Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Ksenony ..soczewki ..angel eyes i inne pierdoły do Fiesty?
Autor Wiadomość
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 3 Wrz 2009, 08:02   

zimzia napisał/a:
co sądzicie o tym :D
http://cgi.ebay.co.uk/For...id=p3286.c0.m14

nie dość że sprajowane to jeszcze spolerowane na lusterko - nielegalne
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 3 Wrz 2009, 08:31   

zimzia napisał/a:
co sądzicie o tym :D
http://cgi.ebay.co.uk/For...id=p3286.c0.m14


jakiś czas temu wrzucałem te spolerwoane lampy do giełdy :-)
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
zimzia 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 34
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 198
Skąd: Polska
Wysłany: 3 Wrz 2009, 16:46   

Cytat:
nie dość że sprajowane to jeszcze spolerowane na lusterko - nielegalne


to mnie pocieszyles :(

czyli jak bym mial takie lampy i byl by czepiajacy sie policjant to wzial by mi dowod musial bym zmienic lampy i jechac na przeglad
dobrze zrozumialem
_________________
ZimZia
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 3 Wrz 2009, 16:47   

tak wygląda :-P
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 3 Wrz 2009, 18:39   

A wszedł już ten przepis że za zamontowanie lamp innych niż fabryka przewidziała (czyt. Xenony) zabierają dowód ?? Xenony wymagają spryskiwaczy, a przy samodzielnym montażu ten wymóg nie jest spełniony ...

A powiedzcie mi jeszcze czy światła xenonowe to jest coś innego od soczewek ?? Bo wyglądają tak samo.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Wrz 2009, 09:21   

Od zawsze praktycznie w Polsce jest przepis że światła xenonowe muszą posiadać układ poziomowania reflektora oraz układ czyszczący klosze - jak to zapewnisz to zero problemów jest.

Światła xenonowe to światła gdzie zamontowany jest palnik xenonowy. Oryginalnie montowane to jest za gładkim kloszem i jest wyposażone w soczewki (zazwyczaj), ale można kupić palniki które się da założyć do normalnych lamp i o ile masz dobre lustro, nieporysowany klosz i kupisz dobry palnik to ładnie to świeci i da się dobrze ustawić.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 4 Wrz 2009, 10:02   

Ludzie co wy z tym gladkim kloszem. Pierwszy Merc E okulranik (czyli chyba W210) ma Xenony jako opcje/serie w E420/500 bodaj i jest ona w reflekotrze z klasycznym szklem (czyli ryflowanym). w zasadzie szkło ryflowane nadrabia niedoskonalosc (czy tez inna formę) odblysnika starego typu pomagajac przez uklad ryfli w nalezytym rozkladzie snopu swiatla- to wszystko jest precyzyjnie zaprojektowane. Problem polega na tym ze xenon (czyli w zasadzie luk elektryczny) daje swiatlo wielokroc mocniejsze niz klasyczna zarowka. I teraz jest wiele czynnikow (za wiele) ktore moga decydowac o tym czy po zamontowaniu xenonu reflektor bedzie swiecil ok, tj. precyzja wykoniania palnika, precyzja osadzenia, precyzja wykonania odblysnika, szkla, czy zwyczajnie uszkodzenia powierzchni szkla reflektora. A nie musze mowic ze w zasadzie nie ma na rynku zestawow ktore sa zrobione w EU, wiec to jest troche loteria. Reflektory gldako-szybowe (FF) maja troche inna zasade dzialania, inna rowniez maja reflektory soczewkowe (nimi da sie najprecyzjniej kreowac snop swiatla). Tyle jesli chodzi o zrodlo swiatla.A co do reszty warunkow, czyli spryskiwacze i samopoziomowanie- to sa tylko i wylacznie warunki bezpieczenstwa zwiazane z bezpieczenstwem innych uzytkownikow drog (ze wzgledu na moc zrodla swiatla- w skorcie chodzi o nieoslepianie), ew w czasie zlych warunkow atmosferycznych zwiazane z naszym bezpieczenstwem (swiatlo rozproszone w tym wypadku). A co do prawnej strony- to jasno jest napisane ze reflektor moze swiecic swiatlem ze zrodla swiatla jakie ma w swej homologacji. W praktyce oznacza to ze zarowki halogenowej nie mozna zmienic na wyladowacza. Stosowne oznaczenie znajduje sie na kazdym wspolczesnym reflektorze. Natomiast w praktyce (a nie mamy w PL prawa precedensu) jest tak ze kazdy twierdzi co innego (3ech policjantow, 3y rozne opinie), jak mamy pecha to OSK, a jak nie to jedziemy dalej z zyczeniem szerokiej drogi od Pana Sierzanta...
_________________
HyHy:)
 
