Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

RS Turbo - zapytanie
Autor Wiadomość
Tommy 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 37
Dołączyła: 25 Sty 2007
Posty: 521
Skąd: Zielsko-Białe
Wysłany: 22 Lut 2008, 08:21   RS Turbo - zapytanie

Mam następujące pytanie:

Czy jest możliwe przeszczepienie silnika z essiego rs turbo (mk4 rok 86) do fiesty mk3?
Pytanie dość ogólnikowe (no w końcu w tym kraju to wszystko jest możliwe) ale potrzebuję narazie takiego ogólnego zarysu sytułacji

1. Co z osprzętu pasuje pod budę fiesty (chłodnica, węże, skrzynia etc.)
2. Jak wygląda sprawa elektroniki
3. Co by było na bank potrzebne z fiesty rst.
4. Czy hamulce/ zawias podejdą
5. Jaki byłby orientacyjny koszt takiego swapa (chodzi mi tutaj głównie o koszty robocizny/strojenia)

Nie pytam o koszty remontu takiego silnika bo poczytałem już sobie faq autorstwa pumy.

Pozdro
_________________
Profil Facebook
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 22 Lut 2008, 08:39   

wszystko jest mozliwe ;) wiec i upakowanie silnika ERST rowniez do fietsy,
1. przy hclodnicy pewnie trzeba bedzi eprzerabiac mocowania bo napewno sa inne, skrzynia pasuje
2 w ERST sa dwa kompy wiec i to bys musial cale przezucic raze m chyba z wew, wiazka no chyba ze wystarczylo by ja przemotac,
3. przydaly by sie łapy mocujace cvh ale to ze zwyklej xr ki podejda.
4. heble przod podejda tył chyba tez zawias nie
5. sama przekladka pewnie gdzies ponad kloca, tego nei jestem pewien pisze orientacyjnie, ale nie zdziwil bym sie jak by bylo drozej ;)
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Lut 2008, 08:52   

łapy u mnie
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
Tommy 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 37
Dołączyła: 25 Sty 2007
Posty: 521
Skąd: Zielsko-Białe
Wysłany: 22 Lut 2008, 08:56   

Daras84 napisał/a:
sama przekladka pewnie gdzies ponad kloca


Samo serducho posadzić na łapach mógłbym u siebie bez problemu. Gorzej już wygląda sprawa podpinania osprzętu, elektyki itd. -poprostu w tym temacie jestem zielony i wolałbym coś takiego zlecić komuś oblecianemu.
_________________
Profil Facebook
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 22 Lut 2008, 13:29   

Tommy, pogadaj z Żółwiem, on spec od mechaniki po elektronikę :)
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 22 Lut 2008, 15:46   

przejżyj temat Staficia. On miał taki pomysł niestety nie doszedł do skutku.

sam silnik i skrzynai to p&p.

co prawda ja bym poszedł w troche inna strone: kupił zajechany motor z xr2i 8v z wiazka i wszystkimi czujnikami i defakto skałdał połączenie tych 2 silników. w tedy pozbywamy sie upierdliwego wtrysku mechanicznego a wszystko stroimy ECUmasterem lub SMT6.

układ chłodzenia podejdzie pewnei bez wiekszych problemów


koszt swapa pewnei koło 1tyś a do tego około 1200-1500zł za strojenie
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 22 Lut 2008, 19:31   

Puma - ja bum poszedł krok dalej i oprócz pocisku z escorta kupił całą zajechaną ikserkę . Bez blachy , z zarżniętym silnikiem , ale kompletną .

Koszta będą niewiele większe , a instalację wypruje sobie sam ( przy pomocy śrubokręta i obcinaczek a nie siekiery jak to robią na szrotach ) .

Poza tym z tego co widzę to swap miałby byc do budy 1.1 więc z ikserki podeszły by także heble , zawias i reszta dupereli .

