Przesunięty przez: van 21 Cze 2014, 22:38 |
Czy zle zrobilem z tlumikiem??? |
Autor |
Wiadomość |
orzysz [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Gru 2004, 17:16 Czy zle zrobilem z tlumikiem???
|
|
|
No wiec mam fieste 78 r z silniczkime 1,6 CVH no i orginalny tlumik wywalilem bo juz sitko sie z niego robilo no i kupile sobie drugi a mianowiscie srodkowy od daewoo tico. Samochodzik ma bardzo przyjemny glosik (mowia ze jak by ze 3l silnik siedzial) no i mi tez sie bardzo podoba ale jest taki problem czy on mi nie blokuje spalin?? Bo samochdik na 1 i 2 biegu ma bardzo ladne przyspieszenie ale 3 i 4 to juz zaczyna go mulic! Czy to moze byc wina tego tlumika?? |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 19 Gru 2004, 18:20
|
|
|
Niekoniecznie - przeważnie 2-3 pierwsze biegi w celu osiągnięcia maksymalnego przyspieszenia są krótkie a pozostałe dłuższe aby osiągnąć większą prędkość maksymalną i komfort podróży. Na starym tłumiku może tak tego nie odczuwałeś bo może miał mniejszą średnicę przelotu od nowego i dlatego bardziej blokował spaliny, przez co auto bardziej równomiernie rozwijało moc na każdym z biegów. |
_________________
|
|
|
|
|
DŻEJKU [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Gru 2004, 19:25
|
|
|
zdrugiej strony jednak to tico powinno i napewno ma mniejszą średnicę przelotu bo ma 2x mniejszą pojemność.... ale raczej nie mialo by to az takiego wplywu na osiągi... chyba |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 19 Gru 2004, 19:57
|
|
|
Stare tłumiki z czasem sie zapychaja, wiec wymiana na nowy w pewnym sensie odetkała silnik .... |
_________________
|
|
|
|
|
orzysz [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Gru 2004, 21:44
|
|
|
Czyli to ze mam ten srodkowy tlumik z katalizatorem od tico to nie ma wplywu na moc silnika??? Ze pozniej sie bujac az tak nie chce??? |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 19 Gru 2004, 22:06
|
|
|
Zastanów sie koleś, jakby ci mulił to na wszytkich biegach a nie tylko na 3 i 4..... |
_________________
|
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 19 Gru 2004, 22:18
|
|
|
Moze i mulli na wszystkich ale na nizszych biegach nie jest to az tak zauwazalne z racji przelozenia...Mnie sie wydaje ze przy wyzszych obrotach tlumiczek z tak cienka srednica przplywu do silnika 1,6 moze nie byc za dobry |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
orzysz [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Gru 2004, 22:54
|
|
|
chodzi o to ze np na 4 biegu tak np od 2 tys do 3 tys ciagnie a potem taki robi sie przygluszony i cos ciagnac nie chce:(( |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 19 Gru 2004, 23:29
|
|
|
2-3 tyś obrotów w silniku 1,6 to jest maksimum momentu obrotowego - powyżej tej granicy silnik nie ma już takiego kopa. Mimo wszystko dalej będę twierdzić, że to jest wina przełożeń - nie wiem jak w MK1/2 ale w MK3 XR2i 1,6 właśnie 1 i 2 jest najsilniejsza i najkrótsza i samochód ładnie sie zbiera ale od 3 biegu w górę już marnie ciągnie....No jeszcze trzeba wziąźć pod uwagę ze XR2 MK1 maiały około 86 KM..... |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Lokmen 19 Gru 2004, 23:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
orzysz [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Gru 2004, 23:34
|
|
|
No i u mnie wlasnie tak samo jest jadac dwojka wciskam pedal do konca i kola zaczynaja mi sie krecic a na suchym prawie piszcza no a na 3 i 4 to juz nie:(( No a v-max 130 km/h i mam prawie 5 tysiecy obrotow. Ale pewnie licznik mi mocno klamie bo orginalnie mialem 12 kola a teraz mam 13 na plenym profilu i one sa bardzo duzo wyzzsze! |
|
|
|
|
pvzon
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 19 Gru 2004, 23:39
|
|
|
ja bym do fiesty nie dał tłumika od tico. szczególnie do xr. |
_________________ 1.1 clx rally
www.flmg.pl |
|
|
|
|
orzysz [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Gru 2004, 23:42
|
|
|
a jaki tlumik wsadzic najlepiej?? A co myslicie o srodkowym od poloneza?? jak sie patrzy w niego to widac przelot |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 19 Gru 2004, 23:43
|
|
|
pvzon napisał/a: | ja bym do fiesty nie dał tłumika od tico. szczególnie do xr. |
Eeeeeeeee jak wsadził to widać na średnicę musiało pasować - chyba ze coś spawał przy nim :roll: |
_________________
|
|
|
|
|
orzysz [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Gru 2004, 23:45
|
|
|
U mnie w fiestce jest tak ze od samego silnika idzie rura i na samym koncu jst tylko ten jeden tlumik z katalizatorem od tica! Czyli on nie powinien blokowac spalin??? |
|
|
|
|
DŻEJKU [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Gru 2004, 23:46
|
|
|
tzn jak? masz kata na koncowym tlumiku?? nie kumam..... |
|
|
|
|
orzysz [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Gru 2004, 23:48
|
|
|
To jest srodkowy tlumik z katalizatorem od tico a ja u siebie ma go tylko jednego jako koncowy rozumiesz??? |
|
|
|
|
DŻEJKU [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Gru 2004, 23:54
|
|
|
mysle ze srednica ukladu w twojej fiescie to ok 55mm wiec jesli przelot w tlumiku masz rowniez tej wielkosci to jest wszystko w porzadku ale jesli nagle sie na tym zwęża to może to powodować jakieś nieprawidłowosci.
takie jest moje zdanie.... |
|
|
|
|
pvzon
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 20 Gru 2004, 02:04
|
|
|
a ja nie czaje jak można mieć kata na końcu wydechu |
_________________ 1.1 clx rally
www.flmg.pl |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Gru 2004, 11:28
|
|
|
Bo to jak dlamnie to sie kupy nie trzyma . Zamiast zamontować tłumik taki jak fabryczny albo jakiś odpowiednik np z polda gdzie sa podobne pojemności to tu sa debaty czy dobrze czy źle . Pozatym nie dziw sie jak chodzi twoje auto masz przecież skrzynie z 900 a silnik 1.6 ponad 2 razy wiecej mocy silnika !!!! . Taka skrzynia to jakieś nieporozumienie przy takim silniku ale spoko bedzie miało dobre przyspieszenie 0-100 km . Mam nadzieje ze zmieniłeś hamulce . hm nie wiem co jeszcze powiedzieć .
Pozdro |
|
|
|
|
olijacek [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Gru 2004, 11:49
|
|
|
A i jak masz za daleko ten katalizator od sondy to Ci za dobrze nie działa "Musi mieć odpowiednią temperaturę do pracy" |
|
|
|
|
|