Fiesta 1.1 Nierówna praca silnika |
Autor |
Wiadomość |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20 Lut 2008, 19:32 Fiesta 1.1 Nierówna praca silnika
|
|
|
Witam pierwszy raz pisze i od razu do rzeczy. Wymieniłem wszystkie filtry i olej, Dzisaj byłem u mechanika z gaznikiem. Jest wyczyszczony i podobno zrobiony na błysk. A stoje na światłach, dalej to co było wczesniej czyli silnik jakby gasnoł, i sie leko trzesie:(. nie wiem co jest grane. Ford fiesta 1.1. |
Ostatnio zmieniony przez pablon 26 Lut 2008, 10:48, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 20 Lut 2008, 19:41
|
|
|
Nie wspomniałeś nic o świecach i kablach WN . One mogą być odpowiedzialne za takowy stan . Ewentualnie nie wyłączające sie ssanie . Lub - powrót do gaźnikowca .
Sprawdzaqłes luzy zaworowe ?
ps : BYŁY mk3 na gaźniku i to bodajże do 1994 roku więc darujmy sobie trzy strony udowadniania tego już dawno i niejednokrotnie udowodnionego na forum faktu . ( pod warunkiem że owner wie co pisze i faktycznie ma gaźnik a nie mono ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20 Lut 2008, 19:47
|
|
|
Kable WN były wymieniane sa prawie nowe. Jak stałem u mechanika niec takiego sie nie działa i pracował stabilnie:/. |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 20 Lut 2008, 19:52
|
|
|
może dlatego że był nierozgrzany ? ( to by potwierdzało teorię se ssaniem , nie pali więcej ostatnimi czasy ? )
Co to znaczy prawie nowe kable ( prawie to jak masz wskazujący palec w dupie to środkowy jest prawie w dupie ) wymień kable na takie ze sprawnego auta ( jak nie masz od kogo to podjedź na spot frakcji , na pewno ktoś uzyczy na chwilę )
Co ze świecami i luzem zaworowym . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20 Lut 2008, 20:14
|
|
|
Kupiłem go miesiąc temu na poczatku działał dobrze. Po ok 2 tygodniach zaczoł tak reagować. Na przeglądzie powiedział mi że były wymieniane, ale kiedy nie wiem. Moze to krokowiec, albo sonda lambda . |
Ostatnio zmieniony przez pablon 20 Lut 2008, 20:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 20 Lut 2008, 20:21
|
|
|
pablon napisał/a: | Moze to krokowiec, albo sonda lambda . |
zwłaszcza przy gaźniku...
no chyba ze widzisz takie rzeczy pod maska... |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23 Lut 2008, 12:58
|
|
|
Zabrałem moja fieste to znajomego mechanika. Sprawdził całą fieste dokładnie, świece kable itd. Stwierdził ze zawory są do regulacji i wezmie za to 50zł:]. Mam nadzieje że po tym bedzie już wszystko :gitara: . Dałem sie naciągnąć na ten gaznik i kasa stracona |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 23 Lut 2008, 17:40
|
|
|
Przypomnij mu jedynie jakie mają być luzy w 1.1 - bo to że chodzi jak traktor to jest akurat norma , a jak ustawi ci zawory na za małe luzy to będziesz jeździł cicho , ale krótko bo powypalasz i zawory i gniazda .
Co do luzu zaworowego : |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23 Lut 2008, 19:02
|
|
|
I kolejność, bo co niektórzy specjaliści ustawiają jak leci |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23 Lut 2008, 19:16
|
|
|
Pogorszyło sie, teraz moja fiesta jeździ jak chce. Szarpie prawie cały czas, gaśnie na światłach. Od czsu do czasu parska, kicha. :/. Czy to od tych zaworów czy jeszcze coś:/. Gdzie mam szukać ustawień zaworów do fiesty 1.1 93r gaźnik . pozdrawiam |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 23 Lut 2008, 21:49
|
|
|
Słuchaj mieszkasz w Gdansku, to nie jest mała wieś liczbą ludności równą 50, wiec wsrod mechanikow mozna przebierac. Popytaj ludzi na forum czy znajomych, poczytaj jakies stare tematy i znajdz mechanika ktory ustawi zawory tak jak ma byc a nie tak jak mu sie wydaje.
Na wszelki wypadek miej zapisane że luz zaworów dolotowych to 0,22 a wydechowych 0,32. Reuglacja na ZIMNYM silniku. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 24 Lut 2008, 12:05
|
|
|
Byłem u innego znajomego mechanika. Stwierdził że to gaźnik łapie gdzieś powietrze i trzeba to rozebrać. We wtorek będę to robił, przy okazji świece wymienie, i ustawie zawory.