Tommy - swapując pare lat temu 1.6 CVH popełniłem błąd kupując " kompletny " pocisk zamiast zakupu całego auta Myślałęm że sie zajebę własną ręką jak zaczęliśmy to skłądać . A to brakuje podkłądki , a to wtyczki , a to jakiegoś duperela na szukaniu którego spędzasz tydzień itd .

Żeby było śmieszniej zakup całego auta jako dawcy wychodzi w ostatecznym rozrachunku nie tylko szybciej ale także taniej .

Przemyśl to bo przy dzisiejszych cenach ikserek znacznei przybliży to projekt do realizacji .

Co do kosztó to ja do kwoty o której mówi Puma za Swap dodałbym jeszcze trochę za przekłądki pozostałych podzespołów z ikserki .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 22 Lut 2008, 19:43   

Żółwik Tuptuś napisał/a:


Poza tym z tego co widzę to swap miałby byc do budy 1.1 więc z ikserki podeszły by także heble , zawias i reszta dupereli .

.

zgadza sie ale zwróć uwage na to, że to rocznik 95 wiec nawet musialby piasty zmieniac na te xrkowskie ,ale i tak musi zeby przeguby i polosie z xrki wsadzic z tego co pamietam :)

pozdro :)
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 23 Lut 2008, 09:04   

z tymi hamulcami od erst nie jets tak do końca jak darek napisał, niesty one nie specjalnie pasuja do mk3.

ogólnie temat sie zaczyna powtarzać chyba bedzie trzeba sklecić jakiś FAQ na temat takiego swapu.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
eCo^ 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 169
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 23 Lut 2008, 10:57   

a mi Żółwiasty napisał zebym dół wziął od ERST i przykrył to czapką z Xr2i

pytanie do Pumy co lepsze SMT-6 czy ECUMASTER DET II, mi sie wydaje ze ECU
aha i czy Ecumaster DET II ma kilka map tak jak smt-6??
_________________


Było 1.6 104 KM
Było 1.8 16v 130 KM
Było 2.0 16v 136 KM

>>Grupa Wrocław<<
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 23 Lut 2008, 14:57   

eCo^ napisał/a:
a mi Żółwiasty napisał zebym dół wziął od ERST i przykrył to czapką z Xr2i

pytanie do Pumy co lepsze SMT-6 czy ECUMASTER DET II, mi sie wydaje ze ECU
aha i czy Ecumaster DET II ma kilka map tak jak smt-6??


AD 1) z blokiem od ERST jest problem że nie ma dziury na czujnik położenia wału, teoretycznie mozan to zrobić.

AD 2) według strojacych lepsze jest ECUmaster, do tego wersja o której mówiesz da rade rmienić zapłon w Fordzie. ale ma ta jedna wade ze nei ma 2 map. zasadniczo da sie to obejść ale nie bedzie to na zasadzie przełączniak.[/i]
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
eCo^ 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 169
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 23 Lut 2008, 16:06   

PumaRST napisał/a:
AD 2) według strojacych lepsze jest ECUmaster, do tego wersja o której mówiesz da rade rmienić zapłon w Fordzie. ale ma ta jedna wade ze nei ma 2 map. zasadniczo da sie to obejść ale nie bedzie to na zasadzie przełączniak.[/i]

czyli tak jak w magiczny guzik w SMT-6
_________________


Było 1.6 104 KM
Było 1.8 16v 130 KM
Było 2.0 16v 136 KM

>>Grupa Wrocław<<
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 23 Lut 2008, 16:41   

eCo^ napisał/a:
czyli tak jak w magiczny guzik w SMT-6


nie, właśnie mówie że nei tak jak w wypadku smt6.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
eCo^ 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 169
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 23 Lut 2008, 17:31   

zmartwiles mnie troche tym czujnikiem połozenia wału, jesli chodzi o obejscie to w jaki sposób to zrobic??
_________________


