RS Turbo - zapytanie |
Autor |
Wiadomość |
Tommy
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączyła: 25 Sty 2007 Posty: 521 Skąd: Zielsko-Białe
|
Wysłany: 22 Lut 2008, 08:21 RS Turbo - zapytanie
|
|
|
Mam następujące pytanie:
Czy jest możliwe przeszczepienie silnika z essiego rs turbo (mk4 rok 86) do fiesty mk3?
Pytanie dość ogólnikowe (no w końcu w tym kraju to wszystko jest możliwe) ale potrzebuję narazie takiego ogólnego zarysu sytułacji
1. Co z osprzętu pasuje pod budę fiesty (chłodnica, węże, skrzynia etc.)
2. Jak wygląda sprawa elektroniki
3. Co by było na bank potrzebne z fiesty rst.
4. Czy hamulce/ zawias podejdą
5. Jaki byłby orientacyjny koszt takiego swapa (chodzi mi tutaj głównie o koszty robocizny/strojenia)
Nie pytam o koszty remontu takiego silnika bo poczytałem już sobie faq autorstwa pumy.
Pozdro |
_________________
|
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 22 Lut 2008, 08:39
|
|
|
wszystko jest mozliwe wiec i upakowanie silnika ERST rowniez do fietsy,
1. przy hclodnicy pewnie trzeba bedzi eprzerabiac mocowania bo napewno sa inne, skrzynia pasuje
2 w ERST sa dwa kompy wiec i to bys musial cale przezucic raze m chyba z wew, wiazka no chyba ze wystarczylo by ja przemotac,
3. przydaly by sie łapy mocujace cvh ale to ze zwyklej xr ki podejda.
4. heble przod podejda tył chyba tez zawias nie
5. sama przekladka pewnie gdzies ponad kloca, tego nei jestem pewien pisze orientacyjnie, ale nie zdziwil bym sie jak by bylo drozej |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Lut 2008, 08:52
|
|
|
łapy u mnie |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
Tommy
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączyła: 25 Sty 2007 Posty: 521 Skąd: Zielsko-Białe
|
Wysłany: 22 Lut 2008, 08:56
|
|
|
Daras84 napisał/a: | sama przekladka pewnie gdzies ponad kloca |
Samo serducho posadzić na łapach mógłbym u siebie bez problemu. Gorzej już wygląda sprawa podpinania osprzętu, elektyki itd. -poprostu w tym temacie jestem zielony i wolałbym coś takiego zlecić komuś oblecianemu. |
_________________
|
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 22 Lut 2008, 13:29
|
|
|
Tommy, pogadaj z Żółwiem, on spec od mechaniki po elektronikę |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 22 Lut 2008, 15:46
|
|
|
przejżyj temat Staficia. On miał taki pomysł niestety nie doszedł do skutku.
sam silnik i skrzynai to p&p.
co prawda ja bym poszedł w troche inna strone: kupił zajechany motor z xr2i 8v z wiazka i wszystkimi czujnikami i defakto skałdał połączenie tych 2 silników. w tedy pozbywamy sie upierdliwego wtrysku mechanicznego a wszystko stroimy ECUmasterem lub SMT6.
układ chłodzenia podejdzie pewnei bez wiekszych problemów
koszt swapa pewnei koło 1tyś a do tego około 1200-1500zł za strojenie |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 22 Lut 2008, 19:31
|
|
|
Puma - ja bum poszedł krok dalej i oprócz pocisku z escorta kupił całą zajechaną ikserkę . Bez blachy , z zarżniętym silnikiem , ale kompletną .
Koszta będą niewiele większe , a instalację wypruje sobie sam ( przy pomocy śrubokręta i obcinaczek a nie siekiery jak to robią na szrotach ) .
Poza tym z tego co widzę to swap miałby byc do budy 1.1 więc z ikserki podeszły by także heble , zawias i reszta dupereli .
Tommy - swapując pare lat temu 1.6 CVH popełniłem błąd kupując " kompletny " pocisk zamiast zakupu całego auta Myślałęm że sie zajebę własną ręką jak zaczęliśmy to skłądać . A to brakuje podkłądki , a to wtyczki , a to jakiegoś duperela na szukaniu którego spędzasz tydzień itd .
Żeby było śmieszniej zakup całego auta jako dawcy wychodzi w ostatecznym rozrachunku nie tylko szybciej ale także taniej .
Przemyśl to bo przy dzisiejszych cenach ikserek znacznei przybliży to projekt do realizacji .
Co do kosztó to ja do kwoty o której mówi Puma za Swap dodałbym jeszcze trochę za przekłądki pozostałych podzespołów z ikserki . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 22 Lut 2008, 19:43
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: |
Poza tym z tego co widzę to swap miałby byc do budy 1.1 więc z ikserki podeszły by także heble , zawias i reszta dupereli .
