Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 22:38
Czy zle zrobilem z tlumikiem???
Autor Wiadomość
orzysz
[Usunięty]

Wysłany: 19 Gru 2004, 17:16   Czy zle zrobilem z tlumikiem???

No wiec mam fieste 78 r z silniczkime 1,6 CVH no i orginalny tlumik wywalilem bo juz sitko sie z niego robilo no i kupile sobie drugi a mianowiscie srodkowy od daewoo tico. Samochodzik ma bardzo przyjemny glosik (mowia ze jak by ze 3l silnik siedzial) no i mi tez sie bardzo podoba ale jest taki problem czy on mi nie blokuje spalin?? Bo samochdik na 1 i 2 biegu ma bardzo ladne przyspieszenie ale 3 i 4 to juz zaczyna go mulic! Czy to moze byc wina tego tlumika??
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 19 Gru 2004, 18:20   

Niekoniecznie - przeważnie 2-3 pierwsze biegi w celu osiągnięcia maksymalnego przyspieszenia są krótkie a pozostałe dłuższe aby osiągnąć większą prędkość maksymalną i komfort podróży. Na starym tłumiku może tak tego nie odczuwałeś bo może miał mniejszą średnicę przelotu od nowego i dlatego bardziej blokował spaliny, przez co auto bardziej równomiernie rozwijało moc na każdym z biegów.
_________________
 
 
 
DŻEJKU
[Usunięty]

Wysłany: 19 Gru 2004, 19:25   

zdrugiej strony jednak to tico powinno i napewno ma mniejszą średnicę przelotu bo ma 2x mniejszą pojemność.... ale raczej nie mialo by to az takiego wplywu na osiągi... chyba :D
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 19 Gru 2004, 19:57   

Stare tłumiki z czasem sie zapychaja, wiec wymiana na nowy w pewnym sensie odetkała silnik ....
_________________
 
 
 
orzysz
[Usunięty]

Wysłany: 19 Gru 2004, 21:44   

Czyli to ze mam ten srodkowy tlumik z katalizatorem od tico to nie ma wplywu na moc silnika??? Ze pozniej sie bujac az tak nie chce???
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 19 Gru 2004, 22:06   

Zastanów sie koleś, jakby ci mulił to na wszytkich biegach a nie tylko na 3 i 4.....
_________________
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 19 Gru 2004, 22:18   

Moze i mulli na wszystkich ale na nizszych biegach nie jest to az tak zauwazalne z racji przelozenia...Mnie sie wydaje ze przy wyzszych obrotach tlumiczek z tak cienka srednica przplywu do silnika 1,6 moze nie byc za dobry
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
orzysz
[Usunięty]

Wysłany: 19 Gru 2004, 22:54   

chodzi o to ze np na 4 biegu tak np od 2 tys do 3 tys ciagnie a potem taki robi sie przygluszony i cos ciagnac nie chce:((
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 19 Gru 2004, 23:29   

2-3 tyś obrotów w silniku 1,6 to jest maksimum momentu obrotowego - powyżej tej granicy silnik nie ma już takiego kopa. Mimo wszystko dalej będę twierdzić, że to jest wina przełożeń - nie wiem jak w MK1/2 ale w MK3 XR2i 1,6 właśnie 1 i 2 jest najsilniejsza i najkrótsza i samochód ładnie sie zbiera ale od 3 biegu w górę już marnie ciągnie....No jeszcze trzeba wziąźć pod uwagę ze XR2 MK1 maiały około 86 KM.....
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lokmen 19 Gru 2004, 23:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
orzysz
[Usunięty]

Wysłany: 19 Gru 2004, 23:34   

No i u mnie wlasnie tak samo jest jadac dwojka wciskam pedal do konca i kola zaczynaja mi sie krecic a na suchym prawie piszcza no a na 3 i 4 to juz nie:(( No a v-max 130 km/h i mam prawie 5 tysiecy obrotow. Ale pewnie licznik mi mocno klamie bo orginalnie mialem 12 kola a teraz mam 13 na plenym profilu i one sa bardzo duzo wyzzsze!
 
 
pvzon 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43
Dołączył: 06 Sie 2004
Posty: 311
Skąd: szczecin
Wysłany: 19 Gru 2004, 23:39   

ja bym do fiesty nie dał tłumika od tico. szczególnie do xr.
_________________
1.1 clx rally
www.flmg.pl
 
 
 
orzysz
[Usunięty]

Wysłany: 19 Gru 2004, 23:42   

a jaki tlumik wsadzic najlepiej?? A co myslicie o srodkowym od poloneza?? jak sie patrzy w niego to widac przelot
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 19 Gru 2004, 23:43   

pvzon napisał/a:
ja bym do fiesty nie dał tłumika od tico. szczególnie do xr.

Eeeeeeeee jak wsadził to widać na średnicę musiało pasować - chyba ze coś spawał przy nim :roll:
_________________
 
 
 
orzysz
[Usunięty]

Wysłany: 19 Gru 2004, 23:45   

U mnie w fiestce jest tak ze od samego silnika idzie rura i na samym koncu jst tylko ten jeden tlumik z katalizatorem od tica! Czyli on nie powinien blokowac spalin???
 
 
DŻEJKU
[Usunięty]

Wysłany: 19 Gru 2004, 23:46   

tzn jak? masz kata na koncowym tlumiku?? nie kumam.....
 
 
orzysz
[Usunięty]

Wysłany: 19 Gru 2004, 23:48   

To jest srodkowy tlumik z katalizatorem od tico a ja u siebie ma go tylko jednego jako koncowy rozumiesz???
 
 
DŻEJKU
[Usunięty]

Wysłany: 19 Gru 2004, 23:54   

mysle ze srednica ukladu w twojej fiescie to ok 55mm wiec jesli przelot w tlumiku masz rowniez tej wielkosci to jest wszystko w porzadku ale jesli nagle sie na tym zwęża to może to powodować jakieś nieprawidłowosci.
takie jest moje zdanie....
 
 
pvzon 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43
Dołączył: 06 Sie 2004
Posty: 311
Skąd: szczecin
Wysłany: 20 Gru 2004, 02:04   

a ja nie czaje jak można mieć kata na końcu wydechu
_________________
1.1 clx rally
www.flmg.pl
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Gru 2004, 11:28   

Bo to jak dlamnie to sie kupy nie trzyma . Zamiast zamontować tłumik taki jak fabryczny albo jakiś odpowiednik np z polda gdzie sa podobne pojemności to tu sa debaty czy dobrze czy źle . Pozatym nie dziw sie jak chodzi twoje auto masz przecież skrzynie z 900 a silnik 1.6 ponad 2 razy wiecej mocy silnika !!!! . Taka skrzynia to jakieś nieporozumienie przy takim silniku ale spoko bedzie miało dobre przyspieszenie 0-100 km . Mam nadzieje ze zmieniłeś hamulce . hm nie wiem co jeszcze powiedzieć .
Pozdro
 
 
 
olijacek
[Usunięty]

Wysłany: 20 Gru 2004, 11:49   

A i jak masz za daleko ten katalizator od sondy to Ci za dobrze nie działa "Musi mieć odpowiednią temperaturę do pracy"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Brak nowych postów Czy to moze zle wplywac na silnik?
Kazzimo_NH Mechanika silnika 5 2 Paź 2014, 00:29
brewa7
Brak nowych postów Zle opony
bukolek Mechanika 32 26 Paź 2008, 10:28
bukolek
Brak nowych postów licznik mk4 do mk3 zle podpięty
sebadelta Elektryka 2 17 Mar 2008, 23:02
sebadelta


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.