Było 1.6 104 KM
Było 1.8 16v 130 KM
Było 2.0 16v 136 KM

>>Grupa Wrocław<<
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 23 Lut 2008, 17:47   

eCo^ napisał/a:
zmartwiles mnie troche tym czujnikiem połozenia wału, jesli chodzi o obejscie to w jaki sposób to zrobic??


jeżeli probleme jest zrobienie dziury ( w ściśle określonym miejscu i o określonym wymiarze co prawda ) To się nie bierz wogóle za to
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
eCo^ 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 169
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 23 Lut 2008, 21:09   

Żółwiu nie bądź taki kąśliwy, chodzi mi raczej o to ze myslalem ze to bedzie bez takich przygód ale jak mus to mus :rotfl:
_________________


Było 1.6 104 KM
Było 1.8 16v 130 KM
Było 2.0 16v 136 KM

>>Grupa Wrocław<<
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 23 Lut 2008, 21:33   

ale majac xr2i gdzie masz problem??

wsadzasz tłoki z korbami w blok od xr2i i po problemie ;)

tak czy inaczej blok bedzie na 100% wymagał tulejowania wiec nie ma problemu
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
eCo^ 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 169
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 23 Lut 2008, 23:02   

hmmm a powrót oleju z turbiny??trza bedzie wiercic :rotfl:
_________________


Było 1.6 104 KM
Było 1.8 16v 130 KM
Było 2.0 16v 136 KM

>>Grupa Wrocław<<
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 23 Lut 2008, 23:05   

eCo^ - nie jestem kąśliwy ;) po prostu i tak będziesz musiał wybudować silnik od podstaw ( jeżeli ma to jeździć ) więc jedna dziura wywiercona nie powinna sprawiać problemu .

To po prostu kolejny element układanki nad , którym przechodzisz do porządku dziennego

[ Dodano: Sob Lut 23, 2008 23:08 ]
eCo^ napisał/a:
hmmm a powrót oleju z turbiny??trza bedzie wiercic :rotfl:

Nie prowokuj ;) druga dziura do wywiercenia :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
eCo^ 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 169
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 23 Lut 2008, 23:30   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
eCo^ - nie jestem kąśliwy ;) po prostu i tak będziesz musiał wybudować silnik od podstaw ( jeżeli ma to jeździć ) więc jedna dziura wywiercona nie powinna sprawiać problemu .

To po prostu kolejny element układanki nad , którym przechodzisz do porządku dziennego

[ Dodano: Sob Lut 23, 2008 23:08 ]
eCo^ napisał/a:
hmmm a powrót oleju z turbiny??trza bedzie wiercic :rotfl:

Nie prowokuj ;) druga dziura do wywiercenia :)

nie bo dalej jedna ;/ bo przeciez blok ERST ma powrót oleju z T ale nie ma czyjnika połozenia wału, natomiast blok xr2i na czujnik a nie ma powrotu oleju :hihihi:
takze zobaczymy co z tego wyjdzie Panowie bo silnik od ERST juz stoiw garazu ale nie mam czasu zeby sie za niego zabrac
ale chyba bede wiercilw bloku ERST, bo pozwoli mi to na jazde xr'ka podczas rementu dołu, zbierania/szukania ecumastera i osoby ktora by to jeszcze wystroila
_________________


Było 1.6 104 KM
Było 1.8 16v 130 KM
Było 2.0 16v 136 KM

>>Grupa Wrocław<<
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Turbo
Zetec/CVH
PumaRST Tuning mechaniczny 53 12 Lis 2012, 21:59
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - CVH Turbo
seria & modyfikacje
PumaRST Tuning mechaniczny 26 13 Paź 2012, 09:42
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel
Fordon Tuning mechaniczny 140 30 Lis 2011, 09:21
szczupak
Brak nowych postów silnik turbo bez turbo czyli courier z blokiem td
KamilCourier Silniki diesla 4 23 Kwi 2010, 22:05
Fordon


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.