 
 
pP 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 832
Skąd: Frampol
Wysłany: 4 Wrz 2009, 10:05   

ziom.. co za post..psychicznie się zmęczyłęm! muszę się zdrzemnąć!
_________________
Ex
BlackRS
BlackST
 
 
 
speq 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 39
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 51
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Wrz 2009, 14:12   

Lampa ma homologację wraz z dedykowanym do niej źródłem światła - a więc jeśli do lampy przystosowanej do H7 wsadzimy palnik xenonowy to lampa nie ma homologacji i osoba, która takie coś uzywa na drodze publicznej kwalifikuje się do zabrania dowodu rejestracyjnego w trybie pilnym.

Inna kwestia jest tego typu, że często można spotkać lampy mające homologację do xenonowych palników ale reszta układu (samopoziomowanie, spryskiwacze) nie jest zamontowana to taki ktoś też się do odebrania dowodu kwalifikuje - tylko, że takiego kogoś trudno wychwycic na drodze.

Ja jestem osobiście przeciwnikiem zakładania do normalnych lamp (nawet soczewek, które wg wielu ludzi są z natury do xenonów przystosowane co jest g.wno prawdą) bo oni może i sobie robią dobrze... szkoda, że nie myslą o innych ludziach.

Amen.
_________________
Historia Fiesty: http://www.fiestaklubpols...p=428743#428743
 
 
 
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 4 Wrz 2009, 14:16   

Przeciez to napisalem...?!
_________________
HyHy:)
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 4 Wrz 2009, 15:04   

No ok, ale chodzi mi o wywalenie normalnych lamp na H4 i wsadzenie całych lamp z soczewkami. Jeśli lampy mają homologację to mogę spokojnie je zamontować ??

Do xenonów trzeba spryskiwaczy itp. a do soczewek nie ma żadnych specjalnych wymagań ??
 
 
 
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 4 Wrz 2009, 15:50   

Jak wymieniasz cale lampy jest ok, a w soczewkach to niby jakie masz zrodlo swiatla??:>- zarowke halogenowa, rajt?:>
_________________
HyHy:)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Wrz 2009, 15:50   

speq napisał/a:
Lampa ma homologację wraz z dedykowanym do niej źródłem światła - a więc jeśli do lampy przystosowanej do H7 wsadzimy palnik xenonowy to lampa nie ma homologacji i osoba, która takie coś uzywa na drodze publicznej kwalifikuje się do zabrania dowodu rejestracyjnego w trybie pilnym.
Hyba że masz palnik np. homologowany na H7 i wyposażysz klosz w spryskiwacz, układ poziomowania ma większość nowych aut a i do starych można założyć,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 4 Wrz 2009, 15:54   

Joe- chodzi o uklad samopoziomowania, a tego juz tak predko wiekszosc nie ma... A dwa jest takie cos jak palnik xenonowy homologowany na zarowke h7 na przyklad? Czy mowisz o palniku dostosowanym do montazu zamiast zarowki h7?
_________________
HyHy:)
 
 
 
speq 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 39
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 51
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Wrz 2009, 15:59   

Nie spotkałem się z homologowanym palnikiem pod h7 ;) Ale może nie jestem w temacie.
Samopoziomowanie - ok, ale to są czujniki na tylnej, przedniej osi, to są odpowiednie silniki w lampach, to są odpowiednie lampy...
Efekt? Całość wychodzi grubo finansowo.