Za ustawienie zaworów 30zł. Pytanie czy trzeba to robić i jakie moga być skutki rozregulowanych zaworów w przyszłości;).
[ Dodano: Nie Lut 24, 2008 12:13 ]
Zapomniałem sie dopytać czy przy rozebraniu gaznika trzeba kupić nowe uszczelki, bo nic mi nie mówił:/
[ Dodano: Wto Lut 26, 2008 10:52 ]
jeszcze raz byłem u mechanika z gaźnikiem bo juz nie dało sie jeździć, kaszlał i nie4 mał mocy. Dorobił nowa uszczlke pod gaźnikiem i od razu jest leprza moc i przestał kaszleć.
Nadal jest problem na biegu jałowym ale to chyba wina wężyka od serwo, bo luźno latał pod gaznikiem??. Czy mozna to wymienić i jak go wyjąć bo nie moge. jaka jest cena nowego weżyka |
|
|
|
|
kuboski [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Lut 2008, 12:27
|
|
|
Podczepiając się pod temat może ktoś powie mi, o co chodzi w moim autku Fiesta MK 3 1.1 50 koni. Gdy zapalam rano odpala za pierwszym razem chodzi równo do momentu kiedy nie dodam gazu wtedy jakby zaczął chodzić na 3 gary a nie na 4 i szarpie do momentu kiedy silnik się trochę nie nagrzeje albo nie dostanie wyższych obrotów. Wymieniłem świece jakieś 3 tygodnie temu razem z kablami WN niestety na Janmory. Kłopot jest zawsze rano jak już pojeżdżę to cały dzień jest spokój. Zawory są ustawione poprawnie gdyż ostatnio zmieniałem gumki na zaworach. Jeśli ktoś miał podobny problem lub sugestie proszę o info |
|
|
|
|
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27 Lut 2008, 14:29
|
|
|
Wczoraj trzeci raz rozbierałem gaznik, dałem nową uszczlke pod ganikiem. Wyregulowałem luzy na zaworach. Świece sprawdzone, kable WN nowe, oraz filtry.
Jest lepiej, fiesta odzywskała cała moc, ale mimo tego czasami zdarze jej sie nierówno pracować. Nie ma tu znaczenia temperatura
Znajmy mechanik powiedział że traci zapłon, typowa dolegliwość taego silnika. Chyba sie poddam bo wiecej nie wymyśle tutaj nic, ale może macie jakieś pomysły . |
Ostatnio zmieniony przez pablon 27 Lut 2008, 14:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
SpiderMAN
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 687 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27 Lut 2008, 14:36
|
|
|
Daj fotke silnika...
Masz sonde lambda na kolektorze wydechowym?
Jesli ja masz to nie masz gaznika... tylko monowtrysk!! |
|
|
|
|
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27 Lut 2008, 14:43
|
|
|
To jest gaźnikowiec, reczne ssanie przy kolumnie kierownicy
[ Dodano: Sro Lut 27, 2008 16:59 ]
Kolega polecił przesmarowanie linki gazu, chyba sprawdze bo juz nie mam pomysłu:( |
|
|
|
|
stiflerdan
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 24 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 28 Lut 2008, 12:24 Witam
|
|
|
Miałem podobne objawy, auto przygasało, nierówno pracowało, z tym że mam elektroniczne ssanie. U mnie okazało się że do wymiany był uwaga...REGULATOR NAPIĘCIA. Nie wiem dlaczego, ale oki, autko zaprowadziłem do najlepszego mechaniola i.. cud malina już ponad rok bez zarzutu:)Pozdrawiam, może u ciebie coś by to dało. Powodzonka |
|
|
|
|
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 29 Lut 2008, 23:10
|
|
|
Dzisaj zauważyłem że na zimnym silniku ten problem nie wystempuje, chodzi równo, dopiera po długiej jeździe zaczyna sie nierówna praca. Temperatura niergdy nie przekraca płowy skali, jest max na 1/4.
Ile kosztuje regulator napięcia |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Mar 2008, 00:00
|
|
|
spróbuj dać jej zimne powietrze na stałe i i zobacz czy nie bedzie pracować równo . moja też nie jechce pracować równo jak ma za ciepłe powietrze w dolocie . A jeśli to wina regulatora to najprościej wyjąć kostkę od altka i zobaczyć co bedzie wtedy . |
|
|
|
|
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 1 Mar 2008, 10:47
|
|
|
Gdzie jest ta kosta umiejscowiona, i czy nie przestanei działac jak ja wyjme?? |
|
|
|
|
|