Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 22:38
Czy zle zrobilem z tlumikiem???
Autor Wiadomość
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 20 Gru 2004, 12:03   

Kat tak umiejscowiony jest ciezko zagrzac ale to ma znaczenie TYLKO dla skladu spalin czyli na przegladzie. Co do dalekiego umiejsciwienia kata to jest to zabieg stosowany czasami w sporcie samochodowym - im dalej tym mniej przeszkadza kat silnikowi. Jesli sie nie myle to katy przy wydechu mialy nawet niektore auta WRC.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
DŻEJKU
[Usunięty]

Wysłany: 20 Gru 2004, 13:12   

a w ogóle skąd w fieście rocznik 78 katalizator? po co go zakladałes przecież do przeglądu nie jest ci potrzebny....
ja bym to wszystko wywalił i wrzucił tłumik z poldka
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Gru 2004, 16:01   

Były montowane na życzenie nieregulowane katalizatory (bez sondy lambda)... po 83 na zyczenie kłądli już regulowane, a gdzie niegdzie standartem były nieregulowane... może kolega ma pecha i stosowany wpis w dowodzie?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
orzysz
[Usunięty]

Wysłany: 20 Gru 2004, 17:25   

Nie ma zadengo wpisu w dowodzie a zalozylem ten takalizator bo fajnie na nim silnik chodzi znaczy sie ma taki fajny sportowy basik jak na jakims dobrej firmy tlumiku. No a tylko pytalem czy to mi blokuje mocno spaliny czy nie??
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 20 Gru 2004, 19:09   

Orzysz na przyszłość proponował bym najpierw myśleća później robić .
Myślenie jest często nie docenianą czynnością i wbrew pozorom nie boli ażtak bardzo jak niektórzy uważają .

Sprzsęgłeśsilnik który w teorii ma 96 KM ze skrzynią od silnika o mocy 35 KM ( chory pomysł bo moment będzie ci krzywił półosie i zcinał wielokliny ale to nie moja sprawa ) W chwili gdyby oba elementy były sprawne ruszał byś z piskiem z dwójki ( jedynja obrosła by pajęczynami ) a w przediale prędkości 80 - 120 podskoczył by ci tylko dobry diesel ze szmelcwagena .
Nie wiem jak dokładnie wygląda problem bo pojęcie słabo ciągnie kojaży mi sięz goła z czym innym ale spoko .

głupota nr 2 - silnik 1.6 produkuje nieco więcej spalin niż 900 więc powinien miećukł wydechowy o większej średnicy z tłumikami o innej przepustowości . rozumiem że wybór na Tico padł z powodu posiadania takiego tłumika . ale jest to tłumik od auta o poj 800 i trzech garkach . Jest on za mały . Ukł wydechowy wberw pozorom nie służy do rdzewienia , wymieniania i ładnego bżmienia . Ma on jeszcze parę innych funkcji a jego budowa jest skomplikowana i ważen sąw niej takie parametry jak długość, średnica , rodzaj tłumików , i ch objętość, budowa itd .
Pomysł Diody z tłumikiem od auta o podobnej poj . jest najmniejszym złem jeżeli wybierasz produkty gotowe . ( ale do optimum mu dalekoooooooooooooo )
Rada - 1 kup ukł wydechowy do 1.6 cvh
2 pojedźdo firmy produkującej tłumiki i zamów sobie tłumik dedykowany do twojego silnika który zmieści sie w miejsce puszki w mk1
3 załóż cuśod polda lub łady ( rozwiązanie cienkie ale najmniej szkodzące z wynalazków

Przy układzie który posiadasz teraz możesz spodziewaćsie po pewnym czasie pękania rury wydechowej lub wydmuchiwania tłumika .


Trzecia sprawa - skąd wiesz że to tłumik ?
Panowie przeca to cvh - może nieśmiertelne kasowacze i brak mocy powyżej 3 tyś ? może brak powrotu paliwa do baku ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
orzysz
[Usunięty]

Wysłany: 20 Gru 2004, 19:56   

Dzieki Zolwik za rady! Od dzisiaj zaczynam myslec:D A co do tego przyspieszenia to na dwojce bez problemu rusze w piskiem ale jak napisales ze przy predkosciach 80-120 to powinno byc szybko a u mnie tak nie jest! Czy to moze byc wina tego ze ten silnik troche stal przed wlozeniem go teraz??????
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 20 Gru 2004, 20:15   

trochę tzn ile ? jak stał w ciepłym garażu przykryty od kużu z olejem wlanym w cylindry , zakręconymi świecami i raz na miesiąc ktoś kręcił wałem nic mu nie będzie przez 30 lat stania . Jeżeli leżał od zeszłej zimy za warsztatem w miejscu gdzie pękła rynna a ktoś wykręcił świece bo mu sięprzydały a przy pierwszym odpaleniu prawie pospawało rozrusznik to na wiele bym nie liczył .

Zresztą nasze dysputy przypominaja macanie się głuchego z niemową przez ścianę .

Napisz od początku jak to było z silnikiem i autkiem jak sie one spotklały i co zaobserwowałeśprzy ich spotkaniu , co wymieniłeś itd będzie lepiej a przede wszystkim łatwiej .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
orzysz
[Usunięty]

Wysłany: 20 Gru 2004, 20:57   

Tak wiec tak silnik stal od lipca jakos i mial normalnie wkrecone swiece i stal w szopie i byl przykryty! Kupilem go od kolesia ktory mial escorta i go doszetnie rozbil i zostal mu silnik. No jezeli chodzi o pierwsze odpalenie silnika to nie bylo problemu i teraz tez miu dobrze pali nawet rano. No jezeli chodzi o dwa pierwsze biegi to ciagnie jak szlony trzeba sie kierownicy trzymac pozniej juz jakos nie tak. Tak wiec wymienilem olej i wlalem motodoktora. Siwece wykrecilem tylko jedna bo reszty nie da rady. Ale jezeli chodzi o siwece to wygladaja na nowe. Filtr powietrze wymieniony.
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 20 Gru 2004, 21:32   

oki .
Pierwszy błąd to kupno samego silnika - jeżeli będxziesz chciał zrobic z tego jeździdła pożądne autko zjedzą cięceny dupereli których nie kupiłeś ( skrzynia , półosie , heble , amory i zupełne banały za które będziesz słono płacił jak np głupi zbiorniczek wyrównawczy ) . Do takioego Swampa ( w sumie to nie swap tylko przebudowa ) najlepiej było by kupićmk2 xr2 bez blachy ale kompletną ( ewentualnie escorta ale całego )

Drugi błąd to zalanie silnika motodoktorem .

Nadal nie znam szczegółów swapu ( wiem tylko żę masz wózek od mk1 900 ) . silnik był z gaźnikiem ? ( jakim ) jaką dałęś chłodnice , jaki dolot linka gazu ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
orzysz
[Usunięty]

Wysłany: 20 Gru 2004, 21:43   

Czemu zle zrobilem zalewajac silnik motodokotrem??? Silnik byl z gaznikiem jak mi sie wydaje motocraft jedo gargzielowy a jezeli chodzi o dolot to normalna obudowa filtra powietrza od tego gaznika. Chlodnica od escorta. A linka gazu taka co byla!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Gru 2004, 21:46   

motodoktor hehe no nieźle jak na początek , proponuje nalać oleju roślinnego albo piasku nasypać zobaczymy co sie stanie . Motodoktora to sie leje do silnika zamiast oleju jak sie chce auto na giełde wystawić a kopci . Poprawa na 2-3 dni .
Pozdrawiam
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 20 Gru 2004, 21:56   

Krzyś ma racjemotodoktor to pomysł na giełdę .

Spojżyj na głowicę z tyłu ( od strony przegrody czołowej - tam będzie poj silnika ) czy to na pewno 1.6 ? ( 1.3 wystepowały z weberem vv )
Co do linki gazu to czy otwiera do końca przepustnicę ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
orzysz
[Usunięty]

Wysłany: 20 Gru 2004, 22:07   

Na glowicy pisze 1,6. A jaki powinien byc u mnie gazniczek?? Bo moge tanio kupuc ganiczek weberka dwugardzielowy. Ten bedzie lepszy?? A co do linki to otwiera przepustice do konca bo jak wcisne pedal do konca to juz dalej reka nie da rady przesunac!
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 20 Gru 2004, 22:13   

nie kupuj gaźnika . narazie .

heh w takim razie lecimy dalej . w jakim stanie są kasowacze i wałek ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
orzysz
[Usunięty]

Wysłany: 20 Gru 2004, 22:18   

nie wiem nie rozkrecalem tego silnika:( Bo pewnie pozniej bym go nie zlozyl!
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 20 Gru 2004, 22:33   

słusznie zauważył Qzyn - sprawa może byćmniej zauważalna na niższych biegach . - i wtedy mogąto byćwłaśnie kasowacze . z rzeczy w których ty mogłeś daćciała przychodzi mi jeszcze niepodłączony powrót beny ( o ile taki jest w twoim gaźniku )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
orzysz
[Usunięty]

Wysłany: 20 Gru 2004, 22:36   

a gdzie sie znajduja te kasowacze ??? A co ma za wplyw porot beznzyny????
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 20 Gru 2004, 22:42   

kasowacze sąmiędzy wałkiem rozżadu a kołyskami . wejdź w FAQ ( chyba już tam jest ) lub sam poszukaj na forum - było wielokrotnie o tym .

Co do powrotu beny p miałeśsilnik z weberem 1v - najprostrzy ( najtrwalszy ) gaźnik w fordzie nie posiadał on nawet powrotu paliwa do baku - teraz aałozyłeśwebera vv ( skrzyżowanie kurwy z osłem nie do ustawienia i do tego awaryjne ) i ma on najprawdopodobniej powrót paliwa . jego niepodłączenie ( musiałeśgo zaślepićjeśeli jest ) będzie powodowało zalewanie gaźnika
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
orzysz
[Usunięty]

Wysłany: 20 Gru 2004, 22:46   

A jezeli odsepie to i wyporadze no rurke sobie to jakiegos zriorniczka to nie bedzie mi zalewac gaznika?? A nie lepiej kupic tego dwugardzielowego??? A masz moze jakis schemat tego gaznika?? Wtedy zobacze czy to mam zaslepione czy nie! http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=37139655 taki mam gazniczek!
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 21 Gru 2004, 00:46   

przykro mi - większość gaźników forda występowało w odmianach z powrotem i bez . A jak rurkę wyprowadzisz do zbiorniczka to będziesz musiał przelewaćco jakiścas wachęze zbiorniczka do zbiornika ( czyli pachnie wiochą ) . Sprawdźten gaźnik i wałek .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Brak nowych postów Czy to moze zle wplywac na silnik?
Kazzimo_NH Mechanika silnika 5 2 Paź 2014, 00:29
brewa7
Brak nowych postów Zle opony
bukolek Mechanika 32 26 Paź 2008, 10:28
bukolek
Brak nowych postów licznik mk4 do mk3 zle podpięty
sebadelta Elektryka 2 17 Mar 2008, 23:02
sebadelta


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.