A wszystkie ipalniki, które są montowane w oprawach standardowych reflektorów są chinskie i mają taką samą homologację jak chociażby żarówki mega/hiper/xenon/blue vision made by tesco za 29.99 PLN ;)

Na szybko przeglądnąłem allegro i nie znalazłem dedykowanych palników do lamp pod żarówki h7 (chyba, że się mylę to niech mnie ktoś poprawi :) )
_________________
Historia Fiesty: http://www.fiestaklubpols...p=428743#428743
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 4 Wrz 2009, 16:25   

czytałem niedawno wypowiedź jakiegoś prawnika czy coś, że jak masz chociażby ustawianie świateł wewnątrz auta (pokrętło) to już się kwalifikuje... (mowa o starych autach bez xenonów)... natomiast spryskiwacze - tu podam przykład... Bongo ma zamontowane... kosztem tylnego spryskiwacza :)
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
speq 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 39
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 51
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Wrz 2009, 16:38   

Poszperałem i znalazłem na forum vw passata coś takiego:

Na wielu forach internetowych, między innymi na naszym, czytam o przeróbkach reflektorów na ksenon. Wypowiadają się wielcy fachowcy, obrońcy idei nie znających prawa. Ja jednak podszedłem do tego poważnie. Wysłałem kilka @ do Zakładu Oświetlenia i Wyposażenia Elektrycznego Pojazdów w Instytucie Transportu Samochodowego w Warszawie z zapytaniem o aspekty prawne dotyczące przerabiania lamp (jeżeli ktoś nie wie co to za zakład to kieruję do Google- wszystko Ci powie), potem jeszcze w inne miejsce i oto efekt:

”Sprzedawcy zapewniają, że po zamontowaniu w reflektorze, w miejsce tradycyjnych żarówek, palników ksenonowych i podłączeniu do instalacji elektrycznej pojazdu otrzymamy pełnowartościowy reflektor ksenonowy, który lepiej oświetla drogę, zwiększa bezpieczeństwo, dobrze wygląda i jest tańszy w eksploatacji. W trakcie rozmów telefonicznych z dystrybutorami zapewniano również, że montaż takiego zestawu jest całkowicie legalny i zgodny z prawem. Aby sprawdzić stan faktyczny wykonano analizę obowiązujących w Polsce aktów prawnych dotyczących oświetlenia pojazdów oraz przeprowadzono badania parametrów świetlnych zestawu. Na potrzeby badań fotometrycznych wykorzystano dwa zestawy: jeden dla reflektorów przystosowanych do żarówek H4 i jeden do żarówek H7. Wynik badań nie był zaskoczeniem: Oferowane w sprzedaży zestawy do konwersji nie spełniają norm ani przepisów związanych z oceną jakości oświetlenia pojazdów, co więcej są poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Dokumentem regulującym zasady i reguły procesów homologacji jest rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie homologacji, które określa między innymi warunki i tryb wydawania lub cofania świadectw homologacji typu pojazdu.!

Dokumentami normującymi stosowanie wyposażenia wymaganego w pojazdach samochodowych poruszających się po drogach publicznych w Polsce, są:
• Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej, (Dz. U. Nr 108, poz. 908
z dnia 2 czerw ca 2005 r.) w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy – Prawo o ruchu drogowym,
• Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 października 2005 (Dz. U. Nr 238 z dnia 6 grudnia 2005 r. poz. 2010) – w sprawie homologacji typów pojazdów samochodowych i ich przyczep,
• Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. (Dz. U. Nr 32, poz. 262) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia wraz z późniejszymi zmianami.
Zapisy w tych regulacjach określają, iż producent lub importer przedmiotów wyposażenia albo części pojazdu samochodowego lub jego przyczepy, jest obowiązany uzyskać świadectwo homologacji, wydane przez ministra właściwego do spraw transportu (art. 68 Prawa o ruchu drogowym).



Dokumentem regulującym zasady i reguły procesów homologacji jest rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie homologacji, które określa między innymi warunki i tryb wydawania lub cofania świadectw homologacji typu pojazdu, zakres i sposób przeprowadzania badań homologacyjnych, kontroli zgodności produkcji lub montażu z warunkami homologacji, wzory dokumentów związanych z homologacją oraz jednostki upoważnione do przeprowadzania badań homologacyjnych i kontroli zgodności produkcji lub montażu z warunkami homologacji. Ponadto rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia stwierdza, że przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków: oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej, stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – „E” lub Unii Europejskiej – „e”.
Przybliżając nieco sztywne i zawiłe zapisy dokumentów prawnych można stwierdzić, że kwestia obrotu i stosowania elementów wyposażenia i części pojazdów samochodowych jest ściśle uregulowana. Opiera się na założeniu, że elementy mające bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo w ruchu drogowym powinny być stosowane po przebadaniu i ocenie. Świadectwem przeprowadzenia tych procesów jest stosowny dokument, np. zawiadomienie o udzieleniu homologacji, wydane przez upoważniony organ (w Polsce Ministerstwo Transportu).

