| 4 przepustnice i turbo? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Piesek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 39
 Dołączył: 28 Sty 2005
 Posty: 1226
 Skąd: Gdańsk
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Gru 2007,  21:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kurde Piesek z ust mi to wyjales. Bo caly czas borykam sie z pytaniem - N/A na 4 przepustnicach czy turbo  :D:D No i w koncu wczoraj wpadlem na szatanski plan - 4 przeustki i turbo  Niech sie puma wypowie zobaczymy co on na to   |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Gru 2007,  22:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | po co?? |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piesek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 39
 Dołączył: 28 Sty 2005
 Posty: 1226
 Skąd: Gdańsk
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Gru 2007,  22:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wiekszy przeplyw - wieksza moc przy nizszym doaldowaniu bo latwiejsze jest napelnianie. Wiele razy czytalem ze chlopaki wyciskajac duzo koni z turbo dasja wieksza przepustnice - marcin po co?   |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Gru 2007,  23:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kuba 
 masz racje że daje sie wiekszą przepustnice żeby ułatwić napełnianie i zwiekszyć ilość powietrza, ale 1 duza to nie 4. Konstrukcyjnie taki koloekotr (jesli mozan go tak nazwać jest do dupy jesli chodzi o turbo:
 
 przykład CzarnaMamba: juz zaczyna być ograniczony pojemnościa samego kolektora przez co moc wzasadzie mu nie rośnie,
 a jak wiemy kolektor pod ITB są to tylko ktutkie flansze na wtryski i odrazu przepustnice.
 do tego dochodzą problemy z wystrojeniem tego. ja nie widze sensu, o ile jest sens rozwiercać kanały w kolektorze i żeby faktycznei ten przepływ był wiekszy to nie zapominajcie o tym że w silniku doładowanym to turbina pcha to powietrze, tam nie ma problemu z ilościa mozę być z przepływem ale to da sie rozwiazać w inny sposób.
 
 Fakt, faktem znam jedno auto seryjnie produkowane na ITB, był to Nissan Sunny GTI-r ale nigdy wiecej sie z tym nie spotkałem i sama fabryka sie wycofał z takiego rozwiazania dosć szybko.
 
 co do tuningów znam też 1 mk2 Turbo która przez chwile była na 2 gażnikach 2 gardzielowych ale szybko przeszli chłopcy na 1 przepustnice.
 
 to rozwiazanie nie jest stosowane i myśle ze ma to zwiazek właśnie z przepływem i pojemnościa samego kolektora ssącego.
 do N/A jak najbardziej ale do turbo nie widze powodu, no chyba ze dla samego faktu że sie da choc nie wiem jaki to przyniesie skutek przy wyższym doładowaniu z tuzej turbiny, raczej kiespski.
 
 Kuba do ciebie to albo przepustnica z H22vtec lub jakaś z USA i rozwiercić kolektor w którym jest co wiercić.
 
 Co do ciebie Piesek to ty sam nie wiesz wsumie jaki silnik skałdasz to cięzko mi coś powiedziec.
 
 Ja moge powiedzieć że zwiekszyłem znacznei kanały i komore kolektora ssącego ale przepustnica została seryjna z RST, co prawda gdyby sie dało wsadzic jakaś 60mm lub wiecej to bym wsadzał ale napewno bym nie decydował sie na ITB.
 
 Reasumując, myśle ze ITB to zaleta w N/A gdzie silnik sam musi zassac to powiuetrze ale w Turbo nie sądze
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Gru 2007,  23:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | No to mnie przekonales  I o to mi wlasnie hcodzilo. Tak wiec pamietaj na przyszlosc ze nie zbedziesz mnie jakims tam "ale po co". Ja zawsze bede wymagal "nie" albo "tak" i solidnego uzasadnienia   Pozdro marcin
   |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zefir   
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Piotruś
 Wiek: 39
 Dołączyła: 30 Wrz 2004
 Posty: 1562
 Skąd: Łódź/Ozorków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Gru 2007,  00:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | do Hondy mozna jeszcze wsadzic przepustnice z b18c6 lub b18c lub b16a JDM-omych motorach. ewentualnie after market edelbrock lub jun  ) 
 ale trabki plus turbo, nie moge sobie tego rozkminic, nawet skosno ocy tego nie lacza ;D
 pozdro
 |  
				| _________________ Cific TypeS r18a2 140KM  180NM
 ...drin team....
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Gru 2007,  06:47 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Qzyn napisał/a: |  	  | No to mnie przekonales  I o to mi wlasnie hcodzilo. Tak wiec pamietaj na przyszlosc ze nie zbedziesz mnie jakims tam "ale po co". Ja zawsze bede wymagal "nie" albo "tak" i solidnego uzasadnienia   Pozdro marcin
   | 
 
 Kuba nigdy cie nie zbywam
   
 Zefir, przepustnica od b16 lub b18 jest taka sama lub odrobine mniejsza niz w H22. dlatego podałęm właśnie H22 jako przykład.
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Gru 2007,  08:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Marcinku przeciez wiem i tez cie kofam  :D:D |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Gru 2007,  08:43 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Qzyn napisał/a: |  	  | Marcinku przeciez wiem i tez cie kofam  :D:D | 
 
 
       |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zefir   
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Piotruś
 Wiek: 39
 Dołączyła: 30 Wrz 2004
 Posty: 1562
 Skąd: Łódź/Ozorków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Gru 2007,  09:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | dobra dupeczki , zajechalo Harleqinem ;D 
 w sumie Puma masz racje
 |  
				| _________________ Cific TypeS r18a2 140KM  180NM
 ...drin team....
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |