Przesunięty przez: van 21 Cze 2014, 22:38 |
Czy zle zrobilem z tlumikiem??? |
Autor |
Wiadomość |
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 20 Gru 2004, 12:03
|
|
|
Kat tak umiejscowiony jest ciezko zagrzac ale to ma znaczenie TYLKO dla skladu spalin czyli na przegladzie. Co do dalekiego umiejsciwienia kata to jest to zabieg stosowany czasami w sporcie samochodowym - im dalej tym mniej przeszkadza kat silnikowi. Jesli sie nie myle to katy przy wydechu mialy nawet niektore auta WRC. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
DŻEJKU [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Gru 2004, 13:12
|
|
|
a w ogóle skąd w fieście rocznik 78 katalizator? po co go zakladałes przecież do przeglądu nie jest ci potrzebny....
ja bym to wszystko wywalił i wrzucił tłumik z poldka |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Gru 2004, 16:01
|
|
|
Były montowane na życzenie nieregulowane katalizatory (bez sondy lambda)... po 83 na zyczenie kłądli już regulowane, a gdzie niegdzie standartem były nieregulowane... może kolega ma pecha i stosowany wpis w dowodzie? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
orzysz [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Gru 2004, 17:25
|
|
|
Nie ma zadengo wpisu w dowodzie a zalozylem ten takalizator bo fajnie na nim silnik chodzi znaczy sie ma taki fajny sportowy basik jak na jakims dobrej firmy tlumiku. No a tylko pytalem czy to mi blokuje mocno spaliny czy nie?? |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 20 Gru 2004, 19:09
|
|
|
Orzysz na przyszłość proponował bym najpierw myśleća później robić .
Myślenie jest często nie docenianą czynnością i wbrew pozorom nie boli ażtak bardzo jak niektórzy uważają .
Sprzsęgłeśsilnik który w teorii ma 96 KM ze skrzynią od silnika o mocy 35 KM ( chory pomysł bo moment będzie ci krzywił półosie i zcinał wielokliny ale to nie moja sprawa ) W chwili gdyby oba elementy były sprawne ruszał byś z piskiem z dwójki ( jedynja obrosła by pajęczynami ) a w przediale prędkości 80 - 120 podskoczył by ci tylko dobry diesel ze szmelcwagena .
Nie wiem jak dokładnie wygląda problem bo pojęcie słabo ciągnie kojaży mi sięz goła z czym innym ale spoko .
głupota nr 2 - silnik 1.6 produkuje nieco więcej spalin niż 900 więc powinien miećukł wydechowy o większej średnicy z tłumikami o innej przepustowości . rozumiem że wybór na Tico padł z powodu posiadania takiego tłumika . ale jest to tłumik od auta o poj 800 i trzech garkach . Jest on za mały . Ukł wydechowy wberw pozorom nie służy do rdzewienia , wymieniania i ładnego bżmienia . Ma on jeszcze parę innych funkcji a jego budowa jest skomplikowana i ważen sąw niej takie parametry jak długość, średnica , rodzaj tłumików , i ch objętość, budowa itd .
Pomysł Diody z tłumikiem od auta o podobnej poj . jest najmniejszym złem jeżeli wybierasz produkty gotowe . ( ale do optimum mu dalekoooooooooooooo )
Rada - 1 kup ukł wydechowy do 1.6 cvh
2 pojedźdo firmy produkującej tłumiki i zamów sobie tłumik dedykowany do twojego silnika który zmieści sie w miejsce puszki w mk1
3 załóż cuśod polda lub łady ( rozwiązanie cienkie ale najmniej szkodzące z wynalazków
Przy układzie który posiadasz teraz możesz spodziewaćsie po pewnym czasie pękania rury wydechowej lub wydmuchiwania tłumika .
Trzecia sprawa - skąd wiesz że to tłumik ?
Panowie przeca to cvh - może nieśmiertelne kasowacze i brak mocy powyżej 3 tyś ? może brak powrotu paliwa do baku ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
orzysz [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Gru 2004, 19:56
|
|
|
Dzieki Zolwik za rady! Od dzisiaj zaczynam myslec:D A co do tego przyspieszenia to na dwojce bez problemu rusze w piskiem ale jak napisales ze przy predkosciach 80-120 to powinno byc szybko a u mnie tak nie jest! Czy to moze byc wina tego ze ten silnik troche stal przed wlozeniem go teraz?????? |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 20 Gru 2004, 20:15
|
|
|
trochę tzn ile ? jak stał w ciepłym garażu przykryty od kużu z olejem wlanym w cylindry , zakręconymi świecami i raz na miesiąc ktoś kręcił wałem nic mu nie będzie przez 30 lat stania . Jeżeli leżał od zeszłej zimy za warsztatem w miejscu gdzie pękła rynna a ktoś wykręcił świece bo mu sięprzydały a przy pierwszym odpaleniu prawie pospawało rozrusznik to na wiele bym nie liczył .
Zresztą nasze dysputy przypominaja macanie się głuchego z niemową przez ścianę .
