płyty PCV 10mm, który osadzi to na gaźniku. Nie wime jeszcze jak to przykręcę do gażnika, albo czegokolwiek, żeby się solidnie trzymało, ale pouprawiam ciąga dalszy rzeźby. Jak się uda to oczywiscie się pochwalę. Nadal nie wiem co zrobić z tymi wszytskimi podciśnieniami co dochdoziły do puszki od filtra. Chyba będa wisiały sobie w kosmosie, a na ich końcach założę mniejszy filter. Nie wiem czy to dobre roziwązanei ale jedynie takie mi na razie przychodzi do głowy.
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 10 Kwi 2008, 01:35   

zamiast adaptera sprawdź czy nie pasują średnice z Twojego gaźnika i z tej puszki :) ( nie pasują , ale da sie to obejść ) Nie dorabiaj niczego z PCV bo przy podciśnieniu , temperaturze i drganiach zawsze sie pojawi lewy luft prędzej czy później .

Co do wszystkich podciśnien - to masz na myśli odmę + dojście i wyjście sterowaniem zasysu powietrza lato/zima ?

Jeżlei tak to odmę podłącz do króćca w puszcze z tym okropnym napisem ( GM ) a dojście i wyjście Lato/zima zatkaj ( tak zamo jak zatkaj otwory po oplowskim lato/zima w kupionej puszce . Nie zostawiaj podciśnień wolnostojących bo będzie lewy luft brało i nie ustawisz silniak ( zwłaszcza na LPG )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
AdamB
[Usunięty]

Wysłany: 10 Kwi 2008, 12:23   

Średnice z puszki nie pasują, żeby osadzić na gaźnik, bo gaźnik ma w widoku z góry kształt zbliżony do prostokąta. Jaki masz inny sposób na rozwiązanie tego problemu?? Mi pomysł z wycięciem adaptera z płyty PCV nie wydaje się najgorszy. Zawsze można to doszczelnić silikonem dla pewności, choć we wszystkich miejscach styku są uszczelki wiec powinny wystarczyć.. W sumie to nie mam innego pomysłu i dlatego wydaje mi sie to rozsądne... Dzis zabieram sie do pracy nad tym. Jak uda sie zrobić ten dolot to pozostanie zakupić BLOS'a i wreszcie będę mógł pojechać testować cały wynalazek w dłuższej trasie i nie zbankrutować na benzynie. Jak na razie przy ciężkiej nodze 55zł/100km to dość sporo. Po regulacji itp. zamierzam zejść do 25zł/100km, ale praktyka pokaże, co i jak.

[ Dodano: Czw Kwi 10, 2008 15:31 ]
Poszedlem poprzymierzac wszystko i chyba zrozumiaem idee. Generalnie od bieady mozna powiedziec, ze prawie pasuje... Troche to trzeba pouszczelniac docinajac jakies gumy ale niby pasuje. Acha.. no i faktycznie maska po zalzoeniu sie nie zamyka, wiec trzeba tez skrocic ta puszke. Zaraz ide do boju. Nie wiem czy dzis skoncze...
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 11 Kwi 2008, 02:08   

Skoro Twój gaźnik jest bardziej kwadratowy w przekroju ( wiem OCB :) ) to niemasz ori z mk2 xr2 - będzie to raczej jakiś równoprzelotowy ( strzelam ) . Ja problem rozwiązałem robiąc podstawke pod nakładke GM z grubej gumy ( tekiej prawie centymetr grubej ) . Ale nie obcinaj całęgo dna od nakłądki GM bo go później nie uszczelinsz na rantach - obetnij tylko tyle żeby sie maska zamykała .

ps: w podstawce GM jest wbudowana blacha więc jak będziesz ciął pamiętaj że nie tneisz tylko plastiku ( blacha jest w pierścieniu nachodzącym od góry na wtrysk/gaźnik )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
AdamB
[Usunięty]

Wysłany: 11 Kwi 2008, 12:26   

Moje rozwiazanie wymyslilem tak jak na zdjeciu ponizej. Chcialem wycinac z gumy, ale nie znalazlem wiec pokombinowalem inaczej.Ten bialy detal przyklejony zostanie do czarnej puszki za pomoca kleju do szyb, więc połaczenie powinno być trwałe i szczelne. Nie wiem jak ze szczenoscia przy samym gazniku. mozliwe jest zastosowanie na obrzeżu uszczelki w kształcie litery U, którą układa się na rancie. Wówczas ona powinna mocna przylegać do orginalnej uszczelki na gaźniku.


