Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Jazda na gazie na zimnym silniku
Autor Wiadomość
ari
[Usunięty]

Wysłany: 6 Lis 2007, 08:54   Jazda na gazie na zimnym silniku

Witam mam następujący problem to jest zawsze rano odpalam samochod na benzynie chwile pochodzi i jak widze ze silnik przestal pracowac na ssaniu to wtedy przełączam na gaz. I tu sie zaczyna problem bo silnik w tym momencie nie trzyma wolnych obrotów i gaśnie natomiast jak sie jedzie to wszystko jest normalnie tyl. Cała awaria ustępuje w momencie kiedy wskazówka od temperatury wyjdzie z bialego pola wtedy silnik ttrzyma wolne obroty. Czy coś z tym można zrobic?
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Lis 2007, 10:11   

można rozpalać ognisko codziennie pod silnikiem by miał właściwą temperaturę
a tak a serio to nie powinno się tak dziać, coś jest źle ustawione.....może parownik nie jest odpowiednio ogrzewany przez obieg wody albo gaz źle wyregulowany
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
Greg 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 38
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 56
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 6 Lis 2007, 19:29   

u mnie jest tak samo jeśli na wolnych obrotach przełącze (przyciskiem) na gaz.. gaśnie natychmiastowo.. natomiast gdy robię tak dodając gazu, to nie gaśnie..

nie wydaje mi się, żeby to było spowodowane jakąś usterką
_________________
MK4 1.25 75KM, MK3 1.1i 50KM + LPG
 
 
 
genov
[Usunięty]

Wysłany: 6 Lis 2007, 19:39   

u mnie tez jest tak samo, u kolegi tez tak samo, w poldku tez tak samo, w Lecie problemu niema w żadnym w wyzej wymienionych pojazdach.Mozna z tym zyc ;-) po kilku min i tak silnik zrobi sie cieplejszy i problem zniknie.
 
 
Greg 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 38
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 56
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 6 Lis 2007, 21:14   

dlatego ja jeszcze robię tak, że jadę około hm.. 2-3 km.. aż wskazówka temperatury silnika wyjdzie poza białe pole [;.. wtedy się przełączam
_________________
MK4 1.25 75KM, MK3 1.1i 50KM + LPG
 
 
 
ari
[Usunięty]

Wysłany: 6 Lis 2007, 22:29   

byłem z tym u gazownika ale oczywiście jak dojechalem to sie silnik rozgrzal i tak tylko mu wyjasnilem o co chodzi powiedzial ze jest to kwestia regulacji parownika albo membrana jest walnieta wytlumaczył mi ktora śrubką mam pokrecic jutro rano bede prubowal
 
 
massur 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 7 Lis 2007, 15:14   

ja miałem po założeniu instalacji problem z gaśnięciem jak spadał na wolne obroty ale pojechałem do gazowników, wyregulowali i jest OK.

Słyszałem, że jazda na gazie na zimnym silniku nie jest dla niego najzdrowsza, to prawda?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Lis 2007, 18:03   

no prawda niestety . Pomyśl że rzucasz śniegiem na rozgrzaną do 200 stopni śrubę , zdrowo to dla niej ?? A właśnie tak robi gaz spadając na zawory ssące . Gaz jest źle odparowany i leci w postaci mgły (jest go za dużo) i włąsnie gwałtownie studzi grzybki . Z tąd po ok 100 tyś km wrzerki w gniazdach i zaworach . Niestety tak już jest i jak np paliwo bedzie z wodą efekt jest taki sam .
 
 
 
massur 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 7 Lis 2007, 19:59   

czyli gaz dopiero kiedy wskazówka od temp. się ruszy...
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Lis 2007, 20:46   

nie no
bez przesady ok 20 stopni jak silnik ma może już poruszać się na gazie .
 
 
 
ari
[Usunięty]

Wysłany: 7 Lis 2007, 22:34   

ja stosuje taka metode tzn. odpalam samochod na benzynie niezależnie czy to lato czy zim a chwile czekam az sie troszeczke rozrusza i dopiero wtedy przystepuje do jazdy natomiast na gez przeucam wtedy jak widze ze nie chodzi juz na ssaniu i z kratek zaczyna lecieć cieple powietrze. Niewiem czy dobrze myśle ale skoro w nagrzewnicy znajduje sie juz ogrzany plyn towiec ukald chlodzzenia zaczol już prace i powinien tez on dotrzeć do parownika
 
 
massur 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 8 Lis 2007, 00:09   

a swoją drogą to przy jakiej temperaturze wskazówka zaczyna się podnosić (przed uruchomieniem silnika jest poniżej takiego białego pola, dopiero ponad tym polem jest obszar podpisany "NORM" -czyli odpowiednia temperatura)?

