Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Fiesta 1.25 16V i duże spalanie.
Autor Wiadomość
birband
[Usunięty]

Wysłany: 19 Lut 2008, 12:11   Fiesta 1.25 16V i duże spalanie.

Witam wszystkich.
Chce skorzystać z Waszych porad, bo jestem zupełnie "świeży" jeśli chodzi o tego rodzaju silniki. Mam Fieste jak w temacie od nowości a w ostatnim okresie strasznie podniosło się spalanie. Mam przejechane niespełna 130 tys. km i do tego czasu nie miałem żadnych problemów. W okresie gwarancji przeglądy były robione w ASO a teraz u znajomego mechanika. Niestety nie ma on komputera żeby sprawdzić co jest nie w porządku. Jestem ciekaw jaka jest Wasza opinia w tym temacie.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 19 Lut 2008, 12:37   

jak mocno sie podniosło, jak się silnik zachowuje (przyspieszanie, dodawanie gazu na luzie, itp) który to rok?
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 19 Lut 2008, 17:06   

Witam, sie podczepie troche pod temat :) Jezdze codziennie 70km, w tym jakies 5km po miescie zaleznie od korkow od 10-30 min po miescie, na trasie raczej setki nie przekraczam, jezdze raczej delikatnie, spalanie mi wychodzi tak miedzy 7-7,4 litra/100km. Tak ma palic ten model czy jednak cos nie tak jest?? Auto zmienilem niedawno z maluszka a tam mi sie zdarzalo spalanie 5litrow/100km i stad moje pytanie :)
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 19 Lut 2008, 17:22   

awilk napisał/a:
spalanie mi wychodzi tak miedzy 7-7,4 litra/100km.

sporo
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 19 Lut 2008, 20:23   

No tez mi sie wydaje ze sporo:) Samochod kupilem 5 miesiecy temu i palil jeszcze wiecej ale wymienilem mu olej, filtr oleju, filtr powietrza i jest tak jak teraz. Wymienilem dwa tygodnie temu filtr paliwa ale efektu brak, spalanie jakie bylo takie jest. Ostatnio wykrecilem tez swiece ale wyglada na to ze ktos zmienil niedlugo przed sprzedaza samochodu bo wygladaja prawie jak nowe, sa oryginalne motocraftu. Kable nie wiem ile juz maja ale nie mam zadnych problemow przy deszczu czy zimnym silniku takze chyba sa w porzadku. Samochod ma okolo 90k km (juz sie pogubilem bo inny licznik :) ). Opony zimowki troche duze, 165/70/14 ale na letnich 185/55/14 bylo to samo. Czytalem cos na forum ze w mk5 mozna za pomoca licznika przeprowadzic test diagnostyczny, tylko problem w tym ze mialem licznik wymieniany bo poprzedni sie zepsol a slyszalem o czyms takim ze taki licznik powinno sie na ASO dostroic z samochodem czy cos i nie wiem czy ten test mi wyjdzie. Niby po zalozeniu licznika i przekreceniu zaplonu wszystkie wskazowki polecialy w gore a potem w dol ale cholera wie czy sie dostroilo ;) Pytanie moze glupie, ale czy przy takim tescie mozna cos spartolic w samochodzie??
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 19 Lut 2008, 20:26   

ten test to są tylko odczyty wiec nic nie zepsujesz, wiecej palic moze np. od padniętej sondy lambda, możesz ja sprawdzić.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
rafal__lodz 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 191
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Lut 2008, 20:36   

awilk napisałeś:
Czytalem cos na forum ze w mk5 mozna za pomoca licznika przeprowadzic test diagnostyczny, tylko problem w tym ze mialem licznik wymieniany bo poprzedni sie zepsol a slyszalem o czyms takim ze taki licznik powinno sie na ASO dostroic z samochodem czy cos i nie wiem czy ten test mi wyjdzie.

Jeśli sie nie mylę to taki test można przeprowadzić w mk5 i było o tym na forum. Wyniki testu pokazywane są za pomocą kodów które też były już gdzieś opisane. Zycze ustalenia problemu. Sam jestem ciekaw przyczyn bo mi autko tez sporo pali w mieście, średnia km na pełnym baku (do momentu zapalenia się rezerwy) to ok 330km, a w trasie potrafiłem zrobić ok 440-460km.
_________________
Black TDCI
moja MK4 <---
 
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 19 Lut 2008, 21:10   

Dzieki za odpowiedz. Bylo to na forum z testem diagnostycznym w mk5, bo sam to kiedys czytalem, tylko gdzie to kurcze jest to sie dokopac teraz nie moge... :( Jakby sonda lambda padla to wyjdzie na tescie nie??
 