Pozostaje problem przytwierdzenie tego do gażnika... Jedyne co mi się obecnie nasuwa to przykręcenie w okolicach podsatwy gaźnika dwóch blach wycelowanych do góry i zagiętych na końcach. Do tych blach od góry przyczepiana byłaby guma, z dwoma metalowymi oczkami, która doscikałaby cały zestaw do gaźnika. Slyszalem, ze zapasówka w maluchach jest podobnie montowana...

Odnosnie mojego gaźnika to aż zerknąłem do książki od Fiesty i według niej to jest chyba to co normalnie powinno być. Nie wiem, bo nigdy nie widziałem fabrycznie nowej XR2. W kazdym razie w ksiazce ma to oznaczenie Weber 2V.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Kwi 2008, 13:04   

Dałbyś zdjęcie i by wszystko się rozjaśniło :D
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
AdamB
[Usunięty]

Wysłany: 11 Kwi 2008, 18:26   

DOmniemam, ze chodzi o zdjecie samego gaznika. Uzywajac Google-images znalazlem ta sama ilsutracje co w ksiazce od Fiesty. Moj gaznik wyglada identycznie.

http://ford-escort.5go.ru/jpg_/foto-1-132.jpg
http://ford-escort.5go.ru/jpg/foto-1-133.jpg

Jesli macie jakies szersze informacje na jego temat to chetnie poczytam. A jak ktos ma do niego mechanizm ssania na linke to chetnie kupie ;-).
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Kwi 2008, 23:07   

Zwyczajne 2V :D Rozumiem że denerwuje Cię automat rozruchowy i chcesz mieć nad nim władzę?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 12 Kwi 2008, 00:00   

Podoba mi sie pomysł poskładania tego na klej do szyb - jeżlei zrobisz to pożądnie to będzie miało ręce i nogi .

Co do sposobu mocowania - guma to jeden z pomysłów , ale zobacz czy nie da się przedłużyć dwóch lub trzech śrób spinających gaźnik tak aby zrobić z nich jednocześnei szpilki do mocowania dekla ( to trudniejsze , ale trwalsze )

Odnośnie uszczelki - możesz ja zrobić z elastucznego kawałka wężyka gumowego - będzie się ładnie ukłądał i uszczelni nawet większe nierówności .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
AdamB
[Usunięty]

Wysłany: 12 Kwi 2008, 00:28   

JoeMix napisał/a:
Zwyczajne 2V :D Rozumiem że denerwuje Cię automat rozruchowy i chcesz mieć nad nim władzę?


Może nie tyle mnie denerwuje co sie najzwyczajniej rozpadl i nalezaloby ten brak uzupelnic. Mysle, ze jesli podlaczam instalacje gazowa to lepszym rozwiazaniem jest ssanie na lince. Ogolnie to chyba nie tylko w tej sytuacji jest to lepsze rozwiazanie. Automat to raczej tylko taki chwyt marketingowy. Niczego chyba nie poprawia poza tym, że nie trzeba myśleć o ssaniu.

Zółwik ogólnie dzieki za okazaną pomoc.
Myslalem o tych szpilkach, ale wycofalem sie z tego. Moze jednak jeszcze raz nad tym pomysle, bo jednak przykrecenie na srubki wydaje solidniejsze, a jakby nie patrzec, pod ta puszka bedzie juz mieszanka wybuchowa... Jeszcze tego wszystkiego nie poskladalem, ale nie spiesze sie, bo BLOS dojdzie dopiero po weekendzie. Mam jeszcze do podlaczenia wężę z wodą i elektrozawór od paliwa, ale liczę na to, że od poniedziałku będę mógł jeździć w trybie ECO ;-)
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 12 Kwi 2008, 00:50   

Padłeś po prostu kolejną ofiarą żółwioterapii . :krzesłemgo:

( nie mów że Cie pominąłem i nie nawaliłem ci sęków jak byłeś biszkoptem , bo jeżlei tak było to znaczy że sie starzeję i muszę zacząć prowadzić ewidencję biszkoptów żeby nikogo nie pomijać przy rozdawaniu prezentów )

ps: w moim topiku są foty jak poskłądałem turbo na mono od opla - tam jest główka GM na mono od opla , ale obrócona o 30 stopni , a pomimo to wykorzystuje oryginalne dziury w główce GM - przyspawałem nakrękti do tulejek , żeby te założyć na szpilki wychodzące nie pod orygiinalnymi otworami w główce - tak możesz obrócić główkę , a jednocześnie jej nie dziurawić .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
AdamB
[Usunięty]