Polska przystępując do tzw. Porozumienia z roku 1958 zobowiązała się wzajemnie uznawać Regulaminy EKG ONZ stanowiące załączniki do ww. Porozumienia, a będące dokumentami normatywnymi określającymi wymagania techniczne. Regulaminy te normalizują między innymi parametry reflektorów i źródeł światła w nich stosowanych:
• regulamin 37 – żarówki samo- chodowe,
• regulamin 99 – gazowe, wyładowcze źródła światła (tzw. ksenonowe źródła światła),
• regulamin 112 – reflektory z halogenowym źródłem światła,
• regulamin 98 – reflektory z gazowym, wyładowczym źródłem światła
• regulamin 48 – rozmieszczenie urządzeń świetlnych na pojeździe.
Treść tych dokumentów (reg. od 81 do 100) dostępna jest na stronie: www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs81-100.html

Nielegalne w świetle faktów
Z analizy regulaminów pod kątem stosowania tzw. zamienników źródeł światła wynikają następujące fakty:
• każdy reflektor może być bezpiecznie użytkowany, jeżeli co najmniej stosuje się odpowiednie źródło światła, którego oznaczenie jest naniesione, przeważnie w pobliżu miejsca jego mocowania;
• zastosowanie jednoznacznie określonego źródła światła gwarantowane jest stosowaniem różnych oprawek i trzonków źródeł światła tak, aby nie można było zamontować w reflektorze przystosowanym do żarówki np. H4, żarówki H3, czy też gazowego wyładowczego źródła światła np. D1S lub D1R;
• zapisy regulaminu 48 określają, że reflektory wyposażone w źródło światła dużej jasności (wysoka wartość strumienia świetlnego), a takimi są gazowe wyładowcze źródła światła, powinny być wyposażone w urządzenia oczyszczające szybę reflektora (tzw. spryskiwacze) oraz urządzenia samopoziomujące reflektor, ma to zapobiegać nadmiernemu olśnieniu powodowanemu przez rozpraszanie światła na zanieczyszczeniach osadzonych na szybach reflektorów, czy olśnieniu powstającemu w wyniku zmian kierunku emitowanego światła. Zastosowanie tzw. zamienników źródeł światła jest niezgodne z przepisami i może stanowić podstawę do wymierzenia mandatu lub niespełnienia wymogów niezbędnych do przedłużenia okresu ważności badań technicznych pojazdu. Prawo o ruchu drogowym Dz. U. Nr 108 Poz. 908 Art.
66 ust. 4 p. 2: „Zabrania się stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nie odpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych” (Przepisami szczegółowymi, są w tym przypadku, regulaminy homologacyjne EKG ONZ).
Co więcej dystrybucja i handel wyrobami nie posiadającymi (w tym przypadku) oznaczeń homologacyjnych właściwych dla reflektorów i dla źródeł światła jest nielegalny
– określa to art. 68 Prawa o ruchu drogowym).
W świetle przytoczonych faktów nie ulega wątpliwości, że zamiana żarówek na „zestaw ksenonów” jest całkowicie nielegalna i grozi konsekwencjami prawnymi i finansowymi. Ale czy tylko? Aby się o tym przekonać sprawdziliśmy jak zachwalane przez handlowców zamienniki ksenonowe spisują się w rzeczywistości.

