Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
21 Cze 2014, 20:13
[MK4] Wymiana zaworów / ustawianie rozrządu
Autor Wiadomość
stasiek49 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 105
Skąd: zawiercie
Wysłany: 4 Lis 2007, 13:26   

diodalodz, minion procent racji ,nawet kilka kilometrów robi duże szkody
_________________
stasiek49
 
 
napus 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 19
Skąd: Worcester, UK
Wysłany: 4 Lis 2007, 14:03   

Panowie to eksperyment nie planowałem głowicy tylko ją wyczyściłem założyłem nową uszczelkę teraz właśnie składam i zobaczymy czy coś z tego będzie, powiadomię was za jakieś dwie godz.

Pozdro
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 4 Lis 2007, 15:18   

eksperyment ? :) to masz zamiar tym w ogóle kiedys jeździć jak tak eksperymentujesz?
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
dday 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 43
Dołączył: 29 Gru 2004
Posty: 390
Skąd: wawa-anin
Wysłany: 4 Lis 2007, 15:31   

stasiek49 napisał/a:
nawet w kaszlaku planowało się głowice jak miał mieć co najmniej serie

eee nie noo - bez przesady - w kaszlu to nie jest tak konieczne :-P
ale w każdym innym samochodzie to jednak bardziej trzeba na to zwracać uwagę :yes:
_________________
 
 
 
napus 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 19
Skąd: Worcester, UK
Wysłany: 4 Lis 2007, 18:01   

Panowie udało się sam w to nie wierzę odpaliła za pierwszym razem, ma pałera nie bierze wody.

Tylko jest jeden problem: jak jadę i wrzucam na luz wtedy wkręca sie na obroty jak by na 4000 czy to może być źle ustawiony rozrząd ???
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 4 Lis 2007, 18:23   

nie - uszkodzony czujnik położenia przepustnicy lub silniczek krokowy
_________________
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Lis 2007, 22:12   

hm nie ciesz się . bo głowicę się chwali dopiero po 5 tyś km . Mowie ci to po wielu doświadczeniach w tym temacie ze to okres po którym można być na 100 % pewnym że przez najbliższe 50-100 tys km nie bedzie już problemów .
Co do obrotów to wydaje mi się że masz nieszczelności w kolektorze ssącym gdzieś albo coś blokuje zawór bocznikujący powietrza . Wepnij się woltomierzem pod przewody od zaworu bocznikującego i zobacz jak zmienia się napięcie na zaworze . Rosnące napięcie to oznaka że sterownik świadomie otwiera zawór . Czasami poprostu trzeba go rozruszać delikatnie .
Zobacz czy podłączyłeś rurkę od podciśnienia do serwa .
 
 
 
napus 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 19
Skąd: Worcester, UK
Wysłany: 6 Lis 2007, 17:54   

Sprawdziłem silnik krokowy jest ok
Wyczyściłem przepływomierz powietrza
Kolektor jest szczelny - sprawdzałem auto startem
Odpiąłem lambdę na pracującym silniku - nic się nie zmieniło
Zdjąłem klemę minusową
Nie mam już pomysłów
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Lis 2007, 20:35   

hm dzisiaj troche pojeździłem mk4 i wyższe obroty mogą być tylko wtedy gdy sterownik dostaje sygnał z czujnika drogi i masz wciśnięty pedał sprzęgła . Wniosek jest taki że może masz odpięty czujnik drogi który wychodzi ze skrzyni biegów (3 przewody) . Wepnij się miernikiem pod zawór bocznikujący i zobacz czy faktycznie to sterownik podnosi obroty czy jakaś inny przyczyna jest .
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 6 Lis 2007, 20:45   

diodalodz napisał/a:
Wniosek jest taki że może masz odpięty czujnik drogi który wychodzi ze skrzyni biegów (3 przewody)

jak chodzi Ci o vss, to nie bedzie tak jak napisales, na pewno nie bedzie podwyzszal obrotow z odpietym vss-em.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
napus 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 19
Skąd: Worcester, UK
Wysłany: 6 Lis 2007, 21:37   

jak wciskam sprzęgło to obroty spadają a jak puszczę po chwili to znów wracają do wyższych

odłączyłem przepływomierz powietrza i pojechałem przetestować, wynik jest taki że czasami spadają czasami nie
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 6 Lis 2007, 22:02   

przepływomierz musi być podpięty, komp będzie łapał błąd i będzie świrował.
kiedyś testowałem co będzie po odpięciu cpp i raz że nie bardzo reagował na pedał gazu i wieszał obroty jak mu się podobało. ja bym sprawdził jeszcze bypasa (krokowca).
przed remontem też to miałeś? jak stoisz też się tak dzieje?
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
napus 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 19
Skąd: Worcester, UK
Wysłany: 6 Lis 2007, 22:18   

przed remontem nie ale wtedy palił tylko na dwa cylindry

jak stoję to tak samo spada z obrotów dopiero po około min.
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Lis 2007, 22:22   

hm jeśli wyelimunujesz już wszelkie kroki to tylko jedyne co zostanie to zaczytanie kodów diagonstycznych . Po odpięciu przepływki silnik chodzi w miarę normalnie tylko latają wolne obroty 1500 -500 i tak w koło po czym się starają nieco ustabilizować do następnej przygazówki . A jak jeździłem z odłączonym czujnikiem drogi to własnie mi cały czas podbijał obroty bo dzisiaj robiłem testy ,ale podwyższał obroty nieznacznie do 1200-1400 .
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 6 Lis 2007, 22:39   

diodalodz napisał/a:
A jak jeździłem z odłączonym czujnikiem drogi to własnie mi cały czas podbijał obroty bo dzisiaj robiłem testy ,ale podwyższał obroty nieznacznie do 1200-1400 .

to u mnie jest zupełnie inaczej, z podłączonym mam obroty na poziomie 1,5-2k zalezy jak mu się przywidzi, z odłączonym 900, oczywiscie wszystko podczas jazdy - co egzemplarz to inaczej... :he:

zczytanie błędów z kompa może faktycznie coś da.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
napus 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 19
Skąd: Worcester, UK
Wysłany: 6 Lis 2007, 23:39   

jutro sprubóje rozebrac CPP
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 7 Lis 2007, 08:20   

jesli dobrze pamiętam to go nie rozbierzesz, pomierz go a jak będzie coś nie tak to możesz do przeczyścić sposobem opisanym gdzieś na forum
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Lis 2007, 12:31   

no dokładnie lepiej pomierzyć niż bezsensownie porowalawalać . Odłączałeś VSS`a na skrzyni ?? Bo tego nie doczytałem czy nadal jest tak samo czy nie po jego odpięciu .
 
 
 
napus 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 19
Skąd: Worcester, UK
Wysłany: 7 Lis 2007, 15:42   

diodalodz jesteś wielki

odłączyłem VSS i silnik znaczą sie zachowywać jak silnik powinien.

Co to oznacza muszę wymienić to czy co ???

Ciągle miga kontrolka od silnika
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Lis 2007, 16:32   

to znaczy że trzeba sprawdzić czy w kostce po stronie auta jest zasilanie plus i masa .
3 przewód to sygnał
Sprawdzić wyczyścić wsadzić i obserwować czy się uspokoi .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Pokrywa zaworów / Malowanie
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 5 26 Wrz 2010, 18:35
Tommur
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.