Wysłany: 12 Kwi 2008, 00:55   

Apropos Turbo to pogadamy może kiedyś w innym wątku ;-). Zaraz zerkam w to co wyrzeźbiłes.
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 12 Kwi 2008, 01:01   

z doładowaniem jest jak z sexem - ZAWSZE pamiętasz ten pierwszy raz , a później już nic nie jest takie samo .

Mam nadzieje że pogadamy :yes:

[ Dodano: Sob Kwi 12, 2008 01:24 ]
mono

http://img120.imageshack....ge=day9esg0.jpg

ori mocowanie

http://img120.imageshack....e=day10chz5.jpg

przeróbka

http://img120.imageshack....e=day12ddh8.jpg

;)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Kwi 2008, 08:49   

AdamB napisał/a:
Może nie tyle mnie denerwuje co sie najzwyczajniej rozpadl i nalezaloby ten brak uzupelnic. Mysle, ze jesli podlaczam instalacje gazowa to lepszym rozwiazaniem jest ssanie na lince.

Na zdjęciu które dałeś automat rozruchowy jest oznaczony numerem 13 (szczęśliwie) jak zdejmiesz pokrywę, to jest tam dźwignia, którą jak przesuniesz powinna przymknąć przepustnice - pozostanie Ci kwestia doczepienia linki, jak przepustnice się prawie zamknięte do końca uruchamia się kolejna dźwignia która lekko uchyla przepustnice główną (przewyższanie obrotów - zwyczajnie dodaje gazu), w LPG nieraz wystarczy uruchomić tylko ją by zimny silnik palił i nie gasł na wolnych póki się nie rozgrzeje, ale to zależy od auta wybitnie.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
AdamB
[Usunięty]

Wysłany: 16 Kwi 2008, 02:07   

W zasadzie układ dolotowy powietrza zrobiony. Myślę, że mniej więcej się udało, a czas zweryfikuje wykonanie, Troche mnie martwi, ze nie ma miejsca pomeidzy maska a dolotem, co moze wplynac na rozszczelnianie przy wiekszych wibracjach. Kombinuje co z tym zrobic, ale poki co jest jak jest i mam nadzieje, ze bedzie OK. Jak tylko mi się uda, zrobię jakies fotki, jak to wygląda.

BLOS jeszcze do mnei dotarł, ale w miedzyczasie mam kolejna zagadke. Otoz jak podlaczyc elektrozawór od benzyny??? Zgaduje, ze odciecie powinno byc raczej pomiedzy pompka, a gaznikiem. Martwi mnie czy nie powinno byc czegos jeszcze co umozliwi odprowadzenie paliwa z powrotem do zbiornika.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Kwi 2008, 08:50   

Elektrozawór od paliwa - im bliżej gaźnika tym lepiej (za pompką paliwa koniecznie) jak silnik chodzi na LPG to pompa robi ciśnienie i nie pracuje (popychać przesuwa się jałowo) najlepiej przed elektrozaworem sobie by było założyć trójnik i poprowadzić powrót do zbiornika, żeby pompowała sobie cały czas. Oczywiście trójnik nie równy - czyli wlot i wylot do gaźnika większej średnicy, niż powrót aby tworzyło się lekkie ciśnienie, Oryginalny trójnik ma powrót całkiem zaślepiony a dziurka w nim jest jakby szpilką zrobiona. Koniecznie przed pompką paliwa zamontuj sobie filierek paliwa na przewód, maluchowski (daje rade) a jak chcesz większy to z poloneza - koszt niewielki a korzyść sporawa.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk1 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 0 23 Mar 2006, 20:20
Laskosz
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89
Brak nowych postów Blos
warto??
Daras84 Tuning mechaniczny 11 20 Wrz 2006, 07:22
Lookas0001
Brak nowych postów [MK3] BLOS w 1.1
kenczorf LPG 38 30 Cze 2008, 08:22
Gość
Brak nowych postów BLOS w instalacji BRC
Gość LPG 5 28 Lut 2007, 00:33
Qba1983


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.