Jak badaliśmy?
Zadaniem reflektorów (świateł oświetleniowych) jest odpowiednie oświetlenie drogi przed pojazdem. Przez odpowiednie oświetlenie rozumieć należy wystarczająco silny strumień światła padający na drogę i pobocze, w celu oświetlenia drogi, pobocza, znaków drogowych oraz ewentualnych przeszkód pojawiających się na drodze. Z drugiej strony odpowiednie oświetlenie musi zagwarantować, że nie wystąpi zjawisko olśnienia kierowcy pojazdu jadącego na przeciw, oraz kierowcy jadącego przed nami, obserwującego nasz pojazd w lusterkach, przy jednoczesnym dostatecznym oświetleniu znaków drogowych i innych elementów infrastruktury drogowej. Uproszczony model oświetlenia drogi jest przedstawiony na tzw. ekranie pomiarowym, opisanym w Regulaminach EKG ONZ. Ekran pomiarowy jest oświetlany za pomocą badanego reflektora z odległości
25 metrów, a samo badanie polega na pomiarze natężenia oświetlenia w kilku punktach i obszarach na płaszczyźnie ekranu. Punkty i obszary zostały tak dobrane, aby zasymulować oświetlenie typowej jezdni. Najważniejsze z nich to:
B50L – wartość mogąca powodować olśnienie kierowcy jadącego z naprzeciwka znajdującego się w odległości 50m; 50R i 75R – oświetlenie prawej krawędzi drogi odpowiednio 50 i 75 metrów przed pojazdem; 25L i 25 R – oświetlenie lewego i prawego pobocza 25 metrów przed pojazdem, 7 i 8 punkty na płaszczyźnie poziomej przechodzącej przez reflektor nieco po lewej od osi jezdni, obszar I – droga bezpośrednio przed pojazdem, obszar III – powyżej granicy światła i cienia (GSC), obszar IV – droga przed pojazdem. Ponieważ stosowane w pojazdach poruszających się po drogach publicznych reflektory muszą mieć homologację, a co za tym idzie spełniać wymagania odpowiednich regulaminów, przeprowadzenie badań fotometrycznych zgodnie z Reg.98 i 112 powinno dać pełny obraz parametrów świetlnych reflektora z żarówkami lub źródłami ksenononowymi.
http://img57.imageshack.u.../tab1ew6.th.jpg (http://img57.imageshack.us/my.php?image=tab1ew6.jpg)
Tabela 1
http://img57.imageshack.u.../tab1th6.th.jpg (http://img57.imageshack.us/my.php?image=tab1th6.jpg)
Tabela 2

