Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: diodalodz
11 Lut 2009, 22:10
[mk1]Wasz nowy koleś i jego Fiestka;)
Autor Wiadomość
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 10 Cze 2012, 22:43   

Pomału ale systematycznie do przodu <oki>
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 10 Cze 2012, 23:38   

widze bez pie****nia i schodzisz ostro z wagi :ok: :rotfl:
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Cze 2012, 08:25   

Rkalitka napisał/a:
Będę potrzebował przedni pas - może być stary, pordzewiały, używany
mam ale funfel nówka zapakowany i pachnący, gdybyś go potrzebował to wal PW
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 11 Cze 2012, 18:45   

Kuba - myślę, że jeszcze kilka centymetrów siądzie jak dojdzie reszta części

Jacuś - a jak :V: '

Luk - to co jest mi zbędne i przeszkadza to wycinam.
Później przyjdzie czas na przód a tam też jest sporo żelastwa :|

Krzychu - poszło PW :yes:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 11 Cze 2012, 21:09   

pamiętaj o oponach :P
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 11 Cze 2012, 21:52   

Laskosz napisał/a:
pamiętaj o oponach


:yes:

Niestety trzy auta w tym dwa w ciągłym nieustającym remoncie pochłaniają każde odłożone pieniądze :|
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 27 Cze 2012, 16:08   

Zaczynam rzeźbić napęd - puki co małe zakupy niestety bardzo kosztowne :|

Ale na napędzie jednak nie będę oszczędzał, bo to będzie z założenia newralgiczny punkt konstrukcji







Łożyska samonastawne dobrej firmy SNR do tego podpory dedykowane do nich z otworami gwintowanymi pod śruby 12.

Zdecydowałem się na łożyska samonastawne ze względu na margines błędu podczas montażu dyfra w konstrukcji.
Gdybym zastosował łożyska kulkowe to osiowość musiałaby być idealna - w przypadku łożysk samonastawnych nawet przy przesunięciu podpory nieznacznie liniowość będzie zachowana, bo same się dostosują do warunków pracy.

Do tego mogłem kupić jakieś zwykłe samonastawne "no name" za 30zł ale w tym miejscu mogłoby spowodować szybkie ich "zmielenie"

Jest jeszcze aspekt praktyczny - mianowicie mam już łożyska z oprawami, które mogę przykręcić do konstrukcji bezpośrednio bez dodatkowego dorabiania podpór łożysk(gdybym zastosował kulkowe)

Podpory łożysk muszę trochę podciąć żeby dopasować do dyfra ale to już w zasadzie kosmetyka <8>
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 27 Cze 2012, 18:52   

UK ma na noc :ok:
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 27 Cze 2012, 19:11   

Ad@mus napisał/a:
UK ma na noc


??
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 4 Lis 2012, 22:15   

Po dłuższej przerwie znów zaczynam rzeźbic Paszteta.
Jak na razie pojawiło sie niewiele nowych rzeczy ale widać cień nadziei, ze wkrótce skończę napęd i zacznę klatkę.
Udało sie dopasowac zębatke do dyfra po lekkiej modyfikacji i złożyć lozyska. Aktualnie zastanawiam sie czy montować wsteczny z koła zamachówego i rozrusznika czy stosowac inny patent..-tylko jaki?
Zdjęcia jakies wkleję w następny weekend bo wczesniej mnie nie bedzie w domu.
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 4 Lis 2012, 22:33   

Roman, - chyba wsteczny z rozrusznika to najtańszy i najprostszy sposób.
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Lis 2012, 22:36   

w sensie, że rozrusznik robi za wsteczny? Nie wydoli to szybko akumulatora? Jezeli tak to chyba warto by wtedy zastosować rozruch z przekładnią planetarną
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 5 Lis 2012, 08:22   

Luk, nie wydoi bo to auto do sportu i wsteczny bedzie potrzebny jedynie zeby zawrocic jak cos si enie uda ;)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Lis 2012, 10:38   

Przecie jak będzie jechał do tyłu to silnik będzie pracował,,, więc z akumulatorem problemu nie będzie,,, rozrusznik to najtańszy chyba sposób, lepciejszy to silnik elektryczny (tylko taki kosztuje) na stałe łańcuchem spięty z napędem,,, w czasie jazdy robi trochę prądu, jak coś to i z piskiem do tyłu pociągnie auto,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 5 Lis 2012, 11:06   

JoeMix napisał/a:
w czasie jazdy robi trochę prądu

Ale tez go skutecznie hamuje ujmujac koni na kolach
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 5 Lis 2012, 21:11   

Qzyn napisał/a:

JoeMix napisał/a:
w czasie jazdy robi trochę prądu

Ale tez go skutecznie hamuje ujmujac koni na kolach


no a trzeba pamiętać, że silnik który mam mimo angielskiego modułu ma tylko 110KM na papierze :|



chyba rzeczywiście założę koło zamachowe. roztoczę od mk1 może uda się je jeszcze trochę odelżyć żeby nie dodawać kilogramów na dyfrze. Rozrusznik dam jakiś z benzyny a jeśli będzie zbyt słaby to mam jeszcze jakiś z diesla.

Też myślę, że nie powinien rozładować aku, bo wsteczny ma mieć zadanie tylko asekuracyjne.
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 1 Gru 2012, 22:49   

Tak wygląda zębatka z dyfrem ze skrzyni ib5








Pora wyrzeźbic koło zamachowe do wstecznego, śruby drobnozwojowe, składa łożyska i można założyc całośc do auta :)
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Gru 2012, 23:02   

A myślałeś o czymś takim,,, bendiks na rozruszniku ma sprzęgiełko kierunkowe,,, założyć mu zembatkę i zaczepić o łańcuch,,, w czasie jazdy będzie się obracać a jak włączysz rozrusznik to sprzęgiełko złapie i pociągnie do tyłu,,, (to tak na szybko, bez większej analizy) albo inna teoria rozrusznik z trybikiem o łańcuch ale mechanicznie (wajchą) odsuwany od łańcucha,,, ?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 3 Lut 2013, 18:36   

Jeszcze nie u mnie tylko w Warszawie u Jacusia ale długo szukane w końcu upolowane

13x7 et 5 :fajka:

Jeszcze raz wielkie Dzięki Jacek za odbiór i pomoc :yes:




_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 3 Lut 2013, 18:43   

Rkalitka napisał/a:
długo szukane w końcu upolowane

13x7 et 5


zacne i w pięknym stanie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zanim założysz TUTAJ nowy wątek przeczytaj to koniecznie !!
I ZASTOSUJ SIĘ !!!! REGULAMIN
trzeci Nasze auta 0 8 Cze 2008, 11:12
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
Laskosz Mechanika ogólna 2 7 Kwi 2010, 19:54
markos2101
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
van Mechanika ogólna 1 25 Cze 2013, 11:00
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.