. |
zgadza sie ale zwróć uwage na to, że to rocznik 95 wiec nawet musialby piasty zmieniac na te xrkowskie ,ale i tak musi zeby przeguby i polosie z xrki wsadzic z tego co pamietam
pozdro |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 23 Lut 2008, 09:04
|
|
|
z tymi hamulcami od erst nie jets tak do końca jak darek napisał, niesty one nie specjalnie pasuja do mk3.
ogólnie temat sie zaczyna powtarzać chyba bedzie trzeba sklecić jakiś FAQ na temat takiego swapu. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
eCo^
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 169 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 23 Lut 2008, 10:57
|
|
|
a mi Żółwiasty napisał zebym dół wziął od ERST i przykrył to czapką z Xr2i
pytanie do Pumy co lepsze SMT-6 czy ECUMASTER DET II, mi sie wydaje ze ECU
aha i czy Ecumaster DET II ma kilka map tak jak smt-6?? |
_________________
Było 1.6 104 KM
Było 1.8 16v 130 KM
Było 2.0 16v 136 KM
>>Grupa Wrocław<< |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 23 Lut 2008, 14:57
|
|
|
eCo^ napisał/a: | a mi Żółwiasty napisał zebym dół wziął od ERST i przykrył to czapką z Xr2i
pytanie do Pumy co lepsze SMT-6 czy ECUMASTER DET II, mi sie wydaje ze ECU
aha i czy Ecumaster DET II ma kilka map tak jak smt-6?? |
AD 1) z blokiem od ERST jest problem że nie ma dziury na czujnik położenia wału, teoretycznie mozan to zrobić.
AD 2) według strojacych lepsze jest ECUmaster, do tego wersja o której mówiesz da rade rmienić zapłon w Fordzie. ale ma ta jedna wade ze nei ma 2 map. zasadniczo da sie to obejść ale nie bedzie to na zasadzie przełączniak.[/i] |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
eCo^
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 169 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 23 Lut 2008, 16:06
|
|
|
PumaRST napisał/a: | AD 2) według strojacych lepsze jest ECUmaster, do tego wersja o której mówiesz da rade rmienić zapłon w Fordzie. ale ma ta jedna wade ze nei ma 2 map. zasadniczo da sie to obejść ale nie bedzie to na zasadzie przełączniak.[/i] |
czyli tak jak w magiczny guzik w SMT-6 |
_________________
Było 1.6 104 KM
Było 1.8 16v 130 KM
Było 2.0 16v 136 KM
>>Grupa Wrocław<< |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 23 Lut 2008, 16:41
|
|
|
eCo^ napisał/a: | czyli tak jak w magiczny guzik w SMT-6 |
nie, właśnie mówie że nei tak jak w wypadku smt6. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
eCo^
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 169 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 23 Lut 2008, 17:31
|
|
|
zmartwiles mnie troche tym czujnikiem połozenia wału, jesli chodzi o obejscie to w jaki sposób to zrobic?? |
_________________
Było 1.6 104 KM
Było 1.8 16v 130 KM
Było 2.0 16v 136 KM
>>Grupa Wrocław<< |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 23 Lut 2008, 17:47
|
|
|
eCo^ napisał/a: | zmartwiles mnie troche tym czujnikiem połozenia wału, jesli chodzi o obejscie to w jaki sposób to zrobic?? |
jeżeli probleme jest zrobienie dziury ( w ściśle określonym miejscu i o określonym wymiarze co prawda ) To się nie bierz wogóle za to |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
eCo^
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 169 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 23 Lut 2008, 21:09
|
|
|
Żółwiu nie bądź taki kąśliwy, chodzi mi raczej o to ze myslalem ze to bedzie bez takich przygód ale jak mus to mus |
_________________
Było 1.6 104 KM
Było 1.8 16v 130 KM
Było 2.0 16v 136 KM
>>Grupa Wrocław<< |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 23 Lut 2008, 21:33
|
|
|
ale majac xr2i gdzie masz problem??
wsadzasz tłoki z korbami w blok od xr2i i po problemie
tak czy inaczej blok bedzie na 100% wymagał tulejowania wiec nie ma problemu |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
eCo^
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 169 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 23 Lut 2008, 23:02
|
|
|
hmmm a powrót oleju z turbiny??trza bedzie wiercic |
_________________
Było 1.6 104 KM
Było 1.8 16v 130 KM
Było 2.0 16v 136 KM
>>Grupa Wrocław<< |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 23 Lut 2008, 23:05
|
|
|
eCo^ - nie jestem kąśliwy po prostu i tak będziesz musiał wybudować silnik od podstaw ( jeżeli ma to jeździć ) więc jedna dziura wywiercona nie powinna sprawiać problemu .
To po prostu kolejny element układanki nad , którym przechodzisz do porządku dziennego
[ Dodano: Sob Lut 23, 2008 23:08 ]
eCo^ napisał/a: | hmmm a powrót oleju z turbiny??trza bedzie wiercic |
Nie prowokuj druga dziura do wywiercenia |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
eCo^
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 169 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 23 Lut 2008, 23:30
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | eCo^ - nie jestem kąśliwy po prostu i tak będziesz musiał wybudować silnik od podstaw ( jeżeli ma to jeździć ) więc jedna dziura wywiercona nie powinna sprawiać problemu .
To po prostu kolejny element układanki nad , którym przechodzisz do porządku dziennego
[ Dodano: Sob Lut 23, 2008 23:08 ]
eCo^ napisał/a: | hmmm a powrót oleju z turbiny??trza bedzie wiercic |
Nie prowokuj druga dziura do wywiercenia |
nie bo dalej jedna bo przeciez blok ERST ma powrót oleju z T ale nie ma czyjnika połozenia wału, natomiast blok xr2i na czujnik a nie ma powrotu oleju
takze zobaczymy co z tego wyjdzie Panowie bo silnik od ERST juz stoiw garazu ale nie mam czasu zeby sie za niego zabrac
ale chyba bede wiercilw bloku ERST, bo pozwoli mi to na jazde xr'ka podczas rementu dołu, zbierania/szukania ecumastera i osoby ktora by to jeszcze wystroila |
_________________
Było 1.6 104 KM
Było 1.8 16v 130 KM
Było 2.0 16v 136 KM
>>Grupa Wrocław<< |
|
|
|
|
|