Badaniu poddane zostały dwa „zestawy ksenonów”, z zamiennikiem żarówki H4 i z zamiennikiem żarówki H7. Badanie polegało na pomiarze natężenia oświetlenia na ekranie pomiarowym oświetlonym reflektorem samochodowym, w którym zamiast żarówek halogenowych umieszczono źródła ksenonowe. Zastosowano nowe reflektory z typowych samochodów klasy średniej poruszających się po naszych drogach. Oczywiście skoro pojazdy zostały dopuszczone do ruchu, wykorzystane reflektory miały homologację i spełniały wymagania regulaminów EKG ONZ. Dodatkowo wykonano także pomiar odniesieniowy, stosując jako źródło światła w reflektorach wzorcowe żarówki halogenowe H4 i H7, dla których reflektory zostały zaprojektowane. Żarówki wzorcowe o ściśle określonych, odniesieniowych parametrach świetlnych i geometrycznych są stosowane w trakcie badań homologacyjnych świateł sygnalizacyjnych i reflektorów pojazdów.
Wyniki badań
Dla żarówki H4 wykonany został pomiar światła mijania i światła drogowego. Dla żarów- ki H7 zmierzono światło mijania. Pierwszy problem pojawił już w trakcie przygotowań, przy doborze reflektorów do badań. Okazało się, że nie w każdym reflektorze gniazdo pasuje do kształtu trzonka palnika ksenonowego. Konieczne było dobranie pasujących reflektorów. Kolejny problem pojawił się w momencie ustawiania położenia reflektora względem ekranu pomiarowego. Czynność tą przeprowadza się na podstawie położenia granicy światła i cienia, na ekranie pomiarowym. W obu przypadkach źródeł ksenonowych, granica światła i cienia była rozmyta. Trudno było jednoznacznie określić jej kształt i przebieg. Jest to bardzo poważna wada, która w myśl regulaminów 98 i 112 dyskwalifikuje reflektor. W praktyce oznacza to poważne trudności z prawidłowym ustawieniem świateł. Zbyt wysokie podniesienie świateł będzie powodowało oślepianie kierowców jadących z naprzeciwka, zbyt niskie będzie powodowało niedoświetlenie drogi i trudności w dostrzeganiu prze- szkód na drodze. Wyniki pomiarów przedstawione zostały w tabeli 1 (dla reflektora przystosowanego do żarów ki H4) i tabeli 2 (dla reflektora przystosowanego do żarówki H7). Tabele zawierają wymagania regulaminu 112 oraz wyniki pomiaru natężenia oświetlenia reflektora z żarówką wzorcową oraz zamiennikiem ksenonowym w poszczególnych obszarach i punktach pomiarowych. Dodatkowo podano także odchyłkę wyniku pomiaru zamiennika ksenonowego od wymagań. Dla żarówki wzorcowej, jak można się domyślać, żadnych odchyłek nie było. Aby uzmysłowić sobie całą sytuację przygotowano także rysunki zawierające zdjęcia ekranu pomiarowego wykonane w trakcie badań oraz rozkład natężenia oświetlenia na ekranie pomiarowym. Wnioski wynikające z pomiarów reflektorów H4 i H7 przystosowanych do żarówek halogenowych, a wyposażonych w ksenonowe zamienniki są podobne.
1. Wartość natężenia oświetlenia w obszarze III oraz punkcie B50L przekracza dopuszczalne wartości o kilkaset procent. Reflektor będzie powodował bardzo silne olśnienie kierowców jadących z na przeciwka oraz jadących przed naszym pojazdem. Oślepiony kierowca nie może wystarczająco dokładnie śledzić sytuacji na drodze.
2. Dopuszczalne natężenie oświetlenia jest przekroczone także w punktach 7 i 8. Efektem tego będzie bardzo silne chwilowe olśnienie kierowców jadących z naprzeciwka w przypadku kiedy przód pojazdu unosi się do góry np. nierówności na drodze, wyjechanie zza wzniesienia, gwałtowne przyspieszenie.
3. Zbyt duża wartość natężenia oświetlenia w obszarze I będzie powodować olśnienie pośrednie (światło odbite od mokrej bądź bardzo jasnej jezdni) innych uczestników ruchu. Oko ludzkie adaptuje się do największych wartości jasności, które dostrzega. W takim przypadku przystosuje się do dużej jasności blisko pojazdu, a dużo słabiej oświetlone miejsca dalej od pojazdu będą praktycznie niedostrzegalne.
4. Należy także pamiętać, zbyt duża ilość światłe wysyłana „w górę” przez reflektor w przypadku deszczu lub mgły poważnie utrudni obserwacje sytuacji przed pojazdem. Porównanie natężenia oświetlenia na ekranie pomiarowym reflektorów wyposażonych w żarówki wzorcowe oraz ksenonowe zamienniki przedstawiono na rys. 1 i 3.
Dla światła drogowego reflektora H4 wyposażonego w źródło ksenonowe nie jest spełnione wymaganie oznaczone w tabeli jako EHV/Emax, które oznacza, że maksimum natężenia oświetlenia powinno znajdować się w pobliżu osi optycznej reflektora. Dobrze widać to na rys. 2 b). W praktyce reflektor taki zamiast oświetlać drogę daleko przed pojazdem będzie świecił dużo bliżej, co utrudnia obserwację sytuacji na jezdni przez kierującego. Dla porównania na rys. 2 a) przedstawiono reflektor z żarówką wzorcową, który na pewno będzie skutecznie oświetlał drogę.
http://img57.imageshack.u...5/ryszf2.th.jpg (http://img57.imageshack.us/my.php?image=ryszf2.jpg)
Przyczyną znacznych różnic w oświetleniu drogi pomiędzy żarówkami halogenowymi a źródłami ksenonowymi jest inna geometria tych źródeł. W trakcie projektowania reflektora zakłada się, że źródło światła będzie umieszczone w ściśle określonym miejscu i będzie miało określone wymiary geometryczne. Tolerancje położenia żarnika w stosunku do trzonka są na poziomie dziesiątych części milimetra. Po wykonaniu reflektor stanowi bardzo precyzyjny układ optyczny, składający się z żarówki, odbłyśnika oraz niekiedy ryflowanego klosza lub soczewki, czy przesłony. Jakiekolwiek zmiany wzajemnego położenia poszczególnych elementów powodują zmianę charakterystyki rozsyłu światłości reflektora. Właśnie tego rodzaju zmianą jest wprowadzenie zamiast żarówki, źródła ksenonowego. Wyładowanie świecącego gazu w źródle ksenonowym ma zupełnie inny kształt i położenie w stosunku do trzonka niż jarząca się skrętka żarówki. Podobny efekt można uzyskać mocując żarówkę w reflektorze w nieprawidłowy sposób: pochyloną, obróconą itd. Tyle, że w przypadku ksenonowych źródeł światła efekt jest kilkukrotnie większy, ponieważ strumień świetlny źródła ksenonowego jest kilkukrotnie większy niż w przypadku żarówki halogenowej.