i po czym najłatwiej poznać, że nie pracuje już na ssaniu? (zauważyłem że przy niskich temperaturach na wysokich obrotach trochę nienaturalnie pracuje, jak się troszkę rozgrzeje to sytuacja znika, czy to ("dziwna" praca na wyższych obrotach) oznacza, że jeszcze na ssaniu jadę? )
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Lis 2007, 01:27   

nie . W mk3 nie ma ssania . tylko jest przewyższanie obrotów . Silniczek krokowy po przekręceniu stacyjki otwiera przepusnicę następuje rozruch i ją w tym położeniu trzyma . Jak silnik łapie temperaturę to silniczk się nieco zaczyna chować w sumie 2 stopnie ma schowania . cała zabawa polega na tym że dostaje wiecej paliwa przez wtryskiwacz jak jest zimny alby stabilnie pracował . Ssanie to efekt przydławienia dolotu albo otwarcia dodatkowej dyszy paliwa i stosowany jest tylko w gaźnikach . A co do jazdy na gazie i odpalania na gazie przy -20 to powiem tak silnik to dzielnie znosi przez 100 tys km (tylko OHV testowałem) i po tym przebiegu jest konieczność wymiany zaworów wydechowych i docierania zaworów ssących .
 
 
 
flash
[Usunięty]

Wysłany: 22 Gru 2007, 18:40   

dobre sa instalki z czujnikiem temperatury na parowniku, np AL700, nie pozwala na przelaczenie na gaz ponizej ustawionej temp. dodam ze jazda na zimnym parowniku jest nie tylko zabojcza dla silnika i parownika/reduktora ale jest rowniez nieekonomiczna. auto spala wiecej gazu zamrozonego i okazuje sie ze jazda na gazie od poczatku jest drozsza niz jazda na PB. nie wspomne juz o klopotach jakie sie wiaza z zamarznieciem parownika i zgasnieciem silnika, szczegolnie w silnikach z wieksza iloscia cylindrow niz 4. auta nie da sie odpalic ani na lpg ani na pb do czasu odmarzniecia parownika.
 
 
yarbin 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marek
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 154
Skąd: Tychy
Wysłany: 22 Gru 2007, 18:59   

Witam, ja w cinquecento rowniez mialem taka sytuacje pare razy i od tego czasu w zime zawsze przejezdzam chociaz z kilometr na pb i dopiero przelaczam na gaz i nie mam zadnych problemow, a benzynki przez cala zeszla zime zuzylem za moze 50zl, wiec to chyba niezla metoda. pozdrawiam
 
 
szałass
[Usunięty]

Wysłany: 22 Gru 2007, 20:03   

A wymieniałes kiedys filterki gazu taka mała pierdułka za 10pln i kupę problemów z głowy :yes:
 
 
mamuten 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Bartłomiej
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 314
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: 17 Lut 2008, 12:36   

ja tez mam taki problem ale jak sie silnik nagrzeje to trzyma to jest normalna nie taka groźna ale to wkurza jak ja wyjade z domu to musze odpalać go 3 razy
 
 
 
portos 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 45
Skąd: Kiekrz
Wysłany: 17 Lut 2008, 12:50   

mamuten,
mamuten napisał/a:
ja wyjade z domu to musze odpalać go 3 razy
Oczywiście od razu na gazie...? <wow>
 
 
mamuten 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Bartłomiej
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 314
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: 17 Lut 2008, 16:43   

na benzynie odplam jak wyjade to przełączam na gazior
 
 
 
portos 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 45
Skąd: Kiekrz
Wysłany: 17 Lut 2008, 18:00   

mamuten, Ale luzu zaworów nie regulowałeś? Uszczelka pod pokrywę coś koło dyszki kosztuje... <8>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Członkowie FKP na portalu POLSKA JAZDA
sowa Hyde-Park 49 21 Lis 2011, 19:32
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Gumy czyli bezpieczna jazda z każdym partnerem
Żółwik Tuptuś Mechanika ogólna 4 13 Sty 2005, 23:59
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów [MK3] Jazda na zimnym silniku
Matifcb Mechanika 19 25 Gru 2010, 01:50
JoeMix
Brak nowych postów Szarpie na zimnym silniku
daniel2112 Mechanika silnika 2 18 Lip 2014, 17:23
Jarecki
Brak nowych postów Szarpie na zimnym silniku
Cooler Mechanika silnika 9 4 Kwi 2017, 23:39
gruby907


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.