 
 
birband
[Usunięty]

Wysłany: 19 Lut 2008, 21:24   

Do MArcina.
Spalanie jest spore bo wg moich wyliczeń dochodzi do 10 l z tym, że głównie po mieście. Z przyśpieszaniem nie ma problemu i pracą silnika nie ma problemu. Rocznik to 98. Miałem niedawno taki epizod, że podczas przyśpieszania robiła się "dziura w gazie" ale to mineło.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 19 Lut 2008, 21:31   

birband napisał/a:
Spalanie jest spore bo wg moich wyliczeń dochodzi do 10 l z tym, że głównie po mieście.

to sporo chyba, że się ma ciężką nogę, jeśli faktycznie coś jest nie tak to powinno wyjść na diagnostyce komputerowej, jak u mnie padł jeden czujnik to paliła mi po miescie nawet ponad 10 na spokojnie, ale silnik nie pracował tak jak powinien. U Ciebie jest jeszcze przepływomierz?
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 19 Lut 2008, 21:47   

Po wielu zmaganiach dokopalem sie do tego testu w mk5 i wlasnie przed chwila go zrobilem. Wyskoczyly mi bledy nr: 0115 i 9318. Tu mam problem bo opisy bledow byly do testu z brzeczykiem i tam numeracja konczy sie przy prawie 100 no a tu jest troche wiecej:) Wie ktos cos na ten temat??
 
 
 
birband
[Usunięty]

Wysłany: 19 Lut 2008, 22:02   

NIe nogi nie mam zbyt ciężkiej, zresztą ostatnio tylko jeżdżę do i z pracy to jest około 5km w jedną stronę i po mieście.
Nie mam pojęcia, czy u mnie jest przepływomierz, czyli została tylko diagnostyka komputerowa?. Ciekawe ile teraz to kosztuje, pamiętam, jak zaczynalem jeździć tym autem to chcieli 500PLN?.
 
 
kaczoro 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartosz
Wiek: 39
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 391
Skąd: Jastrzębie/Krk
Wysłany: 19 Lut 2008, 22:22   

birband napisał/a:
ostatnio tylko jeżdżę do i z pracy to jest około 5km w jedną stronę i po mieście.


Człowieku to nie ma się co dziwić, że fiestka tyle pali... na takim dystansie to ledwo sie zdąży rozgrzać + jazda w mieście czyli stanie w korku, dojazdy do świateł itp. itd. old
Pozdrawiam!
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 19 Lut 2008, 22:35   

kaczoro myśle, że to i tak jest dużo mimo tak krótkich dystansów.

Cytat:
Ciekawe ile teraz to kosztuje, pamiętam, jak zaczynałem jeździć tym autem to chcieli 500PLN?.

to chyba w ASO, a średnio ceny są 50-100pln

[ Dodano: Wto Lut 19, 2008 22:36 ]
Cytat:
Wyskoczyly mi bledy nr: 0115 i 9318. Tu mam problem bo opisy bledow byly do testu z brzeczykiem i tam numeracja konczy sie przy prawie 100 no a tu jest troche wiecej:)

kody z brzeczyka a z tego u Ciebie to dwie różne sprawy
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
daro 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 76
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 19 Lut 2008, 22:41   

W okresie zimowym zawsze zauważa sie wzrost w spalaniu przez samochód większej ilosci paliwa, to nie dogrzany dobrze silnik , obciążenie od alternatora -światła ,dmuchawa,ogrzewanie szyb,foteli,radio,wycieraczki itd itp to wszystko powoduje wzrost zuzycia paliwa. W lecie na trasie zmiesciłem sie w 5 litrach
_________________
daro
 
 
 
kaczoro 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartosz
Wiek: 39
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 391
Skąd: Jastrzębie/Krk
Wysłany: 19 Lut 2008, 22:44   

Marcin napisał/a:
kaczoro myśle, że to i tak jest dużo mimo tak krótkich dystansów.


