Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:19 |
Cewka - energia iskry (hmmm....) |
Autor |
Wiadomość |
mdcs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004 Posty: 161 Skąd: Płock
|
Wysłany: 22 Gru 2004, 10:43 Cewka - energia iskry (hmmm....)
|
|
|
:arrow: Witam Fieściarzy!
- moja Fiestka nie żyje. Jest zimno, wieje, po prezenty trzeba jeździć.... a ona jeb...a nie chce!
- jeden dzień jeździła czasami na 3 garnkach, drugiego dnia rano już nie zatliła. Jak kręce to tak jakby miała ochotę, ale coś małą.
Pytanie dotyczy energii iskry. Po wykręceniu świecy jak obserwuję przeskakującą iskrę to jest tak mizerna, że ledwo ją widać. Porównywałem w innym aucie (innej marki) i tam jest iskra 5x jaśniejsza, grubsza i aż jej strach. Wyjąłem moją cewkę i zaniosłem do domu. Jak cmyram ją z zasilacza 12V 12A po pierwotnym to z trudem wytwarzam cieniutką iskierkę o długości 2mm. Czy cewka już zdechła? Czy może Fiesty tak po prostu mają. Zastanawia mnie to, że przecież tam są dwie osobne cewki w środku.... i obydwie by tak samo się popsuły?
Poprzedni właściciel pozmniejszał przerwy na świecach - czyżby odratował w ten sposób auto aby je sprzedać?
Proszę o sugestie i opisy mocy iskry we Fieście. A może ma ktoś cewunie na sprzedanie? Nowa kosztuje 420zł :cry: ... a może by tak jakąś od Daewoo zapodać? |
_________________ było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.
jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd |
|
|
|
|
Rycho
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 49 Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 203 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 22 Gru 2004, 11:03
|
|
|
no to chyba cewka papa, ale sprawdź może jescze przewody WN, może za bardzo się poupalały czy cóś i dla tego taki efekt, ten przeskok iskry to badałeś za pomocą starego prewodu WN i świecy czy jak ??
Rycho |
_________________ JetCar XR2
I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę |
|
|
|
|
mdcs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004 Posty: 161 Skąd: Płock
|
Wysłany: 22 Gru 2004, 11:13
|
|
|
:arrow: Przewód WN podmieniałem od drugiego auta, w którym iskra jest jak pieron. |
_________________ było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.
jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Gru 2004, 12:38
|
|
|
no zazwyczaj widać co jest grane po kolorze iskry i odgłosie jaki wydaje
. jak puszcza iskierke ciemno niebieska to raczje papa . jeśli jasna biała gruba ok . i teraz sie zastanawiam czy nie można by tej cewki zastąpić 2 cewka mi od malucha . Oczywiście jest to patent na przejechanie świąt . bylko byś musiał pozwierać 2 uswojenia pierwotne tzn 2 plusy pod 1 kabel i sygnałowe do minusów . Hm pytanie numer jeden jaka jest rezystancja uzwojeń w obu cewkach jeśli podobna to spoko .
Pozdrawiam |
|
|
|
|
mdcs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004 Posty: 161 Skąd: Płock
|
Wysłany: 23 Gru 2004, 21:23
|
|
|
:arrow: no i diagnozę sobie postawiłem sam. Niestety cewka dała ciała. Masa modułu dobra, +12 na cewce też. Sterowanie cewy jak należy... a na wyjściu iskierka mizerna jak włosek. Kabelki WN podmieniane. Nic to... trza kupić. Oczywiście 480zł za nową to sporo...ale przecież dwie cewki z biazetu po 60zł sztuka spiszą się tak samo dobrze jak nowa od Fiesty! |
_________________ było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.
jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Gru 2004, 23:43
|
|
|
albo poszukaj z jakiegoś fiata uno tipo sejko . Tam tez były 2 cewki w jednej .
Pozdrawiam |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Gru 2004, 09:05
|
|
|
mdcs napisał/a: | Oczywiście 480zł za nową to sporo...ale przecież dwie cewki z biazetu po 60zł sztuka spiszą się tak samo dobrze jak nowa od Fiesty! |
Tylko zebyś sobie modułu nie rozjebał... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Kurtus [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Gru 2004, 09:20
|
|
|
mialem to samo co ty, cewka padla mi na 1 dziurce :lol: ,mechanik zalatwil dobra uzywke za 100 zł |
|
|
|
|
mdcs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004 Posty: 161 Skąd: Płock
|
Wysłany: 28 Gru 2004, 17:44
|
|
|
hmmm... :roll: - jak może cewka paść na jednej dziurce. Jak poadnie jedno z uzwojeń wtórnych to chyba dwie dziury nie chodzą, co ?? |
_________________ było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.
jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Gru 2004, 21:09
|
|
|
mdcs napisał/a: | jak może cewka paść na jednej dziurce. Jak poadnie jedno z uzwojeń wtórnych to chyba dwie dziury nie chodzą, co ?? |
W zasadzie tak, ale w tym kraju wszystko jest możliwe, wystarczy ze cefka dostanie nietypowego przebicia przy jednym z końców uzwojenia, i cała energia pujdze se w druga stronę... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
mdcs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004 Posty: 161 Skąd: Płock
|
Wysłany: 29 Gru 2004, 23:46
|
|
|
niby tak...ale to jakieś bardzo "nietypowe" to przebicie by musiało być, bo wtórne wisi w powietrzu i nie jest na masie... |
_________________ było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.
jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd |
|
|
|
|
|