Same straty.
Stosowanie w pojazdach poruszających się po drogach publicznych tuningowego „zestawu ksenonów” jest niedozwolone pod względem prawnym, a także szalenie niebezpieczne. Montując takie urządzenie w swoim samochodzie narażamy się nie tylko na mandat lub zatrzymanie dowodu rejestracyjnego w przypadku kontroli
„drogówki”, ale także na utratę mienia, zdrowia, a nawet życia. Fatalne oświetlenie drogi przed pojazdem oraz olśnienie innych uczestników ruchu drogowego może prowadzić do po- ważnych wypadków drogowych. Nie dajmy się nabrać na reklamy i opinie pseudo fachowców, którzy za wszelką cenę chcą sprzedać swój towar.”



Źródło „Super Warsztat” kwiecień 2007 str. 48-50
Autorzy: mgr inż. Maciej Łukasik, mgr inż. Wojciech Moćko, mgr inż. Małgorzata Kalisz

Chcąc przerabiać nasze lampy na ksenon powinniśmy zamontować układ zmywania reflektora, układ samopoziomowania i również skorzystać z poniższych tabel:
http://img233.imageshack....waniati9.th.jpg (http://img233.imageshack.us/my.php?image=krajhomologowaniati9.jpg)
http://img134.imageshack....ednieru0.th.jpg (http://img134.imageshack.us/my.php?image=wiataprzednieru0.jpg)
http://img57.imageshack.u...cyjnehu0.th.jpg (http://img57.imageshack.us/my.php?image=wiatasygnalizacyjnehu0.jpg)
Życzę wszystkim owocnych prac przy fachowym przerabianiu i zachowania zdrowego rozsądku.
pozdrawiam
Kurzyn

Enjoy.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Wrz 2009, 16:45   

U philipsa założysz xenony na legalu więc muszą mieć homologowane palniki,,, tylko, ja za swój jeden dałem ponad 400 złotych, gdzie za 300 można na allegro kupić cały zestaw z przetwornicami i reszta,,, a z samopoziomowaniem to układ regulacji położenia reflektora pod to podciągniesz po takiego prawdziwego układu to nawet fabryczne auta nie mają chyba ze bardzo drogie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
speq 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 39
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 51
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Wrz 2009, 16:48   

Każde auto z xenonami ma układ samopoziomowania. Każde. Mówimy oczywiście o autach fabrycznych.
_________________
Historia Fiesty: http://www.fiestaklubpols...p=428743#428743
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 4 Wrz 2009, 17:16   

no ma... a koszt takiego bajeru, żeby założyć takie coś do auta normalnego to koszt około 5000 zł...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Internetowe sklepy z częściami do Fiesty
Gość Serwisy / Mechanicy / Sklepy 14 7 Paź 2018, 09:52
Parzych
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Inny] Inne auta
Pojazdy inne niż Fiesta
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:25
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Kawały i inne dowcipy...
Bez obrazków i filmików...
Zhang Hyde-Park 1040 5 Wrz 2018, 13:03
diska
Brak nowych postów Przyklejony: Gry i inne bajery dla nudzacych sie w pracy
Mafios Linkownia 138 2 Sie 2015, 23:14
driver90
Brak nowych postów Black angel eyes w MK6
'bijacz Elektryka ogólna 8 10 Lut 2016, 22:32
Parzych


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.