Napisz od początku jak to było z silnikiem i autkiem jak sie one spotklały i co zaobserwowałeśprzy ich spotkaniu , co wymieniłeś itd będzie lepiej a przede wszystkim łatwiej . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
orzysz [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Gru 2004, 20:57
|
|
|
Tak wiec tak silnik stal od lipca jakos i mial normalnie wkrecone swiece i stal w szopie i byl przykryty! Kupilem go od kolesia ktory mial escorta i go doszetnie rozbil i zostal mu silnik. No jezeli chodzi o pierwsze odpalenie silnika to nie bylo problemu i teraz tez miu dobrze pali nawet rano. No jezeli chodzi o dwa pierwsze biegi to ciagnie jak szlony trzeba sie kierownicy trzymac pozniej juz jakos nie tak. Tak wiec wymienilem olej i wlalem motodoktora. Siwece wykrecilem tylko jedna bo reszty nie da rady. Ale jezeli chodzi o siwece to wygladaja na nowe. Filtr powietrze wymieniony. |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 20 Gru 2004, 21:32
|
|
|
oki .
Pierwszy błąd to kupno samego silnika - jeżeli będxziesz chciał zrobic z tego jeździdła pożądne autko zjedzą cięceny dupereli których nie kupiłeś ( skrzynia , półosie , heble , amory i zupełne banały za które będziesz słono płacił jak np głupi zbiorniczek wyrównawczy ) . Do takioego Swampa ( w sumie to nie swap tylko przebudowa ) najlepiej było by kupićmk2 xr2 bez blachy ale kompletną ( ewentualnie escorta ale całego )
Drugi błąd to zalanie silnika motodoktorem .
Nadal nie znam szczegółów swapu ( wiem tylko żę masz wózek od mk1 900 ) . silnik był z gaźnikiem ? ( jakim ) jaką dałęś chłodnice , jaki dolot linka gazu ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
orzysz [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Gru 2004, 21:43
|
|
|
Czemu zle zrobilem zalewajac silnik motodokotrem??? Silnik byl z gaznikiem jak mi sie wydaje motocraft jedo gargzielowy a jezeli chodzi o dolot to normalna obudowa filtra powietrza od tego gaznika. Chlodnica od escorta. A linka gazu taka co byla! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Gru 2004, 21:46
|
|
|
motodoktor hehe no nieźle jak na początek , proponuje nalać oleju roślinnego albo piasku nasypać zobaczymy co sie stanie . Motodoktora to sie leje do silnika zamiast oleju jak sie chce auto na giełde wystawić a kopci . Poprawa na 2-3 dni .
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 20 Gru 2004, 21:56
|
|
|
Krzyś ma racjemotodoktor to pomysł na giełdę .
Spojżyj na głowicę z tyłu ( od strony przegrody czołowej - tam będzie poj silnika ) czy to na pewno 1.6 ? ( 1.3 wystepowały z weberem vv )
Co do linki gazu to czy otwiera do końca przepustnicę ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
orzysz [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Gru 2004, 22:07
|
|
|
Na glowicy pisze 1,6. A jaki powinien byc u mnie gazniczek?? Bo moge tanio kupuc ganiczek weberka dwugardzielowy. Ten bedzie lepszy?? A co do linki to otwiera przepustice do konca bo jak wcisne pedal do konca to juz dalej reka nie da rady przesunac! |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 20 Gru 2004, 22:13
|
|
|
nie kupuj gaźnika . narazie .
heh w takim razie lecimy dalej . w jakim stanie są kasowacze i wałek ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
orzysz [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Gru 2004, 22:18
|
|
|
nie wiem nie rozkrecalem tego silnika:( Bo pewnie pozniej bym go nie zlozyl! |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 20 Gru 2004, 22:33
|
|
|
słusznie zauważył Qzyn - sprawa może byćmniej zauważalna na niższych biegach . - i wtedy mogąto byćwłaśnie kasowacze . z rzeczy w których ty mogłeś daćciała przychodzi mi jeszcze niepodłączony powrót beny ( o ile taki jest w twoim gaźniku ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
orzysz [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Gru 2004, 22:36
|
|
|
a gdzie sie znajduja te kasowacze ??? A co ma za wplyw porot beznzyny???? |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 20 Gru 2004, 22:42
|
|
|
kasowacze sąmiędzy wałkiem rozżadu a kołyskami . wejdź w FAQ ( chyba już tam jest ) lub sam poszukaj na forum - było wielokrotnie o tym .
Co do powrotu beny p miałeśsilnik z weberem 1v - najprostrzy ( najtrwalszy ) gaźnik w fordzie nie posiadał on nawet powrotu paliwa do baku - teraz aałozyłeśwebera vv ( skrzyżowanie kurwy z osłem nie do ustawienia i do tego awaryjne ) i ma on najprawdopodobniej powrót paliwa . jego niepodłączenie ( musiałeśgo zaślepićjeśeli jest ) będzie powodowało zalewanie gaźnika |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
orzysz [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Gru 2004, 22:46
|
|
|
A jezeli odsepie to i wyporadze no rurke sobie to jakiegos zriorniczka to nie bedzie mi zalewac gaznika?? A nie lepiej kupic tego dwugardzielowego??? A masz moze jakis schemat tego gaznika?? Wtedy zobacze czy to mam zaslepione czy nie! http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=37139655 taki mam gazniczek! |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 21 Gru 2004, 00:46
|
|
|
przykro mi - większość gaźników forda występowało w odmianach z powrotem i bez . A jak rurkę wyprowadzisz do zbiorniczka to będziesz musiał przelewaćco jakiścas wachęze zbiorniczka do zbiornika ( czyli pachnie wiochą ) . Sprawdźten gaźnik i wałek . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
|