Ja żadko jeżdżę po mieście ale ludzie na forum pisali już o spalaniu w 1.25 sięgającym 10l więc tym się sugerowałem... Moja nie pali średnio więcej niż 6,5l, no ale tak jak wspomniałem nie jeżdzę dużo po mieście (Kraków).

P.S. oczywiście cały ten topic nie dotyczy obserwacji spalania wg wskazań wskaźnika poziomu paliwa :krzesłemgo:
 
 
 
SpiderMAN 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 687
Skąd: Kraków
Wysłany: 19 Lut 2008, 22:50   

daro napisał/a:
W okresie zimowym zawsze zauważa sie wzrost w spalaniu przez samochód większej ilosci paliwa, to nie dogrzany dobrze silnik , obciążenie od alternatora -światła ,dmuchawa,ogrzewanie szyb,foteli,radio,wycieraczki itd itp to wszystko powoduje wzrost zuzycia paliwa. W lecie na trasie zmiesciłem sie w 5 litrach
o światłach nie pisz... chciałem zauważyć, że od dłuższego czasu jeździmy na nich cały rok...

No a co do spalania, to u mnie srednia tyle ze przy slabszym silniku, i nie Fiesta MK4, ale wtrace swoje 3 grosze.
Od wskazania pelnego baku do czerwonego pola to takze przejezdzam podobnie, pomiedzy 330-360km...
Tankuje zawsze w tym momencie okolo 34l... Wychodzi jak nic ponad 9l/100km...
Niestety w tej chwili jezdze tylko krotkie trasy... tak jak koledzy, mam wlaczone radio, ogrzewanie, szyba tylna, oczywiscie swiatla.
Te temperatury powietrza, nie najnizsze, aczkolwiek silnik sie zdecydowanie dluzej musi nagrzewac... a nagrzac sie do optymalnej temperatury nie zdazy.
Do tego korki... korki i jeszcze raz korki...
Ja juz z tym nie walcze, stwierdzilem po prostu, ze tego sie przeskoczyc nie da... Sprawdzone mam wszystko co sie dalo, na wiosne jeszcze sonde lambda wymienie i wtedy zobaczymy.
W lecie mi palila maksymalnie 8l/100km w miescie... bynajmniej mojemu silniczkowi trzeba przycisnac, aby zechcial jechac... wiec jakbym jezdzil oszczedniej, to by palil moze do 7l.
Ostatnio zmieniony przez SpiderMAN 19 Lut 2008, 23:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 19 Lut 2008, 22:57   

daro napisał/a:
obciążenie od alternatora -światła ,dmuchawa,ogrzewanie szyb,foteli,radio,wycieraczki itd itp to wszystko powoduje wzrost zuzycia paliwa.

taaa latem Ci nie włączasz wentylatora tylko smażysz tyłek :V: i radia bo po co.... ale nie o tym mowa...
jasne że zimą wzrośnie spalanie, ale jak birband sam zauważył wzrost spalania, jak sądze na tej samej trasie to znaczy, że coś się do tego przyczyniło.
Ja przez jakiś czas też jeździłem do roboty po mieście ok.4-5km i latem, z tego co pamiętam, nie paliła mi wiecej niz 7,5, dopiero jak padl czujnik to żarła po 10 albo i wiecej, a nogi nie miałem ciężkiej.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
birband
[Usunięty]

Wysłany: 20 Lut 2008, 06:34   

I o to właśnie Marcin chodzi, że normalnie po mieście i wnormalnych warunkach to auto nie brało więcej jak 6,5 - 7l.
Miałem nawet przypadek, że na trasie przy spokojnej jeździe miałem zużycie trochę ponad 5l/100km.
Może w porze zimowej do 7,5l.
A teraz to już przesada 10l/100km.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 20 Lut 2008, 08:40   

Jesteś pewien, że na pewno praca silnika sie nie zmieniła, nie ma żadnego szarpania?
Sprawdź jeszcze czy masz przepływomierz, jest zaraz za puszką od filtra powietrza na wysokości akumulatora. Jest duże prawdopodobieństwo, że padł ten sam czujnik co u mnie(znajduje się od przodu w kolektorze dolotowym zaraz za przepustnicą), ewentualnie przed diagnostyka sprawdziłbym jeszcze sondę lambda czy działa.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.